Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 mei 2008, 00:55   #61
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Het enige dat ik relevant vind om nog op te werpen is dat vakbonden bij de jeugd écht niet populair zijn.
Toch niet bij de snobs van het LVSV...
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2008, 01:09   #62
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Dat zou wel een beetje een bevooroordeeld publiek zijn, hé?
Neen, niet die jongens dus.

Een totaal ander vlak: er zijn inderdaad 'snobs' (i.e. jongeren die komen uit een welgesteld gezin) die lid zijn van het LVSV. Ik kan enkel maar aanraden niet het LVSV als geheel af te doen als alleen maar snobs - tenzij je natuurlijk niets van de werkelijkheid wilt aantrekken.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2008, 01:09   #63
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Ik ben trouwens een grote voorstander van vakbonden.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2008, 08:24   #64
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Dat is iets wat ik niet snap:
sinds wanneer kan de regering ? een rechtbank ??? of de geheime politie ? de transacties van een organisatie blokkeren ????

Stel dat ze dat zogenaamd niet kan omdat het geld in het buitenland zit.
Dan nog met niet veel fantasie kun je het geld traceren door alle accounts van de stakers te monitoren, en de buitenlandse transactie voor al deze stakers rechtstreeks over te schrijven naar de staatskas ???

Ik wil maar zeggen, hebben jullie niet een beetje last van paranoia ???
Weten jullie een precedent wanneer dit ooit gebeurd is ???
Een precedent naar vakbonden toe kan ik u niet geven, daar hebben ze, door o.a. het huidige systeem van buitenlandse rekeningen, nog geen kans toe gehad. Welk land ga je trouwens bereid vinden dat te doen omwille van het breken van een staking? Maar rekeningen blokkeren van organisaties of individuen, dat zou toch de eerste keer niet zijn, misschien niet door België maar wel door andere landen zoals bv de US in gevallen van oorlogsmisdaden bv.
Eigenlijk hebben vakbonden, ook al kan je ze bezwaarlijk bevriend noemen, wat hetzelfde te verduren als het VB. Ze worden eveneens constant in een negatief daglicht geplaatst zodanig dat de publieke opinie zich uiteindelijk ten onrechte afkeert van de organisatie.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2008, 08:36   #65
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Zoals ieder ander bedrijf dit ook kan doen.

Waaom viseer je NET NU terug de vakbonden ?

WAT PROBEER JIJ DE MENSEN WIJS TE MAKEN ?
1 een boekhouding is een getrouwe beschrijving van bezittingen en schulden van een organisatie met een bepaalde rechtspersoonlijkheid waardoor betrokkenen (werknemers, aandeelhouders, leveranciers, etc ...) kunnen controleren met wie of wat ze te maken hebben... wat de vakbond ook moge beweren ... zij hebben dat niet ... en dat gegeven leidt altijd en overal tot misbruiken, diefstal, gesjoemel, belastingontduiking.

2 waarom net nu en waarom het ACW ? ... je kan niet verwachten dat ik, als Vlaams Nationalist, jullie beweging telkens de CD&V zie terugfluiten op zijn Vlaams programma (de laatste keer zelfs door een heuse coup binnen de partij) waardoor Vlaanderen en de Vlaamse werknemer steeds meer uitgeperst wordt ten bate van het Zuiden van het land, zonder te reageren. Vlamingen zijn een braaf volk, maar we blijven niet telkens de ander kaak aanbieden hoor ... die tijd is voorbij ...
de Vld heeft zich in 99 een vlaams imago aangemeten en heeft de 16 daar 8 jaar mee kunnen bezetten en een belgisch beleid gevoerd ... de CD&V imiteert dit nu, maar het zal de Vlaming geen 8 jaar meer kosten om dit verraad te doorzien. komaf maken met het ACW hoort dus bij de Vlaamse autonomistische politieke strategie.

... tot de vakbond dit wil inzien, en zijn rol wil spelen ten bate van de Vlaamse werknemer. maar wacht niet tot het te laat is ... want dan resten alleen nog scheerapparaat en pek en veren ... ge kent dat wel
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2008, 08:42   #66
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Er stelt zich nog een ander problee: kun je zeggen dat je een VZW bent als bvb uw reservers groter zijn dan uw jaarlijkse omzet..
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2008, 09:06   #67
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
I....
misschien kan het publiceren van de waarde van die pot nog het grootste argument worden om lid te worden van het ACV
Indien de activa van de vakbond eigendom is van de leden dan lijkt het mij relevant om als lid te weten hoe zwaar men weegt. Zijn de leden 'aandeelhouders' van de vakbond ? Of zijn zij alleen onmondig voorwerp van politieke en sociale actie ?
Hebben zij medezeggingskracht via een algemene vergadering of andere structuur ? In een moderne vereniging waar de leden voor vol worden aanzien zou dit toch aangewezen zijn. De vakbonden hebben binnen de bedrijven de mond vol over participatie - inzage - partnerschap, ect.. Luister naar mijn woorden maar kijk niet naar mijn daden.

Als je deze logica wil volgen dan moet je ook een lid dat men uit de bond zet zijn ledenaandeel uitkeren bij vertrek.
Moesten de leden hun financieel aandeel in de spaarpot kennen dan zouden er velen graag incasseren en vrijwillig vertrekken. Maar dat is niet de bedoeling, he.
Oud 6 mei 2008, 10:04   #68
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
De topic gaat over het ACV
Jij denkt dus dat enkel het ACV dergelijke stakingskas heeft
Aangezien een dergelijke stakingskas in uw ogen synoniem is voor slecht bestuur moet dit nu bij verkiezingen aan de kaak gesteld worden.
Jij hoopt dat het ACV hierdoor afgestraft wordt, en dat dit een zegen is voor de democratie.

Wegemeend proficiat, zo nog een en we hebben er twee
daar had het ACV dan aan moeten denken alvorens de Vlaams-nationale zuil binnen de CD&V onderuit te halen door o.m. de putch van Schoupe (compleet tegen de partijstatuten in, die bepalen immers dat de ondervoorzitter het moest overnemen van Vandeurzen ... )
Oud 6 mei 2008, 10:08   #69
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Alsof het geld in belastingsparadijzen afkomstig is van vakbonden.

het zit er ongetwijfeld tussen ... ook een (vakbonds)accountant zou immers zijn job niet behoorlijk doen mocht hij deze bij wet toegestane weg niet gebruiken om het bedrijfskapitaal te optimaliseren

en net d�*t moet wettelijk geregeld worden

vraagje trouwens : hoe zit het met de vakbonden in de rest van Europa ? ik kan mij niet voorstellen dat ze daar ook zo in een compleet rechtsvacuum opereren.

hebben de bonden in NL en DL ook een geheime 'stakingskas' ?
of hebben die wel rechtspersoonlijkheid en een officiele boekhouding ?
Oud 6 mei 2008, 10:22   #70
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Het enige dat ik relevant vind om nog op te werpen is dat vakbonden bij de jeugd écht niet populair zijn.
volgens mij creëren vakbonden toch ook een zekere kloof tussen wkn en wkg, en die kloof is eigenlijk voor een groot gedeelte kunstmatig

de wkn en wkg hebben m.i. namelijk veel meer gezamenlijke belangen dan verschillende belangen

en die kunstmatige kloof wordt door de natiestaten overal ter wereld bestendigt, en gestruktureerd ... en dit om de macht van de staten en politici te vergroten ten koste van wkg en wkn

het is eigenlijk niet zo moeilijk om je een belangenvereniging voor te stellen die ijvert voor zowel wkn als wkg (en dan met name voor het bedrijfsbelang op lange termijn)

ik vraag mij af waarom zo'n sectorbelangengroepen niet bestaan

dat het belang van de onderneming grotendeels gelijk loopt met dat van zijn werknemers, dat is toch tamelijk evident, niet ???
Oud 6 mei 2008, 10:22   #71
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
1 een boekhouding is een getrouwe beschrijving van bezittingen en schulden van een organisatie met een bepaalde rechtspersoonlijkheid waardoor betrokkenen (werknemers, aandeelhouders, leveranciers, etc ...) kunnen controleren met wie of wat ze te maken hebben... wat de vakbond ook moge beweren ... zij hebben dat niet ... en dat gegeven leidt altijd en overal tot misbruiken, diefstal, gesjoemel, belastingontduiking.

