Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 8 oktober 2006, 13:11   #61
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vl_pieter Bekijk bericht
Ik heb er een hekel aan als ze elkaar niet laten uitspreken.
werkt idd ook op mijn zenuwen.

Als moderator zou ik iemand die anderen continu onderbreekt , niet laat uitspreken en vervalt in een scheldfestijn gewoon zonder micro zetten .

Ook al zou een PDW nadien dat gebruiken om zijn eeuwig slachtofferrolletje te bestendigen
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline  
Oud 8 oktober 2006, 13:13   #62
pauwels william
Vreemdeling

Standaard

Ben het wel eens met Nicolas,maar buiten deze mensen op te vangen,woonst en een leefloon te geven,zouden we ze ook moeten inzetten om de steden proper te maken/houden.Dit zou ze arbeidsritme geven,naar een latere job toe.De bevolking zou ze positiever bekijken,en veel minder als profiteurs.En de steden zouden er beter uitzien.
pauwels william is offline  
Oud 8 oktober 2006, 13:29   #63
benji
Provinciaal Gedeputeerde

benji's schermafbeelding

Standaard

Taalfoutjes is niet zo erg ,als mn gedachtengoed maar overkomt.
We kunnen allemaal niet zo geleerd zijn als u he .
benji is offline  
Oud 8 oktober 2006, 13:30   #64
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pauwels william Bekijk bericht
Ben het wel eens met Nicolas,maar buiten deze mensen op te vangen,woonst en een leefloon te geven,zouden we ze ook moeten inzetten om de steden proper te maken/houden.Dit zou ze arbeidsritme geven,naar een latere job toe.De bevolking zou ze positiever bekijken,en veel minder als profiteurs.En de steden zouden er beter uitzien.
Ikvrees dat de stadsreinigingsdiensten
Paulus is offline  
Oud 8 oktober 2006, 13:30   #65
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ikvrees dat de stadsreinigingsdiensten op
Paulus is offline  
Oud 8 oktober 2006, 13:32   #66
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat de stadsreinigingsdiensten op straat zullen komen protesteren dat de vreemdelingen als goedkope werkkrachten hun jobs komen inpikken.

Begrijpelijk eigenlijk.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 8 oktober 2006, 13:33   #67
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benji Bekijk bericht
Taalfoutjes is niet zo erg ,als mn gedachtengoed maar overkomt.
.
als een deel van dat gedachtengoed : "Leer de Nederlandse taal" is, wordt het wél erg als diegenen die dat verkondigen deze taal zelf niet goed beheersen
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline  
Oud 8 oktober 2006, 13:38   #68
pauwels william
Vreemdeling

Standaard

Ik zou ze ook niet het werk van de stadsdiensten laten doen, maar in antwerpen worden de leien vernieuwd.Het gedeelte dat al klaar is oogt wel mooi,tot je links en rechts naar de gebouwen kijkt.Het gelijkvloers en de eerste verdiepingen zien zwart van de uitlaatgassen.Ik zou ze vooral daarvoor inzetten.
Oud 8 oktober 2006, 13:38   #69
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
als een deel van dat gedachtengoed : "Leer de Nederlandse taal" is, wordt het wél erg als diegenen die dat verkondigen deze taal zelf niet goed beheersen
Wie discrimineert hier op taalgebruik bruut geweld?

Dit forum is geen examen Nederlands.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 8 oktober 2006, 13:40   #70
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zou ze ook niet het werk van de stadsdiensten laten doen, maar in antwerpen worden de leien vernieuwd.Het gedeelte dat al klaar is oogt wel mooi,tot je links en rechts naar de gebouwen kijkt.Het gelijkvloers en de eerste verdiepingen zien zwart van de uitlaatgassen.Ik zou ze vooral daarvoor inzetten.
Het is altijd iemands anders werk dat je afpakt en daarom zal er altijd protest zijn. En wees maar zeker dat bepaalde mensen zullen vinden dat deze goedkope arbeidskrachten worden uitgebuit en zo...

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 8 oktober 2006 om 13:40.
Paulus is offline  
Oud 8 oktober 2006, 13:43   #71
benji
Provinciaal Gedeputeerde

benji's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik sta nergens op de lijst,brave jongen ,u kan gerust zijn.
Oud 8 oktober 2006, 14:13   #72
pauwels william
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Het is altijd iemands anders werk dat je afpakt en daarom zal er altijd protest zijn. En wees maar zeker dat bepaalde mensen zullen vinden dat deze goedkope arbeidskrachten worden uitgebuit en zo...

