Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 10 oktober 2006, 08:37   #61
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Bullshit van A tot Z.
Welk zelf vooropgesteld objectief heeft het VB bereikt (behalve dan de vooruitgang in la flandre profonde die gewoon mathematisch evident was), vertel me dat eens?
Die doelstelling is geenszins bereikt. Het doel van die zogenaamde "democratische partijen" was immers het terugdringen van het Vlaams Belang. Dat is niet gelukt.

Me bevreemdt het daarentegen dat u blijkbaar vindt dat de voortuitgang in de rest van Vlaanderen blijkbaar "evident" is... Maar goed, daarmee kunnen we inderdaad instemmen.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 10 oktober 2006, 08:46   #62
Weezer
Eur. Commissievoorzitter

Weezer's schermafbeelding

Standaard

Even een opmerking van een buitenstaander. Het valt me op, dat enig relativeringsvermogen niet aan de gemiddelde Belg/Vlaming besteed is. Als er een landgenoot eens een ritje wint in de Driedaagse van De Panne, is het volgens de pers gelijk een potentiële Tourwinnaar. Wint het VB maar 0,5% in Antwerpen dan wordt het begin van het einde voor die partij door diezelfde pers gelijk ingeluid...

Oud 10 oktober 2006, 08:48   #63
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar mensen toch, ik heb hier toch al uitgelegd waarom de uitslag voor het VB wel degelijk tegenvalt. Reageer misschien eens op mijn argumenten.

Het VB bereikte nergens de vooropgestelde doelen (heb ze hieronder al opgesomd)
Neen? Het Vlaams Belang heeft op veel plaatsen haar vooropgestelde doelen bereikt. Zelfs meer dan gedacht. Voor de provincieraad van West-Vlaanderen verdubbelde het Vlaams Belang haar aantal zetels. Dat was meer dan de vooropgestelde doelstelling... Net als de soms heel goede vooruitgang in bepaalde gemeenten.

Kortom, de resultaten in Antwerpen (die goed waren, want het VB gaat er nog een stukje vooruit) zijn niet het enige wat in rekening moet worden gebracht.
Oud 10 oktober 2006, 08:48   #64
bob.
Provinciaal Statenlid

bob.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar mensen toch, ik heb hier toch al uitgelegd waarom de uitslag voor het VB wel degelijk tegenvalt. Reageer misschien eens op mijn argumenten.

Het VB bereikte nergens de vooropgestelde doelen (heb ze hieronder al opgesomd)

-----

bon, één (1) toepasselijk argument dan:

Hoe zou jouw partij uit de verkliezingen komen wanneer de ganse media , beaumonde met inclusief enkele droevige BV's zich tegen hen zou keren ?
Koppel jouw antwoord erop (dat je allicht niet met ons wil delen) aan mijn post van hierboven en je hebt een min of meer een volledige verklaring van de cijfers.
bob. is offline  
Oud 10 oktober 2006, 08:49   #65
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Me bevreemdt het daarentegen dat u blijkbaar vindt dat de voortuitgang in de rest van Vlaanderen blijkbaar "evident" is... Maar goed, daarmee kunnen we inderdaad instemmen.
En ik die dacht dat een schoolmeester dat tenminste zou snappen. 't Is nochtans rekenen eerste leerjaar: als je in gemeente X in 2000 niet opkomt, en in 2006 wél, dan kan je niet anders dan winnen. Daarvoor moet je alleen maar op jezelf stemmen. Altijd prijs!
drosophila is offline  
Oud 10 oktober 2006, 08:50   #66
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weezer Bekijk bericht
Even een opmerking van een buitenstaander. Het valt me op, dat enig relativeringsvermogen niet aan de gemiddelde Belg/Vlaming besteed is. Als er een landgenoot eens een ritje wint in de Driedaagse van De Panne, is het volgens de pers gelijk een potentiële Tourwinnaar. Wint het VB maar 0,5% in Antwerpen dan wordt het begin van het einde voor die partij door diezelfde pers gelijk ingeluid...

Goed gezien! De belachelijkste reactie kwam van Dewever die stelde dat het Vlaams Belang geconfronteerd werd met "een rampzalig resultaat". Nu moet men eens aan een buitenlander proberen uit te leggen hoe men tot een dergelijke conclusie kan komen wanneer een partij in de grootste stad van Vlaanderen haar stemmenaantal weet te behouden (met dan nog een 0,5% erbij) en op heel veel plaatsen fors vooruit gaat.

Niet alleen ontbreekt het velen in deze aan relativeringsvermogen, maar ook aan een gezonde portie realiteitszin.
Oud 10 oktober 2006, 08:51   #67
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En ik die dacht dat een schoolmeester dat tenminste zou snappen. 't Is nochtans rekenen eerste leerjaar: als je in gemeente X in 2000 niet opkomt, en in 2006 wél, dan kan je niet anders dan winnen. Daarvoor moet je alleen maar op jezelf stemmen. Altijd prijs!
Ik spreek over de vooruitgang in menig gemeente waar het Vlaams Blok ook al in 2000 aanwezig was. En ook daar zien we een forse doorbraak.
Oud 10 oktober 2006, 08:52   #68
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bob. Bekijk bericht
-----

Hoe zou jouw partij uit de verkliezingen komen wanneer de ganse media , beaumonde met inclusief enkele droevige BV's zich tegen hen zou keren ?
Koppel jouw antwoord erop (dat je allicht niet met ons wil delen) aan mijn post van hierboven en je hebt een min of meer een volledige verklaring van de cijfers.
Ah, je bent al bezig met het HOE van het tegenvallende resultaat. Je geeft dus eindelijk toe dat het wel degelijk tegenviel?
drosophila is offline  
Oud 10 oktober 2006, 08:53   #69
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bob. Bekijk bericht
-----

Was dat voor de verkiezingen net niet hetzelfde argument van de Vb'ers hier om een glorieuze overwinning te voorspellen? Handig die multi-inzetbare argumenten!
Oud 10 oktober 2006, 08:53   #70
bob.
Provinciaal Statenlid

bob.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:

-------

en de 10 punten vraag is dan,..............zou eerder welke partij met een gemiddelde van 15% haar intrede in nieuwe gemeenten doen ?
Of is een dergelijke tsunami enkel weggelegd voor een partij in de lift ?!
bob. is offline  
Oud 10 oktober 2006, 08:54   #71
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Goed gezien! De belachelijkste reactie kwam van Dewever die stelde dat het Vlaams Belang geconfronteerd werd met "een rampzalig resultaat". Nu moet men eens aan een buitenlander proberen uit te leggen hoe men tot een dergelijke conclusie kan komen wanneer een partij in de grootste stad van Vlaanderen haar stemmenaantal weet te behouden (met dan nog een 0,5% erbij) en op heel veel plaatsen fors vooruit gaat.

Niet alleen ontbreekt het velen in deze aan relativeringsvermogen, maar ook aan een gezonde portie realiteitszin.
Nochtans heeft Dewinter zelve al toegegeven dat het VB in Antwerpen aan zijn plafond zit. "Pyrrhusoverwinning" en "dode mus" zijn dus veeleer op hém dan op Janssens van toepassing.
drosophila is offline  
Oud 10 oktober 2006, 08:55   #72
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
Was dat voor de verkiezingen net niet hetzelfde argument van de Vb'ers hier om een glorieuze overwinning te voorspellen? Handig die multi-inzetbare argumenten!
inderdaad!
drosophila is offline  
Oud 10 oktober 2006, 08:55   #73
cor
Minister

Standaard

""Uw bruine pest zit in borgerroko,ge moogt er fier op zijn.""

Mag ik u er attent op maken dat "de bruinen" historisch alleen kan verwijzen naar die gasten met hun bruine hemden, u ongetwijfeld wel bekend.
cor is offline  
Oud 10 oktober 2006, 08:58   #74
bob.
Provinciaal Statenlid

bob.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht

-------

Voil�* .................en nu wordt er iets gezegd dat ik als overtuigd VB-kiezer ridderlijk moet toegeven.
De doelstelling in Antwerpen is inderdaad niet bereikt.
Dat is echter geen verkiezingsnederlaag want het Vlaams Belang gaat erop vooruit.
Wat het wel is, .....het is een communicatiefout.
Je ziet andere partijen die fout nooit (meer) maken, ik vermoed dat de VB-top hier een les uit trekt en in de toekomst resultaatprojecties voor zichzelf zal houden.
En gezien het huidige muggeziften van de politieke tegenstanders en hun bevriende media is dat maar goed ook
bob. is offline  
Oud 10 oktober 2006, 09:00   #75
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet niet of u dat weet, maar 2004 waren geen gemeenteraadsverkiezingen. Bij mijn weten moet je de juiste zaken met elkaar vergelijken. Anders wordt dat wel grappig: naargelang jullie stellingen haalt men dan deze of gene verkiezing boven om een bepaald iets te "bewijzen".

Gemeenteraadsverkiezingen vergelijk je met gemeenteraadsverkiezingen. Federale met federale, en Vlaamse met Vlaamse verkiezingen. Ook zo met de provincieraadsverkiezingen.
Grappig dat je dat zegt, want de VB'ers hier roepen om de haverklap dat hun partij de grootste van het land is. Nu, welke partij de grootste van het land is, kan je eigenlijk enkel baseren op de uitslag van de federale verkiezingen en tot nader order blijkt dan dat het VB de vijfde (kamer) respectievelijk zesde (senaat) grootste partij van het land is. Dus aangezien het VB zichzelf op basis van de uitslag van de Vlaamse verkiezingen uitroept tot de grootste partij van het land, is het even legitiem om de uitslag van de provincieraadsverkiezingen te vergelijken met de Vlaamse verkiezingen en dan blijkt het VB inderdaad achteruit te gaan.
Edina is offline  
Oud 10 oktober 2006, 09:03   #76
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cor Bekijk bericht
""Uw bruine pest zit in borgerroko,ge moogt er fier op zijn.""

Mag ik u er attent op maken dat "de bruinen" historisch alleen kan verwijzen naar die gasten met hun bruine hemden, u ongetwijfeld wel bekend.
Hadden we iets anders verwacht dan dat het VB ook voor haar eigen tegenvallende resultaat "de vreemdelingen" de schuld zou geven?
drosophila is offline  
Oud 10 oktober 2006, 09:03   #77
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
de uitslag van de provincieraadsverkiezingen te vergelijken met de Vlaamse verkiezingen en dan blijkt het VB inderdaad achteruit te gaan.
Kan je die cijfers hier eens bijeen zetten?
Oud 10 oktober 2006, 09:03   #78
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nochtans heeft Dewinter zelve al toegegeven dat het VB in Antwerpen aan zijn plafond zit. "Pyrrhusoverwinning" en "dode mus" zijn dus veeleer op hém dan op Janssens van toepassing.
Ik raad u dan aan eens het woordenboek te openen en te kijken wat het eerste woord eigenlijk betekent. Niet het Vlaams Belang heeft de eigen vrienden opgegeten, wel PJ. Hij heeft slechts een overwinning behaald door te stelen bij zijn vrienden.

Wat heeft FdW dan wel toegegeven?
Oud 10 oktober 2006, 09:05   #79
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Grappig dat je dat zegt, want de VB'ers hier roepen om de haverklap dat hun partij de grootste van het land is. Nu, welke partij de grootste van het land is, kan je eigenlijk enkel baseren op de uitslag van de federale verkiezingen en tot nader order blijkt dan dat het VB de vijfde (kamer) respectievelijk zesde (senaat) grootste partij van het land is. Dus aangezien het VB zichzelf op basis van de uitslag van de Vlaamse verkiezingen uitroept tot de grootste partij van het land, is het even legitiem om de uitslag van de provincieraadsverkiezingen te vergelijken met de Vlaamse verkiezingen en dan blijkt het VB inderdaad achteruit te gaan.
Waar en wanneer hebben wij gezegd dat onze partij overal en altijd de grootste is? Nergens.

De kiesomschrijvingen in België zijn niet landelijk. Bijgevolg kan men ook niet landelijk indelen, maar moet dit gewestelijk gebeuren.

Verkiezingen vallen niet te vergelijken. Indien men wil vergelijken, dan moet men federale met federale, provincie- met provincieverkiezingen, gemeente- met gemeenteverkiezingen, enzovoort naast elkaar leggen. Geen potje ervan maken!
Oud 10 oktober 2006, 09:06   #80
bob.
Provinciaal Statenlid

bob.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
----

inderdaad.
Maar hierboven schreef ik al dat de partijtop een communicatiefout maakte.
Het Vlaams Belang moest al omzichtig te werk gaan, maar nu zullen ze toch wel echt op eieren moeten lopen om niet door de linkse kommaneukers te worden belaagd.
Hoedanook, ik denk dat het VB diezelfde fout niet meer zal maken.

Je bent nooit te oud en te groot om te leren nietwaar.

Laatst gewijzigd door bob. : 10 oktober 2006 om 09:13.
bob. is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be