![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Reynders en Demotte die praten dan toch véél beter Nederlands hoor.
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leterme heeft dan ook een Franstalige vader (zo was laatst te lezen in De Standaard).
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 5 september 2006 om 19:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarmee Hans nogmaals het aloude Belzieke principe van talenkennis onderschrijft: Nederlandstaligen moeten perfect Frans kunnen, met minder wordt geen genoegen genomen. Van Franstaligen wordt een gelijkaardige kennis van het Nederlands niet verwacht. Enkele woorden pseudo-Nederlands gebrabbel volstaan. De Vlamingen zullen zich immers wel aan hen aanpassen en Frans met hen spreken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Begrijpe wie begrijpe kan... Terloops gezegd: ze spreekt niet beter Frans dan Nederlands want ook in het Frans heeft ze een accent en maakt ze soms fouten. Conclusie: sommige mensen hebben een gave voor talen, andere minder. Dat is de natuur, maar dat aanvaarden flaminganten niet van anderen dan zijzelf. Laatst gewijzigd door Hans1 : 5 september 2006 om 19:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Minister-President
|
![]() Waarom zwijg je hier in alle talen over de Waalse politici?
![]() |
#68 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#69 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Amai, een echte Belgische Brok om fier op te zijn dus ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ongetwijfeld staat het sportieve karakter van de Gordel veel sterker vooraan dan het communautaire luik ervan. Toch is dat laatste nog altijd aanwezig. 't Mooiste bewijs waren het gehuil en gedaas van de Brusselse Franstaligen toen Anciaux het idee opperde om een van de parcours van de Gordel ook door Brussel Stad te laten lopen. Menslief, de Franstaligen stonden op hun achterste poten en alle gif kwam weer boven... De Franstaligen weten maar al te goed waar de Gordel OOK voor staat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iemand die al zo lang in het land woont, hoort de taal van de meerderheid veel beter te spreken. Paola heeft in het verleden evenwel geen moeite gedaan. Haar Nederlands is, ondanks een poging tot taalbad, van een belabberde kwaliteit. Interviews gaan door in het Frans en Italiaans. In het Nederlands zal Paola geen grote conversaties weten te voeren. In vergelijking met bijvoorbeeld princes Maxima is Paola op dat vlak een levende schande en onmiskenbaar een uiting van manifeste onwil.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Tis maar dat je het weet als je DEZE flamingant nog eens uitmaakt voor stom en onwillend! ![]()
![]() |
![]() |
#74 |
Europees Commissaris
|
![]() Zalig!
![]()
![]() |
#75 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#76 |
Europees Commissaris
|
![]() En Frans leren spreken, zelfs in Vlaanderen.
![]() |
#77 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() weet jij hoeveel Vlamingen Frans spreken en hoeveel Walen Nederlands??
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling