Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Moeten Euro-ambtenaren belastingen betalen?
Neen, ze werken reeds té hard. 3 7,32%
Ja, waarom niet? 38 92,68%
Aantal stemmers: 41. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 4 oktober 2003, 15:42   #61
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door basil
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trol

Denk u eens in: Donker kot, scherm voor u. een Radar jawel. 12 stipjes en lijnen. Allen in oog houden hoe hoog, hoe ver van elkaar (allemaal regelementen op verschillende hoogte). In gedachten uitstippelen om ze ook de kortste route te geven. Lijkt simpel werkske.. teut wrong answer!
Gelijk video-spelletjes, maar dan dik betaald. 8)

Oei mama er zijn stipjes weg
=> resetten die boel !

8)

"I Believe in nine tribes one nation, three languages one vision, united not to be devided. I swear loyalty to my country and God, I believe in BELGIUM"
Trol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2003, 17:52   #62
pwvb
Partijlid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Het niveau van verkeersleider, dat enkel een diploma MO vereist, is hoogstens een A1 waard maar die gasten lopen wel met een vette 150.000 Bef per maand als beginwedde naar huis.
Een startende burgerlijk ingenieur moet het met 3x minder stellen!

Luxe jobke? 't Is te merken aan de Porsches van die snotneuzen op de parking van EuroControl .
Correctie, diploma MO + ingangsexamen dat blijkbaar niet van de poes is. Gegeven dat zowat heel Europa RVSM airspace is, lijkt me de job van traffic controller trouwens ook nogal wat verantwoordelijkheid in te houden.
Niets houdt trouwens de burgerlijk ingenieurs waarover u het heeft tegen om bij Eurocontrol te gaan werken nietwaar.
Het probleem is niet dat de Europawerknemers te weinig belastingen betalen, het probleem is dat alle anderen te veel belastingen betalen.

Volmondig mee eens. Daar binnen geraken doe je niet zomaar. Dat is zoals bij het leger. Hopen stappen en op't laatste kunde buitengesmeten worden.
Die job dat zei hebben? 2u werken lang pauze nog eens 2u nog eens pauze en dan nog eens 2u. Dat 5d op 7. en ja daarvoor als belg in nederlands 4150 euro netto ofzo (allé er gaat iets af omdat ge moet sparen voor uw pensioen via Eurocontrol).
Maar het is een stress jobke. Die opleiding gemakkelijk? Ik zal u zeggen dat deze moeilijker is als burgerlijk Ir. Ik ken persoonlijk iemand die zijn studies (Burg Ir) heeft laten staan omdat hij belgocontrol kon beginnen (tsjein belgisch he, en ja de lonen zijn er maar een KLEIN beetje lager) maar die was niet geslaagt. Verplicht steeds 70% op alles. En praktisch foutloos natuurlijk.
Die verantwoordelijkheid draagt geen enkele ingenieur. 2 stipjes op elkaar betekent minus +/- 300 levens.
Als het uw fout is, leg het maar eens uit, je word niet beschermd door het bedrijf..

dikke nekke met ulder Burgerlijk Ingenieur..
Voor 30u werk 4150 euro betaald krijgen met een dergelijk diploma is en blijft een schande. Een chirurg op Gasthuisberg te Leuven werkt er 70 tot 80 per week en krijgt dat niet eens. Dit is buiten proporties.

Je denkt dat de opleiding voor verkeersleider moeilijker is dan voor BI?
Blijkbaar weet je dan niet wat een universitair diploma inhoudt...
En dat BI's geen of weinig verantwoordelijkheid zouden dragen is helemaal om te huilen.

Het zou beter zijn eens uit te vissen wat verkeersleiders buiten EuroControl verdienen, wedden dat ze amper de helft verdienen?
Dit is gewoon een leugen. Een A-class verdient meer dan 4000 euro maar werk geen 30 maar 50 in de week als het niet meer is en is nooit thuis+ een a-class is de hoogste functie binnen de eu(staat los van de verkozenen). Tolken zijn geen contractuelen maar zitten in het systeem van de eu en verdienen erg goed hun brood maar zijn ook regelmatig het land uit en hebben een bestaansrecht binnen de eu of niemand verstaat elkaar.
Blijkbaar wordt alles uit een soort van jaloezie opgeklopt en klopt de helft van de verhalen gewoon niet.
pwvb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2003, 18:09   #63
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pwvb
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het niveau van verkeersleider, dat enkel een diploma MO vereist, is hoogstens een A1 waard maar die gasten lopen wel met een vette 150.000 Bef per maand als beginwedde naar huis.

Luxe jobke? 't Is te merken aan de Porsches van die snotneuzen op de parking van EuroControl .
Correctie, diploma MO + ingangsexamen dat blijkbaar niet van de poes is. Gegeven dat zowat heel Europa RVSM airspace is, lijkt me de job van traffic controller trouwens ook nogal wat verantwoordelijkheid in te houden.
Niets houdt trouwens de burgerlijk ingenieurs waarover u het heeft tegen om bij Eurocontrol te gaan werken nietwaar.
Het probleem is niet dat de Europawerknemers te weinig belastingen betalen, het probleem is dat alle anderen te veel belastingen betalen.

Volmondig mee eens. Daar binnen geraken doe je niet zomaar. Dat is zoals bij het leger. Hopen stappen en op't laatste kunde buitengesmeten worden.
Die job dat zei hebben? 2u werken lang pauze nog eens 2u nog eens pauze en dan nog eens 2u. Dat 5d op 7. en ja daarvoor als belg in nederlands 4150 euro netto ofzo (allé er gaat iets af omdat ge moet sparen voor uw pensioen via Eurocontrol).
Maar het is een stress jobke. Die opleiding gemakkelijk? Ik zal u zeggen dat deze moeilijker is als burgerlijk Ir. Ik ken persoonlijk iemand die zijn studies (Burg Ir) heeft laten staan omdat hij belgocontrol kon beginnen (tsjein belgisch he, en ja de lonen zijn er maar een KLEIN beetje lager) maar die was niet geslaagt. Verplicht steeds 70% op alles. En praktisch foutloos natuurlijk.
Die verantwoordelijkheid draagt geen enkele ingenieur. 2 stipjes op elkaar betekent minus +/- 300 levens.
Als het uw fout is, leg het maar eens uit, je word niet beschermd door het bedrijf..

Voor 30u werk 4150 euro betaald krijgen met een dergelijk diploma is en blijft een schande. Een chirurg op Gasthuisberg te Leuven werkt er 70 tot 80 per week en krijgt dat niet eens. Dit is buiten proporties.

En dat BI's geen of weinig verantwoordelijkheid zouden dragen is helemaal om te huilen.

Het zou beter zijn eens uit te vissen wat verkeersleiders buiten EuroControl verdienen, wedden dat ze amper de helft verdienen?
Dit is gewoon een leugen. Een A-class verdient meer dan 4000 euro maar werk geen 30 maar 50 in de week als het niet meer is en is nooit thuis+ een a-class is de hoogste functie binnen de eu(staat los van de verkozenen). Tolken zijn geen contractuelen maar zitten in het systeem van de eu en verdienen erg goed hun brood maar zijn ook regelmatig het land uit en hebben een bestaansrecht binnen de eu of niemand verstaat elkaar.
Blijkbaar wordt alles uit een soort van jaloezie opgeklopt en klopt de helft van de verhalen gewoon niet.
Een benoemde luchtverkeersleider werk eigenlijk 5 dagen + een nacht. Werkt 6u per dag.

http://www.eurocontrol.be

"I Believe in nine tribes one nation, three languages one vision, united not to be devided. I swear loyalty to my country and God, I believe in BELGIUM"
Oud 4 oktober 2003, 19:46   #64
pwvb
Partijlid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pwvb
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Een benoemde luchtverkeersleider werk eigenlijk 5 dagen + een nacht. Werkt 6u per dag.

http://www.eurocontrol.be
Hier toon je de moeilijheid aan van deze discussie, er is een amalgaan van functies binnen de eu.
pwvb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2003, 21:01   #65
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10
Er moet ergens een criterium liggen om ambtenaren aan te werven, maar ik vraag mij toch af waarom mensen die via het afleggen van een oneindige reeks examens een diploma behaald hebben, dat nog eens moeten overdoen voor euroambtenaar te worden.
Dat moet omdat dat het politiek benoemen gemakkelijker maakt, ge moet er gewoon een mondeling insteken.
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
Er moet ergens een criterium liggen om ambtenaren aan te werven, maar ik vraag mij toch af waarom mensen die via het afleggen van een oneindige reeks examens een diploma behaald hebben, dat nog eens moeten overdoen voor euroambtenaar te worden.
Net om tegen te gaan wat Tom in de post hierboven zegt. Wanneer je namelijk 50 mensen kunt te werk stellen en er dienen zich 100 mensen aan voor die 50 plaatsen dan dien je op één of andere wijze een selectie te maken. Het lijkt mij duidelijk dat je er via een examen de beste uithaalt.

voila..
Wie zegt er dat je via een examen de beste eruit haalt. Diegenen die je eruit haalt zijn deze die op dat moment hun hersenen volgetapt hebben met wist-je-datjes, een beetje zoals getrainde kwissers dat doen.

Er zijn betere manieren om die euroambtenaren te benoemen. Zoals daar zijn ervaring, opleiding. Nogmaals : één examen zegt totaal niets over een mens.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2003, 21:17   #66
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat moet omdat dat het politiek benoemen gemakkelijker maakt, ge moet er gewoon een mondeling insteken.
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
Net om tegen te gaan wat Tom in de post hierboven zegt. Wanneer je namelijk 50 mensen kunt te werk stellen en er dienen zich 100 mensen aan voor die 50 plaatsen dan dien je op één of andere wijze een selectie te maken. Het lijkt mij duidelijk dat je er via een examen de beste uithaalt.

voila..
Wie zegt er dat je via een examen de beste eruit haalt. Diegenen die je eruit haalt zijn deze die op dat moment hun hersenen volgetapt hebben met wist-je-datjes, een beetje zoals getrainde kwissers dat doen.

Er zijn betere manieren om die euroambtenaren te benoemen. Zoals daar zijn ervaring, opleiding. Nogmaals : één examen zegt totaal niets over een mens.
Fout die examens zijn geen wist je datjes.
Maar psychologisch vragen waar ze een profiel opstellen van u.
spellekes om reactie vermogen te testen.
Rekenen, engels etc..

Oud 4 oktober 2003, 21:49   #67
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rekenen, engels etc..
Vele europese politici zouden gebuisd zijn
Geen enkele test is zaligmakend. Wat interesseert het mij of de ene wat sneller is dan de andere. Het zijn de kwaliteiten 'on the job' die tellen, en d'er bestaat geen enkele test om die te meten. De europese unie en haar ambtenaren willen zichzelf blijkbaar een aura aanmeten van mensen die superieur zijn. Er heerst een 'staat in de staat' mentaliteit die een doorn in het oog is van velen !!!
Oud 4 oktober 2003, 21:52   #68
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Rekenen, engels etc..
Vele europese politici zouden gebuisd zijn
Geen enkele test is zaligmakend. Wat interesseert het mij of de ene wat sneller is dan de andere. Het zijn de kwaliteiten 'on the job' die tellen, en d'er bestaat geen enkele test om die te meten. De europese unie en haar ambtenaren willen zichzelf blijkbaar een aura aanmeten van mensen die superieur zijn. Er heerst een 'staat in de staat' mentaliteit die een doorn in het oog is van velen !!!
Hu? van welke planeet komde gij?
Ge moet voor luchtverkeersleider (enige waar ik over spreek hier he) alleen de beste mensen aannemen.
Ik zal het zo stellen. Die testen testen u op multitasking (verschillende schermen in oog houden en daar verschillende dingen tegelijk zowa op doen) als ge da op die test ni kunt kunde da in't echt ook ni..
Bij het leger doet ge ook hopen rare testen.
Die test zijn zooooooo uitgebreid en da zijn geen vragen van fout of juist.
Zodat ze de meeste er zo uithalen.
GELOOF MIJ!! been there done that...

Oud 4 oktober 2003, 22:00   #69
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Ik spreek wat algemener, Trol, sorry.
Je hebt gelijk als het enkel over de job van luchtverkeersleider gaat. Mijn opmerkingen waren algemener bedoeld.
Oud 4 oktober 2003, 22:03   #70
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt gelijk als het enkel over de job van luchtverkeersleider gaat. Mijn opmerkingen waren algemener bedoeld.
owkej

Ja ik had het nogal specifiek.. Van de rest weet ik zo niveel over de jobs op 'europees niveau'.

Het is der ook gemakkelijk om die mensen te laten werken zonder belastingen. Europa moet ook niet voor de diensten zorgen eigenlijk.
Want europa is maar nen naam voor een samenwerking.

Oud 4 oktober 2003, 22:06   #71
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zijn de kwaliteiten 'on the job' die tellen, en d'er bestaat geen enkele test om die te meten
En uw verbeterde voorstel is? Gaan we dan maar mensen selecteren op willekeurige basis? Misschien kan u een anti-examen campagne starten; tegen ingangsexamens aan de universiteiten, tegen de examens in de middelbare school en in het hoger onderwijs, tegen de stads-examens, ...
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2003, 18:57   #72
basil
Provinciaal Statenlid

basil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
owkej

Ja ik had het nogal specifiek.. Van de rest weet ik zo niveel over de jobs op 'europees niveau'.

Het is der ook gemakkelijk om die mensen te laten werken zonder belastingen. Europa moet ook niet voor de diensten zorgen eigenlijk.
Vandaar dat het logisch zou zijn deze mensen te belasten in het land waar ze werken (geografisch) . Het kan toch niet dat anderen moeten betalen voor alle diensten die de overheden bieden (gerecht, politie, onderwijs etc).
Deze wanverhouding werkt het negatieve gevoel tegen 'Europa' nog verder in de hand, het ontbreken van democratische inspraak nog buiten beschouwing gelaten.

Ik zie echt niet in waarom dat niet zou kunnen.
Of staan zij boven de wet?
Ik ruik hier discriminatie...
basil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2003, 18:59   #73
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
Ooit al eens met iemand van EuroControl gepraat?
Dat werk hou je, als normaal mens, maximum 2 jaar uit...
Waarom? Ik heb al en persoonlijke rondleiding van de directeur in Eurocontrol Maastricht gekregen, en zie geen enkele reden waarom dat zo zou zijn
Toch nog even,

Heel stoer zo een rondleiding. Maar wtf weet ge daar nu meer mee?

Oud 5 oktober 2003, 19:02   #74
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
owkej

Vandaar dat het logisch zou zijn deze mensen te belasten in het land waar ze werken (geografisch) . Het kan toch niet dat anderen moeten betalen voor alle diensten die de overheden bieden (gerecht, politie, onderwijs etc).
Deze wanverhouding werkt het negatieve gevoel tegen 'Europa' nog verder in de hand, het ontbreken van democratische inspraak nog buiten beschouwing gelaten.

Ik zie echt niet in waarom dat niet zou kunnen.
Of staan zij boven de wet?
Ik ruik hier discriminatie...
De job is in een land appart ook goed betaald. Ik spreek enkel over EuroControl en stuff..

Daar zal ge u bij moeten neerleggen.

Oud 6 oktober 2003, 18:16   #75
Hansi
Burger

Standaard

die "zielige loser" sloeg wel op jou basil. Maar wat heen-en-weer-gescheld leidt de aandacht af van het werkelijke probleem, nl. dat jij blijkbaar niet kan leven met het belastingssysteem van internationale ambtenaren. En blijkbaar is je gefulmineer ingegeven door loutere afgunst. Man, man, wat moet jij een triestig leven leiden: je hele dagen zitten opjutten over de vele voordelen die diplomatiek personeel, ambtenaren van internationale organisaties, politici, ... hebben. In plaats van je leven te vergooien aan nijdigheid en afgunst, kies dan zelf voor een carrière in dergelijke instellingen. Maar dat zal te veel gevraagd zijn zeker? Een stuk soort als jij wil waarschijnlijk enkel de lusten en niet de lasten van de job; en wat dat niveau betreft: dat heb ik zeer zeker meer dan jij, parasiet.
Hansi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2003, 23:23   #76
basil
Provinciaal Statenlid

basil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hansi
die "zielige loser" sloeg wel op jou basil.
Echt?(Je had hem niet hé?)

Citaat:
Maar wat heen-en-weer-gescheld leidt de aandacht af van het werkelijke probleem, nl. dat jij blijkbaar niet kan leven met het belastingssysteem van internationale ambtenaren.
En blijkbaar is je gefulmineer ingegeven door loutere afgunst.
Neen jongen, een louter gevoel voor rechtvaardige verdeling van de lasten en plichten. Afgunstig op ambtenaren, nou moe.... )8

Citaat:
Man, man, wat moet jij een triestig leven leiden: je hele dagen zitten opjutten over de vele voordelen die diplomatiek personeel, ambtenaren van internationale organisaties, politici, ... hebben. In plaats van je leven te vergooien aan nijdigheid en afgunst, kies dan zelf voor een carrière in dergelijke instellingen.
Liever niet in een 'instelling' Hansi. Ik ben mijn eigen baas als beoefenaar van een vrij beroep en hoef niet naar één of andere baas te luisteren of voetmat te spelen voor de afdelingschef. Wreed content zoals het nu gaat!

Citaat:
Maar dat zal te veel gevraagd zijn zeker? Een stuk soort als jij wil waarschijnlijk enkel de lusten en niet de lasten van de job; en wat dat niveau betreft: dat heb ik zeer zeker meer dan jij, parasiet.
'Een stuk soort': nieuwe uitdrukking Hansi? Echt op niveau jongen!
Van 'parasieten' gesproken: is dat het soort dat leeft op de kap van anderen? Dat geen belastingen betaalt (de lusten en niet de lasten) en zichzelf 'niveau' toedicht maar ondertussen met scheldwoorden smijt?
Nu is mijn dunk van de 'EU-elite' naar een nieuw dieptepunt gezakt Hansje...

Toedeloe! 8)
Oud 6 oktober 2003, 23:30   #77
basil
Provinciaal Statenlid

basil's schermafbeelding

Standaard

Zeg Hansje, uit de poll blijkt dat 93% van mening is dat jullie ook bij de fiscus zouden moeten passeren. Wil je die ook even 'op niveau' uitschelden voor 'soort stuk' of 'parasiet'?
't Is maar dat je de lijn moet doortrekken...

Hou je niveau Hans! 8)
Oud 8 oktober 2003, 08:34   #78
Hansi
Burger

Standaard

"Vrij beroep" staat volgens mij synoniem voor belastingsfraude. En nu verspil ik geen tijd meer aan een zielige afgunstige figuur als u. Get a life!
Hansi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2003, 16:32   #79
basil
Provinciaal Statenlid

basil's schermafbeelding

Standaard

En maar schelden.... 8)
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be