![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() moet er nu altijd naar dat voetbalverhaaltje gegrepen worden?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#63 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De MP3-moord was even erg, dat staat buiten kijf.
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() 't is weer eens komkommertijd
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Minister-President
|
![]() Waarom willen sommige maar niet begrijpen of waarom zijn er steeds forumdeelnemers die steeds de zaak verdraaien...
Het gaat mij niet om wie of wat dader of slachtoffer is... Het gaat mij om het soort "berichtgeving" ! Waarom spreekt men hier niet over "jongeren"? Draai de gegevens om, en je zou een heel andere berichtgeving krijgen. Denkt er nu echt iemand dat de politiek correcte media zou schrijven... als slachtoffer en dader van andere origine zouden zijn? Zou VRT bijvoorbeeld durven schrijven... Allochtonen steken Vlaamse jongen neer na een achtervolging, wanneer deze een uitstapje maakte... Racisme kan een vermoedelijke oorzaak zijn... Omdat racisme in onze maatschappij altijd éénrichtingsverkeer is. Wanneer gaat men eens inzien dat die dwaze politieke correctheid, ervoor zorgt dat juist er nog meer mensen tegen elkaar worden opgezet. Kijk hé, voor mij is het simpel. Ofwel noemt men steeds "man en paard" ofwel doet men het niet. Maar steeds laten uitschijnen wie er de 'slechte' zijn en wie er de "goede" is voor mij evengoed "aanzetten tot".... Laatst gewijzigd door De Prof : 27 augustus 2006 om 22:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
|
![]() Bedankt dat u er zo over denkt. Het is enkel de manier waarop de daders van misdrijven/-daden bestraft worden, die het verschil maakt in zulke zaken.
Blanke racisten die migranten aanpakken, zijn blijkbaar erger en moeten harder aangepakt worden dan anti-blank racisten, die hier hun zin komen doen. Persoonlijk vind ik beide even erg en hebben beide recht op een eerlijk proces en een straf in verhouding. Alleen geeft men deze gemakkelijker aan autochone criminelen, die hun frustraties afreageren op allochtonen dan omgekeerd. Het eerste geval zijn gevaarlijke racisten en hoeft men hun achterliggende redenen en opgekropte frustraties niet te kennen. In het tweede geval zijn het ocharme altijd benadeelde, kansarme migrantjes, die er niet aan kunnen doen dat ze vrijwillig naar een racistisch land gekomen zijn. M.a.w. er zijn altijd meteen honderden verzachtende omstandigheden voor allochtone criminelen. Het slachtoffer wordt altijd dikwijls de boeman (cfr de zaak Guido De Moor) en de kous is politiek correct af. Ze kunnen beroep doen op het CGKR, De Liga voor Mensenrechten en allerlei andere organisaties. De racistische blanke kan nergens terecht. Hij kan enkel zijn verhaal doen aan mensen met zijn eigen ideologie, wil hij niet als misdadiger in de gevangenis eindigen. Dat bevordert niet bepaald zijn wereldbeeld en kan hem enkel vijandiger maken. Eigenlijk heeft hij niets te verliezen. Deze mensen zijn de echte vogelvrije desperado's van onze maatschappij. Ze hoeven nog niets te doen om al verdacht te zijn en als ze over de lijn gaan, zal dit 10 keer harder bestraft worden, dan normaal. Persoonlijk vind ik dat ook niet politiek correct. Dit soort kromgetrokken maatregelen, zet mensen tegen elkaar op. Het is niet het VB dat de segregatie in onze maatschappij teweeg brengt, maar enerzijds het CGKR, dat anti-racismewetten maakt, die iedereen tot misdadiger kan maken, naar willekeur van interpretatie en anderzijds de migranten die er gretig gebruik van maken. Het geeft hen een machtspositie tegenover de autochtonen en dat is geen gezonde situatie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
En dan schrikken ze ervan dat het aantal extreem rechtse jongeren aan het stijgen is. In landen als Rusland, zijn deze jongeren als een goed georganiseerde militie, die dood en verderf zaaien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door Pietje : 27 augustus 2006 om 23:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
|
![]() Ik heb geen rood VRT-syndroom. Ik heb enkel een rood gerechtssyndroom, dat twee maten en 2 gewichten gebruikt. De media volgt enkel de wet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ja, DAN zou racisme "eenrichtingsverkeer" zijn. Nu is de hele maatschappij eenrichtingsverkeer en zijn de allochtonen de "spookrijders" die voortdurend beboet worden door de "verkeerspolitie".
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Schepen
|
![]() Die vergelijking werd gemaakt door de persoon waar ik op reageerde. Lees zijn reactie nog eens, zou ik zeggen.
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
|
![]() Die andere persoon heeft in mijn ogen gelijk. Er wordt de laatste tijd nogal speculatief aan berichtgeving gedaan. Jongeren zijn al bijna en synoniem voor criminelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Overigens pleit de persoon waar ik op reageer er juist voor om "man en paard te noemen". Dan moeten we "skinheads" dus wel degelijk gewoon "skinheads" noemen en "racistisch", want anders zijn we onterecht bevooroordeeld. We zouden dan namelijk denken dat álle Vlamingen extreem-rechts en racistisch zijn.
"Nee, onze wetenschap is geen illusie. Een illusie zou het zijn te geloven dat wij uit andere bron zouden kunnen krijgen wat zij ons niet geven kan" - Sigmund Freud Laatst gewijzigd door Mamaloe : 28 augustus 2006 om 00:09. |
|
![]() |
![]() |