Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 oktober 2006, 13:37   #61
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
waarom zijn er Vlaamse kranten, media ed? dankzij de Belgische grenzen toch?

ik ben trouwens geen Belgicist.
Er zijn ook zenders die staatsgrenzen overstijgen. Kijk naar het Frans-Duitse ARTE...
Maar blijkbaar is het niet mogelijk om Vlaams-Waalse zenders/kranten op te richten.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 14:47   #62
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
waarom zijn er Vlaamse kranten, media ed? dankzij de Belgische grenzen toch?
De Belgische grenzen omvatten die van Wallonië met Frankrijk, Luxemburg, Nederland en Duitsland.
Oud 4 oktober 2006, 03:15   #63
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Oeioei, die buitenlanders uit Leuven! Wat een onvoorstelbaar bekrompen instelling.
Voor mij is alles wat buiten West-Vlaanderen ligt het buitenland. Antwerpen is voor mij als West-Vlaming een ander land, en Nederlands is voor mij als Westvlaamstalige een vreemde taal. Antwerpenaars/Brabanders en Limburgers zijn voor mij geen Vlamingen maar andere volkeren, net zoals de Friezen en de Luxemburgers.

Soit, uiteindelijk maken we allemaal deel uit van de Europese Unie. Als er dan toch een nieuwe deelstaat in de Europese Unie moet komen, laat het dan maar meteen een Benelux-federatie met provincies als volwaardige deelstaten worden naar het model van de Zwitserse kantons. Dan kunnen al die kleine volkeren tussen de grote landen Frankrijk, Duitsland en Verenigd Koninkrijk binnen de Europese Unie hun gemeenschappelijke belangen beter verdedigen.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2006, 11:55   #64
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Limburg heeft idd zijn eigen problemen. Maar persoonlijk denk ik dat het meer kansen gaat krijgen van Vlaanderen. De behandeling door België kennen we, rendabele koolmijnen in gedachten...

Off topic: volledig gelijk wat betreft het Maasland.

Naast de behandeling door België lijkt ook de verdeling van Limburg onder de Stevaert en de Dewael clans een reden voor de zwakte. Waar vriendjespolitiek heerst... (Nu ja, waar heerst dat niet in België, maar ik heb het gevoel dat het in Limburg op dat vlak erger is dan in de rest van Vl)
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be