![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Burger
|
![]() Hallo eastwick. Ik heb uit je eerdere posts verstaan dat je zelf ook medivinaal gebruiker bent, nou wou ik eens vragen: hoe zit 't daarmee? hebben bepaalde soorten een andere uitwerking op je dan bepaalde?
zo weet ik dat de fuma con dios in nederland hoog aangeschreven staat als mediwiet. een semi-sativa die volgens de overgrow strainguide afkomstig is van haze en skunk. wat weet jij erover? Ik denk er de laatste tijd over om als ik wat meer ervaring heb op vrijwillige basis mediwiet gebruikers te helpen in hun eigen nood te voorzien door zelfkweek, ( dus: ik help die mensen door hen te leren zelf hun planten te kweken, op 'n goede en verantwoorde manier). op 'n goede en verantwoorde manier wil zeggen: biologisch, een hele hoop zelfkwekers neemt niet de tijd om zich te bekwamen in de kunst van het kweken, zo kom je mensen tegen die pokon op hun wiet spuiten tegen de beestjes :s okay, ze weten 't niet maar 't is nou niet moeilijk te beseffen dat je chemicalien op je wiet spuit. op die manier zouden vele van deze mensen goedkoper wiet hebben, +een wietplant is voor 'n gebruiker als 'n kind, mediwiet gebruikers zijn soms gehandicapt of gewoon sociaal geisoleerd... stel dat ze 'r nou 'n vriendje bij krijgen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Minister-President
|
![]() Ik vind dat de weed, en vooral de nieuwere soorten zoals White Widow enzo, echt véél te straf zijn. Ik heb ergens gelezen dat het THC gehalte de laatste 10 jaar serieus de hoogte is ingegaan, en je voelt het echt wel. Ik voel mij veel meer 'van de wereld' van zo'n straffe weed dan wat ik vroeger voelde als ik een andere, zogenaamd hardere, drug binnenhad. En de 'hangover' (en die krijg je zeker bij weed) is ook veel sterker, je raakt 2 dagen niet goed wakker 's morgens, en fatsoenlijk nadenken zit er ook niet meer in. Ik moet niks hebben van de superweed, daar wordt je echt veel te verward en te suf van.
Als ik nog eens in holland kom, dan zoek ik altijd de goedkoopste weed, omdat ik weet dat die niet zo straf is. Een ongespecifieerde 'nederweed', of misschien superskunk of Nothernlight (al vind ik die soms ook te straf) vind ik nog het beste. Maar mijn favoriet is buitenkweek purple haze. Of van die half vergane superlichte thai. Daarmee krijg je een licht 'up' gevoel, en kan nog alles doen. Ik zou aan een medicinaal gebruiker thai of purple haze aanraden (als je het nog kunt vinden), daarvan heb je niet zo'n suf gevoel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Filosoof, je vergeet wel dat de farmaceutische industrie meer geld uitgeeft aan reclame en media, dan aan rechearch en development.
Ook kan ik me voorstellen dat er de nodige koffertjes uitgewisseld zijn met invloedrijke politici voordat we zo ver staan als nu met de aftakeling van de drugswetgeving.Hoe geen steekpenningen? Neen, niet aan de kleine ambetantenaartjes, wel aan de dikkoppen.Dineetje bij duur restaurantje en afzakkertje "Bij Loulou"? Ik kan een wietplantje laten groeien voor 1 eu, 't is eigenlijk onkruid.En daar hangen wel meer dosissen aan dan wat je in een apotheek in een mooi steriel verpakkingkje,met mooi doosje en ingewikkelde bijsluiter zou kunnen kopen. Controle, kwaliteit, analyse,verpakken, en al de rest hoef je niet bij te betalen, als je je eigen plantje hebt, opgegroeit op goeie grond,onbespoten, of in het ergste geval met wat je zelf als aanvaardbaard vind. Dat je zelf geen aspirine kan maken van wilgenbast(de oorsprong van aspirine is wilgenbasttee)indien je geen chemicus met labo bent is begrijpelijk, maar een canabistee zetten kan een 8 jarige met een waterkoker. Neen, weer lekker hypocriet wezen ,en de kleine man(in dit geval een zieke die er baat bij heeft om cannabis te gebruiken) uit te melken.terwijl het alternatief spotgoedkoop, maar niet echt legaal is(gedoogbeleid is niet meer dan zeggen, "als je niet betrapt word mag het allemaal")is.