2 waarom net nu en waarom het ACW ? ... je kan niet verwachten dat ik, als Vlaams Nationalist, jullie beweging telkens de CD&V zie terugfluiten op zijn Vlaams programma (de laatste keer zelfs door een heuse coup binnen de partij) waardoor Vlaanderen en de Vlaamse werknemer steeds meer uitgeperst wordt ten bate van het Zuiden van het land, zonder te reageren. Vlamingen zijn een braaf volk, maar we blijven niet telkens de ander kaak aanbieden hoor ... die tijd is voorbij ...
de Vld heeft zich in 99 een vlaams imago aangemeten en heeft de 16 daar 8 jaar mee kunnen bezetten en een belgisch beleid gevoerd ... de CD&V imiteert dit nu, maar het zal de Vlaming geen 8 jaar meer kosten om dit verraad te doorzien. komaf maken met het ACW hoort dus bij de Vlaamse autonomistische politieke strategie.

... tot de vakbond dit wil inzien, en zijn rol wil spelen ten bate van de Vlaamse werknemer. maar wacht niet tot het te laat is ... want dan resten alleen nog scheerapparaat en pek en veren ... ge kent dat wel
1. zoals in elk bedrijf, elke partij, elke vereniging dus uw kritiek is selectief en dient andere doelen.

2 CD&V, ACW en ACV allemaal hetzelfde ? Bovendien is de vakbond tot nader order nog nationaal, en wordt dus verondersteld de belangen van ALLE werknemers te verdedigen.
Fulmineer je tegeniedereen die het niet eens is met jouw vlaams-nationalistisch standpunt? Geen respect voor andere opinies, of moeten enkel de anderen respect en volgzaamheid tonen voor uw ideeen? U voert uw vlaams-nationalistische kruistocht tegen het gedachtengoed van christelijke arbeidersbeweging, uw goed recht, maar was u niet tegen gelijkaardige actie vanwege die beweging, om mensen met een niet passend gedachtengoed uit te sluiten. Ge zult er eens uw gedacht van moeten maken als vlaams-nationalisten, ofwel verlaat ge massaal de vakbonden. (deze oproep werd ooit door het VB aangkondigd, maar niet gelanceerd, waarschijnlijk uit schrik voor de lage respons) ofwel geniet je mee van de voordelen in solidaritiet en bijt je niet in de hand die je beschermt. Nu lijkt het wat opportunistisch.

Zolang vlaams-nationalisten de transferts eenzijdig willen stoppen en de miserie in wallonie bij de gewone man willen zien toenemen, is dit een verwerpelijke beweging, een schande voor mijn volk.
Als die beweging wil erkennen dat van alle uitkeringsgerechtigde walen, er een hele hoop zijn die net als iedere vlaming heel hun leven afgedragen hebben in de nationale kas, en dus recht hebben op dezelfde uitkering als hun vlaamse collega's blijft hun separatistisch idee verwerpelijk, en dat weten ze, ze zouden het omgekeerde ook niet pikken. Hopelijk is er nog lang weerstand van de vakbond tegen dit centen-nationalisme, mijn volk onwaarig, en komt het tot een eerlijke splitsing waar iedereen zijn opgebouwde rechten rerespecteerd worden.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2008, 10:28   #72
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Indien de activa van de vakbond eigendom is van de leden dan lijkt het mij relevant om als lid te weten hoe zwaar men weegt. Zijn de leden 'aandeelhouders' van de vakbond ? Of zijn zij alleen onmondig voorwerp van politieke en sociale actie ?
Hebben zij medezeggingskracht via een algemene vergadering of andere structuur ? In een moderne vereniging waar de leden voor vol worden aanzien zou dit toch aangewezen zijn. De vakbonden hebben binnen de bedrijven de mond vol over participatie - inzage - partnerschap, ect.. Luister naar mijn woorden maar kijk niet naar mijn daden.

