Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 18 november 2006, 12:15   #61
gladiator
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door veelzijdigaard Bekijk bericht
....
Ik ga met je akkoord dat geen enkel extremisme 'goed' kan zijn, en zowel extremisme van links als rechts aangepakt moet worden. We zullen beiden wel verschillen in de manier van aanpak, daar twijfel ik niet aan . Maar de wil is er, en dat is al een stap vooruit. Kort gezegd; ik vrees dat men zich te lang heeft blindgestaard op het rechtse extremisme, de ogen openen zich langzaam...Maar er is veel tijd verloren.

Waar ik ten zeerste aan twijfel:

1. De ideologie van de Islam zelf, hoe meer ik erover lees (Koran), hoe meer ik twijfel. Uit een internationale studie (aangehaald in het boek van Bruce Bawer) door een Deense professor bleek dat de Islam de meest gewelddadige godsdienst is, die het meest oproept tot haat, oorlog en geweld.
Zal een renaissance bij de Islam de nodige hervormingen doorvoeren? Komen die er, ooit? Bepaalde religieuze leiders hebben reeds duidelijk laten verstaan dat ze zich niet willen laten 'sturen'...geen inmenging wensen. Gaat men het op eigen houtje doen? WIL men het überhaupt?

2. Zal het lukken met 'dialoog'? Wanneer houdt de dialoog op, in het ergste geval?
gladiator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2006, 14:36   #62
Morghodius
Provinciaal Gedeputeerde

Morghodius's schermafbeelding

Standaard

Alle moslims Deporteren

En dan tellen we de gevangenen die ook buitenlands zijn en wel hier zijn geboren nog niet eens mee!
http://www.speed.planet.nl/planet/sh...3091/sc=92e720
Morghodius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2006, 14:57   #63
gladiator
Burgemeester

Standaard No Tears for Mama

No Tears for Mama

"Only one (1!) demonstration has been held in support of Mama Galledou. How different this would have been if a Muslim “youth” had been the victim of, say, police brutalities or attacks by white hooligans. A mere 250 people marched in protest of the ordeal inflicted on this young black woman – most of them fellow students and teachers of the medicine faculty where Miss Galledou studied."

...

"“In 1996 there were 6,700 police officers in the department, each working 40.5 hours per week. In 2006 we only have 4,000 officers who each work 35 hours per week. Since August 1st, 24 officers got injured during incidents. Over 40 police cars were damaged by objects thrown at them or were entirely demolished in arson attacks. The latter includes one army vehicle of the riot police CRS. Shots were fired at a vehicle of the emergency units in the 3rd district [arrondissement] of Marseille and petrol bombs were thrown at the police HQ in Vitrolles.”"

Laatst gewijzigd door gladiator : 18 november 2006 om 14:58.
Oud 18 november 2006, 15:07   #64
gladiator
Burgemeester

Standaard Welkom in het wilde westen van Brussel

Blijkbaar moeten we niet zo lang meer wachten op Parijse/Franse toestanden...Walgelijk;

=> Artikel van januari 2006

Beroering in ,,Niemandsland'' Molenbeek na moord op jonge Afrikaan

In de Heyvaertstraat, in het niemandsland tussen Sint-Jans-Molenbeek en Anderlecht, staat een groep zwijgende zwarten. Op de plek lag tot maandagochtend nog een grote plas geronnen bloed, bijna drie dagen na de moord op een jonge zwarte uit de buurt. Dat de poetsdienst van Molenbeek noch die van Anderlecht de moeite namen om het bloed op te ruimen, zegt alles over de manier waarop beide gemeenten op de vergeten wijk neerkijken: een buurt voor outcasts, met de aanblik van een sloppenwijk.
Tussen de zwarten staan ook Abdelhai en Sedeat, twee broers van de vermoorde jongen uit Niger. Onder hun voeten blinkt een grote zwarte vlek, met witte schuimranden. ,,Hier lag mijn broer'', wijst een bittere Abdelhai. ,,Meer dan twee dagen bleef zijn bloed hier liggen. Iedereen kon er zomaar doorheen stappen.''

Het eettentje Chez Fasso du Niger , op de hoek waar de moord plaatsvond, houdt zijn deuren wijselijk gesloten. Rechttegenover staat een auto met een ingeslagen achterruit. Het glas ligt deels op straat.

