Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 3 september 2003, 13:42   #61
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Je zegt dat ze mee stemden met de meerderheid?
1 waarover werd gestemt
2 welke zijn de belangen van de brugse burger?

En als 2 mandatarisen hun boekje tebuiten zijn gegaan zullen ze intern wel verantwoording moeten afleggen en indien nodig een rechtzetting moeten geven. ik zeg wel als...
Want in dit land is kiezen voor het algemeen gemeenschaps belang lang niet zo evident meer.
De partijvoorzitter van het Blok verantwoording afleggen ?????
Besef jij wel goed wat je zegt ?
sorry ik dacht dat het onze fractie was die ge bedoelde
giserke is offline  
Oud 3 september 2003, 13:47   #62
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
1 waarover werd gestemt

En als 2 mandatarisen hun boekje tebuiten zijn gegaan zullen ze intern wel verantwoording moeten afleggen en indien nodig een rechtzetting moeten geven. ik zeg wel als...
Want in dit land is kiezen voor het algemeen gemeenschaps belang lang niet zo evident meer.

ik zal verstrooid geweest zijn.

ik dacht dat ge bedoelde dat N-VA CD&V aan het opvrijen was in de gemeenteraad

sorry ik dacht dat het onze fractie was die ge bedoelde
giserke is offline  
Oud 3 september 2003, 16:43   #63
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
Christelijk schip superstaaf. wil je de katholieke Kerk niet verwarren met fake christenen.
Ach Thomas, allemaal overschotten van dezelfde sekte.
Stop met de schijnheiligaard uit te hangen: tsjeven, christenen, katholieken: één pot nat, één soort volkske dat onder de rok van tante nonneke of nonkel pastoor komt gekropen.
Sommigen zijn daar gegeneerd over en wringen zich in alle mogelijke bochten om hun religieuze fundi-afkomst te loochenen, anderen omzwachtelen hun catechismus met een wattig gewauwel. Ik loop daar allemaal niet in. Al wat uit die hoek komt wenst latent steeds religie en bestuur te kneden tot één kleffe deegbal. En je weet: daar lust ik geen koek van.......
Oud 3 september 2003, 20:12   #64
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

foutje
Oud 3 september 2003, 20:13   #65
Thomas Hx
Minister-President

Standaard

foutje
Oud 3 september 2003, 20:13   #66
Thomas Hx
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Christelijk schip superstaaf. wil je de katholieke Kerk niet verwarren met fake christenen.
Ach Thomas, allemaal overschotten van dezelfde sekte.
Stop met de schijnheiligaard uit te hangen: tsjeven, christenen, katholieken: één pot nat, één soort volkske dat onder de rok van tante nonneke of nonkel pastoor komt gekropen.
Sommigen zijn daar gegeneerd over en wringen zich in alle mogelijke bochten om hun religieuze fundi-afkomst te loochenen, anderen omzwachtelen hun catechismus met een wattig gewauwel. Ik loop daar allemaal niet in. Al wat uit die hoek komt wenst latent steeds religie en bestuur te kneden tot één kleffe deegbal. En je weet: daar lust ik geen koek van.......
Lol, en dat noemt zich een democraat hé mensen. Ik noem dat een pure schijndemocraat. Die alle ideologieën in de politiek wilt toelaten buiten 1: De christelijke.
Oud 3 september 2003, 20:30   #67
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lol, en dat noemt zich een democraat hé mensen. Ik noem dat een pure schijndemocraat. Die alle ideologieën in de politiek wilt toelaten buiten 1: De christelijke.
Opdrachten voor Thomas Heynderickx:
leer de betekenis van het woord democratie
lees aandachtiger wat ik schrijf (zo je er serieus wenst op in te gaan)

Hints bij het vervullen van je opdrachten:

Bij opdracht 1:
Democratie heeft te maken met bestuur door het volk.
Democratie heeft niks te maken met ideologieën of opvattingen uit de persoonlijke levenssfeer. Iemands al dan niet democratisch gezind zijn, is irrelevant wat betreft diens opvattingen inzake religie.

