Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 25 september 2003, 09:46   #61
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

De maskers zijn gevallen:

Het staatsnationalisme van de BUB is gebaseerd op uitsluiting. Jullie hebben vanaf heden geen enkele morele basis meer om op het Blok te kakken.

Vive La Belgique!
Vive les Belges!
Vive le roi!
Vive Le Pen!

Voor worst, voor verknechting en onrecht
Xenon is offline  
Oud 25 september 2003, 15:00   #62
zillox
Burger

zillox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar zillox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon
De maskers zijn gevallen:

Het staatsnationalisme van de BUB is gebaseerd op uitsluiting. Jullie hebben vanaf heden geen enkele morele basis meer om op het Blok te kakken.

Vive La Belgique!
Vive les Belges!
Vive le roi!
Vive Le Pen!

Voor worst, voor verknechting en onrecht
Correctie: Wij kunnen gewoon niet toestaan dat iedereen hier het Belgisch lidmaatschap krijgt, en dan met een uitkering kan gaan lopen.
Dat is niet racistisch. Wij mogen toch ook niet direct in Koeweit gaan wonen en daar genieten van de rijkdom van het land.
zillox is offline  
Oud 25 september 2003, 16:06   #63
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
Het stemrecht is gewoon een instrument ter verwerving van politieke rechten.

Herlees dat eens goed en barst samen met mij en de rest van de wereld in een schaterlach uit.

Mocht je niet bekend zijn met de ware toedracht dan zal ik het even schetsen.
Het stemrecht is geen instrument om politieke rechten te verwerven: het is een politiek recht op zich!
Nee Superstaaf, als iemand écht wil participeren aan de uitoefening van politieke rechten, waarom verwerft hij dan niet de nationaliteit van het desbetreffende land?

Citaat:
Uiteraard gelden voor Belgen én allochtonen de burgerlijke rechten, zoals onschendbaarheid des persoons, vrijheid van eigendom enz.

Blijkbaar volstaat dit voor BuB om stemrecht te ontzeggen, en aldus een bevolkingsgroep te minoriseren en te discrimineren.
Er wordt helemaal niet gediscrimineerd, er worden gewoon de regels nageleefd die gangbaar zijn in de internationale rechtsgemeenschap. De positie van de personen komt helemaal niet in het gedrang.

Citaat:
Ik zie geen enkele reden waarom mensen die géén Belg zijn, Belgische volksvertegenwoordigers gaan kiezen.

Omdat ze hier wonen en volwaardig moeten kunnen deel uitmaken van onze maatschappij.
Hoelang moeten ze volgens u hier wonen om deel te kunnen uitmaken van onze maatschappij?

Citaat:
We kunnen toch moeilijk aan iedereen "zomaar" de Belgische nationaliteit geven?

Elke idioot die hier toevallig geboren wordt, krijgt ook 'zomaar' de Belgische nationaliteit.
Waarom ze dan ontzeggen aan mensen die zich bewust in België willen integreren?
Ontzeggen? Helemaal niet, iedereen die zich bewust integreert moet de Belgische nationaliteit kunnen krijgen als hij/zij wil.

Citaat:
Ik ben wel van oordeel dat iedereen de kans moet krijgen om de Belgische nationaliteit te verwerven.

En liefst zonder eindeloze, duurbetaalde ritjes op de papiermolen!
uiteraard

Citaat:
Dat is al een heel verschil met racistische anti-immigratiepartijen zoals het VB.

Kronkelkronkel.
Ik zie het verschil niet echt.
Stemrecht geven is een bewijs van wens tot democratie. Een teken van beschaving.
BuB schaart zich in het 'andere' kamp.
Op welke basis moet volgens u stemrecht gegeven worden?

Citaat:
Quote:
Volgens mij zijn de politici die voor het vreemdelingenstemrecht zijn, trouwens niet eens zo begaan met het lot van de vreemdelingen zélf, maar wel met het aantrekken van nieuw kiespubliek.

Met deze opmerking in het achterhoofd, word ik razend benieuwd naar de BuB-bedoeling met hun barbaarse standpunt in deze materie.
status-quo ante

Citaat:
Bovendien denk ik dat er onder de bevolking géén meerderheid te vinden is voor de invoering van het vreemdelingenstemrecht. Een referendum zou mijn stelling daaromtrent allicht staven.

