Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 september 2006, 06:26   #61
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Destijds in Centraal-Amerika heb ik meerdere priesters-aanhangers van de Bevrijdingstheologie aan het werk gezien en als "papenvreetster" moet ik toegeven onder de indruk te zijn geweest. Voor die mensen heb ik dan ook het grootste respect.

Alleen jammer dat een verstarde kerkleiding (en een deel van de achterban) het toen heeft afgeschoten en blijkbaar nog steeds niet van mening is veranderd.
Waar was je in Centraal-Amerika? Ik was in Guatemala in '86. Ondanks de burgeroorlog toen is het er nu waarschijnlijk nog onveiliger...
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 09:52   #62
Lex Blanca
Minister-President

Lex Blanca's schermafbeelding

Locatie: Post-Industrial Zero-Growth Control Grid Society of the NWO-One-World-Government Global Police State
Standaard

http://linkszeitung.de/content/view/53144/72/

Zijn bezoek aan Duitsland kostte blijkbaar meer dan 50 miljoen€.
(mijn Duits is niet al te goed,maar toch...)
Lex Blanca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 12:54   #63
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Waar was je in Centraal-Amerika? Ik was in Guatemala in '86. Ondanks de burgeroorlog toen is het er nu waarschijnlijk nog onveiliger...
In '93 een sabbatjaar genomen en rondgetrokken in Mexico, Guatemala, El Salvador, Honduras en Belize. Voor Costa Rica en Nicaragua was helaas geen tijd meer en Panama stond zowiezo niet op het lijstje.
Oud 13 september 2006, 13:03   #64
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Tienduizenden gelovigen staan te wachten op paus
Big F****Deal, Rock Werchter haalt de laatste 5 jaar 80.000 man, 4 dagen aan een stuk en dat is maar een lokaal festivalletje.
Oud 13 september 2006, 14:00   #65
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Big F****Deal, Rock Werchter haalt de laatste 5 jaar 80.000 man, 4 dagen aan een stuk en dat is maar een lokaal festivalletje.
ja, en?
Oud 15 september 2006, 16:56   #66
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard Moslims verbolgen over uitspraken paus

Citaat:
vr 15/09/06 - De islamwereld is verbolgen over uitspraken over de profeet Mohammed die paus Benedictus XVI heeft gedaan tijdens zijn bezoek aan Duitsland.
(foto Belga) Eergisteren bracht paus Benedictus XVI een bezoek aan de universiteit van Regensburg in Beieren.

Daar hield hij een toespraak over de historische en filosofische verschillen tussen de islam en de katholieke kerk en de relatie tussen geweld en geloof.

Paus Benedictus XVI citeerde daarbij de 14-eeuwse Byzantijnse keizer Manuel II Paleologos.

"Hij zei: (An)Toon me welke nieuwe dingen de profeet Mohammed heeft gebracht, en je zal alleen slechte en onmenselijke dingen vinden, zoals zijn gebod om het geloof met het zwaard te verspreiden."

De paus benadrukte dat het niet om zijn woorden ging en voegde eraan toe dat "geweld niet past bij de natuur van God en van de ziel".

"Benedictus XVI moet zich verontschuldigen"
De moslimgemeenschap reageert boos op de uitspraken van de paus. De paus begrijpt de islam niet, zeggen geestelijke en wereldlijke leiders uit de islamitische wereld.

Ze dreigen ermee de dialoog tussen de katholieke kerk en de islam op te blazen. De Kerk, zeggen ze, heeft hen wat verdraagzaamheid betreft, geen lessen te leren.

Het Pakistaanse parlement heeft zich over de zaak gebogen en eist dat de paus zijn woorden terugneemt.

Ook vanuit India komen er verontwaardigde reacties. "De taal van de paus lijkt op die van zijn 12e-eeuwse tegenhanger die overging tot kruistochten", klinkt het.

In Turkije wordt geëist dat de paus zich verontschuldigt voor zijn uitspraken. In november brengt Benedictus XVI een bezoek aan Turkije.

"Paus wilde moslims niet beledigen"
Het Vaticaan heeft intussen al gereageerd op de commotie en zegt dat het niet de bedoeling was om moslims te beledigen.

"De paus wil respect en dialoog ten opzichte van andere godsdiensten en culturen, en daar hoort de islam uiteraard bij."
Mooi mooi mooi

DETAILS

Laatst gewijzigd door Gun : 15 september 2006 om 16:58.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2006, 17:10   #67
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Mooi mooi mooi

DETAILS
Paus Benedictus XVI heeft niets verkeerds gezegd. Die moslims beginnen nu werkelijk te overdrijven, als ze daar niet reeds lang mee bezig zijn.

In ieder geval is hier een apparte thread over : Parlement Pakistan eist excuses van paus voor opmerkingen over islam

Laatst gewijzigd door Antoon : 15 september 2006 om 17:23.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2006, 17:25   #68
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Parlement Pakistan eist excuses van paus voor opmerkingen over islam

Voila, nu werkt de link wel.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2006, 17:54   #69
Ploertendoder
Banneling

Ploertendoder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes Bekijk bericht
Ik vond er niks aan. In mijn ogen is het christelijke geloof even achterlijk als de islam of het hindoeïsme, hoewel ik ieders keuze in deze zal respecteren. Net daarom vond ik het bekladden van Ratzinger's geboortehuis zo'n schande...
Waarom vindt u ze alle drie even achterlijk en dan meer bepaald het christendom? Kan u dit even argumenteren aub?
Ploertendoder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2006, 18:38   #70
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judokus Bekijk bericht
Massamoordenaar? Pedo-beschermer? Geldklopper?

De haat jegens het katholicisme is diepgeworteld. Onterecht, het is een mooie godsdienst. Haar Blijde Boodschap blijft mensen inspireren om te blijven kiezen voor de naastenliefde van Jezus, het opnemen voor de minderen in de maatschappij en samenwerken in een wereldwijde gemeenschap.
Inderdaad, ik heb problemen met de machtsstructuur en de dogma's van de Katholieke Kerk. Mijn negatieve gevoelens tegenover de RKK heeft ze echter wel zelf uitgelokt.
De RKK neemt het SOMS op voor de minderen in de maatschappij, op voorwaarde dat die mindere hetero is. Nationale overheden proberen te overtuigen om holebi's minder rechten te geven als hetero's vind ik geen teken van naastenliefde, maar van minachting. Daarnaast verspreidt ze ook vooroordelen over holebi's door te beweren dat wij door te huwen aanhangers van het Kwade zijn die het gezin en de samenleving willen vernietigen...
In de VN koos de RKK de kant van de beulen, i.p.v. de kant van de slachtoffers ... Het Vatikaan stemde samen met de moslimlanden tegen een resolutie die holebi's moest beschermen tegen vervolging, marteling en moord. Naastenliefde???

Wie mijn sympathie en respect wil, moet wel eerst respect voor mij op brengen. Het moet van 2 kanten komen...

"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "

Laatst gewijzigd door Fozzie : 15 september 2006 om 18:39.
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2006, 18:46   #71
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judokus Bekijk bericht
Hoeveel miljoenen? Euh dat weet ik niet, ieder slachtoffer is er één teveel geweest, en degene die dit verricht hebben leefden helemaal niet volgens de officiele katholieke leer, die geënt is op de Jezus' boodschap verspreid door de apostelen. Want wie gemoord heeft in Jezus' naam, heeft Jezus vermoord---> Alles wat u aan uw naaste hebt gedaan, hebt u ook aan Mij gedaan.

En dit zijn zéér zwarte pagina's van een ontspoorde Kerk, die al lange tijd weer op zijn juist evangelisch spoor zit. Maar de Kerk erkent weldegelijk die zware fouten en is er niet blind voor. De vorige paus JPII heeft trouwens een historisch pardon gevraagd aan de partijen die te lijden hebben gehad door misdaden van katholieken die ze bedreven hebben zogezegd in naam van de Kerk.
... en na dat nummertje om het blazoen een beetje te poetsen sloot hij een monstercoalitie met de moslimlanden om de VN-resolutie te boycotten die holebi's zou beschermen tegen vervolging, marteling en executies. De RKK is slimmer geworden, maar niet christelijker. Ze is nu niet meer zelf de beul, ze steunt enkel de beulen... Wanneer zal ze eens kiezen voor de slachtoffers van de holebi-vervolging in de Islamlanden?

By the way, hoort het verspreiden van vooroordelen en het tegen werken van gelijke rechten voor holebi's tot het goede evangelische spoor?
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Oud 15 september 2006, 18:49   #72
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Inderdaad, ik heb problemen met de machtsstructuur en de dogma's van de Katholieke Kerk.
Is er iemand die u verplicht om roomskatholiek te zijn?
Ik dacht het niet. Wat is uw probleem?
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2006, 18:55   #73
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Bewijzen hiervoor? Hoe bent u tot deze vaststelling gekomen?

1. Wat is er mooier dan de band tussen mensen te laten bekrachtigen door God?
.
Zo kom je natuurlijk aan veel katholieken: al die kidneren die gedwongen worden om als katholiek door het leven te gaan, zonder dat ze er zelf iets over kunnen zeggen. Moest men het doopsel uit stellen tot de meerderjarigheid, zodat de persoon in kwestie zal kan beslissen of hij al dan niet wil gedoopt worden, dan zou dat toch een veel eerlijker beeld van het aantal katholieken geven. Ik word ook nog steeds als katholiek bestempeld in de statistieken, gewoon omdat ik gedwongen werd om het doopsel te ondergaan.

