![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Welk vinden jullie de grootste bijdrage van de islam? | |||
De wetenschap |
![]() ![]() ![]() |
11 | 15,71% |
De literatuur |
![]() ![]() ![]() |
3 | 4,29% |
De beeldende kunst |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,43% |
De tolerantie |
![]() ![]() ![]() |
3 | 4,29% |
De sociale emancipatie |
![]() ![]() ![]() |
2 | 2,86% |
Het rechtsysteem |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
De boodschap van het eeuwig ware woord van God geopenbaard aan de profeet (vrede zij met hem) |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
De vroomheid van de gelovigen |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,43% |
De demografie |
![]() ![]() ![]() |
3 | 4,29% |
De terreur |
![]() ![]() ![]() |
46 | 65,71% |
Aantal stemmers: 70. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() wat is er volgens u tegenstrijdig als u toch het boekje gelezen hebt
Laatst gewijzigd door nubian : 10 september 2006 om 23:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() Indien we de Chinezen niet hadden gekend, dan hadden we zonder buskruit geschoten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Burger
|
![]() Toch jammer dat er nog steeds niet op een beschaafde wijze over politiek en religie kan gediscussieerd worden. Mensen vallen elkaar direct persoonlijk aan, dit is niet mijn stijl van praten. Ieder zn mening, ieder z'n goed recht, niet waar?
U hoeft geen afbraak te doen over mijn al dan niet aanwezige kennis, aangezien u mij niet kent, kan je geen oordeel vellen. Doe ik ook niet over u, niet waar? Religie heeft alles met interpretatie te maken. Me dunkt staan er in ons Heilig Boek ook zeer veel zaken die op verschillende wijzen kunnen geïnterpreteerd worden. Veralgemening is een gewoonte die vele wonden slaat, weet u dat? Hoeveel priesters waren er vroeger die kinderen misbruikten? Nonnen die kinderen sloegen als ze niet gehoorzaamden? Maakt dat nu van elke praktiserende katholiek een pedofiel of verkrachter? Hoeveel mannen zijn er nu nog steeds die hun vrouw bedriegen? Staat er in de bijbel dat dit mag? Hoeveel jongeren zijn er nog die leven volgens het gebod 'geen sex voor het huwelijk?' Maakt dit van elk meisje/vrouw een hoer? En langs de andere zijde, hoeveel mensen zijn er heden ten dage nog die nog steeds zweren bij hun God, mirakels e.d.? Veroordeel je die mensen even sterk? Iemand die vrouwen slaat omdat Allah het toelaat, of terrorisme pleegt 'uit naam van Allah', is geen praktiserend moslim, maar een moslimfundamentalist, en ik denk dat je die vindt in elke godsdienst, aangezien godsdienst steeds gerekend heeft op individuele interpretatie... Mensen zijn suggestief, en laat dat nou net zijn waar godsdienst op inspeelt. En aja, over die respect-kwestie: moslims dragen respect voor 'ouderen' nog steeds hoog in het vaandel. Respect voor hun ouders, grootouders, oude mensen... Daar zou de jeugd bij ons een puntje aan kunnen zuigen, want in onze huidige wegwerpmaatschappij moet je nog opletten, voor je het weet schopt onze jeugd en kinderen je op je schenen waar je bij staat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() Ik zie dat je geen informatie over het onderwerp van deze thread kunt leveren. Waarom heb je dan op wetenschap gestemd als je er zoals met alles hier er weer geen benul van hebt? Ook daar blijf je het antwoord schuldig
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() Ik veronderstel dat dit
http://forum.politics.be/showthread.php?t=13222 dan uw weg is , alte kamerate ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() Ik voel mij al van kinds af aan schuldig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
fundamentaliste en ten tweede de meeste moslim/islambasher weten niet eens de echte mening van islam, hebben het nog altijd niet door dat moslimextremisten de islam gebruiken als excuus, zoals het met andere godsdiensten in het verleden ook wel is voorgevallen om te doden in naam van God en ten derde u kent mij niet dus u kunt geen oordeel over me vellen, ik ben voor een tollerante samenleving mi amigo ![]() Laatst gewijzigd door nubian : 11 september 2006 om 00:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nubian, heb je ooit zelf de Koran al eens gelezen?Waarschijnlijk niet.
Blijkbaar lezen alleen tegenstanders van het Islamisme dat boekwerk van de haat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
en ten tweede men moet deze contexten in de koran aanpassen/ aan 'onze'tijd en je zult merken dat het niets maar ook niets met terrorisme of fundamenalisme of extremisme temaken heeft en ten laatste moeten moslima's moeten ook stem laten horen!! Laatst gewijzigd door nubian : 11 september 2006 om 00:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alleen zichzelf niet. Vandaar dat hij zoveel over Hitler spreekt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nooit tot aan tweede soera geraakt? 002.002 YUSUFALI: This is the Book; in it is guidance sure, without doubt, to those who fear Allah; PICKTHAL: This is the Scripture whereof there is no doubt, a guidance unto those who ward off (evil). SHAKIR: This Book, there is no doubt in it, is a guide to those who guard (against evil). Niks aan te passen. De tekst zegt het zelf! No Doubt: gewoon navolgen! Met die woorden ben je reeds een afvallige! Dat moslima's hun stem moeten laten horen, volledig akkoord! En ze doen dat ook : AHA! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door nubian : 11 september 2006 om 07:24. |
|
![]() |
![]() |