Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 oktober 2006, 21:19   #61
gladiator
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Zegt iemand die Brussel aan Frankrijk wil schenken...
Wel, als ik zie hoeveel (Vlaams) geld er jaarlijks in Brussel gepompt moet worden, en hoeveel structurele, maatschappij-vreemde werklozen er elk jaar worden klaargestoomd voor 'den dop' begin ik daar ook meer voor te voelen. (Als dank voor de centen worden we 'bediend' in het Frans, cfr alle pesterijen aan Vlaams adres).

Brussel lijkt meer & meer een kanker die op termijn wat er nog rest van Vlaams-Brabant dreigt aan te vreten. We zullen dan wel een meters hoge veiligheidsmuur moeten optrekken (voor know-how bij de Israëlies ten rade gaan), want de golf van criminaliteit die de zuidelijke grenzen overspoelt zal niet meer te overzien zijn - eens de geldkraan dichtgedraaid. En ze weten het verdomme goed.

Harde, spijtige woorden...
gladiator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 22:16   #62
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dvarek Bekijk bericht
Brussel lijkt meer & meer een kanker die op termijn wat er nog rest van Vlaams-Brabant dreigt aan te vreten. We zullen dan wel een meters hoge veiligheidsmuur moeten optrekken (voor know-how bij de Israëlies ten rade gaan), want de golf van criminaliteit die de zuidelijke grenzen overspoelt zal niet meer te overzien zijn - eens de geldkraan dichtgedraaid. En ze weten het verdomme goed.
Phoe! Kopieëren van de Oost-Duitsers, dat kunnen ze wel...

The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2006, 09:09   #63
vulpes
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Inderdaad. Franstaligen kijken al richting Frankrijk. Een frappant voorbeeld : op de website van de Franstalige krant "La Libre Belgique" is er een deel met verschillende forums waar mensen hun meningen over verschillende thema's kunnen uiten. Een daarvan gaat over Franse politiek en onder meer de verwachte duel "Nicolas Sarkozy-Ségolène Royal". De Franstaligen die al daarop geantwoord hebben, kennen blijkbaar goed wat er in de Franse politiek gebeurt. Dat ze voor Sarkozy of Royal (of andere Franse politici) zijn, is het onderwerp hier niet. Feit is wel dat ze zeer goed op de hoogte van de Franse politiek zijn. En dit is maar een voorbeeld.
Everytime als Wallonië liever over de landsgrenzen kijkt dan over de taalgrens (en 't is in Vlaanderen niet veel beter.. ) wat zit men dan nog samen te doen?
vulpes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2006, 11:23   #64
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Axelle Red herkent haarzelf dat ze megapopulair in Frankrijk is. Ik zou zelf durven zeggen dat ze meer populair in Frankrijk dan in Vlaanderen is. Voor veel Vlamingen heeft ze Vlaanderen "verraden" door in het Frans te zingen.

ik heb zelf twee cd's van haar. Hebt ge zo nog van die Le Soir- verhaaltjes?
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2006, 19:49   #65
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Axelle Red herkent haarzelf dat ze megapopulair in Frankrijk is. Ik zou zelf durven zeggen dat ze meer populair in Frankrijk dan in Vlaanderen is. Voor veel Vlamingen heeft ze Vlaanderen "verraden" door in het Frans te zingen.
Het enige dat Axelle Red zou verraden door haar steed politiek te profileren is haar geloofwaardigheid. Maar ja, wat wil je als je leeft in een wereldje waar egotrippen welig tiert.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2006, 13:59   #66
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Zegt iemand die Brussel aan Frankrijk wil schenken...
Ah, u zegt dat dus?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be