Een referendum? Het democratisch instrument waar menig BuB-lid zich tegen verklaart?
Laat me niet lachen.
Straks komen jullie weer aandraven dat het BROV als doekje voor het bloeden, als schaamlapje voor jullie barbaarsheid 'eens zal besproken worden in de partaairaad'
Dat is deze week & zal inderdaad besproken worden
Bruno* is offline  
Oud 25 september 2003, 16:16   #64
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trol
neen, zo een carnaval belg seg..
Ze worden persoonlijk.
De argumenten zijn voorwaar snel uitgeput.

Citaat:
Waarom geef je die mensen niet gewoon een uitkereing. Laat ze maar genieten van het leven. Wij zullen werken.
De discussie ging over stemrecht!
Off topic gaan, is naast het persoonlijk worden, weerom een teken aan de wand dat de argumenten opraken........

Citaat:
Controleer ze op niets, stel geen eisen. Betalen ze niet op de bus? Ach doen Belgen toch ook wel eens.. Dat er dan 100 man staat om de controleur te bewerken is normaal. ahja..
Het latente racisme wordt apert, nu het een BuB-partijstandpunt geworden is.
Goe bezig........

Citaat:
Ik heb veel respect voor echt mensen in nood. En die zijn welkom. voor mij, voor bub voor iedereen zijn die welkom
Welkom?
Als goedkope arbeidskracht?
Om hun nikkel af te draaien?
Maar naar hun rechten kunnen ze schuifelen......

Citaat:
(VB exclusief)
Racisme en uitsluiting is vanaf heden (en tot jullie je standpunt herzien) géén exclusiviteit meer van het Vlaamsblok.
Ze hebben geestesgenoten gevonden in de BuB..........

Citaat:
Staafje je bent een naiveling. Extremistisch zelfs..
Nog een persoonlijke sneer bij gebrek aan argumenten.
Gelukkig heb ik een brede rug.
Dat extremisme blijkt dus weldegelijk een projectie van jullie eigen mankementenshow.
Notabene: BuB verdedigt extreem-rechtse standpunten.
De Staaf distancieert er zich van.
Laat de echte extremisten opstaan.

Citaat:
VB wil immigratie stop.
De BuB wil dit (voorlopig nog ) niet officiëel.
De BuB wenst wel een van de fundamentele rechten die bijdragen tot integratie te ontzeggen en een bevolkingsgroep achteruit te stellen en te minoriseren. Pesten met een zelfde gevolg.......

Citaat:
stem maar op N-VA dan..
De laatsten die mij stemadvies behoren te geven zijn aanhangers van een neo-racistische, ondemocratische partij.

Blijf maar volharden in de boosheid.
Na de verkiezingen kunnen jullie dan weer komen slijmen en beloven van het over een andere boeg te gooien.
Jullie eerste examen was desastreus, het herexamen belooft ook niet veel goeds wanneer ik de voorbereidingen zo eens overschouw.
Oud 25 september 2003, 16:21   #65
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Nee Superstaaf, als iemand écht wil participeren aan de uitoefening van politieke rechten, waarom verwerft hij dan niet de nationaliteit van het desbetreffende land?
Daar ben ik het volkomen mee eens.
Al was het maar om rechtsongelijkheid te vermijden.
Maar dergelijke procedure is te omslachtig en te kostelijk.
Voor wie zich echt wenst te integreren moeten er andere oplossingen komen: sneller én goedkoper.
Ik ken persoonlijk gevallen van mensen die zich reeds perfect integreerden, die werk hebben, maar het omwille van stomme administratie niet kunnen behouden. Geef die mensen waar ze recht op hebben en het o zo grote verzurende vreemdelingenprobleem zal smelten als roomijs in de woestijnzon.........
Oud 25 september 2003, 16:24   #66
Bruno*
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad, en daar moet iets aan gedaan worden.
Bruno* is offline  
Oud 25 september 2003, 17:42   #67
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Citaat:
Inderdaad, en daar moet iets aan gedaan worden.

Punt.
Patriot! is offline  
Oud 25 september 2003, 18:14   #68
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Daar ben ik het volkomen mee eens.
Al was het maar om rechtsongelijkheid te vermijden.
Voor wie zich echt wenst te integreren moeten er andere oplossingen komen: sneller én goedkoper.
Ik ken persoonlijk gevallen van mensen die zich reeds perfect integreerden, die werk hebben, maar het omwille van stomme administratie niet kunnen behouden. Geef die mensen waar ze recht op hebben en het o zo grote verzurende vreemdelingenprobleem zal smelten als roomijs in de woestijnzon.........

oplossing: belg worden moet gemakkelijker en goedkoper. Tis te zeggen een snel en duidelijk antwoord. Als je tegen iemand zegt: U kan, ok dat maar hij werkt zoekt etc.. En dat hij onmiddelijk de zekerheid krijgt over zijn toekomst..

Of dan het probleem opgelost is: Ja en nee. Er zijn dan minder vreemdelingen. Ahja, ge geeft ze een ander papierke. T zijn dan geen ***** meer (zelf in te vullen door een andere nationaliteit naar keuze).
Je kan kan inderdaad niet meer zeggen dat het weer een **** was. Neen nu was het een belg.Het was wel een... ?! Als't kind maar nen naam heeft zeker...

Als een marokaan hier een zwaar misdrijf doet mag hij dan niet worden opgesloten in eigen land? Zoals een Belg ook in eigenlijk (duh :s) word opgesloten?

Verder: een nationalaniteit mag niet meer worden afgenomen. OF het moest totaal oneerlijk verkregen zijn. Alhoewel, als ik arm moest zijn zou ik ook alle wegen proberen..

Ach ja staaf, als u dit ziet als extreem rechts is dat een jammerlijke zaak.
Wij nemen ( ) voor ons (als partij) dit standpunt in omdat wij menen dat de burgers er zelf (niet allemaal natuurlijk) ook meestal zo over denken.

Mischien is een andere oplossing: Iedereen die hier bvb 5 jaar verblijft, al dan niet werkt, en geen crimineel is bij wijze van spreken, automatisch de nationaliteit 'aanbieden' met bijhorend stemplicht..

Het is maar een persoonlijk id dat laatste..

"I Believe in nine tribes one nation, three languages one vision, united not to be devided. I swear loyalty to my country and God, I believe in BELGIUM"
Trol is offline  
Oud 25 september 2003, 18:19   #69
Bruno*
Banneling

Standaard

Maar manneke toch, Staaf zegt het toch, ons programma is samen te vatten in één zin:

EIGEN VOLK EERST

Bruno* is offline  
Oud 25 september 2003, 18:26   #70
coosie
Provinciaal Statenlid

coosie's schermafbeelding

Standaard

Amai, de open debatcultuur ?

Ik denk dat het hier draait om de vraag: zijn nationaliteit (= geboorteplaats ?) verbonden aan stemrecht ?

Zijn de rechten en plichten verschillend afhankelijk van de nationaliteit ?

Wat is het onderscheid tussen een Belgische inwoner, een Belg en een genaturaliseerde Belg ?

Cultuur eindigt waar racisme begint.
coosie is offline  
Oud 25 september 2003, 18:59   #71
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
oplossing: belg worden moet gemakkelijker en goedkoper. Tis te zeggen een snel en duidelijk antwoord.
Dat lijkt er al beter op.
En misschien na gunstig antwoord de nieuwe Belg alle rechten en plichten toekennen? Dat de papiermolen traag maalt achteraf, is dan het probleem van de liefhebbers van administratie, die ons zo graag met een pak nutteloze documenten opschepen.........

Citaat:
Als je tegen iemand zegt: U kan, ok dat maar hij werkt zoekt etc.. En dat hij onmiddelijk de zekerheid krijgt over zijn toekomst..
Eindelijk zinnige praat.

Citaat:
Of dan het probleem opgelost is: Ja en nee. Er zijn dan minder vreemdelingen.
Iemand die zich hier wil integreren en deelnemen aan het leven, werken en besturen, is geen vreemdeling, in welk land hij dan ook uit zijn ma geplopt kwam.
Erg dat logge administratie daar spelbreker moet in spelen.

Citaat:
Ahja, ge geeft ze een ander papierke. T zijn dan geen ***** meer (zelf in te vullen door een andere nationaliteit naar keuze).
Je kan kan inderdaad niet meer zeggen dat het weer een **** was. Neen nu was het een belg.Het was wel een... ?! Als't kind maar nen naam heeft zeker...
't Gaat niet over de naam of nationaliteit 'an sich', het gaat over gelijke rechten en plichten, over gelijke behandeling, over rechtvaardigheid.

Citaat:
Als een marokaan hier een zwaar misdrijf doet mag hij dan niet worden opgesloten in eigen land? Zoals een Belg ook in eigenlijk (duh :s) word opgesloten?
Als die Marrokaan aan het Belgische leven als Belg deelneemt, dan moet hij het Belgische regime ondergaan. Anders is het een toerist.

