Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 september 2006, 19:01   #61
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Het doden van burgers blijft maar duren in Irak. Niet door de amerikanen maar door de zogezegde vrijheidsstrijders? Ze krijgen de amerikanen maar niet buiten (terwijl ze er zelf niet thuishoren) dus blazen ze maar wat onschuldige burgers op. Ook vandaag weer een hoop doden verminkten en gewonden mensen.

BAGHDAD, Iraq (CNN) -- A bomb planted in a minibus killed five people and wounded 10 when it exploded outside a hotel in a commercial area in the heart of central Baghdad, police officials said.
The bus was on Saadoun Street, heading toward a Shiite neighborhood, when it blew up outside the Palestine Hotel.
Earlier Sunday, at least two people were killed and 20 others wounded when a car bomb exploded outside Al-Sabah, Iraq's state-owned daily newspaper, an Iraqi emergency official said.
The explosion happened at 9 a.m. in the newspaper's parking lot and severely damaged about 20 employee-owned cars. Parts of the building were also severely damaged, the official said.
The newspaper building is located in northern Baghdad's Waziriya neighborhood.
North of Baquba in Khalis, four people were killed and 16 were wounded by a bomb that exploded in an outdoor market Sunday morning, Khalis police said.
In a separate incident north of Baquba, gunmen opened fire on a vehicle in the Abbara district, killing two brothers and wounding another, Baquba police said.
Sectarian violence has forced many Shiite families to leave Baquba, a mixed Shiite-Sunni Muslim town 35 miles north of Baghdad.
On Saturday, gunmen opened fire on a Shiite family in Baquba, killing four and wounding 11, as they were moving out of their home after receiving a threatening letter, police said.
Family members were waiting by the road with their luggage in the Tahrir neighborhood when the gunmen drove by in two cars and opened fire, police said.
Two of the dead and six of the wounded were females. They were all members of the al-Tamimi family, police said.
Also Saturday, a father and son were killed when insurgents blew up a house next door to theirs in Sadiyah, a town about 40 miles north of Baquba, a Baquba police official said.
And a kidnapped Iraqi lawmaker who resides in Baquba was released after being held for nearly two months, officials with the Iraqi parliament said.
Tayseer al-Mashhadani, a Sunni bloc member, was traveling from her home with eight bodyguards when gunmen in two vehicles hijacked her convoy in a Shiite neighborhood in Baghdad on July 1, Iraqi police said.
The motive for the abduction was unclear, and no one has claimed responsibility.
She is a member of the Iraqi National Accord, the largest party in the minority Sunni bloc.
Amid Saturday's violence, Iraqi Prime Minister Nuri al-Maliki hosted a conference to bring about national reconciliation.
At least 400 people attended, including tribal leaders, politicians and government officials, an Iraqi Islamic party official said.
At the conference, al-Maliki told leaders there is no difference among Arabs, Kurds, Christians, Sunnis and Shiites because "we are all Iraqis," an official in the prime minister's office said.
BLABLA, fundamentalistische moslims horen niet thuis in een van de meest seculiere landen van die regio. Democratie in dergeli,je landen is ook des duivels.Israel hoeftzich netr als de vs voor niets of niemand te verantwoorden, oorlogsmisdaden? wasda? Als een land, regio of enige groep met ietwat macht de conventies overtreed zijn het terroristen. Als de vs of israel dezelfde conventies negeert is dit niet meer dan normaal.

Lamzakl

Laatst gewijzigd door George : 2 september 2006 om 19:11.
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2006, 10:23   #62
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras Bekijk bericht
en die waren?

En hoe zit het dan met andere landen die ongeveer hetzelfde plegen?
De voorwaarden die Saddam schondt waren o.m.:
-) het belemmeren van het werk van internationale inspecteurs die zijn wapenarsenaal moesten inspecteren;
-) het niet vrijlaten van alle naar Irak ontvoerde Koeweiti's

Op de meeste plaatsen waar een internationale wapenstilstand heerst wordt die momenteel grotendeels gerespecteerd. Het niet naleven van de voorwaarden opgelegd in wapenstilstandovereenkomst kan natuurlijk altijd de basis vormen voor het hervatten van de vijandelijkheden.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2006, 10:25   #63
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Ahzo, en hoeveel massavernietingswapens zijn er al gevonden in Irak?
De wapenstilstandsovereenkomst omvatte heel wat bepalingen. Saddam heeft een aantal daarvan duidelijk en voortdurend geschonden.
Oud 3 september 2006, 10:27   #64
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
En tussen welke partijen was die wapenstilstand tot stand gekomen?
Wat had de VS als natie met die wapenstilstand te maken?
Deze wapenstilstandsovereenkomst werd in 1991 afgesloten tussen de opperbevelhebber van de geallieerde strijdkrachten en de vertegenwoordigers van het Iraakse opperbevel.
De VS was één van de geallieerde naties en was derhalve bij deze wapenstilstandsovereenkomst betrokken.
Oud 3 september 2006, 11:02   #65
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk bericht
BLABLA, fundamentalistische moslims horen niet thuis in een van de meest seculiere landen van die regio. Democratie in dergeli,je landen is ook des duivels.Israel hoeftzich netr als de vs voor niets of niemand te verantwoorden, oorlogsmisdaden? wasda? Als een land, regio of enige groep met ietwat macht de conventies overtreed zijn het terroristen. Als de vs of israel dezelfde conventies negeert is dit niet meer dan normaal.
Blabla, dit is een gedachtengang die nergens op slaat, de ene mag het als de andere het ook mag, de ene mag het niet als de andere het ook niet mag. Moorden mag niet, punt gedaan.
Ik heb nooit gezegt dat eenderwelk land zomaar mag doen wat hij wil.
Mijn topic hier gaat over terroristen die elke dag opnieuw onschuldige mensen opblazen zonder reden. Of israel, amerika, maakt niet uit wie, volgens jou vanalles verkeerd doen heeft niets met dit te maken. Punt blijft hetzelfde, elke dag worden onschuldigen vermoord door barbaren.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2006, 11:22   #66
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Top al Qaeda in Iraq suspect arrested
POSTED: 0935 GMT (1735 HKT), September 3, 2006
Adjust font size:
BAGHDAD, Iraq (AP) -- Iraq's national security adviser on Sunday announced the arrest of the second most senior figure in al Qaeda.

Hamed Jumaa Farid al-Saeedi, known as Abu Humam or Abu Rana, was arrested a few days ago, Mouwaffak al-Rubaie said.

"We announce today the arrest of the most important al Qaeda leader after the criminal Abu Ayoub al-Masri. He's the second man in the organization," he said.

The suspect was "directly responsible for the criminal Haitham al-Badri, the mastermind and the bomber of the Samarra shrine," al-Rubaie added.

The bombing of the Shiite shrine in February inflamed tensions between Shiite and Sunni Muslims and triggered reprisal attacks that continue to this day.

"As we promised our people we will relentlessly continue our war on terror," the national security adviser said.

Waar zijn de Bush bashers nu? Waarom geen topics over al-qaida terroristen die irak moeten verlaten omdat ze er niets te zoeken hebben?
Oud 3 september 2006, 12:20   #67
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ja, ik vind het ook eigenlijk wel opmerkelijk.
idd ... hij doet me denken op dat vlak ( specifiek wat betreft syntaxfouten ) aan een zekere peace, ik weet niet of je daarmee bekend bent ...

Citaat:
Echt een evolutie van enig kaliber op taalkundig vlak, spijtig genoeg hinkt hij nog serieus wat achterop op inschattingsgebied
Een deftige zin voor nuance is hem duidelijk nog onbekend, maar ik denk dat hij toch stilaan begint te beseffen dat het mogelijk moet zijn dat niet alles zwart/wit is en dat sommige mensen 'grijs' denken.
klopt idd

Citaat:
Wie weet is hij binnen nog een jaar of 2 wel helemaal politiek correct?

bedoel je nu ...politiek correct of 'politiek correct' ?

Laatst gewijzigd door praha : 3 september 2006 om 12:23.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2006, 12:22   #68
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog eentje die bewijst dat mijn beweringen kloppen
( bemerk dat ik het discussieren met je weer een kans laat )
je beweringen over het anti-amerikanisme bij links ?
Oud 3 september 2006, 12:35   #69
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Top al Qaeda in Iraq suspect arrested
POSTED: 0935 GMT (1735 HKT), September 3, 2006
Adjust font size:
BAGHDAD, Iraq (AP) -- Iraq's national security adviser on Sunday announced the arrest of the second most senior figure in al Qaeda.

