![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nochtans houden zowel Verhofstadt en co als Feremans en geestesgenoten dit vol alsof hun leven ervan afhangt. Wie is er dus de oorzaak van dat zovelen in dit land het VB percipiëren als de haatzaaier bij uitstek? En om welke reden was het creëren van die boeman nodig? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote]Niet bij christenen (bestongden niet). Mohammed al helemaal niet.
Maar misschien was er al een ander op het gedacht gekomen om Joden te haten, weet jij dat? Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
De politieke wetenschappen, niet de natuurkunde, bestudeerd de evolutie van conflicten, van oorlogen, van massamoorden. Meer bepaald de polemologen (vroeger oorlogswetenschapen genoemd, nu vredeswetenschappen) doen hun best om het fenomeen oorlog versus geweld te bestuderen. Als medewerker aan internationale congressen over vredesmusea ben ik hier nogal goed van op de hoogte. Kijk maar eens met google wat de echte deskunigen (Ghandi stichting, Unesco enz...) te zeggen hebben over het stoken van haat. De voorzitter van de NVA, DEWEVER is ook zo'n deskundige. Raar he? I Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vraag blijft, waar komt jouw angst voor het VB vandaan als al wat je hier aanhaalt al sinds mensenheugenis bestaat? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb ook geen enkel probleem met VB stemmers. Dit soort fenomenen is zo oud als de straat en elke grote Vlaamse familie kent in zijn rangen mensen die gecolaboreerd hebben en weet dus heel goed hoe rap mensen misleid worden. Angst is vaak irrationeel. Zoals angst voor spinnen, of angst voor vreemdelingen. Maar wat ik meen is dat je een fenomeen zoals racisme en vreemdelingenhaat moet zien in zijn historische context. Dat je moet gaan zoeken: vanwaar komt dat? Tot wat leidt het? en dat is niet angstig zijn maar bezorgd. Mijn bezordgheid gaat uit naar de mensen die slachtoffers zijn van die propaganda: de vreemdelingen. Maar ook naar degenen die meegesleept worden in deze vicieuze cirkel: degenen die stemmen op het VB. Mij wordt hier "haat" verweten tegen het VB. Niets is minder waar: ik ben absoluut gekant tegen de onmenselijke ideeën die ze verspreiden. Maar hun leiders vindt ik pathetisch. Het zijn gefrustreerden met een lichte afwijking, zodat ze nog als normaal worden gepercipieerd. Ik lach me te pletter met PDW's circusnummers op tv, zoals vele mensen die hem doorhebben. Hij is onvervangbaar komisch. Ik heb dat ook bij films over Hitler: hij is geestiger dan CHaplin. Bedenkende dat die gasten pillen pakken, pscyhotisch zijn, enorme minderwaardigheidsgevoelens hebben en gebreken (Hitler had maar één teelbal) en dat ze vaak enorme jeugdtrauma's opliepen. En dan zie je ze daar staan pronken, hysterisch, met hun eeuwige herhalingen. Ik kan er diep van genieten. Maar van wat ze zeggen geloof ik geen barst. En het doet me verdriet dat mensen zo stom zijn van hen niet te zien zoals ze zijn: stumperds, met een dwaze ideologie en gebrek aan inzicht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vraag blijft dus onverminderd overeind: in welke mate haalt de politieke agenda het hier van de realiteit wat betreft het 'racistisch klimaat'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind het spijtig dat een draad die een heel open en onpartijdig debat kon worden, tnx to Desiderius zijn mooie openingspost, weer moet eindigen in een pro <=> contra VB draad, die er al meer dan genoeg zijn.
Spijtig genoeg zit het er bij sommige mensen zo hard ingebakken, dat ze geen enkel antwoord kunnen geven, zonder daarbij dat VB, racisme etc boven te laten komen. De maatschappij wordt op zo'n manier monddood gemaakt in mijn ogen. Het begin van het einde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Focussen op racisme staat garant voor een de facto non-beleid.