Als je deze logica wil volgen dan moet je ook een lid dat men uit de bond zet zijn ledenaandeel uitkeren bij vertrek.
Moesten de leden hun financieel aandeel in de spaarpot kennen dan zouden er velen graag incasseren en vrijwillig vertrekken. Maar dat is niet de bedoeling, he.
Weet jij eigenlijk wel hoe de vakbond georganiseerd is? van onderaan lokaal tot aan de nationale top ?
Ik kan naar de aandeelhoudersvergadering van bvb dexia gaan. Wat kom ik daar te weten, wat kan ik daar beslissen? Weet ik uit het jaarverslag waar die hun geld precies zit, en waar ze kwetsbaar zijn ?
Blijkbaar verkoop je meer illusies dan wetenschap.
Oud 6 mei 2008, 10:32   #73
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
1. zoals in elk bedrijf, elke partij, elke vereniging dus uw kritiek is selectief en dient andere doelen.
net dat ontbreken van een boekhouding en rechtspersoonlijkheid bij de vakbonden (en niet bij andere bedrijven) maakt mijn kritiek heel terecht.

Citaat:
2 CD&V, ACW en ACV allemaal hetzelfde ? Bovendien is de vakbond tot nader order nog nationaal, en wordt dus verondersteld de belangen van ALLE werknemers te verdedigen.
Fulmineer je tegeniedereen die het niet eens is met jouw vlaams-nationalistisch standpunt? Geen respect voor andere opinies, of moeten enkel de anderen respect en volgzaamheid tonen voor uw ideeen? U voert uw vlaams-nationalistische kruistocht tegen het gedachtengoed van christelijke arbeidersbeweging, uw goed recht, maar was u niet tegen gelijkaardige actie vanwege die beweging, om mensen met een niet passend gedachtengoed uit te sluiten. Ge zult er eens uw gedacht van moeten maken als vlaams-nationalisten, ofwel verlaat ge massaal de vakbonden. (deze oproep werd ooit door het VB aangkondigd, maar niet gelanceerd, waarschijnlijk uit schrik voor de lage respons) ofwel geniet je mee van de voordelen in solidaritiet en bijt je niet in de hand die je beschermt. Nu lijkt het wat opportunistisch.

Zolang vlaams-nationalisten de transferts eenzijdig willen stoppen en de miserie in wallonie bij de gewone man willen zien toenemen, is dit een verwerpelijke beweging, een schande voor mijn volk.
Als die beweging wil erkennen dat van alle uitkeringsgerechtigde walen, er een hele hoop zijn die net als iedere vlaming heel hun leven afgedragen hebben in de nationale kas, en dus recht hebben op dezelfde uitkering als hun vlaamse collega's blijft hun separatistisch idee verwerpelijk, en dat weten ze, ze zouden het omgekeerde ook niet pikken. Hopelijk is er nog lang weerstand van de vakbond tegen dit centen-nationalisme, mijn volk onwaarig, en komt het tot een eerlijke splitsing waar iedereen zijn opgebouwde rechten rerespecteerd worden.
(Vlaams nationalisme is groter dan het VB hoor, flauw demagogisch truukje)
net centen nationalisme heb je mij nog nooit horen verkondigen lieverd ...

nee, ik bestrijd enkel de hypocrisie van de CVP-ACW die wel aan de macht wil komen met een Vlaams programma (en terecht onder de banier van goed bestuur (dynamisch bestuur is immers op Belgisch niveau onmogelijk), maar het dan niet wil uitvoeren en eens aan de macht de vooralsnog Belgische vakbondskaart kiest.

Citaat:
Zolang vlaams-nationalisten de transferts eenzijdig willen stoppen en de miserie in wallonie bij de gewone man willen zien toenemen
laat er nu net geen enkel Vlaams nationalistische strekking zijn (en we hebben er nochtans te over) die dit voorstaat, zelfs het VB niet

