![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niettemin moet ik zeggen, dat hij nagels met koppen slaat. Het argument dat de grondwet duidelijk niet toegepast werd, vernietigt de verdienste niet, hem (heel gedeeltelijk) wél te gaan toepassen. De grondwet is een intentie-verklaring, zei een advocaat me hier eens, toen ik doorboomde over de niet-implicatie ervan. Welnu, als de ene na de andere intentie steeds vollediger zijn implicatie vindt, is dat niet iets dat betreurd of geminimaliseerd moet worden. Frank levert daar nuttig werk in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik moet inderdaad ook toegeven dat zijn kuur in Oxford hem blijkbaar deugd gedaan heeft. Eigenlijk zit Frank bij de verkeerde partij... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Moest hij bij mij zitten? Naast iemand van Oxford zitten... Thrilling. Laatst gewijzigd door eno2 : 1 september 2006 om 10:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het logisch dwingend gevolg van die zienswijze is natuurlijk, dat er een instantie ontstaat die per definitie boven de wet staat, en op niet-wettelijke (of zo u wil: op boven-wettelijke) wijze bepaalt welk stuk van de wet wordt toegepast, en welk stuk wordt genegeerd. Zulks is niet verenigbaar met het concept van de rechtsstaat. In een rechtsstaat geldt dat �*l de wetten worden toegepast. In een totalitair regime bestaat daarentegen een instantie boven de wet, die desgewenst een wet buiten werking kan stellen of negeren, of een niet toegepaste wet plots kan gaan uitvoeren. Die intentieverklaringstheorie dekt dus een totalitaire lading. Overigens is de uitdrukking 'kosteloos onderwijs' misleidend. Die kosten zijn er en ze kunnen niet weggetoverd worden. Wat de burgers krijgen langs de ene kant, moeten ze langs de andere kant als belastingbetaler weer afstaan. Het zou beter zijn om de vraag te stellen, of een herverdeling moet doorgevoerd worden van mensen zonder kinderen richting mensen mét kinderen.
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe lang zal het duren vooraleer men je in het bruine fasco-hoekje duwt?
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 1 september 2006 om 19:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Effen aan de familie Beliën vragen?
![]() |
#68 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#69 |
|
![]() Iemand die zich niet expliciet tegen de monarchie of tegen de Belgische Staat uitspreekt , kan daar relatief gemakkelijk mee wegkomen, zenne.
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zit safe. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
|
![]() Ik laat even jezelf daarop reageren:
Maar niet vh klassieke schoolse onderwijs alleen, vrees ik.
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Asociaal zijn, hoeft rationaliteit en een heldere geest niet in de weg te staan. Het kan zelfs een teken zijn van een diepe zin voor aanpassing aan de realiteit. Evenals Belgicist en monarchist zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
|
![]() Ik merk terloops op...
...dat thuisonderwijs globaliter een voorrecht voor mensen is die de tijd en de capaciteiten hebben om het mogelijk te maken. In de praktijk betekent dat: mensen met een hoog inkomen en een aardige scholingsgraad. ...dat de familie Beliën-Colen de wet dient na te leven, ook indien zij het niet eens is met die wet. ...dat het klassieke onderwijs zich eveneens aan een reeks bepalingen moet houden die wezenlijk niet verschillend zijn van die in het Kinderrechtenverdrag. ...dat het minimaliseren van probleem A omdat er ook een probleem B is, geen waardig argument in een discussie kan zijn. ...dat de mantra 'het ligt aan de opvoeding' een ernstige simplificatie is. Meer daarover (zij het indirect) aanstonds in een eigen topic. ...dat een individu zijn identiteit ontleent aan wat de omringende cultuur hem aan mogelijkheden en opdrachten aandraagt; dat derhalve een individu zich niet meer of minder, maar louter anders kan ontplooien in onderwijssysteem A of B. ...dat het recht op arbeid in een vrijemarkteconomie inderdaad als een streven moet worden opgevat. Het tegendeel zou enkel mogelijk zijn in een totalitaire staat. ...dat ik uit een klassiek schoolsysteem kom, van katholieke snit, en noch katholiek, noch bovenmatig onderdanig ben geworden. Dat ik er wel waarden heb meegekregen die een goede aanvulling vormden op de tamelijk richtingloze thuisopvoeding. Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 2 september 2006 om 10:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||||
Banneling
|
![]() Misschien beter toch eerst even nadenken, merk ik terloops op
Citaat:
Citaat:
Laat me raden: het ligt aan de maatschappij. Of aan het "systeem". Of beter nog misschien: aan de anderen. Citaat:
Zoveel woorden enkel om te zeggen dat het altijd aan de anderen ligt, tss tss Citaat:
Waw, je vind jezelf een hele rebel, niet? Ik denk dat je onderdanig bent als de pest. Laatst gewijzigd door born2bewild : 2 september 2006 om 10:53. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
|
![]() Ik kan met de beste wil van de wereld niet één fatsoenlijke repliek op mijn bemerkingen ontwaren in uw bericht. U zult het mij dan ook vast niet euvel duiden als ik u verder volkomen negeer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Mijn waarde heren Verhulst en Super@
