![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() Leer lezen. Ik vind weigeren om handen te schudden even achterlijk als de eis om handen te schudden. Maar als iemand mij een hand toesteekt zal ik die uit beleefdheid nooit weigeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Al wat Joden en christenen beweren zijn niets dan leugens die uit hun -zo staat het in de Nobele Koraan- vervalste geschriften van de Bijbel komen. ![]() Echte moslima's moeten ervoor zorgen dat ze als moslima herkend worden, zo staat het in de Nobele Koraan. En als jij vindt dat dat niet hoeft, dan heeft jou man de religieuze plicht om ervoor te zorgen dat dat wèl zo is. Staat zo in het "eeuwig ware woord van God". Jij zal daar toch niet aan twijfelen zeker? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dat van u kenne we al. Vertongen uit FC Kampioenen is nog slimmer dan sommige politici bij mekaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
|
![]() Citaat:
Fanatieke of fundamentalistische moslims of christenen even verwerpelijk. En mensen die reageren zoals jij, met zinnekes als "Jezus den eeuwigen hippie, err, sorry, heer!" zijn geen haar beter dan moslims die roepen dat allah de ware god is.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze heeft verdomme gelijk.
Moslims protesteren tegen dit: ![]() omdat er een varkentje bij zit. For heavens sake... er zit godverdomme een varken bij. Erg he ? Beste uhuh... wat is je probleem met dat beeld ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() Niet zeveren. Ik protesteer helemaal niet tegen wat-dan-ook.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men moet weten dat de ridders hier vroeger volledig bewapend waren, zwaard in de schede. Echter hier en daar konden ze nog wel eens een dolk verstoppen. Het elkaar tegemoet komen met uitgestoken hand en het drukken van die hand is een zuiver teken van "komen in vrede" (dus onbewapend). Indien men de rechterhand uitsteekt en deze van de andere persoon drukt, kan men in geen geval bewapend zijn. Het handendrukken betekent dus: kijk, ik kom in vrede, ik vertrouw je, ik ben niet bewapend. Het weigeren van een handdruk is daarom een zeer beledigende en soms ook bedreigende vorm, zeker als één van beide partijen eerst zelf de hand heeft uitgestoken en deze geweigerd wordt. Misschien had koning Beatrix het nog niet zo slecht opgelost door OP VOORHAND te laten weten dat DE KONINGIN geen handen ging drukken bij haar bezoek aan de imams. Het zou totaal onaanvaardbaar zijn indien ze er met uitgestoken polleke stond te wachten op de weigering van die venten die haar onrein vinden omdat ze zich moeten gaan wassen als ze haar hebben aangeraakt (staat zo in de koran). Door zelf te weigeren die venten een hand te geven kon ze zelf die mannetjes lekker beledigen (al hadden die dommeriken het vast niet door) Bijgevolg kan een handenschuddenweigeraar geen functie uitoefenen die ofwel een voorbeeldfunctie is, ofwel een dienstenfunctie (klantenmanager). Er zijn trouwens nog tal van functies die niet door een handenschuddenweigeraar kunnen worden uitgeoefend. Daarvoor moet je misschien eerst koningin zijn! Ik vraag me bovendien af of ik mijn cultuur mag volgen en een moslimmannetje dat me beledigt door mijn uitgestoken hand te weigeren, een ferme vlaai tegen zijn oren te geven, als antwoord op zijn belediging. Zou hij zich daarna ook moeten gaan wassen? @ Uh-huh: in feite wat is er het probleem? Ik volg mijn cultuur, jij volgt jouw cultuur. Alleen moeten moslims handjes schudden. Niemand houdt hen tegen om zich telkens nadien te gaan wassen hoor!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 8 september 2006 om 23:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() Multikul... het leidt toch tot vermakelijke toestanden niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Partijlid
|
![]() Ja, alleen spijtig dat de Kut islamieten het ziekelijk maken!