Bij opdracht 2:
Nergens schrijf ik dat ik uw katholieke of christelijke overtuiging wens af te pakken. Ik maak enkel gebruik van mijn recht om ze te bekritiseren, ridiculiseren etc. Dat is mijn opinie, en die mag jij probleemloos beargumenteren, counteren of eveneens onderuithalen.
Wens jij verder tante nonnekes kuiten te bijten of te schuilen onder de soutane van nonkel pastoor, of een vaagpersoonlijk afkookseltje van een christelijke ideologie te belijden, dan is dat uw zaak.
Ik pak niemands suikerbol af.
Ik wijs enkel op mogelijk tandbederf.
Oud 3 september 2003, 20:49   #68
Bolter
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Opdrachten voor Thomas Heynderickx:
leer de betekenis van het woord democratie
lees aandachtiger wat ik schrijf (zo je er serieus wenst op in te gaan)

Hints bij het vervullen van je opdrachten:

Bij opdracht 1:
Democratie heeft te maken met bestuur door het volk.
Democratie heeft niks te maken met ideologieën of opvattingen uit de persoonlijke levenssfeer. Iemands al dan niet democratisch gezind zijn, is irrelevant wat betreft diens opvattingen inzake religie.

Bij opdracht 2:
Nergens schrijf ik dat ik uw katholieke of christelijke overtuiging wens af te pakken. Ik maak enkel gebruik van mijn recht om ze te bekritiseren, ridiculiseren etc. Dat is mijn opinie, en die mag jij probleemloos beargumenteren, counteren of eveneens onderuithalen.
Wens jij verder tante nonnekes kuiten te bijten of te schuilen onder de soutane van nonkel pastoor, of een vaagpersoonlijk afkookseltje van een christelijke ideologie te belijden, dan is dat uw zaak.
Ik pak niemands suikerbol af.
Ik wijs enkel op mogelijk tandbederf.
Democratie en christelijke principes zijn uitstekend met elkaar te rijmen..
Bestuur en christelijke principes zijn met elkaar te rijmen...
Christelijke principes zijn niet individueel, integendeel ze zijn net sociaal..

Christelijke principes kunnen net tandbederf voorkomen..

Ik heb het wel over principes , niet over één of andere religie...
Bolter is offline  
Oud 4 september 2003, 09:10   #69
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
1 waarover werd gestemt

Ik heb nog geen antwoord gekregen
giserke is offline  
Oud 5 september 2003, 16:32   #70
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Mededeling Vivant :

Wil ook de CD&V de kleintjes kapot?

Dat VLD en SPa voorstander waren van een “hergroepering” en daarom met een weinig democratische kieshervorming net voor de vorige verkiezingen de kleine partijen van de kaart geveegd hebben door de invoering van de kiesdrempel, was reeds genoeglijk bekend. Dat ook de CD&V actief meewerkt om de kleinen nog kleiner te maken bleek gisteren uit de verklaringen van hun voorzitter Yves Leterme.

Sommigen zullen waarderen dat zij voor een keer konden lachen met een uitlating van de heer Leterme, toen die onthulde dat de kartelvorming met
de NVA gestrand was op het niet bekomen van een bepaalde toezegging waarbij de NVA zou kunnen genoten hebben van gratis postbedeling.
Toch zijn die onthullingen bedenkelijk omdat hierdoor geen enkele kleine partij zonder schroom kan gaan onderhandelen met een grotere partij. Moeten zij zich na vandaag immers niet afvragen welke intieme foto’s of wensen na de kennismakingsronde zullen worden onthuld?

Geen enkel dating-bureau zou zoiets tolereren! Want wat moeten de kleine partijen nu doen? De media hebben aan de kiezer heel nadrukkelijk wijs gemaakt dat een stem op een kleine partij een verloren stem was. Het is
toch logisch dat de NVA, die spijts een zeer behoorlijk aantal stemmen toch naast het manna van de partijtoelagen greep, kartelmogelijkheden moest onderzoeken.

Dat kan dus blijkbaar niet zonder gevaar voor schut gezet te worden door de toekomstige schone. Is dit fatsoenlijke politiek? Of gaat de CD&V er van uit dat de NVA eerst een “geheimhoudingsovereenkomst” had moeten afsluiten?
Descartes Jr is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be