Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 september 2006, 10:01   #61
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Ik woon in Wallonië en krijg hier enkel franstalige correspondentie! Moet ik ook klacht neerleggen?

Ik heb hier toffe buren en woon hier zeer graag.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2006, 10:07   #62
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Ik woon in Wallonië en krijg hier enkel franstalige correspondentie! Moet ik ook klacht neerleggen?

Des te beter voor u dat u met uw buren goed overeenkomt. Dit doet echter niets terzake in de huidige discussie, want:

- uw gemeente is wellicht geen faciliteitengemeente en verstuurt haar post dus per definitie in het Frans
- faciliteiten zijn volgens de wet uitzonderingsmaatregelen die TELKENS opnieuw aangevraagd worden en zijn geen wettelijke tweetaligheid, waarbij een bewoner zich bij registratie op een specifieke taalrol kan laten inschrijven
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2006, 10:38   #63
100% VLAMING
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht

Als u niet in een faciliteitengemeente woont hebt u geen recht op nederlandstalige correspondentie. Net als Walen die bv in Gingelom gaan wonen dit recht ook niet hebben. In faciliteitengemeente hebben ze dat recht ook niet, maar ze hebben het recht om een uitzondering te vragen moesten ze de nederlandstalige/franstalige/duitstalige (hangt er vanaf waar ge woont natuurlijk) niet verstaan.
Oud 24 september 2006, 10:48   #64
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Maar wat vooral de Vlamingen stoort, is het feit dat er Franstaligen in Vlaanderen leven.
Jep.
Franstaligen die in Vlaanderen komen wonen en na dertig, veertig jaar nog geen Nederlands kennen, zijn 'storend'.
Vlamingen verwachten terecht dat zij of hun kinderen Vlamingen onder de Vlamingen worden.
Zich assimileren.
Zoals de Vlamingen in Wallonië dat altijd en overal hebben gedaan.
Maar ik denk niet dat jij dat standpunt ooit zal begrijpen.
Oud 24 september 2006, 10:51   #65
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burry Bekijk bericht
Hey, België is niet meer dat Fransdolle land van 175 jaar geleden, de Nederlandstaligen vormen een wettige meerderheid. Dat is de realiteit, aanvaard het en laat ons dan stemmen dat gans België Nederandstalig moet zijn? Ok?
Of toch maar de huidige taalgrenzen respecteren?
Juist.
Als binnen gemeentelijke grenzen al mag beslist worden over taalaanhorigheid, dan kan dat ook binnen landsgrenzen.
Kunnen we binnen België het Nederlands opleggen aan Wallonië ... en Brussel.
Oud 24 september 2006, 10:57   #66
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Inderdaad, wij hebben geen last van zo'n Ubermenschgevoel zoals die bende francofonen.
Dat is net hét verschil. Wij vinden het evident om in andere taalgebieden de lokale taal te spreken. Zij niet.

Indien men belgique wilt redden, moet men eerst en vooral aan de franstalige mentaliteit werken. Hans beseft niet dat hij het einde van belgique eerder zou bespoedigen wanneer hij verkozen ( ) zou worden.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2006, 11:25   #67
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Jep.
Franstaligen die in Vlaanderen komen wonen en na dertig, veertig jaar nog geen Nederlands kennen, zijn 'storend'.
Vlamingen verwachten terecht dat zij of hun kinderen Vlamingen onder de Vlamingen worden.
Zich assimileren.
Zoals de Vlamingen in Wallonië dat altijd en overal hebben gedaan.
Maar ik denk niet dat jij dat standpunt ooit zal begrijpen.
Euh, Stab, ik kan Nederlands spreken maar ja, ik woon niet in Vlaanderen en het is niet echt voor morgen dat ik naar Vlaanderen ga leven. Als ik zie hoe Vlaanderen aan het draaien is, raad ik de Franstaligen liever af naar Vlaanderen te gaan wonen.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2006, 12:10   #68
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Euh, Stab, ik kan Nederlands spreken maar ja, ik woon niet in Vlaanderen en het is niet echt voor morgen dat ik naar Vlaanderen ga leven. Als ik zie hoe Vlaanderen aan het draaien is, raad ik de Franstaligen liever af naar Vlaanderen te gaan wonen.
Gezien de mentaliteit die de Franstaligen in SGR tentoonspreiden, mag u van mij gerust nog wat meer uw best doen.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2006, 12:33   #69
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gezien het gedrag en de mentaliteit vd Franstaligen, raad ik hen dat eveneens af.
Oud 25 september 2006, 21:01   #70
gladiator
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Vlaanderen 'draait' niet, het krijgt meer en meer zijn zelfbewustzijn terug, ook over zijn geschiedenis en onderdrukking, maar vooral - en belangrijker - over dromen en bouwen aan een eigen, succesvolle toekomst, zonder een terminale partner.

De hoogste tijd want het is 5 voor 12.
gladiator is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be