Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 september 2006, 13:09   #61
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

uit DS:

Citaat:
BRUSSEL - De autopsie die dinsdagnamiddag is uitgevoerd op het lichaam van Fayçal Chaaban, de 25-jarige man die in de nacht van zondag op maandag overleed in de gevangenis van Vorst, heeft geen uitsluitsel gebracht over de doodsoorzaak. Dat meldt de woordvoerder van het Brusselse parket, Jos Colpin, woensdag.

Op het lichaam van Chaaban werd geen enkel uitwendig spoor van geweld gevonden. Er zullen nog analyses uitgevoerd worden om te bepalen welke substantie de man innam en om vast te stellen of er een verband bestaat tussen het innemen van die substantie en het overlijden. Die analyses zullen een aantal weken duren, zo meldde het Brusselse parket eerder.

Chaaban werd vorig weekend in de gevangenis in een isoleercel geplaatst. Een arts diende hem zaterdag kalmerende middelen toe. Dezelfde arts diende hem zondag een tweede dosis toe.
Edina mag al gerust zijn: er werden geen martelpraktijken uitgevoerd op de crimineel.

Dat er een paar mensen aan eventuele hartstilstand kunnen gestorven zijn in de met molotovcocktails bestookte kliniek of winkels, is van geen belang.

Het zijn de CRIMINELEN die goed moeten worden behandeld, als ik Edina heb begrepen, volgens de UVRM (moeten we die niet omdopen in de UVRC?)
De "mensen" uit de marollen hadden zo te zien volgens Edina helem�*�*l geen rechten, buiten zwijgen en hopen! Nog ergens een kerk vrij? dan konden ze misschien kerkasiel aangevraagd hebben.

Laatst gewijzigd door circe : 27 september 2006 om 13:09.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2006, 13:09   #62
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Dus je keurt het voorstel van Jantje om met oorlogswapens op de relschoppers te schieten dus ook af? Dat bleek alvast niet uit je voorgaande post. Door enkel een zin citeren van mijn oorspronkelijke post, wis je de context van die zin niet uit hoor.

Als je daarvoor een klacht naar de moderatie stuurt, dan zou ik dat dagelijks meerdere keren moeten doen, beste Knuppel. Maar be my guest.
In tegenstelling tot jou ben ik niet zo onder de indruk van heethoofden. Dus IK voel me niet geroepen om op 'oproepen tot geweld' door de politiek en het leger te reageren. Het was trouwens Knuppel die hier ooit pleitte voor géén levenslange opsluiting van jonge criminelen. Dit terwijl daar ook heel wat niet VB-ers om riepen.

Jij mag klachten naar de moderatie sturen zoveel je wil, maar je moet er ook nog eentje vinden om MIJ te kunnen aanklagen. Je zult lang mogen zoeken om iets te vinden.
Intussen klaag ik jou wel aan wegens onterechte insinuaties en valse beschuldigingen.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 27 september 2006 om 13:19.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2006, 13:10   #63
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het IS ook geen probleem dat er hier een paar heethoofden korte metten zouden willen doen maken met criminelen.
Of denk jij soms dat 'de politici en het leger' op die zogenaamde 'oproepen tot geweld' zouden ingaan?
Sommige politici zouden spijtig genoeg zo'n dingen maar al te graag in praktijk brengen indien ze de kans kregen om te besturen.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2006, 13:12   #64
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Als ik het goed begrijpt is het onaanvaardbaar in een rechtstaat dat er ongelukken gebeuren en dat er fouten worden gemaakt. Verder leid ik uit jouw bericht af dat artsen pas sinds "de antiterrorismewetten" (welke die ook mogen zijn) kalmerende middelen mogen toedienen aan gevangenen. Vroeger kon dat blijkbaar niet.

En wij zijn daar dus de dupe van.

Lees "de Overheid" en niet de artsen.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2006, 13:12   #65
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sommige politici zouden spijtig genoeg zo'n dingen maar al te graag in praktijk brengen indien ze de kans kregen om te besturen.
Ok.
Je volhardt dus in de boosheid.
Oud 27 september 2006, 13:12   #66
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus je keurt het voorstel van Jantje om met oorlogswapens op de relschoppers te schieten dus ook af? Dat bleek alvast niet uit je voorgaande post. Door enkel een zin citeren van mijn oorspronkelijke post, wis je de context van die zin niet uit hoor.

Inbinden dus of er gaat een klacht naar de moderatie!
Als je daarvoor een klacht naar de moderatie stuurt, dan zou ik dat dagelijks meerdere keren moeten doen, beste Knuppel. Maar be my guest.[/quote]

Edina, dit zijn geen boomspotters die zich enkel verweren met wat stampen en slagen hoor. Dit zijn de mensen die binnen een paar jaar de bommen onder jou bed leggen.
En zij hebben met de andere moslim enkel de Koran gemeen.
Veel van deze jongeren hun ouders zitten thuis te huilen over het gedrag van hun kinderen en staan even machteloos als die zieken in dat ziekenhuis. Zij volgen enkel hun leiders en begrijpen enkel de taal van geweld. En lachen de mansen die hen proberen tot andere gedachten te praten gewoon uit en hebben zelf het lef om die mensen te vragen of ze hen willen dood praten om zich te verdedigen tegen hun bende.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2006, 13:16   #67
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Nog schooner dat krapuul heeft molotovcoktails binnengesmeten in een ziekenhuis !

Ik ga hier niet neerschrijven van wat ik vind dat we zouden moeten doen, of wat de flikken of het leger zouden moeten doen om even duidelijk te maken dat , zoiets niet door de beugel kan.

komaan jongens een kliniek met mensen die zich niet kunnen redden in 'geval van een brand, zijn die nu werkelijk kompleet van de pot gerukt !

en dan de sleutels pieken van de hulpvoertuigen, de hulpverlening dus nog eens moedwillig saboteren !

Dat vraagt om wel wat meer dan 30 aanhoudingskes hé, ... Heel dat gedrag van die "jongeren" begint zo mijn kloten uit te hangen, dat ge nog blij moogt zijn dat ge met Dewinter en Annemans te doen hebt, en niet met mij.

Goed gezegd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2006, 13:18   #68
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het zijn de CRIMINELEN die goed moeten worden behandeld, als ik Edina heb begrepen, volgens de UVRM (moeten we die niet omdopen in de UVRC?)
De "mensen" uit de marollen hadden zo te zien volgens Edina helem�*�*l geen rechten, buiten zwijgen en hopen! Nog ergens een kerk vrij? dan konden ze misschien kerkasiel aangevraagd hebben.
Nee hoor, schatje, je hebt me weer eens niet begrepen (maar vrees dat je dat nooit zal doen). Die rechten gelden natuurlijk voor iedereen. Ik heb die rellen nergens goedgepraat. Ik heb ook nergens beweerd dat de daders van vernieling en brandstichting niet moeten gestraft worden of dat er niet moet ingegrepen worden. Citeer even waar ik dat wel zou hebben gedaan, wil je? Maar wees gerust, ik ben niet zoals Knuppel en zal geen klacht indienen als je dat citaat niet vindt hoor.
Oud 27 september 2006, 13:22   #69
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
uit DS:

Edina mag al gerust zijn: er werden geen martelpraktijken uitgevoerd op de crimineel.

Dat er een paar mensen aan eventuele hartstilstand kunnen gestorven zijn in de met molotovcocktails bestookte kliniek of winkels, is van geen belang.

Sommige politici, vooral ter linker en progressieve zijde, brengen spijtig genoeg die redenering maar al te graag in praktijk om aan de macht te blijven.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2006, 13:23   #70
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Edina, dit zijn geen boomspotters die zich enkel verweren met wat stampen en slagen hoor.
Heb ik nergerns beweerd. Off topic: de boomspotters voerden vreedzaam actie en hebben zelfs geen stampen en slagen uitgedeeld, maar dat weet je zelf ook wel hé.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Dit zijn de mensen die binnen een paar jaar de bommen onder jou bed leggen. En zij hebben met de andere moslim enkel de Koran gemeen. Veel van deze jongeren hun ouders zitten thuis te huilen over het gedrag van hun kinderen en staan even machteloos als die zieken in dat ziekenhuis. Zij volgen enkel hun leiders en begrijpen enkel de taal van geweld. En lachen de mansen die hen proberen tot andere gedachten te praten gewoon uit en hebben zelf het lef om die mensen te vragen of ze hen willen dood praten om zich te verdedigen tegen hun bende.
Het gaat over de methoden die jij wil inzetten om op te treden tegen deze relschoppers, Jantje. Die zijn onaanvaardbaar. Het gaat niet over het feit of er moet opgetreden worden.
Oud 27 september 2006, 13:24   #71
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ok.
Je volhardt dus in de boosheid.
Knuppel,

