![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door George : 2 september 2006 om 19:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
-) het belemmeren van het werk van internationale inspecteurs die zijn wapenarsenaal moesten inspecteren; -) het niet vrijlaten van alle naar Irak ontvoerde Koeweiti's Op de meeste plaatsen waar een internationale wapenstilstand heerst wordt die momenteel grotendeels gerespecteerd. Het niet naleven van de voorwaarden opgelegd in wapenstilstandovereenkomst kan natuurlijk altijd de basis vormen voor het hervatten van de vijandelijkheden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
|
![]() Citaat:
De VS was één van de geallieerde naties en was derhalve bij deze wapenstilstandsovereenkomst betrokken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb nooit gezegt dat eenderwelk land zomaar mag doen wat hij wil. Mijn topic hier gaat over terroristen die elke dag opnieuw onschuldige mensen opblazen zonder reden. Of israel, amerika, maakt niet uit wie, volgens jou vanalles verkeerd doen heeft niets met dit te maken. Punt blijft hetzelfde, elke dag worden onschuldigen vermoord door barbaren.
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Top al Qaeda in Iraq suspect arrested
POSTED: 0935 GMT (1735 HKT), September 3, 2006 Adjust font size: BAGHDAD, Iraq (AP) -- Iraq's national security adviser on Sunday announced the arrest of the second most senior figure in al Qaeda. Hamed Jumaa Farid al-Saeedi, known as Abu Humam or Abu Rana, was arrested a few days ago, Mouwaffak al-Rubaie said. "We announce today the arrest of the most important al Qaeda leader after the criminal Abu Ayoub al-Masri. He's the second man in the organization," he said. The suspect was "directly responsible for the criminal Haitham al-Badri, the mastermind and the bomber of the Samarra shrine," al-Rubaie added. The bombing of the Shiite shrine in February inflamed tensions between Shiite and Sunni Muslims and triggered reprisal attacks that continue to this day. "As we promised our people we will relentlessly continue our war on terror," the national security adviser said. Waar zijn de Bush bashers nu? Waarom geen topics over al-qaida terroristen die irak moeten verlaten omdat ze er niets te zoeken hebben? |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() idd ... hij doet me denken op dat vlak ( specifiek wat betreft syntaxfouten ) aan een zekere peace, ik weet niet of je daarmee bekend bent ...
Citaat:
Citaat:
![]() bedoel je nu ...politiek correct of 'politiek correct' ? ![]() Laatst gewijzigd door praha : 3 september 2006 om 12:23. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
jouw topic gaat/ging over het doden van burgers en over dat de terroristen daarvoor onmiddelijk verantwoordelijk zouden zijn natuurlijk zijn ze dat deels... 'k denk dat daar geen zinnig mens over twijfelt het is dan ook niet verwonderlijk dat topicposters je hier wijzen op het belangrijk feit dat 1) het best wel eens zo kan zijn dat de VS en coalitietroepen rechtstreeks verantwoordelijk zijn voor het leeuwenaandeel ( cfr. verslag schadvergoedingen gepost door Edina ) 2) er misschien helemaal geen sprake zou zijn van terrorisme, al was het maar in begripsnaam terroristen als de vs & co daar niet zouden aanwezig zijn... wat natuurlijk niet wilt zeggen dat alles daar koek en ei zou zijn |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) Amerika is verantwoordelijk indien soldaten door het gooien van bommen of door andere projectielen die zij afschieten onschuldige mensen raken. 2) Tja, het vermoorden van mensen door leden van vroegere baath partij valt in de woordenboek misschien niet onder terrorisme maar voor mij blijft het nog steeds moord. Die van Al-qaida hebben er ook niets te zoeken, en misschien was het daar zo niet uit de hand aan het lopen indien zij geen aanslagen zouden plegen in irak. Saddam had genoeg mensen vermoord en het is een goeie zaak dat hij weg is en nooit meer terugkomt, en ook geen van zijn engeltjes van zonen. En opnieuw, klagen over amerika, langs alle kanten met de vinger wijzen naar amerika...al-qaida...geen woord aan vuilgemaakt. Ze zijn een goede zaak en doen niets verkeerds? ![]()
Laatst gewijzigd door illwill : 3 september 2006 om 13:07. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ... bevestig je hiermee dat je dan nog liever de richting wenst op te gaan van Pindar ipv een fatsoenlijk antwoord te verascheffen op een zeer eenvoudige vraag ?
Laatst gewijzigd door praha : 3 september 2006 om 17:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, jij bevestigt hiermee voor de 3de maal op rij dat je liever de richting wenst op te gaan zoals alle believers al lange tijd doen ipv een fatsoenlijk antwoord te geven. Ik heb mijn punt al lang geleden geplaats en een fatsoenlijke reactie krijg ik er niet uit. Dus wijs met je vinger eerst naar jezelf en dan kan je bij mij afkomen.
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
je spreekt wartaal man je hebt me niets gevraagd en als ik je eenvoudig vroeg naar Citaat:
ps. mijn reactie op je andere post is wat in 't water gelopen... maar de essentie staat er... ik hoop alleen dat het geen verdere misvattingen oplevert |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 40 bodies found in Baghdad; al Qaeda leader in custody
POSTED: 1653 GMT (0053 HKT), September 4, 2006 Adjust font size: BAGHDAD, Iraq (CNN) -- Iraqi police found 40 bullet-riddled bodies in Baghdad Monday, an official with Baghdad emergency police said. Most of the bodies showed signs of torture, their hands were cuffed, and some of the bodies were blindfolded, the official said. Police could identify 17 bodies, all of them civilians, the official said. Zolang het maar burgers zijn blijkbaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
|
![]() De wet van de jungle goedkeuren situeert u bij de apen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
|
![]() Iraqis’ Resistance to Civil War
Orwell in Iraq: Snow Jobs, Zarqawi and Bogus Peace Plans Resistance and terrorism in Iraq Belangrijke quote uit US Collusion with Iraqi Death Squads : "If we want to make sense of what is happening in Iraq we need to recognize that words like SCIRI, Badr and Mahdi, together with phrases like civil war, sectarian violence, revenge killings and tit-for-tat murders all serve to deemphasize the centrality of the occupation and mystify what is a very real and deadly counterinsurgency war." |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Minister
|
![]() http://rawstory.com/news/2006/
Pakistani_victims_of_terrorist_atta_09042006.html Pakistani victims of terrorist attack in Iraq returning home Deutsche Presse Agentur ?Published: Monday September 4, 2006 Islamabad- Fifteen Pakistani pilgrims who survived a terrorist attack in Iraq which killed 11 Pakistanis and three Indians will be brought back home on September 11, Foreign Ministry spokeswoman Tasneem Aslam said on Monday. She repeated the government's advice to Pakistani nationals to avoid visiting Iraq because of the bad security situation there. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
|
![]() Ik begrijp niet goed waarom men constant over "de moslims" spreekt. Zijn alle christelijke landen solidair?
De chaos in Irak is een logisch gevolg van het wegnemen van de vroegere (slechte) orde. Het merendeel van de mensen meent het goed en wil enkel overleven. Maar het wegnemen van orde leidt direct tot wantoestanden. Dat komt volgens mij NIET door het feit dat het moslims zijn. Kijk maar naar wat in 2005 in New Orleans gebeurde, dat was een stad (niet een heel land) waar geen orde kon gehandhaafd worden, met plunderingen en dergelijke tot gevolg. De USA-ers hebben zich in elk geval slecht voorbereid. Zo ontsloegen ze de politie van Bagdad (wat zelfs bij bezetting tamelijk zeldzaam is) en lieten ze wapendepots onbewaakt achter, die geplunderd werden... |
![]() |
![]() |