![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
zoals we allen weten is het "maar" een confederalist, maar in theorie he. Echt confederalisme vereist eerst separatisme, iets wat hij al niet wil. Dus laten we het houden op een regionalistische federalist ![]() |
|
![]() |
![]() |
#62 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En of Vlaanderen nu onafhankelijk wordt of niet, maakt me eigenlijk niet zo veel uit... Het is enkel spijtig dat jij als overtuigd nationalist kiest voor een bende randdebielen als het VB, een hoop extremistjes in maatpak die niets beters te doen hebben dan wat islam-bashen, zeveren over de zogezegde trenhoge criminaliteit en hoe "hun" waaren en normen langzamerhand verloren gaan (ik zeg expres hun, want de normen en waarden van de VB-ers zijn in de verste verte mijn normen en waarden niet... ze weten trouwens waar ze "hun" normen en waarden kunnen steken...) Het VB, de partij die veel, heel veel belooft, allemaal geldverslindende maatregelen, maar niet verder komt dan wat gemurmel over "splits Belgie" als antwoord op de vraag "hoe gaan jullie dat allemaal betalen?" Hoeveel de splitsing van Belgie dan wel niet zal kosten, daar wordt trouwens ook met geen woord over gerept... (het zal veel zijn, heel veel). En nu komt mijn conclusie: wat mij opvalt is dat bijna alle Vlaams-nationalisten bekrompen, enggeestige, conservatieve figuren zijn die het blijkbaar moeilijk hebben met de progressieve wind die in ons landje waait, met het openbreken van bepaalde ethische kwesties die volgens mij niet meer dan vanzelfsprekend zijn, met de problemen en de mogelijkheden die de multiculturele maatschappij met zich meebrengt,... etc... Daarom, mijn beste heb ik het niet op VB-ers begrepen. Tenslotte, als er ne marokkaan (schattig hoor, hoe jullie lekker huichelachtig kwaad reageerden op mijn gebruik van het woord m***k) op de Ijzerbedevaart komt spreken over verdraagzaamheid, in vrede leven met elkaar en de wens dat er nooit meer oorlog komt, dan heb ik daar hoegenaamd geen problemen mee. Het VB en zijn aanhangers blijkbaar wel.
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat er geen interesse voor politiek is ligt aan het feit dat de burger het gevoel heeft dat hij er toch geen vat op heeft. Aan de IJzer ging het echter altijd in hoofdzaak om verzet tegen het Belgische regime en Vlaams zelfbestuur. En ja, ook daar heeft hij geen vat meer op als je ziet wie er aan de IJzertoren de dienst uitmaakt.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 28 augustus 2006 om 13:46. |
|
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zolang hij voortgaat met uitspraken zoals de laatste dagen, wil ik hem die dwaling van het federlisme vergeven. ![]() Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 28 augustus 2006 om 13:35. |
|
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze doen maar, want dat ze succes hebben met het ontkennen van de realiteit wordt niet alleen in Antwerpen en Brussel bewezen maar stilaan over heel het land. ![]() ALLE partijen hebben al 176 jaar lang vele malen meer beloofd dan ze waarmaakten. Er is er nog maar één die zelfs de kans niet kreeg om iets waar te maken. Vandaar ook dat ze groeit als kool. Ga dus klagen bij degenen die het zoveel beter dachten te weten en die ervan gemaakt hebben wat het vandaag is: en onwaarschijnlijke en onwerkbare knoeiboel. Ik help intussen die "extremistjes in maatpak' zo groot worden dat ze zélf niet eens aan de macht hoeven te komen om deze, tot op het bot corrupte hemel op aarde, tot euthanasie te bewegen. Of jij dat nu leuk vindt of niet. Denk daar maar eens over na.
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wanneer wordt de taaie van Laken daar uitgenodigd?
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verhofstadt hield het anders ook op uitspraken.
#70 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
"I've got a french word I wanna share with you tonight, even though most of you are probably from Nicaragua." "Un, quatorze, cinq... AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH" Laatst gewijzigd door Khonnor : 28 augustus 2006 om 14:05. |
|
![]() |
![]() |
#71 |
Vreemdeling
|
![]() Beste Johan,
De IJzerbedevaart is niet meer wat ze is geweest. Dat is evolutie. Maar ze blijft een nuttig politiek forum voor realistische Vlamingen. Op deze Ijzerbedevaart bleef de Vlaamse Minister-President zijn nek uitsteken. Je durft het nauwelijks geloven! Een gratuit, slinks manoeuvre? Misschien. Maar als er visie en standvastigheid achter zijn verklaringen schuilt, dan is hij voor mijn part een zegen voor Vlaanderen. Al zal geen enkel initiatief, laat staan wat schoten voor de boeg, iets uithalen als er geen door heel Vlaanderen gedragen, concrete politieke visie is op wat we NU METEEN MET ZIJN ALLEN veranderd willen zien. De ziekte van de Vlamingen ligt in mijn ogen in hun hersenloze verdeeldheid. Zolang Groenen, Oranjen, Roden, Gelen, Zwarten, Blauwen en Bonten elkaar om de oren blijven slaan met kortzichtig partijbelang en eigen gelijk en gewin, zal Vlaanderen verliezende partij blijven en ten lange leste zichzelf ten grave dragen. Wat we missen in Vlaanderen is geen economisch, maar een politiek "marshalplan'. Wat we bij ons missen zijn staatsmannen. Marcel
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
|
![]() Zij hebben ook opofferingen gemaakt.
Of denk je dat Annemans niet anders kon?
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Achter een cordon kan je je dat permiteren.
Verwijt dat degenen die dit mogelijk maakten.
#77 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ach ja, want ne VB-er zevert nooit, meneer, die zegt altijd de waarheid.
![]() |
#78 |
Minister
|
![]() Op de weide zien ze mij niet meer terug een naar hun jaarlijkse steungeld kunnen ze ook fluiten. Ik geef mijn geld nog liever aan slf.
|
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb drie kinderen die ik zo goed als alleen grootbracht en die ook allemaal werken vanaf de dag dat ze afstudeerden. Niks om 'dank U' voor te zeggen dus, want zonder er zelf voor te werken hadden we nog minder dan de eerste de beste illegaal. |
|
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het CS is een feit waar je niet omheen kan. De gevolgen ook.