![]() |
#73 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ja, ik weet dat er moslims zijn die protesteren tegen de afbeeldingen van varkens, tot zelfs spaarvarkens toe op de balie van een bank- of postkantoor. Maar om dat zomaar Uh-Huh aan te wrijven vind ik van weinig sportiviteit en respect getuigen; zowel naar haar toe als naar zichzelf. Ik weet dat er moslims zijn die denken dat alléén de waarden van de islam het waard zijn om ervoor te leven, en dat al het andere daarvoor moet wijken. Geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om Uh-Huh dit in de schoenen te schuiven. Als zij te kennen geeft dat zij zich niet tot dat soort moslims rekent, dan is zij een plausibele gesprekspartner. Dan kunnen we haar in alle openheid met bepaalde vragen confronteren, en kan zij daarop in alle openheid antwoorden. En daar worden beide partijen alleen maar beter van: de moslims zelf, en ook de niet-moslims. De onkunde (of de onwil) om wat meer te weten te komen van hoe moslims in ons land leven en hoe zij hun geloof trachten in te passen viert hoogtij, ook op dit forum. En dat is zeker niet de schuld van de moslims alléén, of zelfs niet van de fundamentalistische moslims alléén. Daaraan heeft iedereen schuld die niet in alle openheid wil discussiëren. En daar zitten ook heel wat niet-moslims tussen! Want dit is toch een discussieforum, dacht ik. En in discussie komt het er niet zozeer op aan om het eigen grote gelijk binnen te halen. Ik stel me al héél erg tevreden als ik iets leer van mijn debatgenoot - zelfs al ga ik niet met hem akkoord en kan hij me niet overtuigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||||||||
Minister
|
![]() Citaat:
En je kan het hebben over de huidige betekenis. Want slechts weinig mensen kennen de ontstaansgeschiedenis van de handdruk en staan dus helemaal niet stil met de oorspronkelijke boodschap erachter. Citaat:
Citaat:
De handdruk is dus helemaal niet zo "all-round" als we graag geloven. Het protocol tussen hooggeplaatsten is weliswaar héél formeel, maar je zal nooit een mannelijke hoogwaardigheidsbekleder een vrouwelijke evenknie zomaar ongevraagd de hand zien schudden. En nog maar een paar generaties geleden was dit zelfs bij de gewone man gebruikelijk: de vrouw nam het initiatief. Tussen twee haakjes: de handkus - vandaag in onbruik geraakt - is een relict daarvan. De vrouw biedt expliciet haar hand aan aan haar mannelijke begroeter, die een buiging maakt, terwijl hij met zijn hand de vrouwenhand optilt maar deze niet met de lippen raakt. De handkus is dus een kus die er geen is... Een man zou nooit de vrouwenhand zomaar vastgrijpen en onuitgenodigd het ritueel van de handkus voltrekken. Dit zijn weliswaar ouderwetse etiquette-regels, maar ze maken wel degelijk deel uit van de ontstaansgeschiedenis van de handdruk. Eerlijkheidshalve dien je ze daarom mee te nemen in deze discussie, zodat je het gebaar beter kan duiden. En uit deze ontstaansgeschiedenis blijkt duidelijk dat bij het begroeten van twee mensen van verschillende sekse, het de vrouw is die het initiatief neemt, niet de man. Citaat:
Om je maar te zeggen dat ook onder de moslims de handdruk (of het achterwege laten ervan) lang niet zo strikt wordt nageleefd, zomin als bij ons. Ik heb een aantal moslims in mijn kennissenkring, en die vrouwen drukken mij al jarenlang zonder het minste bezwaar de hand. (In het uitwisselen van zoenen zijn ze inderdaad iets terughoudender, maar goed: ik zoen ook niet elke autochtone dame zomaar.) Citaat:
Citaat:
Neem nu een luchtstewardess, toch wel een sociale functie bij uitstek. Nochtans wisselen die dames zelden een handdruk uit, en zeker niet aan alle passagiers in het toestel. Hun glimlach waarmee zij hun (niet te onderschatten) job doen is een véél belangrijker instrument dan het al dan niet schudden van een hand. Ik, als man, zou het ongepast vinden mocht ik mijn hand naar gelijk welke dame uitsteken, haar daarmee a.h.w. verplichtend die hand te drukken. Ook niet naar luchtstewardessen. Geef eens een voorbeeldje van een functie waar handen schudden wél een absolute must is. Mij schiet er niet zo direct één te binnen. Misschien kunnen we dan verder discussiëren. Citaat:
Citaat:
Raar dat iemand dit zegt die de exponent zou moeten zijn van de westerse cultuur die individuele vrijheden - en ik zet dit woordje opzettelijk in het groen, zodat het stevig contrasteert met het rood - erg hoog schat. Aan de hand van hoe je de ontstaansgeschiedenis van de handdruk uiteengezet hebt, denk ik dat je je eerst nog wat meer in je eigen cultuur mag gaan verdiepen, vooraleer anderen te vertellen wat zij moeten. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik heb het over wat anders: ik stel een tegengetuigenis m.b.t. de islam uitspraak van dat allah groter zou zijn. En het christendom is een religie met veel karikatuur van wat Jezus echt bedoelde. Jezus is geen religie maar een Persoon, die in relatie wil gaan met de mens. Das heel wat anders dan de religie christendom volgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De één was een veroveraar, de ander niet. De één moordde, de ander niet. De één huwde en pleegde overspel, de ander niet. Dat moet zonder twijfel een weerslag hebben op hun volgelingen denkt ge niet ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En zomin hebben moslims schuld aan de (al dan niet vermeende) misdrijven van Mohammed. Niemand heeft bijgevolg het recht om iemands volgelingen te spiegelen aan de leider die zij volgen. En al helemaal zeker niet omdat in dit geval beide leiders al 20 respectievelijk 14,5 eeuw geleefd hebben en er dus geen mens meer in leven is die hen van dichtbij gekend hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een god zou de fouten niet maken die zijn profeten wel maakten. Geen haar op mijn hoofd dat er zou aan denken om mij op hen te beroepen om bestaande regels of wetten niet op te volgen. Voor de rest gelooft ieder wat men wil maar hou het in de privé-sfeer. |
|
![]() |
![]() |