Paulus.
Dat is dan ook de reden waarom zo weinig wordt gerealiseerd.Men moet als politieker ook durven de minder populaire maatregelen nemen.Werk dat niet wordt gedaan,of waar je van op voorhand weet dat je er toch geen werknemers voor vindt,kan je moeilijk afpakken.Als je naar hier komt omdat het in eigen land zo slecht is, huisvesting en een inkomen krijgt,zie ik niet in dat iemand kan zeggen dat ze worden uitgebuit.
Oud 8 oktober 2006, 14:26   #73
Nicolas
Burgemeester

Nicolas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Het zou ook hebben kunnen betekenen dat de huisjes en handelszaken van de "gewone" mens in de Seefhoek, en zovele andere vroegere volksbuurten, nog iets zouden waard zijn. Nu werden die mensen aan hun lot overgelaten en zijn moeten gaan vluchten, met hun financiële kater.
en weet je op wie je dan moet boos zijn ?
niet op de mensen die daar wonen maar op de maatschappij die enkel nog op economische manier denkt en vergeet dat het over mensen gaat
Nicolas is offline  
Oud 8 oktober 2006, 14:35   #74
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, het "zegt" iets over de doorsnee intelligentie van de plaatselijke VB afdeling aldaar die dus bedroevend lijkt.
en het "zegt" eveneens dat jij zo maniakaal geïndoctrineerd bent dat je manifeste fouten niet eens meer KAN toegeven...
Een taalfout, een manifeste fout.

Daar zullen vele werklozen van wakker liggen, en jouw gepamperde allochtoontjes nog véél minder.
Duym is offline  
Oud 8 oktober 2006, 14:37   #75
Nicolas
Burgemeester

Standaard

Citaat:
misschien een beetje meer terug werken met kleinschaligheid
geef mensen zonder werk terug werk door voorbeeld verantwoordelijk te maken voor de reinheid in eigen buurt. Geef hen het nodige materiaal om een bepaalde buurt of enkele straten proper te houden

wie van ons bukt zich om het vuil aan zijn voordeur op te kuisen ? enkel mensen van >65 jaar zie ik nog hun trotoir poetsen of schuren
wij zijn een verwende generatie geworden die enkel kan zagen dat ons voetpad niet snel genoeg is gekuisd door de reinigingsdiensten. We verwachten dat alles geregeld wordt door allerlei instanties en doen vaak niets meer voor de gemeenschap.

kleine dingen maken soms groot verschil. Ik heb een buurman van >80 j, we rijden het gras aan de straat af zodat hij niet moet met zijn grasmachine allerlei toeren uithalen. Het huis naast ons staat reeds meer dan een jaar leeg, het gras staat daar heel hoog. De VB mensen in mijn buurt zagen de hele tijd dat het een schande is dat de gemeente het gras aldaar zo hoog laat groeien aan straat kant. Ik heb mijn grasmachine genomen en op verschillende standen het gras kort gereden.
Het staat nu proper.
Iedereen kan in zijn eigen buurt het een stuk aangenamer maken, maar een beetje meer verdraagzaamheid zou toch welkom zijn.

Nicolas is offline  
Oud 8 oktober 2006, 14:45   #76
Nicolas
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht

Paulus.
neen, geen goedkope werkkrachten maar juist deze zaken laten doen die te klein zijn om door de stadsarbeiders te laten doen
als je in huis een kapotte kraan hebt of een aantal tegeltjes die losgekomen zijn, daar komen de vakmensen niet meer voor, je moet de klusjesman bellen
Op het zelfde niveau zou je mensen in bepaalde buurten kunnen inzetten tegen kleine vergoeding of laten meetellen als werkervaring, om kleine klusjes/ reiniging van straten te doen in een buurt
Nicolas is offline  
Oud 8 oktober 2006, 14:47   #77
Nicolas
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Een taalfout, een manifeste fout.

Daar zullen vele werklozen van wakker liggen, en jouw gepamperde allochtoontjes nog véél minder.
ik heb de indruk dat je jezelf heel interessant vind
gepamperde Duym
Nicolas is offline  
Oud 8 oktober 2006, 14:47   #78
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is dan ook de reden waarom zo weinig wordt gerealiseerd.Men moet als politieker ook durven de minder populaire maatregelen nemen.Werk dat niet wordt gedaan,of waar je van op voorhand weet dat je er toch geen werknemers voor vindt,kan je moeilijk afpakken.Als je naar hier komt omdat het in eigen land zo slecht is, huisvesting en een inkomen krijgt,zie ik niet in dat iemand kan zeggen dat ze worden uitgebuit.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind dat je groot gelijk hebt en zou je voorstel zeker steunen.

Ik zeg alleen maar dat we zeker een aantal verwijten naar ons hoofd geslingerd zouden krijgen van de gevestigde linkse orde dat we een anders werk afpakken en de migranten in kwestie niet dezelfde kansen geven en dus eigenlijk uitbuiten en dus discrimineren omdat we uiteindelijk racisten zijn, zonder dat we het zelf weten.... en ga zo maar door....