Edina kan volgens mij geen onderscheid maken tussen een menig en een werkelijk daad. En zal het steeds opnemen voor deze die zij denkt dat benadeeld worden.
Maar voor dat de mensen van groen! echt begrijpen dat het hier helemaal niet gaat over de Moslims en de allochtone bevolking van Belgie maar over de toekomstige zware criminelen die zowel de allochtone als de autochtone bevolking terroriseren moeten er eerst een paar veel onschuldige doden vallen zoals in de USA, Milaan en Londen. Pas daarna zullen zij begrijpen dat het niet over onschuldige kinderstreken gaat, maar over zware criminele feiten waar poging tot massa-moord er slechts één van is.
Oud 27 september 2006, 13:26   #72
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nog schooner dat krapuul heeft molotovcoktails binnengesmeten in een ziekenhuis !

Ik ga hier niet neerschrijven van wat ik vind dat we zouden moeten doen, of wat de flikken of het leger zouden moeten doen om even duidelijk te maken dat , zoiets niet door de beugel kan.

komaan jongens een kliniek met mensen die zich niet kunnen redden in 'geval van een brand, zijn die nu werkelijk kompleet van de pot gerukt !

en dan de sleutels pieken van de hulpvoertuigen, de hulpverlening dus nog eens moedwillig saboteren !
Edina, waarom pin jij je eigenlijk niet evenhard vast op de slachtoffers die hierboven genoemd worden als op een doorbakken crimineel waar enkel jij en zijn eigen volk nog medelijden mee hebben?
Oud 27 september 2006, 13:29   #73
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb ik nergerns beweerd. Off topic: de boomspotters voerden vreedzaam actie en hebben zelfs geen stampen en slagen uitgedeeld, maar dat weet je zelf ook wel hé.

Het gaat over de methoden die jij wil inzetten om op te treden tegen deze relschoppers, Jantje. Die zijn onaanvaardbaar. Het gaat niet over het feit of er moet opgetreden worden.
En wanneer ga jij de methoden die EFFECTIEF gebruikt worden om een misdadiger te wreken die pech heeft in de bak als onaanvaardbaar zien?

Welke methoden mogen daar volgens jou tegen gebruikt worden?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 27 september 2006 om 13:30.
Oud 27 september 2006, 13:31   #74
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gaat over de methoden die jij wil inzetten om op te treden tegen deze relschoppers, Jantje. Die zijn onaanvaardbaar. Het gaat niet over het feit of er moet opgetreden worden.[
De methoden die de relschoppers hanteren om hun stress te uiten, die zijn dan wel moreel aanvaardbaar volgens Edina.
Je zal Edina dus nooit betrappen terwijl ze die relschoppende ettertjes de basisbeginselen aanpraat van de UVRM terwille van de rechten van de slachtoffers. Ho maar, dat zou iets te veel van het goede zijn.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2006, 13:33   #75
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Edina,

Ik heb zelf verscheiden malen in het buitenland in oorlogszones geweest en heb daar gezien wat zulke mensen er reeds op zeer jonge leeftijd kunnen aanrichten en sommige genieten daar zelfs van.
En als je van Belgie geen Europees Libanon wil maken moet je hen duidelijk laten zien dat je bereid bent hard op te treden tegen die wangedrag.
Probeer je maar eens voor te stellen wat de gevolgen zouden zijn geweest als dat ziekenhuis wel in brand was gegaan en er daar een paar tientalle autochtone mensen in waren gebleven.