Hamed Jumaa Farid al-Saeedi, known as Abu Humam or Abu Rana, was arrested a few days ago, Mouwaffak al-Rubaie said.

"We announce today the arrest of the most important al Qaeda leader after the criminal Abu Ayoub al-Masri. He's the second man in the organization," he said.

The suspect was "directly responsible for the criminal Haitham al-Badri, the mastermind and the bomber of the Samarra shrine," al-Rubaie added.

The bombing of the Shiite shrine in February inflamed tensions between Shiite and Sunni Muslims and triggered reprisal attacks that continue to this day.

"As we promised our people we will relentlessly continue our war on terror," the national security adviser said.

Waar zijn de Bush bashers nu? Waarom geen topics over al-qaida terroristen die irak moeten verlaten omdat ze er niets te zoeken hebben?
nietes ...daar ging het niet over

jouw topic gaat/ging over het doden van burgers en over dat de terroristen daarvoor onmiddelijk verantwoordelijk zouden zijn

natuurlijk zijn ze dat deels... 'k denk dat daar geen zinnig mens over twijfelt
het is dan ook niet verwonderlijk dat topicposters je hier wijzen op het belangrijk feit dat
1) het best wel eens zo kan zijn dat de VS en coalitietroepen rechtstreeks verantwoordelijk zijn voor het leeuwenaandeel ( cfr. verslag schadvergoedingen gepost door Edina )
2) er misschien helemaal geen sprake zou zijn van terrorisme, al was het maar in begripsnaam terroristen als de vs & co daar niet zouden aanwezig zijn... wat natuurlijk niet wilt zeggen dat alles daar koek en ei zou zijn
Oud 3 september 2006, 12:56   #70
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
( bemerk dat ik het discussieren met je weer een kans laat )
je beweringen over het anti-amerikanisme bij links ?
En nogmaals.
Oud 3 september 2006, 13:05   #71
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
nietes ...daar ging het niet over

jouw topic gaat/ging over het doden van burgers en over dat de terroristen daarvoor onmiddelijk verantwoordelijk zouden zijn

natuurlijk zijn ze dat deels... 'k denk dat daar geen zinnig mens over twijfelt
het is dan ook niet verwonderlijk dat topicposters je hier wijzen op het belangrijk feit dat
1) het best wel eens zo kan zijn dat de VS en coalitietroepen rechtstreeks verantwoordelijk zijn voor het leeuwenaandeel ( cfr. verslag schadvergoedingen gepost door Edina )
2) er misschien helemaal geen sprake zou zijn van terrorisme, al was het maar in begripsnaam terroristen als de vs & co daar niet zouden aanwezig zijn... wat natuurlijk niet wilt zeggen dat alles daar koek en ei zou zijn
Niets te "deels". Als morgen amerika, binnenvalt hier in Belgie en jij blaast overmorgen mijn familie op, dan ben JIJ en JIJ als enige verantwoordelijk en schuldige hiervoor.

1) Amerika is verantwoordelijk indien soldaten door het gooien van bommen of door andere projectielen die zij afschieten onschuldige mensen raken.
2) Tja, het vermoorden van mensen door leden van vroegere baath partij valt in de woordenboek misschien niet onder terrorisme maar voor mij blijft het nog steeds moord. Die van Al-qaida hebben er ook niets te zoeken, en misschien was het daar zo niet uit de hand aan het lopen indien zij geen aanslagen zouden plegen in irak.

Saddam had genoeg mensen vermoord en het is een goeie zaak dat hij weg is en nooit meer terugkomt, en ook geen van zijn engeltjes van zonen.

En opnieuw, klagen over amerika, langs alle kanten met de vinger wijzen naar amerika...al-qaida...geen woord aan vuilgemaakt. Ze zijn een goede zaak en doen niets verkeerds?

