![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
Bekijk resultaten enquête: welke mening heb je inzake de doodstraf? | |||
ik ben VLD'er en VOOR |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,13% |
ik ben VLD'er en TEGEN |
![]() ![]() ![]() |
3 | 4,69% |
ik ben SP.A'er of AGALEV en VOOR |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,13% |
ik ben SP.A'er of AGALEV en TEGEN |
![]() ![]() ![]() |
12 | 18,75% |
ik ben CD&V'er en VOOR |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,13% |
ik ben CD&V'er en TEGEN |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,56% |
ik ben VL BL'er en VOOR |
![]() ![]() ![]() |
14 | 21,88% |
ik ben VL BL'er en TEGEN |
![]() ![]() ![]() |
9 | 14,06% |
ik ben N-VA'er en VOOR |
![]() ![]() ![]() |
3 | 4,69% |
ik ben N-VA'er en TEGEN |
![]() ![]() ![]() |
11 | 17,19% |
ik ben BUB'er en VOOR |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,13% |
ik ben BUB'er en TEGEN |
![]() ![]() ![]() |
3 | 4,69% |
Aantal stemmers: 64. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Door ze te laten werken, verhoog je trouwens hun kansen op reïntegratie eens ze terug vrijkomen!!!!!!!!!!!! En tussen twee haakjes, als u het W&V-programma eens aandachtig zou lezen, dan zoudt u merken dat W&V een stuk gematigder en pragmatischer is dan het Vlaams Blok. |
||
![]() |
![]() |
#62 |
Minister-President
|
![]() Sorry hoor W&V, ivm het werken kan ik er perfect mee inkomen, maar de aangemoedigde zelfmoord vind ik persoonlijk ook echt pervers. Zoals ik al eerder aangaf: de zwakken gaan hier het slachtoffer van zijn. Niet te na gesproken de nabestaanden van de zelfmoordenaar.
|
![]() |
![]() |
#63 |
Vreemdeling
|
![]() Ben tegen de doodstraf.
Ieder mens heeft recht op leven, we hebben er immers zelf niet voor gekozen om er te zijn.
#64 |
Gouverneur
|
![]() Juist Lotje, ieder mens, maar Dutroux is geen mens dat is een monster en monsters mogen vernietigd worden.
|
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() ![]() Waarom zou Dutroux geen mens zijn??? |
![]() |
![]() |
#66 |
Gouverneur
|
![]() Iemand die zo met kinderen handelt noemt gij nog een mens?
|
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() Waar trek je dan de grens tussen wie een mens is en wie niet?
Volgens jou is dutroux het dus niet. Is iemand die een kind verkracht een mens? Is iemand die een meisje verkracht een mens? Is iemand die een vrouw verkracht een mens? Is iemand die iemand vermoord een mens? Is iemand die een dier mishandeld een mens? Voor mij is het simpeler :Wat 4 poten heeft, op de 2 achterste loopt en geen staart heeft is een mens. Onder de juiste mix van omstandigheden kan gelijk welke mens naar mijn idee zich ontpoppen tot concentratiekampbeul, veehandelaar, kinderverkrachter, moordenaar of 2de dutroux. De dark side zit in elke mens. |
![]() |
![]() |
#68 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Miljaarde ze hebben mij ontmaskerd. Ze hebben mijnen staart gezien denk ik. Ik steek hem nochtans altijd goed weg
Waarom zou iemand met 4 poten die op zijn twee achterste poten loopt maar die wel een staart heeft geen mens meer zijn ? Racist verdorie
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
#69 | ||||||
Burgemeester
|
![]() [quote="Kotsmos"]
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() En dan nog zet doodstraf om in levenslang dan weet je hoeveel ettelijke miljoentjes het de staat kost om deze te onderhouden ![]() Citaat:
Citaat:
En iets van mijn eigen legitimeren,zou je uw belediging eens een keertje voor u willen houden ![]() ![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
#70 |
Burger
|
![]() Ben zwevende kiezer , niet voorzien in de poll.
Het zijn altijd dezelfde elementen tegen die men hoort en ben het er over het geheel gezien vaak niet mee eens. Betekent terzelfder tijd niet dat ik zonder nuances voor of tegen doodstraf ben. In enkele gevallen zie ik echter geen enkel probleem om doodstraf effectief toe te passen. Ik denk dat ze wel bij de serieus zware gevallen horen en waar de slachtoffers niet de allerminste kans hadden. De feiten omtrent de daders in deze voorbeelden zijn eigenlijk ook al zeker te noemen , niet zo moeilijk dacht ik in deze gevallen 1. Kidnapping / gijzeling met moord en zeer zeker als er bijkomend losgeld is gevraagd en betaald en gegijzelden toch werden vermoord. 2.Vliegtuigkapingen of andere soortgelijke terreur met doden . 3.Terroristische aanslagen op grote schaal met doden ( voorbeeld type Munchen Olympische Spelen) 4.Roofmoord waar het doel duidelijk was te roven zonder één enkele andere achtergrond 5.Herhaalde zware criminaliteit met doden ( voorbeeld type bende van Nijvel) 6.Herhaling vanwege vervroegd vrijgelatenen bij zeer zware gevaarlijke criminaliteit met doden. 7. tirannen / volkenmoordenaars ( vb. genocide Ruanda, Hoessein ) |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#72 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Indien dit toch enige twijfel zou zijn, dan wordt geen doodstraf uitgevoerd. Nog eens, in deze gevallen van de ergste soort ( en er zijn er nog wel aan te vullen) is dat echt niet heel moeilijk om de juiste misdadiger te hebben. |
||
![]() |
![]() |
#73 |
Minister-President
|
![]() quasi 100% zekerheid is geen 100% zekerheid, en je hebt dus nog altijd kans op onschuldig ter dood veroordeelden. Wil jij soms het risico lopen onschuldig ter dood veroordeeld te worden?
En wat doe je met de nabestaanden van de ter dood veroordeelden? In naam van gerechtigheid maak je nog meer extra onschuldige slachtoffers. Je steekt trouwens in paradox in de rechtspraak: iemand mag alleen ter dood veroordeeld worden als er geen twijfel is. Je gaat er daarbij impliciet vanuit dat een rechtbank een uitspraak kan doen (vb levenslang ipv doodstraf) doen waarbij ze impliciet toegeeft dat er twijfel is over de schuld. Dat is een justitiële onmogelijkheid. Als gevolg zal er voor de zaken waar 100% zekerheid is doodstraf uitgesproken worde, en in alle andere gevallen vrijspraak wegens gebrek aan bewijs. Je maakt het systeem ook minder eerlijk: je maakt het al dan niet krijgen van de doodstraf afhankelijk van de mate waarin er zekerheid is, en niet van de ernst van de misdaad. |
![]() |
![]() |
#74 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
GEBED VOOR HET VADERLAND: Heer,laat het prinsenvolk der oude nederlanden ,niet ondergaan in haat,in broedertwist en schande. Maak dat uit d'oude bron nieuw leven nogmaals vloeit. Schenk ons de taaie kracht,om fier vol vroom vertrouwen,met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen. Tot statig als een eik voor u ons volk herbloeit! |
|
![]() |
![]() |
#75 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik hoop dat niemand in de positie komt dat men plots voor uw deur staat met "U wordt verdacht van een of ander misdrijf" waar u niks mee te maken heeft. Maar ik kan u verzekeren, als U op dit moment geen gladde advocaat kunt betalen, of U bent niet instaat uzelf te verdedigen, zou ik niet graag in uw schoenen staan! |
|||
![]() |
![]() |
#76 |
|
![]() Wat ik niet zo goed kan volgen of begrijpen is het volgende:
Hoe meer progressief, hoe meer tegen de doodstraf. Hoe meer progressief, hoe meer voor abortus. Doodstraf is toch wegens criminele feiten. En wie abortus ondergaat is de weerloze onschuld zelf. Stellen progressieven zich daar geen vragen bij? Ik vind het allemaal erg moeilijk en erg delicaat. |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2 Pro of contra abortus heeft evenmin te maken met links/rechts of consrvatief of progressief |
|
![]() |
![]() |
#78 |
Europees Commissaris
|
![]() Voor éénmaal ga ik giserke bijtreden. Daarenboven vind ik het wel heel zwakjes om abortus kost wat kost aan doodstraf te willen koppelen. Nu goed ik heb die discussie reeds met u gevoerd, dus het is weinig zinvol daar opnieuw over te beginnen, maar houd de discussies in elk geval gescheiden!
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
![]() |
![]() |
#79 |
|
![]() Giserke, is het jou nog niet opgevallen dat een uitgesproken linkse partij anti-doodstraf en pro-abortus is? Het gaat hier over progressieve partijen in het vrije westen. Incommunistische landen als bv China heeft men helemaal geen problemen met doodstraf.
Dies, ik vind het heel zwakjes te stelen dat ik abortus 'kost wat kost' aan doodstraf wil koppelen. Maar zoals aangetoond heeft het wel iets met mekaar te maken, als men ten minste wil nadenken. |
![]() |
![]() |
#80 |
Minister-President
|
![]() Abortus heeft er zoals luc zegt wel iets mee te maken, probleem is dat je de discussie nodeloos ingewikkeld maakt, omdat je er een filosofische discussie over het het "zijn" van een mens moet bij betrekken (het mensbeeld), waarin er haast geen overeenstemming te bereiken is.
Laten we het dus hier even op de doodstraf houden. Hoewel je daar ook filosofische implicaties hebt, zijn de meeste argumenten pro en conta niet echt filosofisch van aard. |
![]() |