Ik zeg het je nu al.
of een burgeroorlog in Belgie of de regering die was gevallen en het VB een volstrekte meerderheid in de regering samen met het fdf en het rw en fn aan waalse kan.
En wees maar gerust, moest het leger daar zijn heen gereden dan waren die jongeren reeds verdwenen geweest voor het leger de Brusselse ring had bereikt.
Oud 27 september 2006, 13:37   #76
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wanneer ga jij de methoden die EFFECTIEF gebruikt worden om een misdadiger te wreken die pech heeft in de bak als onaanvaardbaar zien?
Ik vind brandstichtingen onaanvaardbaar. En al helemaal wanner dit in panden gebeurt waar mensen aanwezig zijn. Ik heb nog nooit iets anders beweerd.

Citaat:
Welke methoden mogen daar volgens jou tegen gebruikt worden?
Onze strafwet voorziet zware straffen op brandstichting. Zeker wanneer er mensen in het pand aanwezig zijn waar brand wordt gesticht. Die straffen mogen vanzelfsprekend worden toegepast.
Oud 27 september 2006, 13:39   #77
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind brandstichtingen onaanvaardbaar. En al helemaal wanner dit in panden gebeurt waar mensen aanwezig zijn. Ik heb nog nooit iets anders beweerd.

Onze strafwet voorziet zware straffen op brandstichting. Zeker wanneer er mensen in het pand aanwezig zijn waar brand wordt gesticht. Die straffen mogen vanzelfsprekend worden toegepast.
Dus als het hier uit de hand loopt zoals in Parijs dan 'zijn er wetten die vanzelfsprekend mogen worden toegepast'?
Bedoel je d�*t Edina?
Oud 27 september 2006, 13:45   #78
Elo
Uw buurtmoderator
Burgemeester

Elo's schermafbeelding

Standaard

Deze draad begint uit de hand te lopen. Dat mag u klasseren onder waarschuwing tot sluiten en persoonlijkere sancties als het zo verder gaat.

Gelieve op een rustige manier, zonder al te veel gebruik te maken van kwetsende insinuaties en beledigingen aan het adres van uw medeforummers te discuteren.

Een verhit debat is fijn, maar het hoeft niet kokend te zijn.

Elo
Uw buurtmoderator
Elo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2006, 13:47   #79
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Edina,

als dat ziekenhuis in brand was gevlogen hadden de minister van justitie, die van binnenlandse zaken en de burgemeester van Brussel voor de rechter moeten verschijnen wegens het niet verhinderen van een tevoorkomen misdaad en wegens medeplichtigheid aan massamoord.

En als er één van die jongeren was gestorven omdat deze gewond was geraakt tijdens de rellen en de hulpdiensten er niet optijd bij waren wegens vernielde voertuigen hadden deze jongeren weer een rede om de maatschappij te terrorisseren.
Want dat is het wat zij doen, de mensen terroriseren en terroristen moet je hard aanpakken en desnoods doden voor er onschuldige slachtoffers vallen.
En ik weet dat deze woorden voor jou kei hard klinken, maar ze zijn spijtig genoeg de waarheid.

Is het je trouwens nog niet opgevallen dat er geen enkele Moslim van het forum hier post.
zo dit misschien komen omdat zij zich schamen over het gedrag van hun geloofsgenoten en zelf ook vinden dat hier nu eens eindelijk deftig korte metten mee gemaakt moet worden door de overheid.
Oud 27 september 2006, 13:48   #80
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus als het hier uit de hand loopt zoals in Parijs dan 'zijn er wetten die vanzelfsprekend mogen worden toegepast'?
Bedoel je d�*t Edina?
Als? Volgens mij is het standaard CARBEQUE spelen hier toch getolereerd?

Of niet Edina? Hoeveel auto's gingen er in de fik? Hebben ze buiten die twee dronken ras-echte Sintniklazenaars nog iemand opgepakt? Dan in elk geval niet belangrijk genoeg om in het nieuws te vermelden.

Hoe ga jij erachter gaan Edina?

Laat me denken: "mijnheer, mijnheer, wil je aub stoppen met molotovs te gooien naar ziekenhuizen? Nee? kom, dan gaan we thee drinken! ook nie? maar allez Juuuussseeef toch!"

"wilt ge zelf een autooke? geen tweedehands? nee? wat zei je? ha een BMW! nieuw, welke kleur wil je jongen? een rode? daar zorgen we voor hoor, allez speel nu maar rustig verder".

Zoiets?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 27 september 2006 om 13:50.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be