Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 september 2003, 10:22   #61
Mohawk
Burger

Standaard

Hallo eastwick. Ik heb uit je eerdere posts verstaan dat je zelf ook medivinaal gebruiker bent, nou wou ik eens vragen: hoe zit 't daarmee? hebben bepaalde soorten een andere uitwerking op je dan bepaalde?
zo weet ik dat de fuma con dios in nederland hoog aangeschreven staat als mediwiet. een semi-sativa die volgens de overgrow strainguide afkomstig is van haze en skunk. wat weet jij erover?
Ik denk er de laatste tijd over om als ik wat meer ervaring heb op vrijwillige basis mediwiet gebruikers te helpen in hun eigen nood te voorzien door zelfkweek, ( dus: ik help die mensen door hen te leren zelf hun planten te kweken, op 'n goede en verantwoorde manier). op 'n goede en verantwoorde manier wil zeggen: biologisch, een hele hoop zelfkwekers neemt niet de tijd om zich te bekwamen in de kunst van het kweken, zo kom je mensen tegen die pokon op hun wiet spuiten tegen de beestjes :s okay, ze weten 't niet maar 't is nou niet moeilijk te beseffen dat je chemicalien op je wiet spuit. op die manier zouden vele van deze mensen goedkoper wiet hebben, +een wietplant is voor 'n gebruiker als 'n kind, mediwiet gebruikers zijn soms gehandicapt of gewoon sociaal geisoleerd... stel dat ze 'r nou 'n vriendje bij krijgen
Mohawk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2003, 10:47   #62
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mohawk
Ik vind 't bijna schandalig, mediwiet die in eigenlijk niet veel opzichten verschilt van doodgewone wiet, alleen kost ie bijna 10€ per gram
ipv 5€, dit ruikt mij naar 'n nieuwe scam van de pharmaceutische industrie, ik zat 'n tijdje geleden te praten met iemand die meewerkte als 'n soort adviseur op 'n mediwiet plantage, hij zei dat ze tov de buitenwereld de schijn ophouden dat 't zwakkere aangepaste wiet is om in business te blijven,
maar dat deze wiet eigenlijk in bijna niets verschilt van de shopwiet.
nou kan verdeling via apotheken hier helpen de mensen aan 't idee te wennen van cannabis in onze samenleving, dus als men zegt wel of niet zal ik ook zeggen ja, maar gewoon als promotie, want 't is je reinnste uitzuigerij.
Zie het anders: voor medische toepassingen werkt gelijk welke dokter (in het belang van zijn patienten) liever met producten van gelijkblijvende kwaliteit, samenstelling en dosering vh actief product, zeker omdat THC géén snoepje is: dat vraagt dus zorg bij kweken, oogsten en verpakken en regelmatige analyse en controle van stalen en gratis k�*n dat gewoon niet.... dùs zal "mediweed" automatisch duurder zijn dan wat de maffia je verkoopt, maar dat geld wordt logischerwijs uitgegeven aan officiëel uitbetaalde lonen, en niet als steekpenningen aan havenambtenaren of extrawinsten voor trafikanten.
(denk er eens aan hoeveel kamelenmest er tussen je zwartemarktweed gemengd zou zitten... )
Lees ook eens wat dejohan hier schrijft...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2003, 10:56   #63
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Ik vind dat de weed, en vooral de nieuwere soorten zoals White Widow enzo, echt véél te straf zijn. Ik heb ergens gelezen dat het THC gehalte de laatste 10 jaar serieus de hoogte is ingegaan, en je voelt het echt wel. Ik voel mij veel meer 'van de wereld' van zo'n straffe weed dan wat ik vroeger voelde als ik een andere, zogenaamd hardere, drug binnenhad. En de 'hangover' (en die krijg je zeker bij weed) is ook veel sterker, je raakt 2 dagen niet goed wakker 's morgens, en fatsoenlijk nadenken zit er ook niet meer in. Ik moet niks hebben van de superweed, daar wordt je echt veel te verward en te suf van.
Als ik nog eens in holland kom, dan zoek ik altijd de goedkoopste weed, omdat ik weet dat die niet zo straf is. Een ongespecifieerde 'nederweed', of misschien superskunk of Nothernlight (al vind ik die soms ook te straf) vind ik nog het beste. Maar mijn favoriet is buitenkweek purple haze. Of van die half vergane superlichte thai. Daarmee krijg je een licht 'up' gevoel, en kan nog alles doen. Ik zou aan een medicinaal gebruiker thai of purple haze aanraden (als je het nog kunt vinden), daarvan heb je niet zo'n suf gevoel.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2003, 11:03   #64
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Ik vind dat de weed, en vooral de nieuwere soorten zoals White Widow enzo, echt véél te straf zijn. Ik heb ergens gelezen dat het THC gehalte de laatste 10 jaar serieus de hoogte is ingegaan, en je voelt het echt wel. Ik voel mij veel meer 'van de wereld' van zo'n straffe weed dan wat ik vroeger voelde als ik een andere, zogenaamd hardere, drug binnenhad. En de 'hangover' (en die krijg je zeker bij weed) is ook veel sterker, je raakt 2 dagen niet goed wakker 's morgens, en fatsoenlijk nadenken zit er ook niet meer in. Ik moet niks hebben van de superweed, daar wordt je echt veel te verward en te suf van.
Als ik nog eens in holland kom, dan zoek ik altijd de goedkoopste weed, omdat ik weet dat die niet zo straf is. Een ongespecifieerde 'nederweed', of misschien superskunk of Nothernlight (al vind ik die soms ook te straf) vind ik nog het beste. Maar mijn favoriet is buitenkweek purple haze. Of van die half vergane superlichte thai. Daarmee krijg je een licht 'up' gevoel, en kan nog alles doen. Ik zou aan een medicinaal gebruiker thai of purple haze aanraden (als je het nog kunt vinden), daarvan heb je niet zo'n suf gevoel.
Santé!!!
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2003, 11:03   #65
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Filosoof, je vergeet wel dat de farmaceutische industrie meer geld uitgeeft aan reclame en media, dan aan rechearch en development.