Beste Jos en Staaf, “Niet op de valse en inconsistente Popperiaanse verdraagzaamheid, maar op waarachtige vrije meningsuiting dient ons streven te zijn gericht”. [1] Zo is het wel genoeg geweest. Dat net U, mijn beste Jos, zich met deze thread bezondigt aan het memetische (zie [2]) maakt me intriest. Jos, j’accuse! Deze thread werd door U opgestart uitsluitend met oogmerk een promo-stukje te plegen, een faveurke zo U wil, ten gunste de heer Paul Beliën en mevrouw Alexandra Coolen. De laatste weken ontwaar ik al te veel stukjes die de heer Paul Beliëns broodgewin vergoelijken. Dat ik de verkeerde plaatsen bezoek en de verkeerde dingen lees, zou een verklaring kunnen zijn. Doch, gezien de frekwentie en ferventie waarmee de verdediging van heer Paul Beliën gevoerd wordt, begint ook mijn vermaarde zelfrelativisme te tanen. Vandaar: “Kan het even, ja?”. Jos, U bent verre van onbetrokken in deze zaak. U publiceert op Paul Beliëns eigenste Brussels Journal (www.brusselsjournal.com/be). Voor (klassiek) geschoolden, die de Brussels Journal equippe onmiskenbaar telt, hoeft weinig toelichting bij: “Wiens brood men eet, diens woord men spreekt”. Jos, U bent verregaand geïnteresseerd in deze zaak. Uit uw bio-blurb beschikbaar op hetzelfde Brussels Journal leer ik dat U auteurt over het onderwerp “home education”. Voert U hier wat verkennende R&D uit? Wellicht gaan in uw en Paul Beliëns kringen PR-jobkes, zoals deze thread, door voor publicaties. Niet dus, ten huize Virmiljoen. Jos, waar gaat het zogenaamde treiteren van de heer Paul Beliën over? Na herlezen van de inleiding bij de thread synthetiseer ik eruit dat Paul Beliën - zegge en schrijve - éénmaal (1) opgebeld geworden is door iemand met een Antwerps accent in de context van het uitvoeren van een enquête naar thuisonderricht en aansluitend dat de enquêteur - met Antwerps accent - onkundig bleek te zijn in het domein van thuiseducatie. Ik heb nieuws voor U, Jos. Schier dagelijks wordt ik op gelijkaarde wijze geëmbêteerd. Het regionale accent durft als eens afwijken weliswaar, maar onveranderlijk beschikt mijn interlocuteur niet over enige kennis betreffende het verder fascinerende domein der ‘home education". Bref, nie neute. Laat ons tenslotte niet vergeten dat de heer Beliën en mevrouw Coolen excelleren als pedagogen! Immers, hun kroost volgde/volgt/zal volgen con brio universitair onderwijs. Kortom: Hoera! Jos, wat vergat U dan weer wel te vermelden? Misschien, dat de heer Paul Beliën volgende principe niet onderschrijft. “1° onderwijs te verstrekken dat gericht is op de ontplooiing van de volledige persoonlijkheid en de talenten van het kind en op de voorbereiding van het kind op een actief leven als volwassene, en dat het respect voor de grondrechten van de mens en voor de culturele waarden van het kind zelf en van anderen respecteert; “ Jos, de heer Beliën en uzelf impliciet ook al verzaken dus aan “de grondrechten van de mens”, die voor zover ik weet gedocumenteerd staan in de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens. U kon bezwaarlijk een beter bewijs opleveren voor: wat U en de heer Beliën, onder het mom van hoogdravende statements betreffende de “vrijheid van mening” doorspekt met iele filosofische utopieën, is in essentie fascistische bucolica. Voor de moeilijke verstaander, absolutistische rêverieën die zonderlingen helpen om hun regenachtige zondagnamiddagen mee door te komen. Erg jofel voor U, begrijp me niet verkeerd. Toch permiteer ik mij om de volgende droedel te plaatsen: Waarom die halfbakken poging – wat deze thread is - om uw fascistische memorabilia met “memes” te maskeren? Zijn de heer Beliën en uzelf, de onverdroten en onversaagde voorvechters der vrije meningsuiting altemets amechtiger dan ze doorgaans laten doorschemeren? SuperStaaf. Dank om met ons in deze thread gedeeld te hebben dat U over een egoïstische en asociale misantroop bent. Niks mis mee. Er valt inderdaad weinig bevestigends in te brengen op de vraag: “hoeft men sociaal te zijn?” Het statement verklaart wel onmiddellijk uw penchant voor nihilistische en mechanische denkbeelden �* la “de vrijheid van meningsuiting is absoluut, want meningen schaden niet”. Waardoor we bij de slotvraag binnentuimelen: Op basis van welke authoriteit menen de heren Verhulst en SuperStaaf zich te moeten uitspreken over maatschappelijke aangelegenheden – zoals opvoeding - wanneer deze heren zichzelf expliciet buiten de maatschappij plaatsen ? ’t Is wel geweest, virmiljoen [1] Jos Verhulst, The Brussels Journal, 24 juli 2006 [2] goegel “memetisch+Jos+Verhulst”
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 2 september 2006 om 14:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ga nu niet janken dat het de schuld van de leraren in het officiële onderwijs is dat U dit niet begrijpt: "Hoe kan U weten dat bovenstaande kletskoek is, aangezien U toegeeft het niet te snappen?" Volgende keer wat minder lijdzaam plaats nemen op de schoolbanken? doei en doen, virmiljoen Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 2 september 2006 om 14:15. |
|
![]() |
![]() |