![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() neen niet akkoord, denk je echt dat die zich beter voelen? ze voelen zich juist onderdrukt. En denk je dat ze met hun hoofddoek zullen zwaaien en roepen dat ze beter zijn? dat is mijn mening erover
Laatst gewijzigd door nubian : 29 augustus 2006 om 21:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Kom uit jouw ivoren, man. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
|
![]() ben zelf van marokkaanse/duitse afkomst, ik weet waarover ik bezg ben. en dat er mensen van u hebben geprofiteerd dat is een spijtige zaak. Maar niet elke mens is hetzelfde we leven nu al in 2006, het is msshn stilletjesaan de tijd om dat te weten.
Laatst gewijzigd door nubian : 29 augustus 2006 om 21:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ja, het idee alleen al. Belachelijk, Marokko even welvarend als een Europees land, nog in geen honderdduizend jaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
|
![]() geef nu is 1 goei reden waarom marokko geen welvarend land kan worden, ik vind btw dat marokko er goed op vooruit gegaan is, ze doen hun best
Laatst gewijzigd door nubian : 29 augustus 2006 om 22:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
|
![]() En ik sta huiverig tegenover radicale vrijzinnigen. Nog nooit een religie tegengekomen die zo zwaar oordeelt over anderen.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() ff om te reageren op de originele post, JA IDD, belachelijk topic!
Gij hebt gewoon een probleem met Marokanen, sorry, maar ik kan u alleen maar uitlachen hierom, bekrompen ziel! Enne, op de inhoud, als ge het zo wilt bekijken verdient ELK land op deze aardkloot een 'Marchal plan'. Als je ziet hoe de rijkdom verdeeld is, ongeloofelijk, er is genoeg voor iedereen, maar een paar willen meer en maken van wat een paradijs kon zijn een hel! Staat zelfs in de bijbel, de appel en zo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het kan wel in 2 generaties. Ook wij zijn in 2 generaties van het zelfde punt als hen vertrokken en gekomen tot de welvaartstaat die we nu zijn. Ook hier maakte de kerk tot '40 de dienst uit. Ook hier reed men nog met paard en kar rond tot '45 en zelfs daarna nog. Het bewijs dat het kan is dus wel door ons zelf gegeven. Iemand zin om dit tegen te spreken, ga dan eens naar de bejaarde huizen en vraag hen waar wij stonden in hun jeugd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En nog iets, van mij geprofiteerd zeg je. Was het dat maar, want hoeveel blonde Vlamingen profiteren niet van elkaar (als mens zijn ze geen haar beter dan een wie ook)? Het is echter de instelling waarmee vele Marokkanen dat plegen te doen: schaamtelozer en uitdagender kan niet, alsof liegen en bedriegen tegen een niet moslim moet kunnen. Mijn zuster, anti-Vlaams Belanger, zegt dat in haar klas (geeft Nederlands aan anderstaligen) de Marokkanen opvallen door hun onaangepast, agressief gedrag en hun onwil om te integreren. Ach, ik kan nog meer vertellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Minister
|
![]() .
Laatst gewijzigd door Duym : 30 augustus 2006 om 05:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat hoofddoek van die meisjes heeft mss een ander doel dan men en aan geeft. Het onverantwoordelijk gedrag van die jongens heeft mss wel het zelfde doel als die hoofddoeken. Wij hadden vroeger onze ZEER AANGEPASTE hippies en onze nozems en hebben nu onze skinhaeds. En zijn alle Blanken zoals die skinhaeds, de meeste van ons willen zeker niet vergeleken worden met die soort jongeren. En wat die luidruchtige en vervelende jongeren op straat aangaat. Wat deden wij vroeger? Liggen die problemen ook niet bij de onverdraagzaamheid van de ouderen? En liggen die problemen ook niet aan het feit dat er geen plaats meer is waar de kinderen en jeugd van nu zich kan uitleven. Liggen die problemen ook niet bij het feit dat men nu zo gejaagd leeft. Liggen de problemen ook niet omdat men geen tijd meer heeft en neemt op zich met de kinderen en jeugd bezig te houden. Liggen de problemen ook niet aan het feit dat er geen bejaarden mee op straat zijn de hun vertellen hoe zij vroeger hun tijd door brachten. Liggen de problemen niet dat aan het feit dat men nog enkel tijd heeft voor zichzelf. En vaak lig ik nu in mijn bed te huilen, want mijn kinderen hebben alles wat hun hartje begeert en waar ik als kind enkel van kon dromen. Maar als ik tegen mijn kinderen vertel over mijn kindertijd, dan krijg ik steeds de vraag, " Papa, kan jij ons niet die tijd geven waarin jij je kindertijd en jeugd hebt beleeft" Want jij kom nog met een bal op straat spelen. Want jij kon nog een appel stelen zonder een lading lood in je lijf te krijgen. Want jij kon nog roepen op in de tuin zonder dat de politie kwam zeggen dat er te veel lawaai was. Want jij kom nog naar in de bomen klimmen. Want jullie hadden nog mensen die oude verhalen vertelden. Want jullie konden nog bij de buren binnen lopen en er iets gaan vragen. Ja, vaak hebben mijn kinderen heimwee naar de kindertijd en jeugd van hun ouders en grootouders, want toen was er nog plaats en tijd en zelfs iemand voor hen. Want toen was er nog verdraagzaamheid. Dus voor dat je de kinderen en jeugd van vandaag afbreek, kijk eens eerst wie de echte schuldigen zijn. En ik vrees dat we die niet bij de kinderen en jeugd van nu zullen vinden, maar bij de ouderen van nu. Ja, de echte schuldigen zijn de mensen van na 1930 en voor 1970. Wij hebben het na gelaten van onze kinderen te leren nog tijd te nemen voor hun kinderen. Wij hebben het na gelaten van nog met onze buren te praten. Wij hebben het na gelaten om onze kinderen te leren elkaar te helpen. Wij hadden en hebben enkel tijd en aandacht voor ons zelf. Wij willen dat alles gebeurd zoals wij het willen. Ja, wij zijn de schuldigen door onze hebzucht, ons egoisme, onze onverdraagzaamheid, ons verlangen naar steeds meer luxe, onze gejaagdheid, met ons eigenbelang Wij hebben het na gelaten om nog ruimte, tijd, begrip, liefde en aandacht over te laten voor onze kinderen en kleinkinderen. Wij hebben vergeten te delen. Enkel wij telden. En vele van ons doen nog steeds verder en willen niet aanvaarden dat we fout zaten. Maar wij oogsten enkel wat wij zelf hebben gezaaid. En nu word het tijd dat wij onze fouten toegeven en weer recht zetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar één ding vergeet je erbij te melden : de problemen met de moslims en hun radicalisering ( hoofddoek is daar maar een enkele teken van ) heeft eerder te maken met de wereldwijde polarisatie die er bestaat tussen een steeds extremer en aggressiever wordende islam en de rest van de wereldbeschaving. Ook 'onze' moslims kiezen spijtig genoeg meer en meer voor de "andere kant". |
|
![]() |
![]() |