Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Vlaamsnationalisme strafbaar maken?
ja! Goed idee 13 37,14%
nee, ik ben suicidaal aangelegd 22 62,86%
Aantal stemmers: 35. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 24 oktober 2003, 17:05   #61
Benjamin
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Vlaams-nationalisme verbieden zou inderdaad een idiote actie zijn. Immers, wat zou ons land België zijn zonder die prachtige folklore, en die geniale humor, die schitterende humoristische spektakels, uitgevoerd door mensen die eruit zien alsof ze het zelf nog geloven... chapeau!
Schitterende humoristische spectakels...
Prachtige folklore....

Als er in dit land één iets is dat hieraan voldoet, dan is het wel dit:

Dit middeleeuwse spektakel, vol wereldvreemde figuren is het belgicisme op z'n best!
En dan durf jij ONS nog te associëren met folklore! Jongens, toch!
En je vergeet hier nog bij te schrijven :..."uitgevoerd door mensen die eruit zien alsof ze het zelf nog geloven" 8)
De Ijzerbedevaart is zowel puur folklore als die nutteloze Muppet Show (Muppet Show=koningshuis) volgens mij.
Benjamin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2003, 17:10   #62
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Benjamin schreef:

Citaat:
De Ijzerbedevaart is zowel puur folklore als die nutteloze Muppet Show (Muppet Show=koningshuis) volgens mij.
Je hebt groot gelijk, Benjamin!

Die 'Vlaamse' folklore zal echter vanzelf verdwijnen zogauw de Muppet-show zal verdwenen zijn.
Oud 24 oktober 2003, 20:07   #63
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E=mc²
Wat is Belgie? België is een multiculturele, pluralistische, democratische en welvarende staat. De mensen zijn hier gelukkig en hebben enkel luxeproblemen zoals files enz...

Wat willen de vlaamsnationalisten nu? Ze willen dit afschaffen. Weg multiculturele samenleving, weg democratie, weg welvaart. Vlaamse eenheidsworst. Een misdadig feit in mijn ogen.

Daarom: maak het vlaamsnationalisme strafbaar. Moeilijk zal dat niet zijn, enkel de antidiscriminatiewet uitbreiden zal volstaan.
Moet er nog zand zijn?

Als we dan toch bezig zijn... Waarom schaffen we CD&V niet af? Die lopen namelijk toch maar in de weg van onze regering... en Agalev, de Natuurwetpartij, Gemeentebelangen Zichen-Zussen-Bolder? De vakbonden? Weg daarmee! Middenstands- en andere belangenverenigingen? Op de brandstapel! De vrije pers? Waarom is dat nu weer nodig!? Vrije meningsuiting tout court? Gore onzin! Wie is er hier republikein? Naar Breendonk met die onverlaat! Alles wat nog maar enigszins in de weg kan staan van onze glorierijke natie verdient een grondige Ausradierung! Leve de Gleichschaltung, leve de totalitaire democratie!

En om het effe kort te maken: uw simplificatie van het 'Vlaams-nationalisme' komt zo uit de VB-handboekjes. Bank vooruit en kus van de juf!
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2003, 20:43   #64
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Ooit al op het nieuws iets gehoord van een terroristische aanslag door Vlaamse separatisten?

Jullie bewijzen alleen maar hoe belachelijk jullie zijn. Elke keer ik op dit forum iets van jullie lees, dalen jullie in mijn achting. Ik zal nog eens iets van mezelf terug bovenhalen dat ik elders al gezet heb:

Citaat:
Ik heb de BUB ers altijd nog het voordeel van de twijfel gegeven, maar nu ben ik toch zeker. Er bestaat geen marginaler, dommer, belachelijker partijtje dan die van de Belgicistische royalisten. En dat kan tellen als het van mij komt want ik spreek zelfs niet zo'n taal als het over het Vlaams Blok gaat, op veel zaken mijn politieke tegenpool.
Straf he!
Deze vind ik wel ongemeen grappig ! We kregen dus nog het voordeel van de twijfel, zeg, amaai, ik sta er paf van !
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2003, 20:46   #65
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

En de muppetshow van de ministers (60) en presidenten (Bush, Chirac) is toch zoveel beter...
.................................................. .................................................. .....
Oud 24 oktober 2003, 20:48   #66
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En Hans?
Geen antwoord op de vraag zelf?
Al ooit gehoord van een terroristische of andere aanslag in België op iets anders dan het IJzerbedevaartmonument?
Oud 24 oktober 2003, 21:00   #67
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Het VMO heeft reeds aanslagen gepleegd in het verleden en wat nu niet is, kan nog komen.
Ik denk dat er tussen de Vlaams-nationalisten heel wat potentiële terroristen zitten.
Oud 24 oktober 2003, 21:02   #68
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Ik denk dat er tussen de Vlaams-nationalisten heel wat potentiële terroristen zitten.
Het is niet omdat er zogezegd "potentiële terroristen" tussen de Vlaams-nationalisten zitten, dat "deze" dan ook effectief aanslagen zouden plegen. Wat een absurde gedachte trouwens.

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2003, 21:03   #69
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het VMO heeft reeds aanslagen gepleegd in het verleden en wat nu niet is, kan nog komen.
Verteeeeeeeeeeeel!
Welke toren dynamiteerde het VMO?

En ik WEET ZEKER dat er onder de belgicisten geen potentiële maar feitelijke terroristen ZATEN!
Oud 24 oktober 2003, 21:08   #70
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als advocaat zou u moeten weten dat u met zo'n betoog geen knijt bereikt. Iedereen is een potentiële terrorist, Hans. Volgende poging graag.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2003, 10:41   #71
PO
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door El Cid
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudi Dierick
Citaat:
Wat is Belgie? België is een multiculturele, pluralistische, democratische en welvarende staat. De mensen zijn hier gelukkig en hebben enkel luxeproblemen zoals files enz....

Stuk onbenul: hebt ge nu echt géén betere argumenten dan dat?

...
3 keer gefrustreerd gereageerd op hetzelfde bericht. Die vlaamsnationalisten doen in hun broek van frustratie.
POLITICS.BE realiseert zich tot eigen wanhoop dat hun FORUM bijna uitsluitend misbruikt wordt door enkele BUBBERS.
Oud 26 oktober 2003, 13:49   #72
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PO
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door El Cid
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudi Dierick
Citaat:
Wat is Belgie? België is een multiculturele, pluralistische, democratische en welvarende staat. De mensen zijn hier gelukkig en hebben enkel luxeproblemen zoals files enz....

Stuk onbenul: hebt ge nu echt géén betere argumenten dan dat?

...
3 keer gefrustreerd gereageerd op hetzelfde bericht. Die vlaamsnationalisten doen in hun broek van frustratie.
POLITICS.BE realiseert zich tot eigen wanhoop dat hun FORUM bijna uitsluitend misbruikt wordt door enkele BUBBERS.
Ga dan naar www.politicsinfo.be
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2003, 16:58   #73
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het was allicht terwille van de BUBbels dat die 150-karakter-regel werd ingevoerd. Inderdaad een wanhoopspoging....

Moest Politics.be de boel hier wat beter volgen, ze zouden merken dat het hoe langer hoe stiller wordt.
Er schieten nog maar een klein aantal forumdeelnemers over die zich het schelden van de BUBbels laten welgevallen.

Vandaag nog kreeg ik een PB van iemand die er ook de brui aan geeft.
Oud 26 oktober 2003, 17:32   #74
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Moest Politics.be de boel hier wat beter volgen, ze zouden merken dat het hoe langer hoe stiller wordt.
Er schieten nog maar een klein aantal forumdeelnemers over die zich het schelden van de BUBbels laten welgevallen.

Tja, het is makkelijk te verklaren: de beheerders willen niet ingrijpen omdat ze bang zijn dat er gebruikers afhaken, vervolgens 'daalt het niveau' (eufemisme) en haken er juist gebruikers af.

Het is maar waar je je prioriteiten legt: zoveel mogelijk mensen te vriend houden of een redelijk discussieniveau handhaven. Men heeft helaas voor het eerste gekozen i.p.v. voor het tweede.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2003, 17:37   #75
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Ik geef het nooit op hoor. Dan mag het hier 50 procent BUB en 50 procent Blok zijn, de twee partijen die het minste scoren bij mij, ik ben bereid er een eenmanskruistocht van te maken.
Oud 26 oktober 2003, 18:12   #76
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Citaat:

Tja, het is makkelijk te verklaren: de beheerders willen niet ingrijpen omdat ze bang zijn dat er gebruikers afhaken, vervolgens 'daalt het niveau' (eufemisme) en haken er juist gebruikers af.

Het is maar waar je je prioriteiten legt: zoveel mogelijk mensen te vriend houden of een redelijk discussieniveau handhaven. Men heeft helaas voor het eerste gekozen i.p.v. voor het tweede.
Er wordt op deze site gekozen voor de vrijheid van meninguiting en daar sta ik achter.
Ik geef toe dat dit zijn nadelen heeft.
Vooral als de BUBbels niet leren wat serieuzer te debateren en het schelden te laten. Daardoor geven er op de duur een aantal mensen de brui aan.