Ook kan ik me voorstellen dat er de nodige koffertjes uitgewisseld zijn met invloedrijke politici voordat we zo ver staan als nu met de aftakeling van de drugswetgeving.Hoe geen steekpenningen? Neen, niet aan de kleine ambetantenaartjes, wel aan de dikkoppen.Dineetje bij duur restaurantje en afzakkertje "Bij Loulou"?

Ik kan een wietplantje laten groeien voor 1 eu, 't is eigenlijk onkruid.En daar hangen wel meer dosissen aan dan wat je in een apotheek in een mooi steriel verpakkingkje,met mooi doosje en ingewikkelde bijsluiter zou kunnen kopen.
Controle, kwaliteit, analyse,verpakken, en al de rest hoef je niet bij te betalen, als je je eigen plantje hebt, opgegroeit op goeie grond,onbespoten, of in het ergste geval met wat je zelf als aanvaardbaard vind.

Dat je zelf geen aspirine kan maken van wilgenbast(de oorsprong van aspirine is wilgenbasttee)indien je geen chemicus met labo bent is begrijpelijk, maar een canabistee zetten kan een 8 jarige met een waterkoker.

Neen, weer lekker hypocriet wezen ,en de kleine man(in dit geval een zieke die er baat bij heeft om cannabis te gebruiken) uit te melken.terwijl het alternatief spotgoedkoop, maar niet echt legaal is(gedoogbeleid is niet meer dan zeggen, "als je niet betrapt word mag het allemaal")is.
Oud 9 september 2003, 11:14   #66
dejohan
Minister-President

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Weed is veel te duur, legaal of illegaal, medicinaal of niet. Noem mij eens een ander land- of tuinbouwproduct dat 5 EURO PER GRAM kost?
Oud 9 september 2003, 11:16   #67
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

Filosoof, heb je eigenlijk al ooit eens een joint gerookt? Want me dunkt lees je er wel hier en daar een artikel over dat in je kraam past.
Jorge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2003, 11:16   #68
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weed is veel te duur, legaal of illegaal, medicinaal of niet. Noem mij eens een ander land- of tuinbouwproduct dat 5 EURO PER GRAM kost?
Saffraan

Maar welke doorwinterde blower betaald nu nog 5 euro per gram.
Oud 9 september 2003, 11:38   #69
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Enig idee hoeveel weed zonder al die tralala kost?
Nog geen 50 cent per gram, mijn beste.

