![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je visie is wel héél simplistisch (en lasterlijk): je doet je pseudo alle eer aan! Zo vreemdelingen verantwoordelijk zijn voor een déél van de misdaadcijfers, wordt de overgrote meerderheid van de misdaden toch door echte "goede Belgen" gepleegd... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ge moet zo rap ni bang zijn zenne.En filosoof ik denk dat jij ales wat simplistisch bekijkt .of je wil gewoon de waarheid niet onder ogen zien of je bent zelf een simplistische ziel .En lasterlijk wat is er lasterlijk aan de waarheid buiten het feit dat de waarheid kwetst.En de misdaadcijfers die komen nooit bij elke partij overeen het hangt al veel af van de tijd wanneer ze de misdaadcijfers gaan berekenen gewoonlijk in het jaarlijks verlof ja dan ist ni moeilijk dat de migrantjes er niet bij zijn.Statistieken en cijfers zijn gewoon in de hand gewerkte lulkoek als het over de misdaadcijfers gaat berekend door andere dan vl bl.Maar ja droom rustig verder over een tijd dat je hand in hand door de straat kan lopen met alle culturen door elkaar maar het zal een droom blijven.Ik zal hen ook de hand reiken maar niet zonder eerst men handschoenen aan te doen (bokshandschoenen wel te verstaan) .Ik vind dat ze al genoeg geprofiteerd hebben en ze moeten nu maar eens gaan leren integreren met of zonder enkelbandje maar liefst met als het kan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het eerste grote experiment met de Multicultuur, en weerom word er gegoocheld met de geschiedenis.Althans door de voorstanders om de tegenstanders van dit experiment aan te vallen.Een ideologie die een grote groep mensen verzamelde , en die nadien falikant tegenviel,doordat de leider half krankzinnig was.Daar word meer over geleuterd dan dat de daadwerkelijke resultaten van het experiment.
![]() |
#67 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Ooit gehoord van El Andalou, van het romeinse rijk, van de griekse samenleving, van de USA?? Deze zin vraagt toch uitleg: Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Multicultuur in het Romeinse rijk was zo dat een nieuw veroverd gebied eerst "beschaafd" werd, en dat ieder zijn deeltje van zijn cultuur mocht houden, maar dat de Romeinse goden, en bijgevolg kultuur gerespecteerd moesten worden. Ook een cultuur waar slavernij zo'n groot en belangrijk deel van uitmaakte.. wat een voorbeeld.Of moeten we er een voorbeeld aan nemen Filosoof?
De VS is een staat waarin veel culturen naast elkaar kunnen leven,maar waar ze elkaar raken er ook problemen zijn die mogen tellen.Ook is het gewoon een feit dat als je Blank, protestant en rijk bent je een VEEL beter leven hebt als een doorsnee net ingevoerde Chicano.Dat verschil is hier al veel minder. Of moeten we hier ook een voorbeeld aan nemen? De Griekse cultuur?Bedoel je de cultuur van de grote stadsstaten, met hun "democratie" waar alleen de mannen, ingezetenen van hun stad aanmochten deelnemen?waar vrouwen ,slaven en in Hoge opleiding zijnde jongetjes gebruiksgoederen waren, elks in hun plichten en weinig rechten. DiRupo zal dit wel graag aanhalen als ideaalbeeld, en veel leerjongens opleiden. Bij het minste dat iemand zich tegen de multicultuur kant word ie stijfgescholden voor Nazi(nochtans een redelijke linkse strekking),mestkever,fascist enzoverder.Heel leuk voor iemand die theoretisch gewoon zijn eigen kultuur als belangrijk beschouwd. En ja ,ik doelde, zoals iedereen wel doorhad(uitgezonderd de blinden)op dit forum op het net niet zo multiculturele bewind van Stalin. "Het bevalt me niet dat daar teveel Kirgizisch gesproken word, de helft naar daar, en de andere helft, pak'm beet, Siberië?"
![]() |
#69 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik kan W&V enkel maar gelijk geven op dit vlak. Afgewezen illegalen verdwijnen veelal effectief in de illegaliteit en blijven ganse stadswijken inpalmen. Géén papieren...terugsturen naar het land van herkomst uiteraard wel op humane wijze.
![]() |
![]() |
#70 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
De romeinen zelf hielden niet zo aan hun godsdienst in die periode, cfr de commentaren van Livius of Plinius de jongere en nog een groot aantal anderen) maar pikten het beste uit elke cultuur en integreerden dat in de hunne: Grieken voor litteratuur, filosofie en wetenschappen, eerst Grieken, later Joden voor godsdienst, Germanen en Thraciërs als vechtersbazen...(als d�*t nog cultuur is, natuurlijk ![]() In Rome zelf kwam IEDEREEN, de provincies waren wingewesten, maar de locale culturen en godsdiensten werden GERESPECTEERD , tenzij ze op militaire weerstand stuitten. Architecturaal namen ze vooral elementen van Grieken en Egyptenaren over. Slavernij zoals in het jaar 0 is geen voorbeeld voor de 21°eeuw, maar voor die periode was de oplossing misschien beter dan het pure afslachten van de tegenstander, wat toen (en later) wel eens meer gebeurde, als we bvb de bijbel lezen...., denk je niet? dood of slaaf? Citaat:
Dat de griekse knapenliefde en 2400 jaar achterhaald concept is , daar ben ik uiteraard 100% mee akkoord, maar wat heeft dat of Di Rupo met "multicultuur" te maken, tenzij het een onvoldoende excuus is om de man aan te vallen?? D�*n kunnen we toch beter over Xavier Buisseret, veroordeeld misdadiger, spreken, niet?? Vrouwen hadden in het toenmalige Griekenland niet zulk een onderdanige rol als jij hen toeschrijft, ik verwijs naar de griekse mythologie, waar de godinnen geen katjes waren om zonder handschoenen aan te pakken, kijk ook naar Lysistrata, naar Xantippe, naar Sappho… Maar naar ik merk spreek je niet over de uitzonderlijk mengeling van volkeren en talen die men eerst in het oude Griekenland aantrof, later de uitzonderlijke mengeling in het Griekse Egypte en tenslotte in Byzantium, naarmate het zwaartepunt van de griekse macht en cultuur zich verplaatsten… Wat heeft Di Rupo in dit verband met de multiculturele maatschappij te maken, behalve dat jij hem niet mag?? Je verwijzing naar Stalin was wel zéér cryptisch, zodat ik vrees dat er allemaal blinden op dit forum komen, behalve jij uiteraard :lol ![]() ![]() ![]() Als je dan nog schrijft Citaat:
Dat in de VS ongelijkheid heerst en dat de WASPs er economisch de sterkste groep vormen, is geen multicutureel gegeven, maar een gevolg van hun "rauwe" (ttz ongemilderd) kapitalisme(de laatst aangekomenen zijn de armsten, zonder herverdelende SZ) en verandert niets aan het feit dat je in een stad als New York of San Francisco mensen van tientallen origines en godsdiensten tegenkomt, die er vreedzaam samen leven en dat (buiten een crisisperiode zoals na 11/9/2001 of door extreemrechtse fenomenen zoals KKK en Minutemen), al die groepen en godsdiensten aanvaard worden, dikwijls mét hun taal (in Florida is Spaans standaard 2° taal, ook in een heleboel overheidsdiensten). Een heleboel overheidsopschriften (en andere)ook buiten Florida zijn ook Spaans. Ik meen me zelfs te herinneren dat in Detroit een krant in het Nederlands werd (wordt?) uitgegeven: de "Gazette van Detroit" (nu nog enkel "biweekly" lees ik in Google.) De problemen in de VS vinden m.i. hun oorsprong in dat "rauwe" (ttz. ongemilderd) kapitalisme, niet in het multiculturele aspect van het land. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Filo schreef: De romeinen zelf hielden niet zo aan hun godsdienst in die periode, cfr de commentaren van Livius of Plinius de jongere en nog een groot aantal anderen) maar pikten het beste uit elke cultuur en integreerden dat in de hunne
... en vandaar het gezegde: "When in Rome, do as the Romans do.."
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Prachtig effect van de multicultuur .. 1 der grote beschavingen van de oudheid donderde in elkaar ,en werd vervangen door 700 jaar donkere middeleeuwen.. prachtvoorbeeld multicultuur. Het feit dat DiRupo, desondank blatante beschuldigingen zonder enige blaam rondloopt, en de Buisseret door verkeerde politieke ideologie wel is veroodeeld met even zware beschuldigingen laat ik even in het midden. De enige reden waarom ik DiRupo als potentieel voorstander van de oude Griekse opvoeding aanhaal is omdat hij dan zijn eigen voorkeuren mag uitvoeren die dan wel maatschappelijk worden aanvaard.En dit zijn woorden van deze Italiaanse clanbroeder zelve...Weliswaar niet uitgesproken in deze konttekst Citaat:
Het begin van de multicultuur in de VS was anders ook wel leuk, dat was met z'n allen Indiaantje Meppen. Nog historische voorbeelden? Het was kantje boordje of de VS had Duitstalig geweest.. had de hedendaagse wereld er wel even anders uitgezien schat ik. Maar kom ,terug naar het orginele idee.. mensen voorzien van middelen om ze gemakkelijk terug te vinden...Op zich geen slecht idee, maar geen van de aangereikte methodes is fool proof, en kunnen met weinig moeite afgelegd worden.Ook is het alleen een methode om de kleine groep nieuwkomers te controleren,niet op de al reeds inwonenden of illegalen. De enige manier om zoiets effectief te maken is met implanten, die alleen chirurgisch verwijderbaar zijn ,en bij iedereen.En de dag dat en politicus dat erdoor krijgt is de dag dat ik mijn arsenaal boven water haal om dat tegen te gaan, geen big brother in mijn kop.
![]() |
![]() |
#74 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien de Belgen in verhouding even crimineel waren dan allochtonen dan konden we best beginnen schrik krijgen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |||||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Door de expansie van het romeinse rijk werden de supplylines gewoon onhoudbaar lang voor de toen beschikbare vervoermiddelen; honderden jaren later moesten eerst Napoleon, dan Hitler en tenslotte de US in Vietnam dezelfde bittere conclusie trekken... ![]() [size=4]Dat de beschuldigingen aan het adres van di Rupo niet gegrond bevonden werden door het gerecht, en die aan het adres van Buisseret wél (en die kwamen uit de afdeling Kapellen van zijn eigen partij ![]() ![]() Citaat:
Citaat:
Zo beenhouwer Bonaparte meer visie had gehad....ja, d�*n Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Citaat:
Jat lijkt toch wel sociaal véél gevaarlijker en dus bedreigender dan hoofddoekjes... ![]() ![]() Hopen dat het maar "Walter Mitty-ism" is, of dat komt ooit eens in de krant... |
|||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Gouverneur
|
![]() Filosoof ik protesteer !!! Maddox ligt helem�*�*l niet onder mijne sloef dus hoe zou hij een Walter Mitty kunnen zijn !!!
Walter Mitty's dagdromen werden gedeeltelijk veroorzaakt door het feit dat hij een zeer dominante echtgenote had. Ik kan je verzekeren dat mijn bijnaam soms wel "Dominatrix" is maar niet om die reden. ![]() Bovendien zit Maddox niet te dagdromen over zijn gruwel-scenario's maar hij deelt ze luidop met mij zodat ik ook mijn steentje kan bijdragen. Gedeeld plezier is dubbel plezier !