Laatst gewijzigd door illwill : 3 september 2006 om 13:07.
Oud 3 september 2006, 17:54   #72
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En nogmaals.
... bevestig je hiermee dat je dan nog liever de richting wenst op te gaan van Pindar ipv een fatsoenlijk antwoord te verascheffen op een zeer eenvoudige vraag ?

Laatst gewijzigd door praha : 3 september 2006 om 17:55.
Oud 3 september 2006, 18:30   #73
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niets te "deels".
Citaat:
nietes dus ... daar gaat het 't 'm inderdaad net over ...

je moet wel erg zeker zijn van je stuk om zulks te gaan beweren
bewijzen zullen we maar niet vragen zeker ?
en hoe het moet stoken met de reeds opgenomen verantwoordelijkheid door de vs de afgelopen jaren zullen we ook maar niet vragen zeker ?

Citaat:
Als morgen amerika, binnenvalt hier in Belgie en jij blaast overmorgen mijn familie op, dan ben JIJ en JIJ als enige verantwoordelijk en schuldige hiervoor.
juist ja ( op vlak van directe verantwoordelijkheid )...
ik beweer toch niets anders ?
ipv van me wat woorden in de mond te leggen zou je beter eens quoten waar ik dat zou gezegd hebben

Citaat:
1) Amerika is verantwoordelijk indien soldaten door het gooien van bommen of door andere projectielen die zij afschieten onschuldige mensen raken.
idd dat bedoel ik
dus daar zijn we dan toch al over eens
als nu blijkt volgens officieel rapport ( cfr. Edina ) dat de vs de verantwoordelijkheid ( aan de hand van uitgekeerde schadevergoedingen ) daarvoor erkennen de afgelopen jaren
en je bemerkt bovendien een stijgende tendens, die als je ze doortrekt, zou betekenen dat ze nu ( indien zelfde omstandigheden ) zelfs verantwoordelijk zouden zijn voor het leeuwenaandeel

dan kan je toch moeilijk nog de mogelijkheid gaan ontkennen dat ze niet op het minst 'deels' verantwoordelijk zouden zijn voor de onschuldige burgersslachtoffers die nu vallen ?

Citaat:
2) Tja, het vermoorden van mensen door leden van vroegere baath partij valt in de woordenboek misschien niet onder terrorisme maar voor mij blijft het nog steeds moord. Die van Al-qaida hebben er ook niets te zoeken, en misschien was het daar zo niet uit de hand aan het lopen indien zij geen aanslagen zouden plegen in irak.
natuurlijk blijft dat moord ... vandaar dat ik ook sprak over 'al was het maar in begripsnaam'
je begrijpt zelfs nog niet waar ik naartoe wil...
als de coalitietroepen daar niet aanwezig zouden zijn, en men redeneert niet naiëfweg in de aloude zwart-wit patronen, dan kan men terecht stellen dat
1) het verzet an sich, moest dat al bestaan , dat nu netjes valt onder de term terrorisme gewoon wegvalt
2) al het andere geweld dat dient om het prille maatschappelijk bestel te ontwrichten of bepaalde belanggroepen te dienen en nu eveneens onder de term terrorisme valt dan valt onder de term burgeroorlog : waar men onschuldige ( mensen die er dus niets mee te maken willen hebben en liever terzijde blijven ) slachtoffers die vallen welliswaar blijft betreuren maar men dat nimmer zal spreken over geweld gericht tegen de bevolking ad hoc maar spreekt over geweld onder de bevolking -> waar ik meteen bij opmerk dat de lading niet de eventuele etnische conflicten dekt

[quopte]
Saddam had genoeg mensen vermoord en het is een goeie zaak dat hij weg is en nooit meer terugkomt, en ook geen van zijn engeltjes van zonen.
daar valt over te speculeren...
maar het verder totaal irrelevant voor de huidige problematiek