![]() |
![]() |
#71 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De naturalisatie procedures waar geen enkele integratie-gerelateerde eis aan werd verbonden, ooit van gehoord? Andere landen, waar migratie veel en veel meer de demografische situatie bepaalt of heeft bepaald, hebben het nochtans heel anders gedaan.
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het wordt hoogtijd dat Freremans het boek EURABIA van Bat Ye'or eens gaat lezen.
Daarin staan namelijk een heleboel OFFICIELE documenten die netjes aantonen dat o.a. BELGISCHE CVP mandatarissen, samen met een deel andere Europese landen o.l.v. Frankrijk, Europa aan de arabieren hebben verkwanseld vanaf de jaren 1975. Raar genoeg werd aan de Europeanen hierover niks gevraagd: niks in het stemhokje, niks in het partijprogramma, niks. Behalve een goed georchestreerde pro-Arabische hersenspoeling, wat onderdeel van de deal was wilden ze netjes olie blijven krijgen. Toch echt een aanrader! http://www.amazon.com/gp/product/083...lance&n=283155 http://en.wikipedia.org/wiki/Eurabia Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ook belangrijk om hier te vermelden is dat het aantal misdrijven in België wel degelijk is gedaald de laatste jaren. Nu ga jij natuurlijk vertellen dat dit niet klopt en dat dit enkel te maken heeft met de aangiftebereidheid, maar dat klopt niet helemaal. Ten eerste is die aangiftebereidheid de laatste jaren voor ernstige misdrijven niet spectaculair veranderd, terwijl hun aantal toch is gedaald en ten tweede zijn de dalingen in aangiftebereidheid vooral op te merken bij minder ernstige misdrijven zoals vernielingen, pogingen tot inbraak, enzovoort (zie veiligheidsmonitor). En om op je vragen terug te komen: nee, ook hier is het VB niet noodzakelijk verantwoordelijk voor de toename. Net zo min als de vreemdelingen daarvoor verantwoordelijk zijn. Over de achtergronden van deze incidenten kan je moeilijk spreken zonder meer gegevens over daders, slachtoffers en alibi’s. Maar je kan er natuurlijk wel vanuit gaan dat waarschijnlijk een deel inderdaad gepaard ging met iets wat je als “haat” zou kunnen omschrijven. Je vergeet hier dan wel één belangrijke zaak: veel van dit soort misdrijven gebeuren tegen bekenden. De haat zal dus vaak tegenover een bepaald persoon zijn en niet tegenover een groep personen. Op geen enkele wijze natuurlijk (maar het valt meer dan sterk te betwijfelen of een VB-bestuur dat had kunnen voorkomen...). Dat slachtoffertje spelen moet toch echt eens doorprikt worden hoor. Niemand beweert dat het VB de schuld is van alles. Meer zelfs er is eigenlijk maar 1 groot verwijt aan het adres van het VB en dat is hun racisme. Maar het VB probeert ondertussen haar kiezers er wel van te overtuigen dat zij de grote zondebok zijn. Ze weten zelf namelijk alles van dat zondebok principe: voor hen is sinds jaar en dag de vreemdeling van zo goed als alle problemen de schuld. Hun hele programma draait eigenlijk rond vreemdelingen (naast de onafhankelijkheid van Vlaaderen natuurlijk, maar zelfs dat standpunt wordt vaak naar de achtergrond geschoven of anders met vreemdelingen in verband gebracht). Kijk hun publicaties en websites er eens op na en tel het aantal keer dat vreemdelingen genoemd worden. Dat zegt voldoende. En dat is dan ook de reden waarom het VB geweerd wordt door de andere partijen. In de programma's van de andere partijen zal je daarentegen nergens het woord VB terugvinden. Laatst gewijzigd door Edina : 31 augustus 2006 om 13:59. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Iets recenter -sinds het fameuze Blokproces meerbepaald- zijn eindelijk de ogen opengegaan dat die stijfkoppigheid exact het tegenovergestelde effect had dan ze beoogde. Steeds meer mensen over het hele sociaal-economische spectrum hadden zich immers afgekeerd van die onbegrijpelijke wereldvreemdheid, van dat flagrante negationisme dat het politiek establishment in z'n greep had. Meer nog: het werd ook steeds duidelijker dat dit cordon mentale ook elke nuchtere benadering van de reële problematiek onmogelijk had gemaakt; dat er bijzonder kostbare tijd verloren was gegaan waardoor de problemen zich alleen maar verder uitdiepten. Problemen -ik breng het nogmaals in herinnering- die volgens de logica van het cordon mentale niet eens bestonden. In de afgelopen paar jaar is het tij dus aan het keren geweest bij de traditionelen. Het cordon werd in menig debat weggewuifd en de eerste spijkers met koppen werden geslagen. Vragen werden gesteld bij de onfrisse praktijken rond de fameuze gezinshereniging, rond de snel-belgwet, rond het fenomeen van de teruglopende integratiegraad binnen sommige allochtone gemeenschappen, rond de relatieve oververtegenwoordiging van sommige allochtone gemeenschappen in het precariaat (de kansarmoede) en de criminaliteitscijfers... Dat alles tot grote ontzetting van een die hard, zichzelf links-progressief benoemende kliek. De nasleep van de moord op Joe was de gedroomde opportuniteit om terug te slaan; om het tij te doen keren en de deur naar een meer onbevangen benadering weer stevig dicht te slaan. Aan de lokomotief van de sfeerschepping rond het fameuze "klimaat van racistisch geweld"; dat ongrijpbare ding dat niemand met harde en overeenstemmende feiten blijkt te kunnen onderbouwen, hebben drukkingsgroepen en die zogenaamd links-progressieve "denkers" (beter: denkweigeraars) hun wagonnetjes gehangen in een poging tot het restaureren van dat cordon mentale. Ik heb net de posts van Eric Feremans nog eens doorgenomen en je ziet het patroontje perfect: er is geen probleem met allochtonen, enkel een aantal veralgemeende sociale problemen. Ergo: er zijn ook geen integratieproblemen die een specifieke oplossing vragen. Conclusie: wie dit zelfs nog maar durft op te werpen, bezondigt zich aan extreem-rechts denken, is een racist en moet vervolgd worden. Wat op hetzelfde neerkomt als: "dat is Blokpraat, gij zijt ne slechterik". Bij tijd en wijle merk ik dat Eric er soms van schrikt dat ik niet op de klassieke VB-manier deze materie benader, dat ik géén racistische lettergreep gebruikt heb in de vurige discussies van de afgelopen paar dagen. Dat komt omdat ik ook geen racist bén, noch een VB-adept (of -kiezer), noch een extreem-rechts kereltje. Hoewel dat laatste uiteraard een héél relatief labeltje is. En -wellicht tot Eric's grote teleurstelling- ook de meerderheid van de Vlamingen en VB-kiezers zijn geen racisten, geen mensen verteerd door haat jegens allochtonen. Al dat gegoochel met morele verantwoordelijkheden ten spijt. Het enige waar ik in deze draad aandacht op wou vestigen was het overduidelijke georchestreerde karakter van de berichtgeving van de laatste maanden over het zogenaamde "klimaat van racistisch geweld" en over de verziekte mentaliteit van "dé Vlaming". Nog steeds heb ik geen harde feiten gezien waarmee die bewering kan gestaafd worden terwijl het toch absoluut niet moeilijk k�*n zijn om dit naar boven te halen als het -volgens Feremans & C°- toch zo zonneklaar is. En waarom is dit nu belangrijk om deze perceptie te doorprikken? Wel, om drie voorname redenen: 1° Omdat het de klassieke techniek is die politici gebruiken om hun verantwoordelijkheden af te schuiven; hetgeen in het licht van de nakende verkiezingen geen goeie zaak is. Mensen hebben het recht om behoorlijk geïnformeerd te worden en dat wordt door deze sfeerschepping danig bemoeilijkt. 2° Omdat vanuit de premisse van dat "klimaat van racistisch geweld" een aantal beleidsmaatregelen worden voorgesteld die haaks staan op de basisbeginselen van onze rechtsstaat. De voorstellen van het CGKR terzake zijn een regelrechte regressie op dat vlak. Zéér gevaarlijk. 3° Last but by no means least: omdat het uiteindelijk de allochtone gemeenschappen in kwestie niet ten goede komt. Het diept de kloof alleen maar verder uit, het leidt tot radicalisering en werkt van beide zijden van die kloof de aversie en het extremisme alleen maar verder in de hand. Voor alle duidelijkheid toch nog even: ik ben ervan overtuigd dat de allochtone gemeenschap ook een enorm positief menselijk kapitaal vertegenwoordigt; dat er momenteel héél getalenteerde mensen zijn die jammergenoeg niet aan de bak komen en zich niet kunnen ontplooien in deze samenleving. De oorzaak daarvan zit in het feit dat de overheid zich er tot dusver van af heeft gemaakt met het toewerpen van wat uitkeringen en voor het overige de tweede en derde generaties heeft laten gisten in eigen nat. En dat is doodzonde; meer nog, ik kan het de jongeren in kwestie zelfs niet eens kwalijk nemen dat ze een bijzonder eenzijdige kijk (annex mentaliteit) ontwikkelen. Net zomin als ik kan kwalijk nemen dat de autochtonen -afgaand op de feiten- een steeds grotere aversie krijgen van die allochtone lastverkopers. Voor de Feremansen in deze wereld klinkt het natuurlijk héél schril in de oren dat gerichte en kordate acties wel eens de meest positieve effecten zouden kunnen hebben. En met acties bedoel ik dan: het dichten van de dijk in de immigratie (o.m. de gezinshereniging), het verstrengen van de maatregelen tegen spijbelaars en herrieschoppers, het verstrengen van de voorwaarden om nog een uitkering te kunnen genieten, het openbreken van de concentratiewijken (incl. onteigeningen) om te komen tot meer diversiteit, het opwaarderen van het staatsburgerschap door de snel-belgwet fundamenteel te herzien, ... etc.
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() Meer zelfs er is eigenlijk maar 1 groot verwijt aan het adres van het VB en dat is hun racisme. Maar het VB probeert ondertussen haar kiezers er wel van te overtuigen dat zij de grote zondebok zijn. Ze weten zelf namelijk alles van dat zondebok principe: voor hen is sinds jaar en dag de vreemdeling van zo goed als alle problemen de schuld.
