Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 14 september 2006, 19:03   #61
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ploertendoder Bekijk bericht
In de grote steden van West Europa is over één generatie de meerderheid van de jonge Europeanen moslim. De niet moslims kunnen dan nog enkele generaties vanop de "buiten" naar hun zieltogende beschaving kijken, of oprotten naar de andere kant van de wereld.
Zorg maar da ge zelf opdondert eerst. Dit is ons land dus ...inpakke en wegwezen.
En ik oprotte pffffffffff ja als lijk anders niet.
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2006, 19:03   #62
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
Dat aandeel - volgens het CBS momenteel 5,8% - wordt door het Sociaal-Cultureel Planbureau voor 2020 op 8% voorspeld en volgens Boekestijn (ik weet niet welk rapport dat precies is) voor 2040 op 10%. Allemaal verre van een absolute meerderheid.
Het kan interessant zijn, (bijstellingen van) zulke schattingen in de komende pakweg 3 jaar te bestuderen en te extrapoleren.

Niet dat ik er van uit ga, dat een CBS politiek gestuurd zou worden, maar meten is weten.

Een "wereldwijde" inschatting van moslim-percentages geeft 30% in het jaar 2025, maar dat zegt natuurlijk niets over concentraties per land.
Oud 14 september 2006, 19:27   #63
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als tweederde van alle Nederlanders morgen de sharia zou willen invoeren, dan moet die mogelijkheid toch bestaan?

idd, daar kan geen enkel democratisch argument tegenop.
Oud 14 september 2006, 19:30   #64
stropkeuh
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Bovendien geeft het VB toe dat het in steden als Antwerpen de strijd heeft verloren omdat daar de jongere bevolking grotendeels uit islamitische Vlamingen bestaat en deze islamitische Vlamingen zullen niet op het VB stemmen.
Wat zijn islamitische vlamingen?
Bekeerde =verkeerde autochtonen of allochtone moslims die denken dat ze Belg zijn omdat ze genaturaliseerd zijn.
Ge kunt wel het papierke hebben, maar in hart zijt ge het niet.
Denk dat ge de echte Vlaamse leeuw nog niet hebt horen brullen.
Oud 14 september 2006, 19:31   #65
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat dachten de christelijke Libanezen ook Haha. Wees toch niet zo bescheiden zuster. De toekomst is aan de islam. Jij zal de invoering van de sharia in Nederland en België nog meemaken.
Hahaha, die citaat is idd op z'n plaats.

Doet me denken aan de Iraanse evolutie... Een revolutie voor de vrijheid, gelijkheid, broederlijkheid en een nieuw tijdperk voor iran.

Verdikke is dat raar uitgedraaid seg
Oud 14 september 2006, 19:35   #66
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht
Bekeerde =verkeerde autochtonen of allochtone moslims die denken dat ze Belg zijn omdat ze genaturaliseerd zijn.
Uw idee van België is allang niet meer aan de orde....

Ik zie de brusselse jeugd al stenen zoeken en uw kuil graven, terwijl jij preekt over het dierbare belgië, het heilige land der vaderen.

Dat is net het mooie eraan, al die nonsens als wetten, cultuur & nationaliteit, komt op de 2de plaats. In de eerste plaats is men moslim. Of dat nu iemand is van Centre Islamique Belge, of van Nür (als autochtoon ken je die allicht niet, dat is een organisatie die ijvert voor een Islamitische republiek in België), de thee zal altijd klaar staan en de BOB misleid met een leugen.
Oud 14 september 2006, 19:42   #67
stropkeuh
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Uw idee van België is allang niet meer aan de orde....

Ik zie de brusselse jeugd al stenen zoeken en uw kuil graven, terwijl jij preekt over het dierbare belgië, het heilige land der vaderen.

Dat is net het mooie eraan, al die nonsens als wetten, cultuur & nationaliteit, komt op de 2de plaats. In de eerste plaats is men moslim. Of dat nu iemand is van Centre Islamique Belge, of van Nür (als autochtoon ken je die allicht niet, dat is een organisatie die ijvert voor een Islamitische republiek in België), de thee zal altijd klaar staan en de BOB misleid met een leugen.
De vlaamse leeuw kan ook bijten zunne. En ik brul niet alleen, hou daar maar rekening mee.
Oud 14 september 2006, 20:49   #68
Dimitri

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Het kan interessant zijn, (bijstellingen van) zulke schattingen in de komende pakweg 3 jaar te bestuderen en te extrapoleren.

Niet dat ik er van uit ga, dat een CBS politiek gestuurd zou worden, maar meten is weten.

Een "wereldwijde" inschatting van moslim-percentages geeft 30% in het jaar 2025, maar dat zegt natuurlijk niets over concentraties per land.
Van de algemene bevolkingsvoorspelling van het CBS weet ik in ieder geval dat die in de afgelopen jaren naar beneden is bijgesteld. In 2001 werd nog voorspeld dat Nederland 19 miljoen inwoners zou krijgen rond 2040/2050, nu wordt het maximum op 17,1 miljoen geschat, rond 2035, waarna het aantal inwoners zal gaan dalen.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2006, 21:36   #69
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
Van de algemene bevolkingsvoorspelling van het CBS weet ik in ieder geval dat die in de afgelopen jaren naar beneden is bijgesteld. In 2001 werd nog voorspeld dat Nederland 19 miljoen inwoners zou krijgen rond 2040/2050, nu wordt het maximum op 17,1 miljoen geschat, rond 2035, waarna het aantal inwoners zal gaan dalen.
Ja, ongetwijfeld zal het aantal autochtonen afnemen, maar ik betwijfel of de consequenties daarvan al zullen zijn meegenomen in de moslim-berekeningen.

Nederland heeft slechts 33.882 vierkante kilometer "vaste" grond (goeddeels beneden de zeespiegel) en er waren reeds in 2005 ongeveer 16,5 miljoen (geregistreerde) inwoners dus het zou mij niet verwonderen als die 17M (voor het jaar 2035) nu al dubbel en dwars "binnen" zijn.
Mja, zelf gaan tellen is een beetje lastig natuurlijk.

Erg vol, hoe dan ook; vergelijk ff met België: ongeveer 11 miljoen inwoners op 30.528 vierkante kilometers.
Oud 15 september 2006, 06:40   #70
Ploertendoder
Banneling

Ploertendoder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ik vind Hr Donner totaal niet "dom"; hij legt, misschien opzettelijk, een duidelijke waarschuwing neer tegen de door veel mensen gevreesde weerloosheid van (deel-)democratieën.
Ik vind Donner ook niet dom. Die mens geeft aan de Ollanders een route om te overleven. Als je als Ollander tegen een broeder of zuster zegt dat de sharia in Olland mag ingevoerd worden, dan zullen deze alsnog even nadenken alvorens het mes te gebruiken bij het tassenroven. Misschien krijgt die dan enkel maar een karatestamp in aangezicht of maagstreek.

Goed gezien van heertje Donner Kebap.
Ploertendoder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2006, 06:43   #71
Ploertendoder
Banneling

Standaard

Citaat:
Zorg maar da ge zelf opdondert eerst. Dit is ons land dus ...inpakke en wegwezen.
En ik oprotte pffffffffff ja als lijk anders niet.
Wie gaa ge daar voor meebrenge? Ge durft nog ni op Blokskespartij stemmen haha.
Oud 15 september 2006, 06:48   #72
Ploertendoder
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeuren en maar zeuren over een paar generaties bekijkt de rest van de wereld Europa zoals ze nu naar Istambul kijken.

Was ook een hoofdstadje van een Christelijk Rijk ni? En zelfde met de Griekse "wieg" van de beschaving. Is nu lekker heel en al islam Europeanen komen nu enkel met hun vette pensen er naartoe om centjes af te geve.

Vlaemsche pussy? Wow de rillingen lopen al over mijn rug!
Oud 15 september 2006, 11:47   #73
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeuren en maar zeuren over een paar generaties bekijkt de rest van de wereld Europa zoals ze nu naar Istambul kijken.

Was ook een hoofdstadje van een Christelijk Rijk ni? En zelfde met de Griekse "wieg" van de beschaving. Is nu lekker heel en al islam Europeanen komen nu enkel met hun vette pensen er naartoe om centjes af te geve.

Sommigen gaan voor de kunst en cultuur op vakantie, en niet alleen om zichzelf te laten verbranden. Ik zeg niet dat Turkije geen mooie kunst en cultuur heeft, alleen de meeste mensen komen om alleen maar de hele dag op het strand te liggen, en af en toe 's iets te bezoeken. Dan geef ik mijn centjes toch liever af in Italia.

Zoals ik het nu trouwens hoor hebben wij het in Nederland beter geregeld met de integratie. De meeste immigranten voelen zich nog wel erg verwant met hun land van herkomst, maar voelen zich Nederlander.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 15 september 2006 om 11:49.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2006, 11:52   #74
bolle
Partijlid

bolle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

In Spanje en Malta zaten de moslims ook, da heeft ni lang geduurd, die koranneukers hebben goed op hun Bakkes gekregen, die periode komt nog terug, wacht maar, de Europeanen moeten nog wakker geschud en terug oorlogzuchtig gemaakt worden, bloed ruiken, haat moet gecreéerd worden
Oud 15 september 2006, 11:58   #75
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Liberalist: .... Zoals ik het nu trouwens hoor hebben wij het in Nederland beter geregeld met de integratie. De meeste immigranten voelen zich nog wel erg verwant met hun land van herkomst, maar voelen zich Nederlander ....
In ieder geval een boeiend verhaaltje en "sterk" door ontbrekende mogelijkheid tot verificatie; bijna religieus.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2006, 12:35   #76
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bolle Bekijk bericht
In Spanje en Malta zaten de moslims ook, da heeft ni lang geduurd, die koranneukers hebben goed op hun Bakkes gekregen, die periode komt nog terug, wacht maar, de Europeanen moeten nog wakker geschud en terug oorlogzuchtig gemaakt worden, bloed ruiken, haat moet gecreéerd worden
De mohammedaanse overheersing van (een deel van) Spanje heeft toch rijkelijk lang geduurd: van 711 tot 1492. Gelukkig voor de locale bevolking holt het mohammedaanse systeem zich na verloop van tijd zelf uit op economisch, sociaal, cultureel en militair vlak, zodat de rest van Spanje dat onder christelijk bewind gebleven was er uiteindelijk geen groot probleem mee had de laatste mohammedaanse heerser terug naar huis te sturen. De christelijke wereld was toen nog niet zo impotent als vandaag.

Indien die bevrijding er niet zou gekomen zijn, dan was (dat deel van) Spanje nu onderontwikkeld gebied gebleven zoals Marokko en Algerije.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2006, 12:42   #77
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De vlaamse leeuw kan ook bijten zunne. En ik brul niet alleen, hou daar maar rekening mee.
Ik wil uw muizen-gebrul wel eens horen in Molenbeek... belgske

Laatst gewijzigd door Raven : 15 september 2006 om 12:44.
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2006, 16:12   #78
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Ik wil uw muizen-gebrul wel eens horen in Molenbeek... belgske
Molenbeek dient door de politie, desnoods met behulp van het leger, opgekuist te worden. Molenbeek terug aan de Belgskes. Niet aan de sharia !!

Laatst gewijzigd door smiley : 15 september 2006 om 16:13.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2006, 19:03   #79
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Molenbeek dient door de politie, desnoods met behulp van het leger, opgekuist te worden. Molenbeek terug aan de Belgskes. Niet aan de sharia !!
Wil je nu zeggen dat de inwoners van Molenbeek geen volwaardige burgers zijn misschien...

Hoogtijd dat die bewuste Belgen die toch tegen allochtonen zijn, zich inleven in hun ware belgische aard en met de musket naar de ex-kolonie trekken kwestie de goeie oude Belgische hoogtijden te herbeleven
Oud 17 september 2006, 19:10   #80
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Democratie is toch de wil van het volk? Overigens denk ik niet dat er ooit 2/3 van de Nederlanders zal staan te springen voor de invoering van de sharia...
Was wel een gedeelte voor te vinden, maar dan wel een afgezwakt gedeelte van dat sharia gedoe, dat handen afkappen sloeg niet al te best aan bij de voorstanders in NL. Kwamen tot de conclusie dat ze die nodig konden hebben om autochtonen in elkaar te slaan.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be