![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006. |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Me bevreemdt het daarentegen dat u blijkbaar vindt dat de voortuitgang in de rest van Vlaanderen blijkbaar "evident" is... Maar goed, daarmee kunnen we inderdaad instemmen. |
|
![]() |
![]() |
#62 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Even een opmerking van een buitenstaander. Het valt me op, dat enig relativeringsvermogen niet aan de gemiddelde Belg/Vlaming besteed is. Als er een landgenoot eens een ritje wint in de Driedaagse van De Panne, is het volgens de pers gelijk een potentiële Tourwinnaar. Wint het VB maar 0,5% in Antwerpen dan wordt het begin van het einde voor die partij door diezelfde pers gelijk ingeluid...
![]() ![]() ![]()
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kortom, de resultaten in Antwerpen (die goed waren, want het VB gaat er nog een stukje vooruit) zijn niet het enige wat in rekening moet worden gebracht. |
|
![]() |
![]() |
#64 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
----- bon, één (1) toepasselijk argument dan: Hoe zou jouw partij uit de verkliezingen komen wanneer de ganse media , beaumonde met inclusief enkele droevige BV's zich tegen hen zou keren ? Koppel jouw antwoord erop (dat je allicht niet met ons wil delen) aan mijn post van hierboven en je hebt een min of meer een volledige verklaring van de cijfers. |
|
![]() |
![]() |
#65 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En ik die dacht dat een schoolmeester dat tenminste zou snappen. 't Is nochtans rekenen eerste leerjaar: als je in gemeente X in 2000 niet opkomt, en in 2006 wél, dan kan je niet anders dan winnen. Daarvoor moet je alleen maar op jezelf stemmen. Altijd prijs!
|
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet alleen ontbreekt het velen in deze aan relativeringsvermogen, maar ook aan een gezonde portie realiteitszin. |
|
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#68 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#69 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
#70 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
------- en de 10 punten vraag is dan,..............zou eerder welke partij met een gemiddelde van 15% haar intrede in nieuwe gemeenten doen ? Of is een dergelijke tsunami enkel weggelegd voor een partij in de lift ?! |
|
![]() |
![]() |
#71 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#72 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Minister
|
![]() ""Uw bruine pest zit in borgerroko,ge moogt er fier op zijn.""
Mag ik u er attent op maken dat "de bruinen" historisch alleen kan verwijzen naar die gasten met hun bruine hemden, u ongetwijfeld wel bekend. |
![]() |
![]() |
#74 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
------- Voil�* .................en nu wordt er iets gezegd dat ik als overtuigd VB-kiezer ridderlijk moet toegeven. De doelstelling in Antwerpen is inderdaad niet bereikt. Dat is echter geen verkiezingsnederlaag want het Vlaams Belang gaat erop vooruit. Wat het wel is, .....het is een communicatiefout. Je ziet andere partijen die fout nooit (meer) maken, ik vermoed dat de VB-top hier een les uit trekt en in de toekomst resultaatprojecties voor zichzelf zal houden. En gezien het huidige muggeziften van de politieke tegenstanders en hun bevriende media is dat maar goed ook |
|
![]() |
![]() |
#75 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#76 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hadden we iets anders verwacht dan dat het VB ook voor haar eigen tegenvallende resultaat "de vreemdelingen" de schuld zou geven?
|
![]() |
![]() |
#77 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Kan je die cijfers hier eens bijeen zetten?
|
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat heeft FdW dan wel toegegeven? |
|
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De kiesomschrijvingen in België zijn niet landelijk. Bijgevolg kan men ook niet landelijk indelen, maar moet dit gewestelijk gebeuren. Verkiezingen vallen niet te vergelijken. Indien men wil vergelijken, dan moet men federale met federale, provincie- met provincieverkiezingen, gemeente- met gemeenteverkiezingen, enzovoort naast elkaar leggen. Geen potje ervan maken! |
|
![]() |
![]() |
#80 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
inderdaad. Maar hierboven schreef ik al dat de partijtop een communicatiefout maakte. Het Vlaams Belang moest al omzichtig te werk gaan, maar nu zullen ze toch wel echt op eieren moeten lopen om niet door de linkse kommaneukers te worden belaagd. Hoedanook, ik denk dat het VB diezelfde fout niet meer zal maken. Je bent nooit te oud en te groot om te leren nietwaar. Laatst gewijzigd door bob. : 10 oktober 2006 om 09:13. |
|
![]() |