![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Welke positieve bijdrage levert de Islam aan onze samenleving? | |||
Pitta-en kebabhuizen |
![]() ![]() ![]() |
15 | 19,48% |
verdraagzaamheid |
![]() ![]() ![]() |
2 | 2,60% |
moskeeën |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
werkvolk |
![]() ![]() ![]() |
5 | 6,49% |
een gekleurd straatbeeld |
![]() ![]() ![]() |
2 | 2,60% |
technologische vooruitgang |
![]() ![]() ![]() |
4 | 5,19% |
geen |
![]() ![]() ![]() |
40 | 51,95% |
andere |
![]() ![]() ![]() |
9 | 11,69% |
Aantal stemmers: 77. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De zuilen van Hercules zijn al vanin de vroege oudheid inspiratie geweest voor grafische voorstellingen van twee zuilen. Omdat El Andalous al in de achtste eeuw de twee kanten van de zuilen (de nauwe opening van de Middell. Zee waar nu zoveel emigranten de oversteek wagen) bezette, is het niet ontoevallig dat numismatische sporen van een dubbele dollarstreep onder de vorm van twee zuilen langs ginder doorgegeven is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() Eno, stel dat je gelijk hebt, ... dat dollarteken, is d�*t nu eigenlijk de belangrijkste bijdrage ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Och, die zuilen van Hercules, dat wist ik.
Maar net zomin als ik het wist van de piramiden wist ik dat deze van oorsprong arabisch waren; En tja, het waren natuurlijk enkel de arabieren die aan de overkant van Gibraltaar woonden - dat ik daar nooit aan gedacht heb. De Feniciers waren ook islamitische arabieren zeker? |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Je hebt nog iets vergeten in je poll. De moslims hebben on een aantal nieuwe woorden gebracht zoals:
zelfmoordterrorist hangjongere en ze hebben een nieuwe dimensie gegeven aan bestaande woorden zoals geiteneuker en racist |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En daarvoor gingen ze dus symbolisch bij de arabieren te rade. Ik vind het grappig dat alles met alles verbonden is, meestal onbewust... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() tja de cirkel is rond he, binnenkort regeren de arabieren de wereld en gaat de dollar ten gronde ...
Laatst gewijzigd door Anna List : 27 september 2006 om 09:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu begrijp ik tenminste ook waarom een vat olie altijd in $$$$$$$$$ wordt uitgedrukt!
Hey! ze hebben er een zuil van Hercules afgelaten op windows! Laatst gewijzigd door circe : 27 september 2006 om 10:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hoe jammer dat verzuurden enkel de negatieve kanten zien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() Ik heb een hekel aan al die lijdens-kunstgeschiedenis, geëmacieerde gekruisigden, gegeselden, doorngekroonden, terwijl de clerus er obees en welvarend bijliep kon het volk verhongeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is geen lachertje voor seculieren om te leven waar een interreligieuze coalitie van moslims en katholieken de plak zwaait. Laatst gewijzigd door eno2 : 27 september 2006 om 10:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, zonder het christendom had of de Vlaamse Vakman zich kunnen uiten doordat anderen geld wilden spenderen- oorlogen waren zo iets waar geld aan gegeven werd. Of hadden we nu nog simpele boeren geweest, die ook daarin goed waren. Willen werken leverd op.
![]() |
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
Over de pyramides kun je een gelijkaardig oordeel vellen. Maar daarom kun je de Egyptische kunst niet bij het oud vuil zetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Al dat opgeklopte miserabilisme in de iconografie ontbreekt daar volkomen. De misère zat daar meer bij de slaven die de stenen moesten aansleuren, niet bij de arme bevolking die de clerus moest onderhouden. Laatst gewijzigd door eno2 : 27 september 2006 om 10:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Egyptische piramides werden niet door slaven gebouwd. Dit fabeltje is allang de wereld uit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Toch niet door minimum-loners??? Laatst gewijzigd door eno2 : 27 september 2006 om 11:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
En heidenen zijn er altijd al geweest. Hun bijdrage is geweest om te zeggen dat de mens God heeft geschapen en niet omgekeerd. Een te verdedigen stelling. En volgens het gezond verstand de meest voor de hand liggende. Vraag is: waarom de heidenen de minderheid vormen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |