Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: moet je kunnen roken op een klein stukje van een trein
ja 20 28,57%
neen 50 71,43%
Aantal stemmers: 70. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 18 september 2003, 21:41   #61
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trol
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mohawk
anders maak je in elke trein 'n rokerscoupe, in 1ste klasse is geen rokersruimte dus iedereen in 'n nieuwe nog te maken 3rde klasse met houten bankjes, waar de rokers bij de wietrokers mogen zitten
kans da ze stoppen met roken
Dat is helemaal geen nieuwe klasse. De NMBS kennende hebben ze de wagons van derde klasse waarschijnlijk nog ergens in een hangar staan. Ze hebben dan nog houten bankjes ook!
Hoe bedoel je? Nmbs kennende...

3e klasse zou wel een extra (nieuwe) klasse zijn.. hier toch..

Rokers klasse: gewoon zo een goederentrein.. asse en peuken en rokers op de grond
t heeft zijn voordelen: in de winter zorgt de bries voor afkoeling

In de winter blijf je beter thuis.

"I Believe in nine tribes one nation, three languages one vision, united not to be devided. I swear loyalty to my country and God, I believe in BELGIUM"
Trol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2003, 21:48   #62
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Ik ben een roker en heb in verleden eigenlijk nog nooit geprotesteerd tegen de maatregelen van de overheid. Ik houd me bijgevolg ook altijd aan de voorschriften wanneer ik in een rookvrije ruimte ben.
Ongeacht ik een fervent voorvechter ben van de individuele vrijheid, vind ik niet dan je andere mensen kan verplichten in uw "stank" te zitten.
Maar de laatste tijd heb ik steeds meer de indruk dat het niet meer gaat om de algemene gezondheid, maar om het pesten van een bepaalde minderheid.
Oud 18 september 2003, 22:16   #63
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Een nadeel van zo'n rookverbod op de trein is dat veel mensen dan in de wc gaan roken. Op de treinen in de Kempen heb ik dat al meerdere malen zien gebeuren.
Oud 19 september 2003, 00:34   #64
groentje
Minister-President

groentje's schermafbeelding

Standaard

Daar kan ik nog mee leven, als de verluchting optimaal is in het toilet. Op alle andere plaatsen een algemeen rookverbod, met boetes, op het toilet mss een officieus gedoogbeleid, mits er voldoende ventilatie is...
Of op zijn minst afschaffen van de niet-afgescheiden rookgedeeltes in de I11-en en consoorten.
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2003, 07:39   #65
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje
Daar kan ik nog mee leven, als de verluchting optimaal is in het toilet. Op alle andere plaatsen een algemeen rookverbod, met boetes, op het toilet mss een officieus gedoogbeleid, mits er voldoende ventilatie is...
Of op zijn minst afschaffen van de niet-afgescheiden rookgedeeltes in de I11-en en consoorten.
Ik kan je garanderen dat in die treinen de hele gang soms ruikt zoals een rokerszone in een normale trein.
Dus in de spits, wanneer de nmbs op die lijnen vaak minder treinen inzet dan buiten de spits (echt) heb je niet veel keus: je moet er wel instaan.
Oud 19 september 2003, 07:46   #66
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

de eenvoudigste en ook méést democratische oplossing is mss om apparte rokers-wagons te voorzien, en de reizigers te laten kiezen uit een normaal of een iets duurder rokers-reisbiljet, dan kies je er zelf voor en zijn de kosten van de extra wagons die moeten voorzien in de extra faciliteiten van de rokers meteen betaald !
iedereen kontent, simpel en goed !
Oud 19 september 2003, 14:00   #67
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo
voordelen van de wagen tov de trein ; rapper , veel goedkoper en bijna nooit vertragingen
goedkoper is zever. Ik rij voor € 8 heen en terug van Hasselt tot Knokke.
Als u een Railpass koopt, doet u dit voor € 12.

http://www.b-rail.be/rnvn/N/formul/railpass.html

Verder: 93 % van de treinen rijden op tijd.
Rapper is het enkel buiten de spitsuren. Binnen de spitsuren is de trein sneller. Ligt er soms ook aan van waar naar waar.
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2003, 14:51   #68
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky
Citaat:
voordelen van de wagen tov de trein ; rapper , veel goedkoper en bijna nooit vertragingen

Rapper is het enkel buiten de spitsuren. Binnen de spitsuren is de trein sneller. Ligt er soms ook aan van waar naar waar.
Alles hangt inderdaad af van waar naar waar.
Probeer maar eens met het openbaar vervoer vanuit een boerengat in Antwerpen te geraken.
Het gaat véél vlugger met de fiets.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2003, 15:01   #69
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky
Citaat:

Alles hangt inderdaad af van waar naar waar.
Probeer maar eens met het openbaar vervoer vanuit een boerengat in Antwerpen te geraken.
Het gaat véél vlugger met de fiets.
Vandaar dat er moet geïnvesteerd moet worden in het openbaar vervoer zodat u tenminste de keuze kunt maken.

Ik spoor elke dag voor een goeie euro van Londerzeel naar Antwerpen...Goedkoop, hé
Jorge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2003, 12:08   #70
Libertus
Vreemdeling

Standaard

Hoewel ik niet-roker ben, erger ik mij mateloos op de manier hoe zulke staatskasspijzers gediscrimineerd worden. Blijkkaar is na het vreemdelingenprobleem nu ook roken een taboe geworden.
Dit is weer een nieuwe stap in een eideloze regelnevrij-staat.
Libertus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2003, 12:27   #71
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libertus
Hoewel ik niet-roker ben, erger ik mij mateloos op de manier hoe zulke staatskasspijzers gediscrimineerd worden. Blijkkaar is na het vreemdelingenprobleem nu ook roken een taboe geworden.
Dit is weer een nieuwe stap in een eideloze regelnevrij-staat.
Staatskasspijzers daar zou ik mee opletten. Veel accijnzen en een kortere levensduur, maar een longkankerbehandeling is nu ook niet echt de goedkoopste.
Oud 20 september 2003, 12:29   #72
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trol
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mohawk
anders maak je in elke trein 'n rokerscoupe, in 1ste klasse is geen rokersruimte dus iedereen in 'n nieuwe nog te maken 3rde klasse met houten bankjes, waar de rokers bij de wietrokers mogen zitten
kans da ze stoppen met roken
Dat is helemaal geen nieuwe klasse. De NMBS kennende hebben ze de wagons van derde klasse waarschijnlijk nog ergens in een hangar staan. Ze hebben dan nog houten bankjes ook!
Hoe bedoel je? Nmbs kennende...

3e klasse zou wel een extra (nieuwe) klasse zijn.. hier toch..

Rokers klasse: gewoon zo een goederentrein.. asse en peuken en rokers op de grond
3e klasse bestond in de beginjaren van de trein, het was idd een goederenwagon met wat houten bankjes in.
Oud 20 september 2003, 13:40   #73
groentje
Minister-President

Standaard

De NMBS heeft die echter afgeschaft... Nu, bij sommige, buitenlandse maatschappijen, waren er nog meer klasses, maar tegenwoordig is het meestal ingeperkt tot twee, of zelfs maar 1, zoals in Denemarken.
Oud 20 september 2003, 14:58   #74
wardje
Burgemeester