ik herhaal : bezin u als vakbond erover hoe ver je jezelf als organisatie buiten de bevolking wil plaatsen ! je kon nu al geen 20.000 mensen meer optrommelen om te protesteren tegen verdere staatshervorming, er komt een moment dat de bevolking het (vakbonds)kind met het Belgische badwater wegkiepert anders.
Oud 6 mei 2008, 10:33   #74
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Weet jij eigenlijk wel hoe de vakbond georganiseerd is? van onderaan lokaal tot aan de nationale top ?
Ik kan naar de aandeelhoudersvergadering van bvb dexia gaan. Wat kom ik daar te weten, wat kan ik daar beslissen? Weet ik uit het jaarverslag waar die hun geld precies zit, en waar ze kwetsbaar zijn ?
Blijkbaar verkoop je meer illusies dan wetenschap.
ga je nu het feit dat je geen balans en resultatenrekening kan lezen als argument gebruiken ???
Oud 6 mei 2008, 10:40   #75
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
volgens mij creëren vakbonden toch ook een zekere kloof tussen wkn en wkg, en die kloof is eigenlijk voor een groot gedeelte kunstmatig

de wkn en wkg hebben m.i. namelijk veel meer gezamenlijke belangen dan verschillende belangen

en die kunstmatige kloof wordt door de natiestaten overal ter wereld bestendigt, en gestruktureerd ... en dit om de macht van de staten en politici te vergroten ten koste van wkg en wkn

het is eigenlijk niet zo moeilijk om je een belangenvereniging voor te stellen die ijvert voor zowel wkn als wkg (en dan met name voor het bedrijfsbelang op lange termijn)

ik vraag mij af waarom zo'n sectorbelangengroepen niet bestaan

dat het belang van de onderneming grotendeels gelijk loopt met dat van zijn werknemers, dat is toch tamelijk evident, niet ???
Buiten het feit dat ik het niet eens ben met de stelling dat de vakbond een kloof schept.
Waar ligt volgens u het gemeenschappelijk belang van direktie en werknemers van een winstgevend bedrijf dat wil uitwijken naar een lageloonland om nog meer winst te hebben?
Vakbonden werken wel degelijk mee aan matigingen van de werknemers, herverdeling van het werk als het bedrijf echt in moeilijkheden is, om solidair het probleem te verlichten of op te lossen.
Zie rondom u en stop met die voorgekauwde anti-vakbond praat.
Oud 6 mei 2008, 10:46   #76
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
ga je nu het feit dat je geen balans en resultatenrekening kan lezen als argument gebruiken ???
Leg jij dan eens uit waar ik kan lezen waar het geld van een vennootschap precies zit.
En denk eens aan L&H voor je gaat argumenteren. Je kunt dan meteen vertellen, waarom banken van niets wisten (of toch geloofwaardig kunnen doen alsof) en waarom zoveel gerechtigde aandeelhouders het niet zagen aankomen.
Wordt concreet ipv met slogans en algemeenheden en over "hoe het zou moeten zijn" te praten.
Oud 6 mei 2008, 10:53   #77
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Leg jij dan eens uit waar ik kan lezen waar het geld van een vennootschap precies zit.
En denk eens aan L&H voor je gaat argumenteren. Je kunt dan meteen vertellen, waarom banken van niets wisten (of toch geloofwaardig kunnen doen alsof) en waarom zoveel gerechtigde aandeelhouders het niet zagen aankomen.
Wordt concreet ipv met slogans en algemeenheden en over "hoe het zou moeten zijn" te praten.
er doen heel weinig mensen de moeite om een balans en rr te lezen en te analyseren (ook beroepsmensen hoor, vergis je niet)
mensen gaan liever af op advies van allerhande goeroes
maar elke accountant/revisor kan zeker en vast op basis van de activa vs de passiva van het moederbedrijf een risico inschatten (en als hij/zij moeite doet kan hij/zij ook de geconsollideerde resultaten gaan controleren, net daarom ook dat L&H tegen de lamp liepen, uiteindelijk heeft iemand zijn job daar wèl gedaan).
maar ook (groot)banken bestaan uit mensen, met mensengebreken, en hebzucht en te makkelijk winstbejag is er in die sector zeker niet minder dan in t algemeen ... die mensen hebben bewust risico genomen, uit kt winstbejag.

net wat ik aankloeg trouwens
op langere termijn ligt het belang van wkn en wkg veel dichter bij elkaar.
Oud 6 mei 2008, 10:57   #78
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
net dat ontbreken van een boekhouding en rechtspersoonlijkheid bij de vakbonden (en niet bij andere bedrijven) maakt mijn kritiek heel terecht.

