![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lees eens mijn handtekening. Wat met die student gebeurde, zal ook gebeuren met de Franstaligen die naar Vlaamse scholen zullen gaan. En het zijn niet schoolblijvens die hen zullen vermijden het Frans te gebruiken. Integendeel, zelf : ze zullen nog meer Frans spreken. Iedereen is student geweest en iedereen weet hoe studenten reageren.
Laatst gewijzigd door Everytime : 31 augustus 2006 om 19:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zijn geen studenten maar scholieren. Een student is iemand die studeert aan de hogeschool of universiteit.
Maar we weten idd hoe scholieren reageren. Een grote mond openzetten, maar als het erop aankomt zal het wel heel wat minder zijn. Laat hem eens een opstelletje van 10 blz'en schrijven, en hij zal die "règles" niet lang meer opzettelijk "trangresseren". Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 31 augustus 2006 om 19:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laat franstaligen maar naar het franstalig onderwijs gaan, dat zou een zegen zijn voor Vlaanderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een evolutie die niet zal plaatsvinden, medunkt. Franstalige ouders weten heel goed dat het franstalige onderwijs niets waard is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat is waar. En dat maakt de evolutie dan misschien nog gunstiger. Kinderen van franstaligen die door hun ouders naar Nederlandstalige scholen gestuurd worden voor het betere onderwijs, zullen gedwongen worden om Nederlands te leren. Dat kan de integratie enkel ten goede komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En willen ouders niet het beste voor hun kinderen ipv zich bezig te houden met taalspelletjes? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
Vreemd eigenlijk dat ook Everytime dit zo ziet. Hij is franstalig, maar beheerst zeer goed de nederlandse taal. Daar feliciteer ik hem ook voor.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Everytime spreekt perfect Nederlands. Vreemd dat hij zo anti-Vlaams is... Franstaligen die de moeite doen om Nederlands te spreken worden immers heel goed ontvangen in Vlaanderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
|
![]() Inderdaad. Met name door mij
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Parlementslid
|
![]() http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/5305484.stm
Met zoiets onnozels moet Vlaanderen weer internationale aandacht krijgen.
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Andere reacties zijn ofwel van complete buitenstaanders ofwel van fransozen, dus helemaal niet relevant... ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#76 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik stel me ook wel vragen bij het afdwingen van Nederlands spreken op school, dat ruikt toch iets te veel naar taalimperialisme en er wordt daarmee helemaal geen rekening gehouden met mensen die moeilijk een andere taal leren.
Ja ik weet heus wel dat ze over de taalgrens nationaal kampioen zijn in de taalfascist uithangen, maar dat wil niet zeggen dat we ook zo idioot moeten doen. Ik vind wel dat ze het Nederlands moeten stimuleren op school, maar niet met dwangmaatregelen. Het gaat hier nog steeds om kinderen, niet om de doorsnee FDF'er of UF'er. Dat ze eens wat meer energie steken in het afschaffen van die faciliteiten en alle andere van bovenaf afgedwongen zever ter bescherming van Franstaligen die het vertikken Nederlands te gebruiken of leren. Een beetje menselijkheid kan goed doen, voor zowel de elitaire franskiljon als de burgemeester die vlug nog een stunt uithaalt voor de verkiezingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
Minister