Inderdaad, een band tussen mensen bekrachtigen (hetzij wettelijk of godsdienstig) is iets zeer moois, jammer dat de RKK holebi's wil uit sluiten van die godsdienstige en wettelijke bekrachtiging. Zijn wij te minderwaardig om zoiets moois te krijgen misschien?
Oud 15 september 2006, 18:57   #74
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Zo kom je natuurlijk aan veel katholieken: al die kidneren die gedwongen worden om als katholiek door het leven te gaan, zonder dat ze er zelf iets over kunnen zeggen. Moest men het doopsel uit stellen tot de meerderjarigheid, zodat de persoon in kwestie zal kan beslissen of hij al dan niet wil gedoopt worden, dan zou dat toch een veel eerlijker beeld van het aantal katholieken geven.
Ik denk dat gij u als anti-katholiek niet te moeien hebt met de interne winkel van de RKK. Benedictus bemoeit zich bij mijn weten niet met het parcours van de gay-parade.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 15 september 2006 om 18:57.
Oud 15 september 2006, 19:01   #75
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Ik geloof niet dat men enkel maar laat dopen uit gewoonte. Daarvoor kost een doopviering volgens mij net iets teveel moeite.
In sommige gevallen gebeurt het inderdaad onder familiale druk, maar dat is dan een teken dat de familie het belangrijk vindt.
Maar geloof het of niet, er zijn nog steeds mensen die hun kinderen laten dopen omdat ze hun kind willen laten opnemen in de geloofsgemeenschap.

Misschien dat er hier en daar scholen zijn die druk uitoefenen op gezinnen, maar ik ken er alvast geen.
En ook hier is het zo dat in de gevallen van sociale druk uit de familie, de familie de communie belangrijk vindt.
En er zijn ook ouders die voor de communie gekozen om dat ze hun kind dit sacrament niet willen ontzeggen.
.
1) Toe treden tot een geloofsgemeenschap hoort toch een bewuste keuze te zijn. Een doopsel onder familiale druk is toch de verkeerde motivatie. Daarbij, zelfs als het een bewuste keuze is, dan nog wordt het kind gedwongen om ook in die geloofsgemeenschap te treden. Waarom wacht men niet om te dopen tot het kind meerderjarig is en zelf kan kiezen om toe te treden tot deze of gene sekte?

2) Sociale of familiale druk bij een communie is natuurlijk een even slechte motivatie als bij een doopsel.
Oud 15 september 2006, 19:05   #76
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Ik denk dat gij u als anti-katholiek niet te moeien hebt met de interne winkel van de RKK. Benedictus bemoeit zich bij mijn weten niet met het parcours van de gay-parade.
Hij moeit zich wel in de wetgeving en hij wil mij mijn recht om te huwen terug af nemen. Hij moeit me dus wel in mijn persoonlijk leven en ik heb het recht om mij tegen zo'n bemoeienis te verzetten.

Ook als de RKK mij doopt zonder mijn mening te vragen en mij lid maakt zonder daar ik toestemming voor geef, dan is het toch normaal dat ik daartegen reageer.

Laatst gewijzigd door Fozzie : 15 september 2006 om 19:06.
Oud 15 september 2006, 19:08   #77
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Ook als de RKK mij doopt zonder mijn mening te vragen en mij lid maakt zonder daar ik toestemming voor geef, dan is het toch normaal dat ik daartegen reageer.

Het zou me verwonderen dat u uw toestemming hebt gegeven om geboren te worden.
Oud 15 september 2006, 19:11   #78
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Is er iemand die u verplicht om roomskatholiek te zijn?
Ik dacht het niet. Wat is uw probleem?
Jawel, ik ben gedoopt zonder dat ik daarom gevraagd heb. De RKK vindt dat holebi's niet mogen huwen. Als niet-katholiek heb ik daar niet direct last van. Maar zodra de RKK invloed probeert uit te oefenen op de Belgische wetgeving en mij het huwelijksrecht wil ontzeggen, dan probeert ze mij te dwingen om te leven volgens de katholieke waarden, en daar heb ik wel problemen mee.
Oud 15 september 2006, 19:16   #79
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het zou me verwonderen dat u uw toestemming hebt gegeven om geboren te worden.
Wat heeft dat er nu mee te maken? Ooit gehoord van vrijheid van godsdienst? Iedereen is vrij om de goddienst aan het hangen van zijn keuze (zolang de wet niet overtreden worden) maar is ook vrij om niet te kiezen om tot een godsdienst toe te treden...

Als de RKK dat principe respecteert, dan zou ze eigenlijk niemand mogen dopen zonder dat hij of zij daar zelf om vraagt. Maar dat zullen ze natuurlijk niet doen, want dan hebben ze minder katholieken en dus minder subsidies...
Oud 15 september 2006, 20:52   #80
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
By the way, Benedictus bemoeide zich wel met het parcours van de gay-parade in Rome, hij wou ze zelfs beletten. Vrijheid van meningsuiting telt blijkbaar niet voor het Vatikaan.

Daarbij als ik uw logica volg mag er ook geen enkele niet-moslim iets zeggen over de Islam... Wil je dat dan ook even mee delen aan de Vlaams Belangers op dit forum?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be