En opnieuw, klagen over amerika, langs alle kanten met de vinger wijzen naar amerika...al-qaida...geen woord aan vuilgemaakt. Ze zijn een goede zaak en doen niets verkeerds?
Oud 3 september 2006, 18:50   #74
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
... bevestig je hiermee dat je dan nog liever de richting wenst op te gaan van Pindar ipv een fatsoenlijk antwoord te verascheffen op een zeer eenvoudige vraag ?
Nee, jij bevestigt hiermee voor de 3de maal op rij dat je liever de richting wenst op te gaan zoals alle believers al lange tijd doen ipv een fatsoenlijk antwoord te geven. Ik heb mijn punt al lang geleden geplaats en een fatsoenlijke reactie krijg ik er niet uit. Dus wijs met je vinger eerst naar jezelf en dan kan je bij mij afkomen.
Oud 3 september 2006, 19:07   #75
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, jij bevestigt hiermee voor de 3de maal op rij dat je liever de richting wenst op te gaan zoals alle believers al lange tijd doen ipv een fatsoenlijk antwoord te geven. Ik heb mijn punt al lang geleden geplaats en een fatsoenlijke reactie krijg ik er niet uit. Dus wijs met je vinger eerst naar jezelf en dan kan je bij mij afkomen.
welk antwoord, welk punt ?
je spreekt wartaal man
je hebt me niets gevraagd en als ik je eenvoudig vroeg naar
Citaat:
Nog eentje die bewijst dat mijn beweringen kloppen
reageer je net als Pindar

ps. mijn reactie op je andere post is wat in 't water gelopen... maar de essentie staat er... ik hoop alleen dat het geen verdere misvattingen oplevert
Oud 4 september 2006, 18:34   #76
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

40 bodies found in Baghdad; al Qaeda leader in custody
POSTED: 1653 GMT (0053 HKT), September 4, 2006
Adjust font size:
BAGHDAD, Iraq (CNN) -- Iraqi police found 40 bullet-riddled bodies in Baghdad Monday, an official with Baghdad emergency police said.

Most of the bodies showed signs of torture, their hands were cuffed, and some of the bodies were blindfolded, the official said.

Police could identify 17 bodies, all of them civilians, the official said.

Zolang het maar burgers zijn blijkbaar.
Oud 4 september 2006, 18:58   #77
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk bericht
Als een land, regio of enige groep met ietwat macht de conventies overtreed zijn het terroristen. Als de vs of israel dezelfde conventies negeert is dit niet meer dan normaal.
De wet van de jungle goedkeuren situeert u bij de apen.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2006, 20:15   #78
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Iraqis’ Resistance to Civil War

Orwell in Iraq: Snow Jobs, Zarqawi and Bogus Peace Plans

Resistance and terrorism in Iraq

Belangrijke quote uit US Collusion with Iraqi Death Squads : "If we want to make sense of what is happening in Iraq we need to recognize that words like SCIRI, Badr and Mahdi, together with phrases like civil war, sectarian violence, revenge killings and tit-for-tat murders all serve to deemphasize the centrality of the occupation and mystify what is a very real and deadly counterinsurgency war."
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2006, 20:32   #79
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

http://rawstory.com/news/2006/

Pakistani_victims_of_terrorist_atta_09042006.html

Pakistani victims of terrorist attack in Iraq returning home

Deutsche Presse Agentur
?Published: Monday September 4, 2006

Islamabad- Fifteen Pakistani pilgrims who survived a terrorist attack in Iraq which killed 11 Pakistanis and three Indians will be brought back home on September 11, Foreign Ministry spokeswoman Tasneem Aslam said on Monday. She repeated the government's advice to Pakistani nationals to avoid visiting Iraq because of the bad security situation there.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2006, 00:33   #80
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Ik begrijp niet goed waarom men constant over "de moslims" spreekt. Zijn alle christelijke landen solidair?

De chaos in Irak is een logisch gevolg van het wegnemen van de vroegere (slechte) orde. Het merendeel van de mensen meent het goed en wil enkel overleven. Maar het wegnemen van orde leidt direct tot wantoestanden. Dat komt volgens mij NIET door het feit dat het moslims zijn. Kijk maar naar wat in 2005 in New Orleans gebeurde, dat was een stad (niet een heel land) waar geen orde kon gehandhaafd worden, met plunderingen en dergelijke tot gevolg.
De USA-ers hebben zich in elk geval slecht voorbereid. Zo ontsloegen ze de politie van Bagdad (wat zelfs bij bezetting tamelijk zeldzaam is) en lieten ze wapendepots onbewaakt achter, die geplunderd werden...
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be