wardje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De NMBS heeft die echter afgeschaft... Nu, bij sommige, buitenlandse maatschappijen, waren er nog meer klasses, maar tegenwoordig is het meestal ingeperkt tot twee, of zelfs maar 1, zoals in Denemarken.
Dat zou hier ook gerust mogen, maar 1 klasse. 1e klasse blijft toch nagenoeg altijd leeg? De NMBS is natuurlijk verplicht om voor een overcapaciteit 1e klasse te zorgen, omdat ze daar zitplaatsen moet garanderen. Maar tegelijk wordt daarmee een ferme hap uit de 2eklas capaciteit genomen. Afschaffen die 1e klasse!
wardje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2003, 15:50   #75
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wardje
Citaat:
Dat zou hier ook gerust mogen, maar 1 klasse. 1e klasse blijft toch nagenoeg altijd leeg? De NMBS is natuurlijk verplicht om voor een overcapaciteit 1e klasse te zorgen, omdat ze daar zitplaatsen moet garanderen. Maar tegelijk wordt daarmee een ferme hap uit de 2eklas capaciteit genomen. Afschaffen die 1e klasse!
Gebaseerd op demografisch en logistiek onderzoek zou men dat kunnen doen. Maar ja...NMBS en onderzoek gaan niet goed samen. Die beslissingen worden veeleer politiek genomen, met alle gevolgen vandien voor de klanten van dit monopolie.
Oud 20 september 2003, 18:44   #76
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Afschaffen die 1e klasse!
De capacitiet van de 1ste klasse verkleinen lijkt me een veel beter dan ze volledig af te schaffen. Ten slotte levert het de NMBS een extra bron aan inkomsten op dat mensen gebruik maken van de (duurdere) 1ste klasse. Het rookverbod had mijn inziens ook beter anders aangepakt geweest, namelijk door het invoeren van 1rookerswagon. Een wagon die dan wel gelegen zou moeten zijn aan het uiteinde van de trein zodat andere passagiers hier geen hinder van zouden hoeven te ondervinden omdat zij doorheen deze wagon dienen te lopen.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2003, 22:27   #77
groentje
Minister-President

Standaard

Hierin ben ik het vrijwel eens met Dies, hoewel die rokersklasse voor mij niet hoeft...
Oud 20 september 2003, 22:42   #78
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
Afschaffen die 1e klasse!
De capacitiet van de 1ste klasse verkleinen lijkt me een veel beter dan ze volledig af te schaffen. Ten slotte levert het de NMBS een extra bron aan inkomsten op dat mensen gebruik maken van de (duurdere) 1ste klasse. Het rookverbod had mijn inziens ook beter anders aangepakt geweest, namelijk door het invoeren van 1rookerswagon. Een wagon die dan wel gelegen zou moeten zijn aan het uiteinde van de trein zodat andere passagiers hier geen hinder van zouden hoeven te ondervinden omdat zij doorheen deze wagon dienen te lopen.
Dat lijkt mij ook, voor mijn part met 3 é Klasse wagons, miemand is verplicht om te roken.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2003, 23:09   #79
Welvaart&Veiligheid
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo®
volgens de laatste geruchten gaat de nmbs binnenkort stoppen met treinen in te leggen met rokersafdelingen , weeral worden rokers de dupe van deze mentaliteit , eerst rokers lokken met goedkope sigaretten ( toen ik begon 70 bfr per pakje ) dan de sigarreten peperduur maken en rokers ascocieren met ascociale mensen

waar het mij om gaat is dat ik de trein neem enkel en alleen van en naar een bierfestival , dus in't vervolg neem ik dan m'n wagen en ben ik ascociaal omdat ik zat rijd !!!!!

ps ik kan echt niet meer dan 45 minuten zonder sigaret , ben dan echt niet te genieten
Tegenover roken op plaatsen waar niet-rokers aanwezig zijn kan niet repressief genoeg worden opgetreden. Ook zou de prijs van een pakje sigaretten drastisch moeten worden verhoogd. Rokers zouden ook hogere sociale bijdragen moeten betalen. Net zoals gsm-en achter het stuur verboden is, zou ook roken achter het stuur verboden moeten worden.
Welvaart&Veiligheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2003, 23:15   #80
groentje
Minister-President

Standaard

Interessante voorstellen, W&V. Spijtig dat ik het niet eens ben met jullie economisch programma...

Want een sigaret roken tijdens het rijden is idd ook gevaarlijk, en zou dus eveneens mogen verboden worden... Nu nog een meerderheid in het parlement halen, of gaan we wachten op de invoering van BROV om het goed te keuren?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be