![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
| Bekijk resultaten enquête: moet je kunnen roken op een klein stukje van een trein | |||
| ja |
|
20 | 28,57% |
| neen |
|
50 | 71,43% |
| Aantal stemmers: 70. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 | |||
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
In de winter blijf je beter thuis.
|
|
|
|
#62 |
|
Minister-President
|
Ik ben een roker en heb in verleden eigenlijk nog nooit geprotesteerd tegen de maatregelen van de overheid. Ik houd me bijgevolg ook altijd aan de voorschriften wanneer ik in een rookvrije ruimte ben.
Ongeacht ik een fervent voorvechter ben van de individuele vrijheid, vind ik niet dan je andere mensen kan verplichten in uw "stank" te zitten. Maar de laatste tijd heb ik steeds meer de indruk dat het niet meer gaat om de algemene gezondheid, maar om het pesten van een bepaalde minderheid.
|
|
|
#63 |
|
Europees Commissaris
|
Een nadeel van zo'n rookverbod op de trein is dat veel mensen dan in de wc gaan roken. Op de treinen in de Kempen heb ik dat al meerdere malen zien gebeuren.
|
|
|
|
#64 |
|
Minister-President
|
Daar kan ik nog mee leven, als de verluchting optimaal is in het toilet. Op alle andere plaatsen een algemeen rookverbod, met boetes, op het toilet mss een officieus gedoogbeleid, mits er voldoende ventilatie is...
Of op zijn minst afschaffen van de niet-afgescheiden rookgedeeltes in de I11-en en consoorten. |
|
|
|
|
|
#65 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Dus in de spits, wanneer de nmbs op die lijnen vaak minder treinen inzet dan buiten de spits (echt) heb je niet veel keus: je moet er wel instaan.
|
|
|
|
|
#66 |
|
Parlementslid
|
de eenvoudigste en ook méést democratische oplossing is mss om apparte rokers-wagons te voorzien, en de reizigers te laten kiezen uit een normaal of een iets duurder rokers-reisbiljet, dan kies je er zelf voor en zijn de kosten van de extra wagons die moeten voorzien in de extra faciliteiten van de rokers meteen betaald !
iedereen kontent, simpel en goed !
|
|
|
#67 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Als u een Railpass koopt, doet u dit voor € 12. http://www.b-rail.be/rnvn/N/formul/railpass.html Verder: 93 % van de treinen rijden op tijd. Rapper is het enkel buiten de spitsuren. Binnen de spitsuren is de trein sneller. Ligt er soms ook aan van waar naar waar. |
|
|
|
|
|
|
#68 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Probeer maar eens met het openbaar vervoer vanuit een boerengat in Antwerpen te geraken. Het gaat véél vlugger met de fiets. |
||
|
|
|
|
|
#69 | |||
|
Gouverneur
|
Citaat:
Ik spoor elke dag voor een goeie euro van Londerzeel naar Antwerpen...Goedkoop, hé |
|||
|
|
|
|
|
#70 |
|
Vreemdeling
|
Hoewel ik niet-roker ben, erger ik mij mateloos op de manier hoe zulke staatskasspijzers gediscrimineerd worden. Blijkkaar is na het vreemdelingenprobleem nu ook roken een taboe geworden.
Dit is weer een nieuwe stap in een eideloze regelnevrij-staat. |
|
|
|
|
|
#71 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#72 | |||
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#73 |
|
Minister-President
|
De NMBS heeft die echter afgeschaft... Nu, bij sommige, buitenlandse maatschappijen, waren er nog meer klasses, maar tegenwoordig is het meestal ingeperkt tot twee, of zelfs maar 1, zoals in Denemarken.
|
|
|
|
|
|
#74 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#75 | ||
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#76 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
|
|
|
|
|
#77 |
|
Minister-President
|
Hierin ben ik het vrijwel eens met Dies, hoewel die rokersklasse voor mij niet hoeft...
|
|
|
|
|
|
#78 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#79 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#80 |
|
Minister-President
|
Interessante voorstellen, W&V. Spijtig dat ik het niet eens ben met jullie economisch programma...
Want een sigaret roken tijdens het rijden is idd ook gevaarlijk, en zou dus eveneens mogen verboden worden... Nu nog een meerderheid in het parlement halen, of gaan we wachten op de invoering van BROV om het goed te keuren? |
|
|
|