(Vlaams nationalisme is groter dan het VB hoor, flauw demagogisch truukje)
net centen nationalisme heb je mij nog nooit horen verkondigen lieverd ...

nee, ik bestrijd enkel de hypocrisie van de CVP-ACW die wel aan de macht wil komen met een Vlaams programma (en terecht onder de banier van goed bestuur (dynamisch bestuur is immers op Belgisch niveau onmogelijk), maar het dan niet wil uitvoeren en eens aan de macht de vooralsnog Belgische vakbondskaart kiest.

laat er nu net geen enkel Vlaams nationalistische strekking zijn (en we hebben er nochtans te over) die dit voorstaat, zelfs het VB niet

ik herhaal : bezin u als vakbond erover hoe ver je jezelf als organisatie buiten de bevolking wil plaatsen ! je kon nu al geen 20.000 mensen meer optrommelen om te protesteren tegen verdere staatshervorming, er komt een moment dat de bevolking het (vakbonds)kind met het Belgische badwater wegkiepert anders.
partijen hebben dat ook niet, en een vakboond heeft een boekhouding met uitzondering van de stakingskas. Dat zijn bewijsbare feiten.

Niewsflash : het ACW heeft een vlaams programma.
En het CD&V is een slaaf van het ACW. Daarvoor hebben ze ACW-boegbeeld Greta D'hondt aan de kant gezet waarschijnlijk. Kijk toch een rond alvorens onzin uit te kramen.
Mag ik een verwijzing naar één vlaams nationalistisch document politiek of andere beweging, waarin het probleem van de transferts, de centen dus, genuanceerd en met behoud van rechten van alle bijdragende deelnemers uit de doeken gedaan wordt. Gene zever , bewijzen.

En kijk eens naar het ledenaantal, de militanten, de werking,.... nog lang niet dood, bij de hoogste qua syndicaliseringsgraad in europa. Dream on,
Oud 6 mei 2008, 12:13   #79
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
partijen hebben dat ook niet, en een vakboond heeft een boekhouding met uitzondering van de stakingskas. Dat zijn bewijsbare feiten.

Niewsflash : het ACW heeft een vlaams programma.
En het CD&V is een slaaf van het ACW. Daarvoor hebben ze ACW-boegbeeld Greta D'hondt aan de kant gezet waarschijnlijk. Kijk toch een rond alvorens onzin uit te kramen.
Mag ik een verwijzing naar één vlaams nationalistisch document politiek of andere beweging, waarin het probleem van de transferts, de centen dus, genuanceerd en met behoud van rechten van alle bijdragende deelnemers uit de doeken gedaan wordt. Gene zever , bewijzen.

En kijk eens naar het ledenaantal, de militanten, de werking,.... nog lang niet dood, bij de hoogste qua syndicaliseringsgraad in europa. Dream on,
een vlaams programma zonder visie op Vlaamse en Waalse autonomie : dat zijn schaamlapjes op zijn Belgisch : hypocriet tot en met

ge vindt dat terug in alle manifesten over de transfers in vrijwel allemaal (zeer zeker ook in het Warandemanifest, wat toch ongetwijfeld het meest uitvoerige radikale manifest van de laatste jaren is, wordt vermeld dat Wallonië geen economische woestenij mag worden en dat Vlaanderen er goed aan doet van transfers niet bruusk af te breken, maar best nog tien a twintig jaar transfers GARANDEERT welliswaar uitdovend, transparant en met resultaatsverbintenis)

-van partijen is dat even schandalig : feitelijke verenigingen zonder officiele boekhoudingen leiden altijd en overal tot fraude.Belgische vakbonden maar ook partijen zijn daar een mooi voorbeeld van.
-dat ik ACW en ACV op een hoopje gooi, is terechte kritiek, maar gezien hun de vakbondscoup binnen de cvp volledig gerechtvaardigd.

Laatst gewijzigd door Anna List : 6 mei 2008 om 12:14.
Oud 6 mei 2008, 12:15   #80
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

hoe zit het in bvb DL of NL ? hebben die ook een gedeeltelijk geheime boekhouding en een zwarte stakingskas ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be