![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Vlaamsnationalisme strafbaar maken? | |||
ja! Goed idee |
![]() ![]() ![]() |
13 | 37,14% |
nee, ik ben suicidaal aangelegd |
![]() ![]() ![]() |
22 | 62,86% |
Aantal stemmers: 35. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |||
Burger
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Benjamin schreef:
Citaat:
Die 'Vlaamse' folklore zal echter vanzelf verdwijnen zogauw de Muppet-show zal verdwenen zijn. ![]()
![]() |
![]() |
#63 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als we dan toch bezig zijn... Waarom schaffen we CD&V niet af? Die lopen namelijk toch maar in de weg van onze regering... en Agalev, de Natuurwetpartij, Gemeentebelangen Zichen-Zussen-Bolder? De vakbonden? Weg daarmee! Middenstands- en andere belangenverenigingen? Op de brandstapel! De vrije pers? Waarom is dat nu weer nodig!? Vrije meningsuiting tout court? Gore onzin! Wie is er hier republikein? Naar Breendonk met die onverlaat! Alles wat nog maar enigszins in de weg kan staan van onze glorierijke natie verdient een grondige Ausradierung! Leve de Gleichschaltung, leve de totalitaire democratie! En om het effe kort te maken: uw simplificatie van het 'Vlaams-nationalisme' komt zo uit de VB-handboekjes. Bank vooruit en kus van de juf!
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() En de muppetshow van de ministers (60) en presidenten (Bush, Chirac) is toch zoveel beter...
.................................................. .................................................. ..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En Hans?
Geen antwoord op de vraag zelf? Al ooit gehoord van een terroristische of andere aanslag in België op iets anders dan het IJzerbedevaartmonument?
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() Het VMO heeft reeds aanslagen gepleegd in het verleden en wat nu niet is, kan nog komen.
Ik denk dat er tussen de Vlaams-nationalisten heel wat potentiële terroristen zitten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welke toren dynamiteerde het VMO? En ik WEET ZEKER dat er onder de belgicisten geen potentiële maar feitelijke terroristen ZATEN!
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |||
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#72 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moest Politics.be de boel hier wat beter volgen, ze zouden merken dat het hoe langer hoe stiller wordt. Er schieten nog maar een klein aantal forumdeelnemers over die zich het schelden van de BUBbels laten welgevallen. Vandaag nog kreeg ik een PB van iemand die er ook de brui aan geeft.
![]() |
![]() |
#74 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het is maar waar je je prioriteiten legt: zoveel mogelijk mensen te vriend houden of een redelijk discussieniveau handhaven. Men heeft helaas voor het eerste gekozen i.p.v. voor het tweede. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik geef het nooit op hoor. Dan mag het hier 50 procent BUB en 50 procent Blok zijn, de twee partijen die het minste scoren bij mij, ik ben bereid er een eenmanskruistocht van te maken.
![]()
![]() |
![]() |
#76 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik geef toe dat dit zijn nadelen heeft. Vooral als de BUBbels niet leren wat serieuzer te debateren en het schelden te laten. Daardoor geven er op de duur een aantal mensen de brui aan. De blauwe knop is er ook nog, maar daar probeer ik zo weinig mogelijk gebruik van te maken. Eigenlijk doe ik dat eerder terwille van iemand anders dan voor mezelf. Ik verwittig ook als ik hem wil gaan indrukken en kan het gebruik op die manier al eens beperken. De mods zullen wel wat anders te doen hebben dan knuppels uit het hoenderhok halen. ![]() Het lijkt me wel dat Politics.be geprobeerd heeft iets ten goede te keren door middel van die 150-regel. Jammer genoeg schiet die haar doel voorbij. Hij is eerder nefast voor wie hem niet nodig heeft en volstrekt inefficiënt voor wie hij bedoeld werd. Enfin, als het zo doorgaat zullen de communautaire discussies binnenkort doodbloeden. Iets anders gaat dan misschien weer bloeien. Niets is voor eeuwig. Ik denk wel dat het voor sommigen iets heeft opgeleverd. Niet in het minst voor een paar Nederlandse gebruikers. ![]()
![]() |
![]() |
#77 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Effect 150-regel: geen, want hij wordt continu overtreden door ... of __ te plaatsen. Aan zulke regels heb je niks. Je moet mensen gewoon durven buitengooien als ze over de schreef gaan. Hoe denken de moderatoren dat het in de uitgaanswereld gaat, of in winkels of zelfs gewoon op bezoek bij mensen thuis? Als je je daar niet gedraagd - door te schelden of ruzie te zoeken - word je er toch ook uitgegooid? Citaat:
Maar goed, ik ben hier maar 'op bezoek', dus ik zal er zeker niet wakker van liggen. Ik vind het alleen jammer van de discussie. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() Jouw "bezoek" heeft ondertussen wel al een tijdje geduurd, valt er in Holland niets te beleven op politiek vlak ofzo dat je hier wat de rebel komt uithangen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tacitus bedoelt ongetwijfeld of ze in Nederland geen clownsvereniging als de BUB hebben waar je mee kan lachen, Dimitri. Het succes in België is al zo overweldigend dat ze vrezen dat al die buitenlandse aandacht er wel eens teveel aan zou kunnen zijn.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heel af en toe wordt er toch wel eens iemand geband, Dimitri. Meestal tijdelijk. Die komen dan gewoonlijk binnen de kortste keren onder een andere nick terug.
![]() Je ziet dat het niet zo makkelijk is. Niettemin begrijp ik je. ![]() Vriendelijk blijven is bijzonder moeilijk wanneer je uitgescholden wordt en de haat en afkeer bijna tastbaar is. Ik ben ook geen doetje maar ik ben nooit geband of zelfs terecht gewezen. Nochtans ben ik bij de allereerste posters op dit forum. Ik hoop dus dat je nog wat blijft. Zonder de BUBclub zou het alleszins minder hatelijk maar ook minder 'vurig' worden.