![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 |
|
Staatssecretaris
|
Al is het alleen al om de titel
http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=5163
|
|
|
#62 |
|
Parlementsvoorzitter
|
W&V maakt wel veel reklame, net zoals de VLD, de SPA, enz. Maar vergeten er wel bij te vertellen dat ze tegen directe democraite zijn. We zouden ondertussen wel moeten weten dat veel beloven en weinig geven de zotten in vreugde kan laten leven.
M.a.w. W&V onderscheid zich in niets van de gevestigde partijen. Evenmin overigens als Vivant die alleen op papier, maar niet in daden, voor directe democratie is. De VLD is ook voorstander van directe democratie, tenminste zolang ze niet in de regering zitten natuurlijk. Dus veel BLABLA maar zeker geen controle door de bevolking nadat de verkiezingen achter de rug zijn.
|
|
|
#63 | ||
|
Schepen
|
Citaat:
De belastingbetaler draait op voor teveel ambtenaren, teveel politici, teveel subsidies, teveel van dit en teveel van dat, teveel gratis, teveel belastingen, teveel zus en teveel zo. Ja, zo kunnen we nog een tijdje doorgaan. Kortom, in onze verzuilde particratie hebben we teveel ambtenaren die misbaar zijn. Kunnen ze zelf niets aandoen, dat is de verantwoordelijkheid van de politici. De derdebetalersregeling (vakbonden en ziekenfondsen, die de kosten abnormaal hoog houden voor eigen belangen. De jaarlijkse miljarden transfers (tien miljard euro) van Vlaanderen naar de Waalse politieke zuilen. De duizend en één regelingen en allerhande subsidies die de ondernemersmarkt totaal ontregelen, en ze kwetbaar maakt. Waardoor wij een afschuwelijke hoge loonkost hebben die niet omlaag kan, zonder dat er ergens gesneden wordt, of nog meer belastingen heffen? Het ganse systeem van onze SZ zal uiteindelijk ineen storten, met alle gevolgen vandien.
|
|
|
|
#64 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ons land heeft nood aan politieke [size=6]leiders met visie[/size] die de moed hebben om beslissingen te nemen. |
|
|
|
|
|
|
#65 | ||
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
|
|
|
|
#66 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Natuurlijk zijn jullie tegen referendums. Je wilt graag de grote meneer uithangen zonder dat je ook maar aan iemand verantwoording verschuldigd bent. Zo wil ik het eigenlijk ook wel.
In princiepe is niets zo goed voor een land als een goede diktator. Het probleem is echter 2voudig. 1. Vind maar eens een goede diktator. 2. En nog moeilijker, zorg er dan maar voor dat die diktator ook goed blijft. Deze 2 punten zijn dus nergens op de wereld terug te vinden. Laat ons eerlijk zijn. U overhandigd mij morgen uw bank- en creditkaart met de opdracht uw zaken te regelen. U geeft mij tegelijk de verzekering dat u geen controle zult uitoefenen en nooit een rechtzaak tegen mij zal aanspannen. Ik geloof niet dat er binnen enige jaren nog veel geld op uw rekening zal staan. Daarbij durf ik van mij zelf te zeggen dat ik nog vrij eerlijk ben maar de verleiding is veeeeel te groot. Zelfs voor een heilige. En dat is wat er wereldwijd gebeurd als je geen BROV hebt. Stel u maar eens voor dat een bedrijf een directeur aanstelt en dan zegt "laat hem zijn gang maar gaan, we bemoeien ons nergens meer mee."
|
|
|
#67 | ||
|
Schepen
|
Citaat:
Wie gelooft in een rechtvaardige democratie kan niet tegen een referendum zijn, want wat is een nog rechtvaardiger oordeel dan het laatste woord van de bevolking?
|
|