Citaat:
Voor wie is dat een erge zaak?
Niet voor mij.
Ik ambieer geen politieke carrière.

Citaat:
Wij nemen ( ) voor ons (als partij) dit standpunt in omdat wij menen dat de burgers er zelf (niet allemaal natuurlijk) ook meestal zo over denken.
Miljaar.
Weet je hoe ik zulk gedrag heet?
In de kont kruipen en naar de mond praten.
In dit geval meeheulen met een (weliswaar hard krijsende) minderheid.
Omwille van? Electoraal voordeel?
Oud 25 september 2003, 19:18   #72
Celebfin
Provinciaal Statenlid

Celebfin's schermafbeelding

Standaard

Ik ben alvast voor het migrantenstemrecht,wie belastingen betaalt mag toch gemeentelijk stemrecht hebben.De zogenaamde eer van de Belgische nationaliteit, vind ik in tijden van de EU nogal achterhaalt, hoewel het idd een eer is om Belg te zijn, maar wat maakt een Nederlander beter dan een goed geintegreerde Turk?
En het migrantenstemrecht heeft zeker een draagvlak, zeker onder de jeugd.
the time has come to peace the fuck out
Celebfin is offline  
Oud 25 september 2003, 19:22   #73
Bruno*
Banneling

Standaard

Alles hangt van het gedrag van de migrant af: wil hij Belg worden of niet? Zoja, is er geen probleem. Zoneen, moet hij niet vragen om participatie aan het politieke leven. Nationaliteit bakent dat scheidingscriterium af.
Bruno* is offline  
Oud 25 september 2003, 19:24   #74
Bruno*
Banneling

Standaard

Citaat:
Quote:
VB wil immigratie stop.

De BuB wil dit (voorlopig nog ) niet officiëel.
De BuB wenst wel een van de fundamentele rechten die bijdragen tot integratie te ontzeggen en een bevolkingsgroep achteruit te stellen en te minoriseren. Pesten met een zelfde gevolg.......
Het is officieel... En je draait de zaken om: eerst nationaliteit, dan politieke participatie, niet omgekeerd.
Bruno* is offline  
Oud 25 september 2003, 19:29   #75
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
oplossing: belg worden moet gemakkelijker en goedkoper. Tis te zeggen een snel en duidelijk antwoord.
Dat lijkt er al beter op.
En misschien na gunstig antwoord de nieuwe Belg alle rechten en plichten toekennen? Dat de papiermolen traag maalt achteraf, is dan het probleem van de liefhebbers van administratie, die ons zo graag met een pak nutteloze documenten opschepen.........

Citaat:
Als je tegen iemand zegt: U kan, ok dat maar hij werkt zoekt etc.. En dat hij onmiddelijk de zekerheid krijgt over zijn toekomst..
Eindelijk zinnige praat.

Citaat:
Of dan het probleem opgelost is: Ja en nee. Er zijn dan minder vreemdelingen.
Iemand die zich hier wil integreren en deelnemen aan het leven, werken en besturen, is geen vreemdeling, in welk land hij dan ook uit zijn ma geplopt kwam.
Erg dat logge administratie daar spelbreker moet in spelen.

Citaat:
Ahja, ge geeft ze een ander papierke. T zijn dan geen ***** meer (zelf in te vullen door een andere nationaliteit naar keuze).
't Gaat niet over de naam of nationaliteit 'an sich', het gaat over gelijke rechten en plichten, over gelijke behandeling, over rechtvaardigheid.

Citaat:
Als die Marrokaan aan het Belgische leven als Belg deelneemt, dan moet hij het Belgische regime ondergaan. Anders is het een toerist.

Citaat:
Voor wie is dat een erge zaak?
Niet voor mij.
Ik ambieer geen politieke carrière.

Voor mij, ik vind dat jammerlijk.. het is niet extreem rechts, iedereen krijgt alle kansen als het aan ons ligt.

Citaat:
Miljaar.
Weet je hoe ik zulk gedrag heet?
In de kont kruipen en naar de mond praten.
In dit geval meeheulen met een (weliswaar hard krijsende) minderheid.
Omwille van? Electoraal voordeel?

Ach denkt u nu echt dat we daardoor meer stemmen gaan krijgen?

