![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Minister-President
|
![]() Ik woon in Wallonië en krijg hier enkel franstalige correspondentie! Moet ik ook klacht neerleggen?
Ik heb hier toffe buren en woon hier zeer graag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- uw gemeente is wellicht geen faciliteitengemeente en verstuurt haar post dus per definitie in het Frans - faciliteiten zijn volgens de wet uitzonderingsmaatregelen die TELKENS opnieuw aangevraagd worden en zijn geen wettelijke tweetaligheid, waarbij een bewoner zich bij registratie op een specifieke taalrol kan laten inschrijven |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Als u niet in een faciliteitengemeente woont hebt u geen recht op nederlandstalige correspondentie. Net als Walen die bv in Gingelom gaan wonen dit recht ook niet hebben. In faciliteitengemeente hebben ze dat recht ook niet, maar ze hebben het recht om een uitzondering te vragen moesten ze de nederlandstalige/franstalige/duitstalige (hangt er vanaf waar ge woont natuurlijk) niet verstaan.
![]() |
#64 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Franstaligen die in Vlaanderen komen wonen en na dertig, veertig jaar nog geen Nederlands kennen, zijn 'storend'. Vlamingen verwachten terecht dat zij of hun kinderen Vlamingen onder de Vlamingen worden. Zich assimileren. Zoals de Vlamingen in Wallonië dat altijd en overal hebben gedaan. Maar ik denk niet dat jij dat standpunt ooit zal begrijpen.
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
Als binnen gemeentelijke grenzen al mag beslist worden over taalaanhorigheid, dan kan dat ook binnen landsgrenzen. Kunnen we binnen België het Nederlands opleggen aan Wallonië ... en Brussel.
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
Indien men belgique wilt redden, moet men eerst en vooral aan de franstalige mentaliteit werken. Hans beseft niet dat hij het einde van belgique eerder zou bespoedigen wanneer hij verkozen ( ![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gezien de mentaliteit die de Franstaligen in SGR tentoonspreiden, mag u van mij gerust nog wat meer uw best doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
|
![]() Gezien het gedrag en de mentaliteit vd Franstaligen, raad ik hen dat eveneens af.
![]() |
#70 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
De hoogste tijd want het is 5 voor 12. |
|
![]() |
![]() |