En met 1 gram kun je ettelijke joints rollen. Met 1 joint kun je ettelijke keren uw pijn verlichten. Wat is alweer het goedkoopste?
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2003, 11:42   #70
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

Nou, ik zou als chronisch zieke wel graag een plantje in mijn tuin willen zetten om de pijn wat te verlichten met een lekker kopje thee, edoch de politie kijkt vanuit z'n bureauvensterke zo mijn tuin binnen dus zal ik het idee maar laten varen zeker ?
Ik ken iemand die een plantje voor eigen gebruik thuiskweekt, ze kan het alleen niet snel genoeg opsmoren omdat onkruid zo welig tiert.

Overigens heb ik nog altijd een probleem met roesverwekkende middelen vanwege het feit dat ik iemand aan drugs heb zien kapotgaan (en haar gezin met haar). Maar als je al meer dan een jaar benzodiazepine tegen de constante pijn moet slikken dan begint een mens toch naar een alternatief te zoeken en medicinaal cannabisgebruik zou mijn maag wat kunnen ontzien. Een lekker kopje thee en de pijn is plots niet belangrijk meer...
Oud 9 september 2003, 11:42   #71
Mohawk
Burger

Standaard

haha ik: 100€ kosten voor voeding en lalalala
maar heb nog gnoeg voor 4 kweekies, dus 25 gedeeld door aantal gram komt bij mij uit op 0.25 € per gram, Ha-Ha-Ha
Oud 9 september 2003, 12:37   #72
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

Babeth je kan (zoals Mohawk hoogstwaarschijnlijk) ook binnen kweken, op een beperkte oppervlakte (enkel letten dat er genoeg verlucht kan worden), je hebt inderdaad al voor een kleine 100 euro een fijne zelfkweek installatie (perfect legaal verkrijgbaar) & je hoeft maar één keer een mooi stekje te bemachtigen & je kweekt je eigen plantjes eindeloos & vrijwel kosteloos (winter-lente-zomer-herfst). Enfin er zijn genoeg webstek's waar je voldoende uitleg krijgt, 't is echt kinderspel.
Oud 9 september 2003, 14:00   #73
dejohan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky
Citaat:

En met 1 gram kun je ettelijke joints rollen. Met 1 joint kun je ettelijke keren uw pijn verlichten. Wat is alweer het goedkoopste?
Het kan nog stukken goedkoper, als je alles geautomatiseerd doet en buitenkweekt. Hoeveel denk je dat een vergelijkbaar product als mais kost? 50 cent PER KILO is al een heel hoge prijs.
Oud 9 september 2003, 14:29   #74
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Als ik dat expertbericht zo lees, ligt de hoeveelheid van wat je mag bijhebben voor persoonlijk gebruik in de wetsvoorstellen op dealerniveau.
Oud 9 september 2003, 14:40   #75
dejohan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Citaat:

Als ik dat expertbericht zo lees, ligt de hoeveelheid van wat je mag bijhebben voor persoonlijk gebruik in de wetsvoorstellen op dealerniveau.
Dealerniveau nu niet, maar het is toch héél ruim gemeten. Hangt er vanaf hoe je het bekijkt. Je drinkt geen fles wisky per dag leeg (dat hoop ik toch voor jou , maar je hebt waarschijnlijk toch ook wel wat drank in huis? Toch meer dan wat je pakweg op twee weken verbruikt? Allez, ik heb toch wel zeker zoveel staan thuis.
Oud 9 september 2003, 14:40   #76
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:

Het kan nog stukken goedkoper, als je alles geautomatiseerd doet en buitenkweekt. Hoeveel denk je dat een vergelijkbaar product als mais kost? 50 cent PER KILO is al een heel hoge prijs.
Dat zou nogal iets anders zijn als druiven uit Hoeilaart Let's face it, de hollanders lanceren vaak producten, maar voor culinaire hoogstandjes moet je in Belgie zijn.
Oud 9 september 2003, 14:43   #77
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Dealerniveau nu niet, maar het is toch héél ruim gemeten. Hangt er vanaf hoe je het bekijkt. Je drinkt geen fles wisky per dag leeg (dat hoop ik toch voor jou , maar je hebt waarschijnlijk toch ook wel wat drank in huis? Toch meer dan wat je pakweg op twee weken verbruikt? Allez, ik heb toch wel zeker zoveel staan thuis.
Ik drink amper een paar glazen per jaar, dus mijn voorraad drank in huis is genoeg voor heel mijn leven. Het lijkt me echter wel dat je toch liever gezapige wiet smoort waar het hars vanaf druipt in plaats van droge takjes omdat je hem drie weken hebt laten liggen.
Oud 9 september 2003, 14:52   #78
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik drink amper een paar glazen per jaar, dus mijn voorraad drank in huis is genoeg voor heel mijn leven. Het lijkt me echter wel dat je toch liever gezapige wiet smoort waar het hars vanaf druipt in plaats van droge takjes omdat je hem drie weken hebt laten liggen.
Hangt er van af, ik persoonlijk heb liever weed die al efkens "gelegen" heeft, is makkelijker om te rollen (plakt niet aan u vingers) & het wordt zeker niet minder potent. Als ge zelfkweekt, vriezen de meesten hun voorraadje in.
Oud 9 september 2003, 16:00   #79
Mohawk
Burger

Standaard

Jorge: wiet bewaar je best niet i de koelkast ( weet de juiste reden niet meer, maar het had te maken met de vorming van (of omzetting van THC in) ECB (deze vroorzaken een sterk loom gevoel), om een meer "up" high te bekomen bewaar je je wiet best op 'n droge plaats in luchtdichte verpakking maar belangrijker nog: lichtdicht, UV stralen breken namelijk THC af ( nee bij buitenkweek spoelt er geen THC van de planten door de regen, hij word gedeeltelijk afgebroken door de zon).
invriezen word dikwijls gedaan voor 't verwerken van bladmateriaal tot hasj.
Oud 9 september 2003, 16:27   #80
Mohawk
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorge
Babeth je kan (zoals Mohawk hoogstwaarschijnlijk) ook binnen kweken, op een beperkte oppervlakte (enkel letten dat er genoeg verlucht kan worden), je hebt inderdaad al voor een kleine 100 euro een fijne zelfkweek installatie (perfect legaal verkrijgbaar) & je hoeft maar één keer een mooi stekje te bemachtigen & je kweekt je eigen plantjes eindeloos & vrijwel kosteloos (winter-lente-zomer-herfst). Enfin er zijn genoeg webstek's waar je voldoende uitleg krijgt, 't is echt kinderspel.
Jorge, ik kweek niet binnen en mijn kweekje is 1 leuke buitenplant,
maar ik heb wel de nodige knowhow ter beschikking om binnen, zelfs op hydrocultuur te kweken, internet is een godsgeschenk. Iedereen kan wiet kweken, maar met 'n beetje groene vingers gaat 't al wat leuker ik ben dus juridisch gezien nog binnen het gedoogbeleid bezig... van één plantje maakt men zogezegd geen probleem...

het principe van één stekje voor je hele leven klopt echter niet helemaal en is ook een beetje lullig, wie wil er nu heel z'n leven één soort wiet gebruiken, okay, je bent medicinaal gebruiker, maar dat mag niet betekenen dat je niet kan proberen er tegelijkertijd van te genieten he!
als je telkens van een plant een stek afsnijd, en van die stek later weer een, dan krijg je na verloop van tijd gewoon slechte wiet, terwijl als je om de zoveel tijd eens 'n daguitstapje naar nederland maakt, en je brengt stekjes mee? dat kost je ongeveer 2€ per stekje als je 'n beetje diep in nederland gaat.

binnenkweek heeft 'n voordeel dat cruciaal kan zijn bij mediwiet, je kan namelijk alle factoren controleren (licht voeding medium klimaat) en je kan het hele jaar door kweken, dus heb je bijna altijd verse wiet.

Ik kan over zelfkweek wel uren doorgaan ( ik kweek de wiet eigenlijk evenveel voor de fun dan voor de wiet, 't is heel interessant, praktijkgericht, en je houd er iets leuks aan over ), maar niemand leest dit toch behalve andere kwekers

Babeth als je meer info wil over dit onderwerp
mag je me altijd pm sturen.

groetjes, Mo
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be