Tegenwoordig moet je voor alles een standpunt innemen.
Denk je dat de mensen tegen stemrecht voor vreemdelingen in de minderheid zijn? Ik durf dat zomaar niet te stellen. Eigenlijk zal ik ook niet stellen dat er een meerderheid is. Ik zie enkel geen graten in het feit dat dit racistisch is. Er word geen onderscheid gemaakt op basis van ras. de mens is trouwens (voor mij) 1 ras..

Iedereen krijgt zijn kans. Echte vluchtelingen moeten daarom ook SNEL geholpen worden. Geen criminelen, nee die wens ik hier niet. Maar iemand die in een land woont waar je gestenigd word omdat je homo bent, die hier gelukkig wil worden is toch steeds welkom? Dat die jongen dan zijn antwoord krijgt, zijn leven opbouwd, en inderdaad, de rompslomp volgt wel achteraf..
Maar als hij hier in belgie aankomt kan hij vind ik wel de nationaliteit aanvragen. Zeker als het is om hier te wonen. Word dan maar lid van de familie. En je krijgt rechten en plichten.
Echter mensen die zich halstarrig verzetten, weigeren, hoofddoekken dragen waar geen hoofddeksels toegelaten zijn en dan schermen achter een 'geloof', zeg dus maar wetten overtreden (pas op niks tegen hoofddoek, maar ik mag die niet dragen.. want ik geloof niet in **** => larie en apenkool..)ik vind dus niet dat die het recht mogen hebben om te stemmen.

Noem mij geen racist jongen, dan bent u een blinde jongen..

"I Believe in nine tribes one nation, three languages one vision, united not to be devided. I swear loyalty to my country and God, I believe in BELGIUM"
Trol is offline  
Oud 25 september 2003, 19:39   #76
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Het nationaliteitsargument is moot. Ik heb over mijn carriere in Spanje, Zwitserland, Duitsland, Belgie en de VS gewoond. Telkens voor geruime tijd. Ik wil helemaal geen Spanjaard, Zwitser, Duitser of Amerikaan zijn, ik wil inspraak in het beleid van de maatschappij waar ik in woon. Nationaliteit is een ouderwets principe van voor de mobiele maatschappij. Stelt u zich de vraag waar het nog goed voor is, dan stelt u zich inderdaad de juiste vraag, want nationaliteit hangt enkel vast aan een aantal kunstmatig bepaalde grenzen die op zich al nergens goed voor zijn. Inspraak voor wie langer als zes maand in een land woont en aan de plichten voldoet is de juiste oplossing, geen nationaliteitsprocedures.
Oud 25 september 2003, 19:40   #77
coosie
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Het nationaliteitsargument is moot. Ik heb over mijn carriere in Spanje, Zwitserland, Duitsland, Belgie en de VS gewoond. Telkens voor geruime tijd. Ik wil helemaal geen Spanjaard, Zwitser, Duitser of Amerikaan zijn, ik wil inspraak in het beleid van de maatschappij waar ik in woon. Nationaliteit is een ouderwets principe van voor de mobiele maatschappij. Stelt u zich de vraag waar het nog goed voor is, dan stelt u zich inderdaad de juiste vraag, want nationaliteit hangt enkel vast aan een aantal kunstmatig bepaalde grenzen die op zich al nergens goed voor zijn. Inspraak voor wie langer als zes maand in een land woont en aan de plichten voldoet is de juiste oplossing, geen nationaliteitsprocedures.
Het was dan ook een rethorische vraag.....

coosie is offline  
Oud 25 september 2003, 19:47   #78
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is officieel... En je draait de zaken om: eerst nationaliteit, dan politieke participatie, niet omgekeerd.
Ik wens het om te draaien, zodat de mensen niet het slachtoffer van de logge administratie hoeven te worden!
Is elke vorm van creatief denken u dan vreemd?
Wat is het belangrijkste? Het papier of je rechten?
Geef de rechten en laat de papieren dan komen als de heren ambtenaren er tijd en goesting voor hebben.
Oud 25 september 2003, 19:50   #79
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Tsja, TomB......
Wat verwacht jij nu van onze bestierders en hun partijpolitieke slippendragers?
Soepelheid?
Flexibiliteit?
Logisch denken?
Rechtlijnigheid?
Consequentie?

Man toch, straks geloof ik dat ge zo naïef zijt als ikzelf.
Oud 25 september 2003, 19:52   #80
coosie
Provinciaal Statenlid

Standaard

Staaf, wat de politiekers nodig hebben is een paardendosis empathie.

coosie is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be