![]() |
#77 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja, ik pak politici op hun woorden die ze toch constant verdraaien.Dat is mijn grootste wrevel met die figuren. Citaat:
Citaat:
Napoleon zijn machtwellust heeft toch maar een paar goeie dinen voor elkaar gekregen.De Code Napoleon is nog steeds een basis voor de europese wetgeving.Het feit dat Hitler half waanzinnig was en zelf effe de grondoorlog in Rusland ging leiden heeft daar niet veel goed gedaan. Ook leden de Duitse troepen evenals de franse regimenten onder een onderschatting van de winter.En de Russische taktiek van verbrande aarde is ook alleen toe te passen in hun streek.. Veel Niks. De VS "nederlaag" in Vietnam was puur politiek, niet militair.Dus de aanmatigende uitspraak dat de aanvoerlijnen te lang waren is "sleightly BULLSHIT." Het feit dat dit niks te maken heeft met Multicultuur is ook lichtjes onderschat, naties worden meestal langer herinnerd door glorieuze veroveringen, heldaftige veldheren,grote Generaals of majesteuze bouwwerken dan voor socioeconomische daden van politici. Citaat:
Je zou eens moeten horen als je een Oude Athener zou vertellen dat hij dezelfde Cultuur heeft als een Spartaner...Daar hebben ze veel en hard over geknokt hoor. Citaat:
En ja, ik zou tot een doelgroep kunnen behoren die zo'n traceerding zou moeten dragen, en zoals ik al zei, alles wat gemaakt is is ook te vernielen of te misbruiken. Citaat:
Als je doeld op medische problemen.. kapotgewerkte rug op je 31, astma,daar doe ik iets aan.Psychische problemen zijn ingebeelde problemen. Maar waarom verdedig ik mezelf hier...er is dus nog niks ten gronde besproken over de traceerdingen, tenzij je mijn uitspraken met slecht wil interpreteerd. Effe op een rij wat ik ervan vind. -het is geen slecht idee, alleen onwerkbaar -iedereen gelijk voor de wet. -geen big brother Oftewel, dat ze die traceerdingen bijhouden.
![]() |
![]() |
#78 | |||||
Banneling
|
![]() [size=3]Maddox,
1)Mag ik je erop wijzen dat, toen André Cools door de maffia vermoord werd, het gerecht éérst gedurende lange maanden meer dan grondig alles uitgespit wat er in de PS ook maar te vinden was, (voor het gerecht was geld en schandaal daar duidelijk véél belangrijker dan een mensenleven!), d�*n pas is men de moordenaars beginnen zoeken en nu heeft men beschuldigden naar het buitenland laten vertrekken : niet echt een voorkeurbehandeling!! De klachten tegen de vzws van het zwartblok werden zomaar geseponeerd: "Mijn zaak niet" zegde de rechter... d�*t trekt dan toch weer méér op een voorkeursbehandeling, of niet? Gewelddaden rond het VB worden meestal wel onder de mat geveegd: Annemans bvb is nooit voor een rechtbank, laat staan veroordeeld geweest voor de keer dat hij de 11 juli viering in Brussel uit elkaar liet kloppen. zo kan ik lang doorgaan… 2)Iemand "pakken" op woorden buiten hun context is ook een verdraaiing! Ik geef de context steeds maximaal weer. 3)De stelling van de zwakzinnige keizers komt uit "Het leven van de twaalf keizers", geschreven door Suetonius om in het gevlei te komen bij de 13°: toch niet direct een objectieve bron ![]() 4) Citaat:
![]() (en dan zijn er mensen die nu nog altijd spreken over die 200 "Moren" die Karel Martel in Poitiers tegenhield...):lol ![]() NB ![]() 5) Citaat:
6) In Vietnam waren de US er niet op voorzien, dergelijke oorlog te voeren zonder gemakkelijke aanvoer: dus moesten ze terrein prijsgeven, verloren de controle en incasseerden verliezen, en d�*t aanvaarde de amerikaanse publieke opinie maar korte tijd: waar of niet???? Maar de link tussen het multiculturele en de US nederlaag in Viëtnam, d�*�*r ben je toch zonder uitleg over gegaan ![]() Ik zal me lang de beelden van de evacuatie van de amerikaanse ambassade in Saigon blijven herinneren: dat helicopterballet boven de stad was bijna zo mooi geregisseerd als de aanval in Apocalypse Now ("I love the smell of napalm in the morning")... alleen de muziek mankeerde nog... ![]() 7) Ik sprak niet enkel over de "heidense goden" ![]() 8) Athene en Sparta hadden dezelfde cultuur, maar Sparta was een préfascistische dictatuur, Athene een democratie…Daar is wel een groot verschil: maar ook jij en ik behoren onmiskenbaar tot de cultuur die Dante, Voltaire,Schiller, Goethe, Schopenhauer, Cervantes, Brecht en Remarque voortbracht, en zelfs Marx, helaas bracht diezelfde cultuur ook nog Mussolini, Hitler en Franco voort.... Geen reden dus dat Athene en Sparta niet tot éénzelfde cultuur zouden gerekend worden. 9) Citaat:
10) Je terroristische neigingen: niet de eerste keer dat je op dit forum streekt over je arsenaal. een vorige keer had je het over de voordelen van je geluidloze kruisboog, remember? ![]() 11) een "vrijheidsstrijder" die nazis als "vrij links" beschouwt: welke vreemdsoortige vrijheid zou d�*t opleveren… ![]() 12) Je gezondheidsproblemen bracht ik niet ter sprake, maar je persoonlijke frustraties spreken uit je comments en kunnen bij iemand die een "arsenaal" in huis haalt en zich politiek profileert zoals ik het hier las idd een sociaal risico zijn… Je geeft het trouwens toe: Citaat:
Ik ben tevreden dat B… de verwijzing naar "The secret life of Walter Mitty" door had. Het is maar voor iedereen best dat ze bij jou is, jezelf inbegrepen. Dank je wel, B!… ![]() ![]() Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geplaatst: Za Okt 25, 2003 1:31 am Onderwerp:
-------------------------------------------------------------------------------- Citaat:
Dit terwijl een Vlaams Blokse zaak van in Genk hoe lang heeft geduurt, en die man is nu wel door zijn stomme uitspraak wel alle kansen op een carriere in de politiek(niet dat die er thuis hoort)kwijt is, een strafblad is geen goeie zet voor enige carriere. Citaat:
Wat betreft de geweldaden van enkele halve zolen die in de politiek zitten,tja, als die niet veroordeeld worden, is dat dan favouritisme.Deze politici zitten tegenwoordig meer in een beklaagdenbank dan dat ze aan eerlijke politiek doen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
En de Franse revolutie.. slimme zet van de fransen.. alles wat enige macht of intelligentie had afmaken...En de grootste moordenaars van die omwenteling roepen we nu aan als de vaders van de moderne democratie.. dank U wel.. Citaat:
Dit gecombineerd met de echt vuile guerrilliaTacktieken van de Vietcong (alle Vietnamezen lijken op elkaar.En dat kleine meisje daar, waarom ontploft die nu in mijn gezicht?) ,Deze oorlog had maar op 2 alternatieve manieren kunnen stoppen.De uitroeing van Vietnam,of een standoff nadat de VS een paar kernbommen had gedropt in Vietcong verzamel gebied, oftewel waar er ook veel chinezen zaten. Maar kom, mijn informatie komt uit militaire bronnen,niet uit menselijke of politieke achtergrond. Citaat:
Uitspraak van het hoofdpersonage "Alan Green",Jose Philip Farmer's "Zwerfeilanden in het groen" Goden zijn een verklaring voor alles, is het nu goed of slecht.Ik laat het in het midden dat er een god of goden zijn, da's mijn visie als Agnost. Ook is de naam van(een) god zo dikwijls misbruikt dat een echte god nu al lang kotsend in een toilet pot aan het staren is.. "Is dit vrije wil van een schepping van me.. dan is een bacterie eerlijker"(persoonlijke visie) Citaat:
Citaat:
En ,wees niet bang, er is tot nu toe geen enkele aanwijzing dat ik door het lint zou gaan.Ik heb nog steeds geen enkele reden om mijn levensregels te negeren. Regel 1, doe niets wat ik zelf niet graag heb. Regel 2 niet betrapt worden Regel 3 ga ervan uit dat iedereen naar deze regels leeft, en dus bijgevolg, als iemand mij iets doet, hij hetzelfde terugkrijgt,met als redenatie dat ie het wel wil. die regel 3 is eigenlijk de antithesis van "als men U slaat, keer de andere wang toe" Babeth heeft geen negatieve invloed op mijj echte persoonlijkheid. Ik heb keiharde uitspraken,maar ook een eer en geweten, moreel besef en genoeg koude logica om mezelf niet in de problemen te brengen in deze dictauur van de dommen. Wat betreft Walter Mitty, even Googlen zou me even ver hebben gebracht, maar Babeth met studies in communicatie en agogiek heeft wel meer van die menselijke kennis dan ik. Ik ben meer technologie gefixeerd. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#80 | |||||||||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
|||||||||||||||||
![]() |
![]() |