Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 oktober 2003, 19:20   #61
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Om een leefbare kolonie te stichten moet je dan ook denken aan een groep mensen van pakweg 500 �* 1000 personen (plus planten en beesten) die allen worden "ingevroren" en dan goed verpakt met allerlei machinerie richting sterrenland worden gezonden. Om botsingen met gruis en dergelijke te vermijden zou er dan een soort van grote "stofzuiger" voor het eigenlijke ruimteschip, of zeg maar "Ruimte-Ark" uitvliegen.
Of 1 geneticus met materiaal en een paar moederfiguren.
Oud 20 oktober 2003, 19:23   #62
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Beam me up, Scotty, but beam my clothes to, this time...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2003, 22:13   #63
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Toch ben ik het met Darwin eens dat, als we geen 'tijd-ruimte' machine vinden, of een 'beam me up scotty', er weinig kans is dat mensen ver geraken. Ik denk eerder dat de robots de volgende stap in de evolutie van intelligente wezens zal worden, en dat niet mensen, maar onze nazaten de robots het heelal zullen koliniseren, niet functionerend als werktuig van de mensheid, maar als onafhankelijke levensvorm, op zichzelf, misschien wel nadat de mens is uitgestorven. Eens ze een bepaald niveau van intelligentie en volledige autonomie hebben bereikt hebben ze in het heelal gewoon meer overlevingskansen dan mensen, ze zijn duizendmaal zo flexibel als mensen.
Die "beam me up scotty" is helemaal niet zo'n gek idee hoor.

Maar dan niet in de zin van Star Trek waar je in je geheel wordt getransporteerd. Maar ik kan me wel inbeelden dat men later ergens lichtjaren ver van huis een kloon kan fabriceren, op basis van je DNA-patroon dat in code wordt doorgeseind, en dat dan die kloon vervolgens kan "geladen" worden met je "geest", op voorwaarde dat we ondertussen hebben uitgevonden hebbben wat die geest juist is. Eens dat die "geest" van het oude lichaam ingescand en geregistreerd is, kan je die dan ook weer in code doorsturen en kan die aan de andere kant "gedownload" worden en "geïnstalleerd" worden in die kloon.

Maar voordat mensen ergens een planeet gaan bewonen buiten het zonnestelsel denk ik dat daar eerst al enkele eeuwen robotten voorbereidend werk moeten verricht hebben.

Ze moeten de boel er al zodanig "geconditionneerd" hebben, dat wanneer de mensen als ze daar aankomen al meteen aan de tafel kunnen aanschuiven als het ware.

Voor zulke dingen zou Mars heel geschikt kunnen zijn als oefenterrein.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2003, 20:10   #64
Aangebrande Phönix
Minister

Aangebrande Phönix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Toch ben ik het met Darwin eens dat, als we geen 'tijd-ruimte' machine vinden, of een 'beam me up scotty', er weinig kans is dat mensen ver geraken. Ik denk eerder dat de robots de volgende stap in de evolutie van intelligente wezens zal worden, en dat niet mensen, maar onze nazaten de robots het heelal zullen koliniseren, niet functionerend als werktuig van de mensheid, maar als onafhankelijke levensvorm, op zichzelf, misschien wel nadat de mens is uitgestorven. Eens ze een bepaald niveau van intelligentie en volledige autonomie hebben bereikt hebben ze in het heelal gewoon meer overlevingskansen dan mensen, ze zijn duizendmaal zo flexibel als mensen.

Maar dan niet in de zin van Star Trek waar je in je geheel wordt getransporteerd. Maar ik kan me wel inbeelden dat men later ergens lichtjaren ver van huis een kloon kan fabriceren, op basis van je DNA-patroon dat in code wordt doorgeseind, en dat dan die kloon vervolgens kan "geladen" worden met je "geest", op voorwaarde dat we ondertussen hebben uitgevonden hebbben wat die geest juist is. Eens dat die "geest" van het oude lichaam ingescand en geregistreerd is, kan je die dan ook weer in code doorsturen en kan die aan de andere kant "gedownload" worden en "geïnstalleerd" worden in die kloon.

Maar voordat mensen ergens een planeet gaan bewonen buiten het zonnestelsel denk ik dat daar eerst al enkele eeuwen robotten voorbereidend werk moeten verricht hebben.

Ze moeten de boel er al zodanig "geconditionneerd" hebben, dat wanneer de mensen als ze daar aankomen al meteen aan de tafel kunnen aanschuiven als het ware.

Dát. Of een stel gekken blazen de planeet terug naar de oertijd.

Ik stem voor optie 2.
Niets was, niets is, niets zal
Aangebrande Phönix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2003, 21:00   #65
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aangebrande Phönix
Citaat:
Citaat:

Dát. Of een stel gekken blazen de planeet terug naar de oertijd.

Ik stem voor optie 2.
Dan zullen die toch hard moeten blazen hoor.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2003, 21:25   #66
Aangebrande Phönix
Minister

Aangebrande Phönix's schermafbeelding

Standaard

Grappig.
Niets was, niets is, niets zal
Aangebrande Phönix is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be