Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 11 oktober 2006, 05:42   #61
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
sinds wanneer gelooft U van hecke ?
Of ik Van Hecke geloof, doet er niet toe. Ofwel liegt Van Hecke op de website van Vlaams Belang ofwel loog Dewinter vlak na de verkiezingen.

Volgens Van Hecke stemmen nogal wat gematigde moslims op Vlaams Belang. Volgens Dewinter werd Vlaams Belang slachtoffer van de nieuwe Belgen.

Laatst gewijzigd door Dave Brocatus : 11 oktober 2006 om 05:43.
Dave Brocatus is offline  
Oud 11 oktober 2006, 06:29   #62
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
De cijfers van nieuwe Belgen sinds 2000 : 269.121 stemgerechtigde belgen zijn er bijgekomen sinds paars aan de macht is..

Men mag stoppen met zoeken naar verklaringen...
in Nederland stemde +/- 80% voor de PVDA in Nederland... waarom niet in België ?!

- het is vooral deze vooruitgang van de SPa in Vlaanderen en het beperkte verlies in Wallonië

- het "verlies" of "stagnatie" van het Vlaams Belang is hieraan te wijten of toe te schrijven
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 11 oktober 2006, 06:30   #63
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jleech Bekijk bericht
Een "Echte Vlaming" is degene die gaat werken om de uitkering van de "Onechte Vlaming" te betalen.
kort maar krachtig
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 11 oktober 2006, 06:38   #64
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jleech Bekijk bericht
Een "Echte Vlaming" is degene die gaat werken om de uitkering van de "Onechte Vlaming" te betalen.
daar kan je echte mop bij zetten...

"komt een nieuwe Vlaming (ex-Nederlander) het gemeentehuis buiten met zijn nieuwe identiteitskaart op zoek naar echte Vlamingen. Na een heel tijdje rondlopen komt hij de eerste "echte Vlaming" tegen om 17u01... die was juist gestopt met werken."

Laatst gewijzigd door ancapa : 11 oktober 2006 om 06:38.
ancapa is offline  
Oud 11 oktober 2006, 06:57   #65
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rosemeyer Bekijk bericht
.Volgens mij stemmen ze niet als een wil tot integratie maar eerder voor hun eigenbelang.
Voor zover ik weet stemt iedereen, zonder uitzondering, op een partij waarvan hij/zij denkt dat die en die partij haar/zijn belangen zal verdedigen.

Jij niet soms?

What's your point?
Oud 11 oktober 2006, 06:58   #66
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rosemeyer Bekijk bericht
.Voor hen is het trouwens een burgerrécht, geen burgerplicht.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman Bekijk bericht
Ze hadden zoals gewoonlijk enkel rechten, geen plichten. Zij hadden het recht om te stemmen, niet de plicht.
Heel bizar. Op mijn oproepingsbrief stond nochtans vermeld : 'de stemming is verplicht'.

Nergens heb ik iets gelezen alsdat mij een keuze werd gelaten..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman Bekijk bericht
De rode rakkers noemen dat democratie.
Is het ook, tot spijt van wie het benijdt.

Last van anti-democratische reflexen?

Laatst gewijzigd door Esperanza : 11 oktober 2006 om 06:59.
Esperanza is offline  
Oud 11 oktober 2006, 09:35   #67
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
?Heel bizar. Op mijn oproepingsbrief stond nochtans vermeld : 'de stemming is verplicht'.

Nergens heb ik iets gelezen alsdat mij een keuze werd gelaten..

Is het ook, tot spijt van wie het benijdt.

Last van anti-democratische reflexen?
Wanneer u zich heeft laten inschrijven (niet verplicht), dan is het evident dat u verplicht moet gaan stemmen.
de allochtonen zijn niet verplicht om te stemmen. ze moeten gaan stemmen wanneer ze zich aanmelden om te gaan stemmen!
fernand is offline  
Oud 11 oktober 2006, 09:47   #68
Marlboro
Banneling

Standaard

42 % van de allochtone schoolverlaters is laaggeschoold. Bij autochtone Belgen is dat 16 %. 54 % van de allochtonen spreekt thuis geen Nederlands. 49 % van de leerlingen basisonderwijs in een centrumstad als Mechelen is allochtoon. 9 % van de allochtone jongeren heeft een diploma hoger onderwijs, tegenover 39 % bij de autochtonen.
Met die kurkdroge cijfers pakt De Standaard uit naar aanleiding van de start van het nieuwe schooljaar. De cijfers plaatsen de klassieke verhaaltjes over de vermeende discriminatie bij aanwervingen en op de werkvloer in een ander daglicht.

Al in de basisschool lopen allochtonen achterstand op. Daardoor slagen ze ook niet in het algemeen secundair onderwijs en stappen ze over naar het technisch of beroepsonderwijs. Maar eigenlijk begint de vicieuze cirkel al in de kleuterklas. Heel wat allochtone ouders zien daar het nut niet van in. De dag dat hun kinderen naar de lagere school moeten, hebben ze al een achterstand opgelopen en die kloof wordt later maar zelden of nooit nog dicht gereden.

Bart Sturtewagen wijst er in De Standaard terecht op dat die situatie een splijtzwam dreigt te worden voor onze samenleving. “Wie met achterstand aan zijn schoolcarrière begint, heef al minder kans op een succesvolle integratie. (…) Kennis van het Nederlands is een doorslaggevende hefboom voor emancipatie en integratie.”
Marlboro is offline  
Oud 11 oktober 2006, 11:31   #69
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Confucius Bekijk bericht
Veeleer dan een overwinning van Janssens kunnen we spreken van een overwinning van de VRT en de linkse media.
Zelf gevonden?
drosophila is offline  
Oud 11 oktober 2006, 12:28   #70
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Zelf gevonden?
Met uw verzuurde reactie bevestigt u enkel de terechtheid van die vaststelling.
Online is offline  
Oud 11 oktober 2006, 12:31   #71
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Zelf gevonden?
Ik heb het toch ook gevonden.
Bob is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be