Wat een belachelijke veralgemening.Ik lees de VB site ook regelmatig en merk niets op van wat jij allemaal schijnt te ontwaren. Mij valt wel op dat het VB - als enige- samenlevingsproblemen aankaart. Dat alleen volstaat voor de Edina's uit progressievenland om ze van racisme te bechuldigen. Blijkbaar vinden ze het nog steeds not done problemen aan te kaarten, onbetwiste feiten aan te halen en de dingen bij naam te noemen. Verder valt het me steeds op dat die spetterende progressieven zich blijkbaar uitsluitend op de 'vreemdelingenthema's' van het VB /haar site concentreren. Iets anders lezen ze niet en als ze het dan al een keertje uitzonderlijk doen schieten ze het bij voorbaat af, omdat ze gevangen zitten in hun krampachtig, eng, en politiek-racistisch denken. Indien de traditionele partijen in het verleden en nu wat meer aandacht hadden besteed aan de vreemdelingenproblematiek, indien ze de dingen bij naam hadden durven noemen, indien ze er naast een verhaal van rechten ook een van plichten hadden durven bij bedenken, dan was er geen noodzaak geweest om heel die problematiek via de politieke vluchtroute van het VB buiten te brengen. Dan had elke partij er haar portie over geserveerd en had het VB haar monopolie over vreemdelingenberichtgeving verloren. De grootste promotoren voor heel die situatie zijn dus eigenlijk de progressieven zelf die bewust blind en doofstom wil blijven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
En je quote natuurlijk enkel Bat Ye'or's omschrijving van de term, die helemaal niet algemeen aanvaard is. Meer nog Bat Ye'or is een uitermate controversieel persoon, zelfs binnen haar eigen gemeenschap! Laatst gewijzigd door Edina : 31 augustus 2006 om 14:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 31 augustus 2006 om 14:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() [quote]
Je moet al moedwillig BLIND willen zijn om er naast te kijken. Kom misschien ook 's van onder uw kerktoren vandaan en loop eens door een stad, zelfs provinciestadje. Vergelijk het aantal hoofddoeken (de vlaggen van de islam) met laten we zeggen pakweg 20 jaar geleden. Aantal moslims in West-Europa Het aantal moslims in West-Europa neemt de laatste jaren sterk toe. Aan het begin van de 21e eeuw zijn er circa 13 miljoen moslims in West-Europa. Verdeeld over de landen gaat het om de volgende aantallen: LandenAantallenFrankrijk5.000.000Duitsland3.200.000Verenigd Koninkrijk1.500.000Italië1.000.000Benelux-landen1.300.000Spanje450.000Scandinavië350.000Zwi tserland350.000 In Frankrijk beloopt het aantal moslims circa 10% van de totale bevolking. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nergens, maar dan ook nergens heb ik ooit beweerd dat een "paar eenvoudige ingrepen" zouden volstaan. Een samenhangend beleid bestaat niet uit losse ingrepen. En laat links (al dan niet progressief links) nu al 7 jaar lang (ZEVEN JAAR) mee de dienst uitmaken in dat fantastische paarse project en laten we nu onder de dubbele streep nog altijd geen resultaat zien staan. Waar liggen dan de verantwoordelijkheden, Edina? Citaat:
Het "klimaat van racisme" is een handigheidje, omdat het niet meetbaar is. Nee, sorry... het is wél enigzins meetbaar maar de technieken die je ervoor zou moeten gebruiken zijn dan weer niet koosjer genoeg voor progressief-links. Je zou zo eens statistisch moeten gaan graven in de RVA-statistieken en wieweet wat komt er dan allemaal aan het licht? Nee, er bestaan andere methoden, alleen... die zijn dan weer niet echt in overeenstemming te brengen met de fundamentele fatsoensregels die ons nog scheiden van een échte bananenrepubliek. Citaat:
Stap 1 naar het herwinnen van je geloofwaardigheid: hou op met die VB-dwangneurose. Werkt écht bevrijdend hoor... Citaat:
Citaat:
Hoe meer je erover gaat zeiken, hoe meer je de propaganda van het VB voert; hoe sterker je de breuklijnen gaat uitdiepen en hoe ongeloofwaardiger je jezelf maakt in de ogen van de burger. En dat die je niet gelooft of volgt zal dan wel weer de schuld van diezelfde burger zijn zeker? Nogmaals: concentreer je op de problematiek en formuleer een concreet, feitelijk beleid i.p.v. je uit te putten in een zielig spelletje VB-bashen. Want het VB hééft gewoon niets liever. There's no such thing as bad publicity, you know... Citaat:
Of denk je dat je het probleem gaat oplossen door de repressie een tandje hoger te vijzen t.a.v. die stoute racistische Vlaming? Door de boel nog wat verder te verzuren? Enfin, het heeft alvast d�*t voordeel dat het stukken minder kost dan een constructief beleid uit te werken.
![]() |