![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |||||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Toegegeven, mijn stellingen zijn nogal simplistisch maar daarom nog niet onjuist. Ik poogde in enkele lijnen een globaal beeld te schetsen van de maatschappij zoals ik die zie. Die stellingen zijn het resultaat van het raadplegen van massa's bronnen( links en recht, het evolutieproces van de mens in al zijn aspecten tot wat hij nu is). Dit vanuit een humanistische kijk op een vredevolle en samenhorige maatschappij. Citaat:
De taal beheersen is noodzakelijk om te communiceren met anderen en het is belangrijkste instrument om kennis te nemen van de geplogenheden van de maatschappij waarin men vertoeft. Met het beheersen van de taal is men nog niet noodzakelijk geintegreerd, wel is hiermee een flinke stap in die richting genomen. Niet onbelangrijk, en naar mijn mening het belangrijkste, is de wil tot volledig deelnemen aan de maatschappij. Waar een wil is, is een weg, nietwaar? Daar knelt precies het schoentje met JahJah. In feite wil hij, naar analogie met de Joodse gemeenschap, een soort moslimenclave installeren in onze maatschappij en als het effe kan met invoering van de Sharia. Citaat:
De kwestie Koen Aurousseau is een gerechtelijke dwaling. Naar mijn gevoel eerder een afrekening. Citaat:
Ik heb het over provocerend en opzettelijk irriterend gedrag in directe relatie tot anderen, in de straat waar men woont, op het werk, ... Waarmee ik ook niet bedoel dat men niet mag opkomen voorzichzelf in bepaalde situaties. Btw: ik bedoelde dit in het algemeen zonder een bepaalde groep te viseren. Een ludiek bedoeld voorbeeldje: Als iemand plots last krijgt van een onweerstaanbare drang zich als nudist te profileren, hoort het niet dit in het openbaar te doen. Wanneer mensen in het kader van een actie naakt betogen, ligt de zaak helemaal anders. Citaat:
Maar kansarmoede is net zo vaag en complex als integratie. De vraag dient dan ook gestelt te worden: wat is kansarmoede, wat zijn de oorzaken, welke factoren beinvloeden kansarmoede en wat kunnen we er aandoen om die wantoestanden op te lossen? Eén factor is alvast de wisselwerking integratie vs kansarmoede. Alles wat een negatief effect heeft op de integratie verhoogt de kansarmoede. Om die reden voel ik absoluut geen sympathie voor figuren als JahJah, evenmin voor het gros der Imans. Citaat:
Maar ook de goedmenende politici dragen een zware verantwoordelijk in deze. Met weg kijken of met eenzijdige oplossingen zonder rekening te houden met de maatschappij in haar geheel en zonder grondige kennis van het sociale dier, de mens, bereikt men niks. Integendeel. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Vooral met Citaat:
Samenlevingsproblemen los je niet symbolisch op (door b.v. 'kansarmoede' of 'racisme' als oorzaak van werkloosheid bij migranten aan te duiden, of door werkelijkheid én ideaal 'multiculturele samenleving' te noemen). De neiging woorden voor werkelijkheid te nemen is de grootste kracht van de mens en tegelijk zijn grootste zwakte. ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#64 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() Ik had hier een tekst getikt over integreren, maar 't is wat laat, ik sla 'm op, en misschien krijgen jullie hem een andere keer. Misschien ook niet...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#67 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Lokaal Raadslid
|
![]() hoe kunnen allochtonen nu weten wat integratie bevat als jullie het zelfs niet eens weten?
hoe moeilijk kan het nu zijn om objectieve voorwaarden op te stellen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
- talenkennis (Nederlands in Vlaanderen, Frans in Wallonië, Duits in de Oostkantons en Nederlands en Frans - en eventueel Duits - in Brussel) - de mentaliteit en de cultuur van het land zo goed mogelijk leren kennen
![]() |
![]() |
#70 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() Integratie is:
De islam met het groot vuil meegeven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |||
Burger
|
![]() Citaat:
Ik bedoel: circe spreekt over moslims, die eigenlijk zelf hun geloof onvoldoende kennen maar toch wat het huwelijk betreft de geloofsregels - die ze niet kennen - willen toepassen, maar eigenlijk heeft dat niets met de islam want ze leven niet volgens hun geloof, maar het heeft te maken met familiale tradities ... waar filosoof dan aan toevoegt: maar ja het gaat eigenlijk om Marokkanen, maar niet alle Marokkanen, enkel de Berbers ... Moet ik hieruit besluiten dat jullie bedoelen dat we de "potentiële lieven" moeten waarschuwen voor de moslims die onvoldoende leven volgens hun geloof? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Darwin
Citaat:
Dutch
http://www.faithfreedom.org http://dutch.faithfreedom.org/forum islamisme is een waanzinnige, fascistische cultus en gematigde islam is hun paard van Troje In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1. niet in een etablissement binnen waar alcohol geschonken wordt (het is niet alleen verboden om het zelf te drinken, maar ook om in gezelschap te zijn van mensen die het drinken) 2. blijft zelft maagd tot aan zijn huwelijk 3. zoekt geen vrouwelijk gezelschap op. Het zijn dus degenen die inderdaad deze twee regels NIET volgen, maar voor de rest wèl de ouderlijke macht respecteren die wèl naar disco's gaan, wèl met vrije relaties aanknopen, m�*�*r als het puntje bij paaltje komt, toch zullen uitvoeren wat moeder en vader van hem wensen! Indien ze dat niet doen worden ze volledig uit hun familie buitengesloten! In de gevallen die ik ken, werden alle drie de jongens gastvrij onthaald in het gezin van het meisje (die racistische Vlamingen toch!), geen enkel meisje kon zelfs maar kennismaken met de ouders van de jongens. Eén van de jongens heeft van in het begin zijn standpunt duidelijk gemaakt. Het meisje dacht echter dat hij wel van gedacht zou veranderen. Zij waren vier jaar samen (niet samenwonend, want zijn ouders mochten niet op de hoogte zijn). Na vier jaar heeft ze hem voor het dilemma geplaatst: toekomstplannen of niet. Het antwoord was: NEE! Niet dat het geen drama was voor de jongen in kwestie. Hij heeft al die jaren zelfs geweigerd om mee naar Marokko te gaan omdat hij wist dat hij daar zou gekoppeld worden. Toch kon hij niet de beslissing nemen om tegen de wil van zijn ouders in te gaan. In feite was het niet het lief dat het dilemma stelde maar wel zijn moeder. De twee anderen blijven aanmodderen, waarbij hoe langer hoe duidelijker wordt dat er geen toekomstplannen kùnnen of zullen gemaakt worden! Op een bepaald moment zullen ze dus "verdwijnen" en hun maagdelijke bruid gaan ophalen. In the meantime hebben ze het best wel naar hun zin met hun belgische lieven.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||||||
Burger
|
![]() Citaat:
Wat je opmerking ivm Jahjah betreft: je wijst daar zelf discriminatie aan: de Joodse gemeenschap (o.a.) mag zelf haar onderwijs inrichten, de moslimgemeenschap niet. Wat weten wij over de sharija? Een aantal maximumstraffen uit het betreffende strafrecht? Hoedanook zal er voor ieder wetsvoorstel dat geïnspireerd is op de sharia eerst een meerderheid moeten zijn. Ik lig er niet van wakker. Politiek actief zijn is naar mijn gevoel echt deelnemen aan de maatschappij, dit noem ik geïntegreerd zijn. Door zelf een partij op te richten stimuleert hij ook de belangstelling voor politiek bij zijn doelgroep, die daardoor een stap zet naar een beter begrip van onze samenleving en dus naar integratie. Citaat:
Wat hem betreft: zijn provocerende uitspraken zijn gemaakt door de pers die een uit zijn verband gerukte zin omzet tot slogan om die an als titel boven een interview te plakken. Blijkbaar lezen velen enkel de kop. Wat je ludiek voorbeeld betreft: je geeft hier op wat jou normen zijn ivm openbare naaktheid. Wat met mensen die het grappig vinden om te kijken naar een nudist die zich in het openbaar profileert? Of mensen waarvan de gezondheid in gevaar zou komen ingeval van confrontatie met een groep naakte betogers? Citaat:
http://www.klasse.be/archieven/archi...detail&nr=3956 |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In dit land is er slechts leerplicht en iedereen staat het vrij onderwijs naar zijn keuze te organiseren. Joden doen dat inderdaad, maar hun instellingen worden niet door de overheid betaald. Ook moslims kunnen dat dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kleine kanttekening.
De Moslim drukkingsgroepjes willen dat de Islam als voorbeeldonderwijs moet, in normale scholen, geen scholen die ze zelf oprichten. Wat betreft de specifieke scholen. de meesten ervan worden bestempeld als onderdeel van het vrij onderwjs, en aan dezelfde regels onderworpen als de "Don Bosco's" of "Santa Maria's" Iedereen mag een school oprichten. Voorwaarden zijn ook hetzelfde voor iedereen, en het leerplan, hoe je het aanleert maakt niet uit, maar bepaalde kennis moet er zijn na bepaalde leerjaren.
![]() |
#78 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling