Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 13 september 2006, 22:03   #61
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dvarek Bekijk bericht
Beste Pietje...ik merk op dat je een hekel hebt aan rechts, en hen graag als neo-nazi afschildert. Prima. Ik merk ook dat je wel sympathie hebt voor Moslims, ook prima, zou me pas verbaasd hebben als het niet zo was.

Maar wist je dat de nazi's het ideetje ivm het dragen van de Jodenster van de Moslims geleend hebben? I bet ya didn't, did ya?

De voorlaatste paragraaf uit de pagina zal ik even met plezier posten hier:

"Jews and Christians had to walk around with badges or veils identifying them as Jews or Christians. The yellow star that Jews had wear in Nazi Germany did not originate in Europe. It was borrowed from the Muslim world where it was part of the apartheid system of Dhimmitude."
Ik heb niet meer of minder sympathie voor Moslims dan voor anderen. Ik ben voor de redelijkheid. En ik heb alleszins niet de indruk dat de overgrote meerderheid van de Moslims in ons land aanwezig, het beeld vormen van hetgeen jij mij hier tracht voor te schotelen. Ik ben tegen elke vorm van extremisme, zowel wat betreft Moslims, Joden als Katholieken. Zelfs met een (beschaafd) rechts gedachtengoed kan ik leven. Van extreemrechts (VB,NPD,NVU...enz) ga ik idd steigeren.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 22:17   #62
gladiator
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ik heb niet meer of minder sympathie voor Moslims dan voor anderen. Ik ben voor de redelijkheid. En ik heb alleszins niet de indruk dat de overgrote meerderheid van de Moslims in ons land aanwezig, het beeld vormen van hetgeen jij mij hier tracht voor te schotelen. Ik ben tegen elke vorm van extremisme, zowel wat betreft Moslims, Joden als Katholieken. Zelfs met een (beschaafd) rechts gedachtengoed kan ik leven. Van extreemrechts (VB,NPD,NVU...enz) ga ik idd steigeren.
Dat 'beeld' wordt dan ook pas gevormd als deze heren de meerderheid beginnen uitmaken.
Ga maar eens op de landkaart kijken waar men overal in de wereld met men en macht moet verhinderen dat de Islamitische wet wordt ingevoerd, het zijn steeds meer plaatsen.
Het is net die politiek correcte 'redelijkheid' van jou waar ze dankbaar gebruik van maken. Heb je echt niet door dat de meesten van hen een heel ander eergevoel hebben dan wij westerlingen? Hun ideologie is verwerpelijk en jou redelijkheid of streven-naar zal daar niets aan verhelpen.

Een partij als het VB dan is de enige die de discussie durft aangaan, ja ze zelfs opgestart heeft, en teminste �*ets aan voorstellen aanbrengt. Maar als reactie worden ze dan door het establishment gemarginaliseerd. Een establishment dat steeds wanhopiger om zich heen begint te slaan. Triestig eigenlijk.
De linkse gedachte dat ze vooral 'hun cultuur' en 'identiteit' moeten behouden heeft ons ver gebracht, echt schitterend als ik om me heen kijk.
gladiator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2006, 18:00   #63
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dvarek Bekijk bericht
Dat 'beeld' wordt dan ook pas gevormd als deze heren de meerderheid beginnen uitmaken.
Ga maar eens op de landkaart kijken waar men overal in de wereld met men en macht moet verhinderen dat de Islamitische wet wordt ingevoerd, het zijn steeds meer plaatsen.
Het is net die politiek correcte 'redelijkheid' van jou waar ze dankbaar gebruik van maken. Heb je echt niet door dat de meesten van hen een heel ander eergevoel hebben dan wij westerlingen? Hun ideologie is verwerpelijk en jou redelijkheid of streven-naar zal daar niets aan verhelpen.

Een partij als het VB dan is de enige die de discussie durft aangaan, ja ze zelfs opgestart heeft, en teminste �*ets aan voorstellen aanbrengt. Maar als reactie worden ze dan door het establishment gemarginaliseerd. Een establishment dat steeds wanhopiger om zich heen begint te slaan. Triestig eigenlijk.
De linkse gedachte dat ze vooral 'hun cultuur' en 'identiteit' moeten behouden heeft ons ver gebracht, echt schitterend als ik om me heen kijk.

mah prutske toch... Wat een elende!! Miserie miserie miserie...
Weet je wat helpt? Schiet u een kogel door uw kop
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2006, 23:27   #64
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nubian Bekijk bericht
1. Ben hier geboren en spreek perfect de taal zowel als de rest van mijn familie(en heb een kleine familie 5 persone)
2. wij hebben ons hier perfect aangepast, niemand loopt hier gesluierd rond, nog beter de vrouwen in mijn familie zijn baas
3. heb nix tegen afbeeldingen van varkens, wat kan mij dat nu schelen
4.ik onderdruk geen vrouwen ben zelf feministen
5. ik ben goe bezig!!!!
6. heb zelf veel rascisme moeten ondergaan door de belgen zelf, zelfs al passen we ons aan , is het nog niet genoeg voor jullie,, ik vraag me soms af wat ik nog meer moet doen, snik
Geen nood. Jij bent goed bezig en mensen als Uh-huh hier op dit forum ook. Het probleem is dat er nog veel gekken naar de pijpen van Bin Laden dansen. Als je hem eens over de streep zou kunnen trekken, met Al Zawahiri en consorten bij, dan geloof ik dat wereldvrede in het verschiet ligt.
Oud 18 september 2006, 23:41   #65
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ja, maar dat willen ze nu niet meer doen.
En gisteren was er om canvas een prof die een zeer juiste analyse maakte van de problemen met de Moslims in Europa.
Door hun steeds terug kijken naar hun roots vergeten zij dat ze bezig zijn de hand die hen voed af te hakken. En ze zien niet de deze die hen opsteken tegen het westen en onze vorm van samenleving, net die zijn die in het midden oosten tot de rijkste van die streken behoren.
Zij zien niet dat het deze mensen zijn die de problemen in de landen van hun roots veroorzaken en de mensen daar net dom en arm houden om hun eigen rijkdom te beschermen.
En dat zij in hun rootslanden waarschijnlijk zelf tot de arme en hongerlijdende bevolking zouden behoren.
Perfecte analyse en ik denk dat die sjeiks en emirs van daar graag nog wat grond in het Westen zou willen. Het is maar dat hun oliebronnen ooit uitgeput kunnen raken en ze nog wat rijkdom aan hun talrijke nageslacht kunnen nalaten.
Denken onze moslimmigranten hier dat ze met het invoeren van hun systemen van ginder, beter af gaan zijn? Ik betwijfel het ten sterktste.

Daarnaast mogen we niet vergeten dat er nog een tak is van de islam, die het blijkbaar niet zo op vrede voorzien heeft. Deze tak wil ons niet domineren, maar gewoon uitroeien. Alle middelen zijn goed, vooral plat terrorisme. Gelukkig zijn deze mensen niet meteen de doorsnee moslim (mag ik hopen), maar zij bepalen wel het beeld dat het Westen krijgt van de islam en dat zijn vooral tapes van Bin Laden en dreigingen met oorlog en geweld.
Persoonlijk vind ik dat na 11 september ze vooral een paniekoorlog voeren en veel loze dreigingen de wereld in sturen, maar Madrid en Londen bewijzen nogmaals dat we niet alles in de wind mogen slaan. In Londen was de ernst van de zaak nog dat de daders van deze aanslagen ook de perfect geïntegreerden leken. Dit maakt bij veel mensen de angst voor hun vriendelijke, islamitische buurman wel reëel, maar daarom niet gegrond.

En het onthoofden van andersgelovigen? Al Zarqawi heeft genoeg van zijn horrorfilmpjes op het internet gegooid om de haat tegenover de moslims nog meer aan te wakkeren. Hun acties krijgen tegengesteld effect: het Westen krijgt geen schrik van hen, maar wordt wantrouwig en begint wrokkig te worden. In plaats van onderwerping van het Westen, krijgen de terroristen enkel een terechte minachting terug.

Tot nu toe heeft het Westen hun oproep tot oorlog genegeerd en ik hoop dat we ons verstand zullen blijven gebruiken, maar ik vrees dat vroeg of laat de represailles voor de wandaden van Al Quada zullen volgen.
Terreur lokt altijd contraterreur op en dan krijgen we een wedloop om ter meeste gruwelijkheden. Een goed voorbeeld zijn de opstanden in Noord Ierland waar het IRA en de black & tans op een gegeven moment aan elkaar gewaagd waren.
Oud 20 september 2006, 20:24   #66
luc broes

Standaard

Citaat:
1. Ben hier geboren en spreek perfect de taal zowel als de rest van mijn familie(en heb een kleine familie 5 persone)
2. wij hebben ons hier perfect aangepast, niemand loopt hier gesluierd rond, nog beter de vrouwen in mijn familie zijn baas
5. ik ben goe bezig!!!!
6. heb zelf veel rascisme moeten ondergaan door de belgen zelf, zelfs al passen we ons aan , is het nog niet genoeg voor jullie,, ik vraag me soms af wat ik nog meer moet doen, snik
Beste nubian,
gelukgewenst met je manier van leven. Nu maar volhouden.
Soms ervaar je negatieve toestanden, dat is jammer, maar dat ervaart iedereen wel eens.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2006, 21:28   #67
Ploertendoder
Banneling

Ploertendoder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
5. ik ben goe bezig!!!!
De tranen schieten mij in de ogen. Heeft er hier iemand soms ne zakdoek voor mij?
Ploertendoder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2006, 21:44   #68
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ploertendoder Bekijk bericht
De tranen schieten mij in de ogen. Heeft er hier iemand soms ne zakdoek voor mij?
Dat is een verfoeilijke, ploertige reactie

Laatst gewijzigd door luc broes : 20 september 2006 om 21:44.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2006, 20:47   #69
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Dan moet je zeker niet gaan winkelen in de Cora.
In de Cora van Anderlecht lijkt het wel of je in één of andere Iraanse bazaar bent terecht gekomen.
Dan ben jij waarschijnlijk nooit in een bazaar in het midden oosten geweest...

Laatst gewijzigd door filosoof : 21 september 2006 om 20:48.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2006, 23:40   #70
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Citaat:

Dan ben jij waarschijnlijk nooit in een bazaar in het midden oosten geweest...
Laat me gokken ... daar lopen allemaal Belgen rond?
Oud 22 september 2006, 09:55   #71
Neptunus
Gouverneur

Standaard Progroms tegen de laatste christenen in islamitisch land

Drie christenen op Sulawesi geëxecuteerd

ap

Gisteravond zijn drie christenen op het Indonesische eiland Sulawesi geëxecuteerd. De rechtbank vond dat ze een leidende rol hadden gespeeld bij aanvallen op moslims in mei 2000. Daarbij kwamen ten minste zeventig mensen om het leven. De drie hadden steeds volgehouden dat ze onschuldig waren. Indonesië had een oproep tot gratie van paus Benedictus XVI genegeerd. Het land hield ook geen rekening met de kritiek van Amnesty International, dat het drietal geen rechtvaardig proces had gekregen. In zeker zeven steden betoogden christenen vreedzaam.
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2006, 11:44   #72
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
5. ik ben goe bezig!!!!
Tja Nubian, je zal een van de witte raven zijn zeker?

Veralgemening is echter m.i. normaal als je de berichtgeving van de voorbije 5 jaar ietwat volgt. De islam heeft een negatieve klank gekregen en het wordt er dagdagelijks niet beter op, de standpunten worden harder en harder. Als ik eerlijk ben moet ik toegeven dat zelfs het zien van een hoofddoek mij al zure oprispingen begint te geven, dat was voor een paar jaar zeker het geval nog niet.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be