![]() |
#66 |
Minister-President
|
![]() Weed is veel te duur, legaal of illegaal, medicinaal of niet. Noem mij eens een ander land- of tuinbouwproduct dat 5 EURO PER GRAM kost?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Gouverneur
|
![]() Filosoof, heb je eigenlijk al ooit eens een joint gerookt? Want me dunkt lees je er wel hier en daar een artikel over dat in je kraam past.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Maar welke doorwinterde blower betaald nu nog 5 euro per gram. ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nog geen 50 cent per gram, mijn beste. En met 1 gram kun je ettelijke joints rollen. Met 1 joint kun je ettelijke keren uw pijn verlichten. Wat is alweer het goedkoopste? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Gouverneur
|
![]() Nou, ik zou als chronisch zieke wel graag een plantje in mijn tuin willen zetten om de pijn wat te verlichten met een lekker kopje thee, edoch de politie kijkt vanuit z'n bureauvensterke zo mijn tuin binnen dus zal ik het idee maar laten varen zeker ?
Ik ken iemand die een plantje voor eigen gebruik thuiskweekt, ze kan het alleen niet snel genoeg opsmoren omdat onkruid zo welig tiert. Overigens heb ik nog altijd een probleem met roesverwekkende middelen vanwege het feit dat ik iemand aan drugs heb zien kapotgaan (en haar gezin met haar). Maar als je al meer dan een jaar benzodiazepine tegen de constante pijn moet slikken dan begint een mens toch naar een alternatief te zoeken en medicinaal cannabisgebruik zou mijn maag wat kunnen ontzien. Een lekker kopje thee en de pijn is plots niet belangrijk meer...
![]() |
#71 |
Burger
|
![]() haha ik: 100€ kosten voor voeding en lalalala
maar heb nog gnoeg voor 4 kweekies, dus 25 gedeeld door aantal gram komt bij mij uit op 0.25 € per gram, Ha-Ha-Ha ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Gouverneur
|
![]() Babeth je kan (zoals Mohawk hoogstwaarschijnlijk) ook binnen kweken, op een beperkte oppervlakte (enkel letten dat er genoeg verlucht kan worden), je hebt inderdaad al voor een kleine 100 euro een fijne zelfkweek installatie (perfect legaal verkrijgbaar) & je hoeft maar één keer een mooi stekje te bemachtigen & je kweekt je eigen plantjes eindeloos & vrijwel kosteloos (winter-lente-zomer-herfst). Enfin er zijn genoeg webstek's waar je voldoende uitleg krijgt, 't is echt kinderspel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#75 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#77 | ||||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#78 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Burger
|
![]() Jorge: wiet bewaar je best niet i de koelkast ( weet de juiste reden niet meer, maar het had te maken met de vorming van (of omzetting van THC in) ECB (deze vroorzaken een sterk loom gevoel), om een meer "up" high te bekomen bewaar je je wiet best op 'n droge plaats in luchtdichte verpakking maar belangrijker nog: lichtdicht, UV stralen breken namelijk THC af ( nee bij buitenkweek spoelt er geen THC van de planten door de regen, hij word gedeeltelijk afgebroken door de zon).
invriezen word dikwijls gedaan voor 't verwerken van bladmateriaal tot hasj. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Burger
|
![]() Citaat:
maar ik heb wel de nodige knowhow ter beschikking om binnen, zelfs op hydrocultuur te kweken, internet is een godsgeschenk. Iedereen kan wiet kweken, maar met 'n beetje groene vingers gaat 't al wat leuker ![]() het principe van één stekje voor je hele leven klopt echter niet helemaal en is ook een beetje lullig, wie wil er nu heel z'n leven één soort wiet gebruiken, okay, je bent medicinaal gebruiker, maar dat mag niet betekenen dat je niet kan proberen er tegelijkertijd van te genieten he! als je telkens van een plant een stek afsnijd, en van die stek later weer een, dan krijg je na verloop van tijd gewoon slechte wiet, terwijl als je om de zoveel tijd eens 'n daguitstapje naar nederland maakt, en je brengt stekjes mee? dat kost je ongeveer 2€ per stekje als je 'n beetje diep in nederland gaat. binnenkweek heeft 'n voordeel dat cruciaal kan zijn bij mediwiet, je kan namelijk alle factoren controleren (licht voeding medium klimaat) en je kan het hele jaar door kweken, dus heb je bijna altijd verse wiet. Ik kan over zelfkweek wel uren doorgaan ( ik kweek de wiet eigenlijk evenveel voor de fun dan voor de wiet, 't is heel interessant, praktijkgericht, en je houd er iets leuks aan over ![]() ![]() Babeth als je meer info wil over dit onderwerp mag je me altijd pm sturen. groetjes, Mo |
|
![]() |
![]() |