Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 september 2006, 13:31   #61
Reza
Banneling

Reza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lodi Bekijk bericht
Ik zal even kijken of jij zonder fouten kan schrijven.
ok, was trouwens een grammaticafout, mar goed.

Ik vind die 'soiciale partners' wel leuk, doet bij mij meteen denken aan 'suicidiale partners'

Laatst gewijzigd door Reza : 22 september 2006 om 13:39.
Reza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2006, 17:54   #62
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Een goede poging. Een opmerking echter. Een werkloosheidsuitkering is een verzekering. Wie vandaag een werkende is kan morgen een werkloze zijn en wie vandaag een werkloze is kan morgen een werkende zijn. Daarom betaalt men bijdragen en daarom bestaan er een aantal criterea om in aanmerking te komen van een uitkering en te blijven. Pensioenen worden in ons land zelfs gefinancierd door de mensen die vandaag werken en bijdragen betalen net zoals de gepensioneerden de uitkeringen van hun ouders hebben betaald. Solidariteit heet dat.
Een werkloosheidsuitkering heeft geen enkel kenmerk van een verzekering. Niemand heeft een contract met de overheid; de overheid kan perfect morgen de uitbetaling van werkloosheidsuitkeringen stopzetten en er is op dat ogenblik geen enkel juridisch argument denkbaar om de overheid aan te klagen en te dwingen tot uitbetaling. Er is geen contractbreuk, want er is geen contract.

Dit in tegenstelling tot een privé-verzekeringsmaatschappij: behoudens faillissement kan die maatschappij nooit op eigen houtje beslissen om de uitbetalingen te stoppen.

Daar komt natuurlijk nog bij dat een privé-verzekeringsmaatschappij niemand kan dwingen een bepaalde polis af te sluiten, en niemand kan dwingen om een bepaalde premie te betalen.

Als ik als werkgever mijn werknemers uitbuit om hen tegen hun wil te overladen met geschenkjes waar ze niet om gevraagd hebben (betaald uit mijn winst), dan is dat nog steeds uitbuiting - volgens de marxistische standaardtheorie dan toch.
Oud 24 september 2006, 19:34   #63
Den Bal
Gouverneur

Den Bal's schermafbeelding

Standaard

[quote=Fieseler;2005330]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht

ik denk dat ik wel degelijk inhoudelijk heb gereageerd: ik heb namelijk het hemeltergende onrecht aangetoond van het feit dat er een (verkeerdelijk) idee heerst dat iedere groep in onze maatschappij zwart mag werken (we zijn toch belgen niwaar) en toch recht mag hebben op verzekering voor werkloosheidsuitkering behalve zelfstandigen...
Van mij mag iedereen dezelfde rechten hebben naar werkloosheidsuitkering. Doch moet er voor iedereen een sluitende manier ontwikkeld worden om de reële inkomsten te kennen. Bij een werknemer is het merendeel dat hij verdiend bij zijn werkgever gekend. Maarja. Met de werkmiddelen dat de fiscus bezit ... ?
Den Bal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2006, 07:27   #64
Christian Floru
Lokaal Raadslid

Standaard

[quote=Den Bal;2014874]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht

Van mij mag iedereen dezelfde rechten hebben naar werkloosheidsuitkering. Doch moet er voor iedereen een sluitende manier ontwikkeld worden om de reële inkomsten te kennen. Bij een werknemer is het merendeel dat hij verdiend bij zijn werkgever gekend. Maarja. Met de werkmiddelen dat de fiscus bezit ... ?
Het zal nooit mogelijk zijn om de reële inkomsten van iedereen te kennen. Dit op zich is al een reden om dat systeem op te doeken.
Het gaat erom dat aan meer dan 1 miljoen mensen verboden word om te werken op straffe van verlies van uitkering.
Het is beter om ofwel geen werkloosheidsuitkeringen meer toe te kennen ofwel aan iedereen een (veel kleinere) uitkering te geven, maar dan wel toe te laten te werken.
Christian Floru is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2006, 10:36   #65
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Daar komt natuurlijk nog bij dat een privé-verzekeringsmaatschappij niemand kan dwingen een bepaalde polis af te sluiten, en niemand kan dwingen om een bepaalde premie te betalen.
...en zeker niet kan dwingen om een premie te betalen, die evenredig is met zijn loon...
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be