De blauwe knop is er ook nog, maar daar probeer ik zo weinig mogelijk gebruik van te maken. Eigenlijk doe ik dat eerder terwille van iemand anders dan voor mezelf.
Ik verwittig ook als ik hem wil gaan indrukken en kan het gebruik op die manier al eens beperken. De mods zullen wel wat anders te doen hebben dan knuppels uit het hoenderhok halen.

Het lijkt me wel dat Politics.be geprobeerd heeft iets ten goede te keren door middel van die 150-regel. Jammer genoeg schiet die haar doel voorbij. Hij is eerder nefast voor wie hem niet nodig heeft en volstrekt inefficiënt voor wie hij bedoeld werd.

Enfin, als het zo doorgaat zullen de communautaire discussies binnenkort doodbloeden. Iets anders gaat dan misschien weer bloeien. Niets is voor eeuwig. Ik denk wel dat het voor sommigen iets heeft opgeleverd. Niet in het minst voor een paar Nederlandse gebruikers.
Oud 26 oktober 2003, 18:28   #77
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Er wordt op deze site gekozen voor de vrijheid van meninguiting en daar sta ik achter.
Ik geef toe dat dit zijn nadelen heeft.
Vooral als de BUBbels niet leren wat serieuzer te debateren en het schelden te laten. Daardoor geven er op de duur een aantal mensen de brui aan.
Beledigingen beschouw ik niet als uitingen van een mening, jij wel? Ze gaan ook in tegen het forumreglement. Ik vraag me trouwens af waar dat reglement voor is als de naleving ervan niet gecontroleerd wordt...

Citaat:
De blauwe knop is er ook nog, maar daar probeer ik zo weinig mogelijk gebruik van te maken. Eigenlijk doe ik dat eerder terwille van iemand anders dan voor mezelf.
Ik verwittig ook als ik hem wil gaan indrukken en kan het gebruik op die manier al eens beperken. De mods zullen wel wat anders te doen hebben dan knuppels uit het hoenderhok halen.

Het lijkt me wel dat Politics.be geprobeerd heeft iets ten goede te keren door middel van die 150-regel. Jammer genoeg schiet die haar doel voorbij. Hij is eerder nefast voor wie hem niet nodig heeft en volstrekt inefficiënt voor wie hij bedoeld werd.
Effect blauwe knop: ontoelaatbare teksten worden gewist, meer niet. Je kunt verder zo vaak over de schreef gaan als je wil.
Effect 150-regel: geen, want hij wordt continu overtreden door ... of __ te plaatsen.

Aan zulke regels heb je niks. Je moet mensen gewoon durven buitengooien als ze over de schreef gaan. Hoe denken de moderatoren dat het in de uitgaanswereld gaat, of in winkels of zelfs gewoon op bezoek bij mensen thuis? Als je je daar niet gedraagd - door te schelden of ruzie te zoeken - word je er toch ook uitgegooid?

Citaat:
Enfin, als het zo doorgaat zullen de communautaire discussies binnenkort doodbloeden. Iets anders gaat dan misschien weer bloeien. Niets is voor eeuwig. Ik denk wel dat het voor sommigen iets heeft opgeleverd. Niet in het minst voor een paar Nederlandse gebruikers.
In het begin heeft het zeker wat opgeleverd, maar op dit moment stelt het niks meer voor, en is er ook geen sprake meer van enige representativiteit van veel forumdeelnemers. Het wordt steeds meer een discussie tussen marginalen.

Maar goed, ik ben hier maar 'op bezoek', dus ik zal er zeker niet wakker van liggen. Ik vind het alleen jammer van de discussie.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2003, 18:49   #78
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Jouw "bezoek" heeft ondertussen wel al een tijdje geduurd, valt er in Holland niets te beleven op politiek vlak ofzo dat je hier wat de rebel komt uithangen?
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2003, 18:54   #79
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Tacitus bedoelt ongetwijfeld of ze in Nederland geen clownsvereniging als de BUB hebben waar je mee kan lachen, Dimitri. Het succes in België is al zo overweldigend dat ze vrezen dat al die buitenlandse aandacht er wel eens teveel aan zou kunnen zijn.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2003, 19:07   #80
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Heel af en toe wordt er toch wel eens iemand geband, Dimitri. Meestal tijdelijk. Die komen dan gewoonlijk binnen de kortste keren onder een andere nick terug.
Je ziet dat het niet zo makkelijk is.
Niettemin begrijp ik je.
Vriendelijk blijven is bijzonder moeilijk wanneer je uitgescholden wordt en de haat en afkeer bijna tastbaar is.
Ik ben ook geen doetje maar ik ben nooit geband of zelfs terecht gewezen. Nochtans ben ik bij de allereerste posters op dit forum.

Ik hoop dus dat je nog wat blijft.
Zonder de BUBclub zou het alleszins minder hatelijk maar ook minder 'vurig' worden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be