Maar ik persoonlijk zou je voorstel zeker steunen.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 8 oktober 2006, 15:02   #79
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

dit debat was het zoveelste voorbeeld dat het vb enkel preekt voor diegenen die te lui zijn om zelf cijfermateriaal te bekijken en een eigen idee op te maken en gewillig het sloganesk gezwans volgen. FDW heeft daar nu eens niks bijzonders verteld buiten akkoord gaan dat de andere partijen vb-punten ook uitvoeren (op weldoordachte en humane manier weliswaar).

Die Piryns was idd de aangenaamste om te volgen.
the_dude is offline  
Oud 8 oktober 2006, 15:15   #80
MisterXYZ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nicolas Bekijk bericht

heb je reeds kennis van de rechten van de mens ?
dan zou je moeten snappen dat om mensen uit te wijzen de spelregels goed moeten gevolgd worden en ja dit zijn hele lange procedures
men wil echter geen mensen terugverwijzen als er enig vermoeden is dat in het land van afkomst ze bedreigd worden of voor hun leven moeten vrezen

open je ogen en kijk naar de buurlanden
heel europa heeft ermee te maken en de aanpak moet ook europees gebeuren
de moeilijkheden rond asielzoekers is een heel complex probleem en is zeker niet op te lossen door kortzichtige oplossingen zoals VB voorstelt

VB geeft oplossingen in de zin van : als iemand de rekeningen van water en elektriciteit niet kan betalen --> dan sluit je ze toch gewoon af
een simplistische oplossing maar er wordt niet nagedacht over de gevolgen van afsluiten van water en electriciteit, er wordt niet nagedacht over de gevolgen voor de mensen die ervan afhankelijk zijn

VB oplossingen ( principe van recht van de sterkste) zijn enkel in het voordeel van de mensen die het reeds het goed hebben en is een drama voor de mensen die het minder goed hebben in onze maatschappij. Voor Schoten zou het betekenen dat hun dure villa's nog meer waard worden, voor Deurne zou het betekenen dat de mensen die het moeilijk hebben gewoon aan hun lot worden overgelaten

Als vreemdelingen een land binnenkomen dan moeten die onverwijld terug over de grens gezet worden vanwaar ze vandaan komen en dan moet dat land ze maar terug over een andere grens zetten totdat men de werkelijke bestemming heeft gevonden van die vreemdeling, dat mijn waarde “Nicolas” is de procedure om op korte termijn verlost te zijn van die ongewensten.

De Europese regeringen zijn in deze veel te laks bezig en zijn bezig met ellelange procedures die alleen maar in het voordeel spelen van die vreemde man en of vrouw, maar aldus de Europese bevolking opzadelen met miljoenen ongewensten. Als die dan zouden moeten vrezen voor hun leven, dan moet men zich de vraag durven stellen wat hebben ze gedaan in hun herkomstland om te moeten vrezen voor hun leven, dat kan géén argument zijn, want dit argument wordt veelal ten onrechte ten voordele gebruikt om in het gastland te kunnen verblijven en dit zolang totdat er acties op touw kunnen worden gezet om hun verblijfspapieren te doen bezorgen door te lakse overheid!

De rooien en afgeleiden over heel Europa, maken van dit asielprobleem een onontwaarbaar kluwen, waar elke normale burger vele vragen bij heeft. Men zou haast gaan denken dat men deze problemen express veroorzaakt om te kunnen afrekenen met rechts!

Die vreemdelingen moeten zich de vraag durven stellen: waar we naartoe willen, wil de bevolking dit wel, want we zijn dan totaal afhankelijk van hen en dragen dus bij tot de verarming v/ die bevolking? Wij ‘Nicolas” moeten ons deze vraag niet stellen, maar wel de vreemdelingen en die stellen zich duidelijk die vraag niet en dus is het aan ons om er zo snel als mogelijk vanaf te maken en niet allerlei achterdeuren in te bouwen waardoor ze hier jarenlang kunnen rondlopen en ons bestelen en rare toeren uit halen om toch maar te kunnen overleven!! En ik ken persoonlijk zo’n geval van een vreemdeling, die de wanhoop nabij is en niet terug kan naar z’n land omdat hij daar niet meer welkom is omdat hij zijn land heeft verraden! Alhoewel hij graag terug wil kan hij niet méér omdat hij al veel te lang in mijn land vertoeft! Wat moet men daarmee aanvangen en welke verantwoordelijkheid dragen de correcte politiekers niet in deze? Een verpletterende verantwoordelijkheid, als ge het mij vraagt.
MisterXYZ is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be