,,Toen ik hier een paar dagen geleden langsreed, stond hij hier ook al met ingeslagen ruiten'', fulmineert Vlaams Spirit-volksvertegenwoordiger Fouad Ahidar, die zich de zaak persoonlijk aantrekt. ,,Hoe wil je dat de armen die hier wonen zich ooit menswaardig kunnen voelen? Opkuisen, dat is de boodschap. Dat gemeenten hele wijken aan hun lot overlaten, dat is toch onbegrijpelijk en eigenlijk wraakroepend. Wie zijn de mensen die hier wonen? Hebben ze papieren? Waar wonen ze? Wie zijn de huisjesmelkers die er geld aan verdienen?''

,,Niemand controleert hier ooit wat er gebeurt. De politie rijdt wel eens een keertje door de straten, maar alleen met de autoramen netjes dicht. Ze kunnen toch ook zien dat hier auto's langs de straten staan met valse nummerplaten?''

,,De Brusselse politici kunnen het niet maken dat het er hier uitziet als in het eerste het beste ontwikkelingsland'', vindt Ahidar. ,,Brussel is toch de hoofdstad van Europa? Misschien, als de politie de zaak hier niet meer onder controle krijgt, moeten ze het leger maar inschakelen. Zo kan het niet langer. De wijk moet opgepoetst worden, de straten in orde gebracht en de straatverlichting gerepareerd.''

Boefjes baas

Het trottoir van de Heyvaertstraat ligt vol troep en de kasseien zijn half opgebroken. Vijftig meter verder, in de Gosseliesstraat, liggen een omgekieperde, half gesloopte wasmachine en een stapel vuilniszakken. De stank rond de zakken is niet te harden. Hetzelfde beeld in de Industriekaai, langs het kanaal Brussel-Charleroi, voor zover hier nog van een trottoir sprake kan zijn.

In de hele omgeving is er maar één activiteit: de koop en verkoop van tweedehandswagens, al dan niet voor export. ,,Het is hier dat kleine boefjes hun gestolen waar komen slijten'', zegt Ahidar. ,,De meest van die geheelde spullen worden snel weer op een transport gezet naar Afrika of elders. In deze buurt heerst volslagen wetteloosheid.''

De hoek om, aan de Ninoofsepoort, staan de panden waar seriemoordenaar Andras Pandy zijn slachtoffers in het zoutzuur gooide. De gemeente kondigde destijds aan dat ze de panden zou afbreken en er iets moois in de plaats zou komen. Pandy zit al jaren achter de tralies, maar zijn kleine huizen staan voort te verkrotten en zijn grotendeels overplakt met affiches. Het enige alternatief dat de gemeente Molenbeek voor de plek kon bedenken zijn enkele grootschalige kantoorgebouwen.

De buurt van Tour & Taxis, in de schaduw van die lelijke gebouwen van de KBC, is evengoed een gevaarlijke, vuile en slecht verlichte buurt waar na zonsondergang bendes van divers allooi de dienst uitmaken. ,,Ze zouden hier beter investeren in het leefbaar maken van de hele buurt in plaats van alweer een kantoorgebouw neer te zetten", zegt een echte Brusselaar die met een zakje vol broodkruimels voor de vogels onderweg is naar het Alphonse Lemmensplein.

Vlaams Belang

,,Eigenlijk zou elke gemeente haar eigen Marshallplan moeten maken'', besluit Ahidar, terwijl hij met zijn bestelwagen Sint-Jans-Molenbeek uitrijdt. ,,Het gaat niet langer op om iedereen die de probleembuurten wil aanpakken in de extreem-rechtse hoek te duwen. Integendeel: de mensen van het Vlaam Belang willen niks liever dan dat we zwijgen. Ik ben niet in de politiek gestapt om alleen maar goed nieuws te vertellen. Als er dingen fout gaan, moeten ze gezegd worden. En dat zal ik blijven doen.''

Frans STEENHOUDT24/01/2006

De 'mérite' (om het gepast te zeggen) van 200j verfransing in Brussel...

Laatst gewijzigd door gladiator : 18 november 2006 om 15:09.
Oud 18 november 2006, 15:21   #65
gladiator
Burgemeester

Standaard VS-generaal: Derde Wereldoorlog door islam-extremisme

Ik denk er ook zo over...Maar het is volgens mij helaas 5 na 12.

VS-generaal: Derde Wereldoorlog door islam-extremisme

"CAMBRIGDE - Als de wereld geen manier vindt om de opkomst van het islamitische extremisme in te dammen, is een Derde Wereldoorlog onvermijdelijk. Deze waarschuwing uitte de Amerikaanse topcommandant in het Midden-Oosten, generaal John Abizaid, vrijdag tijdens een lezing op de Harvard-universiteit in het Amerikaanse Cambridge.

AP
De Amerikaanse topcommandant in het Midden-Oosten, John Abizaid.
Foto: AP

Abizaid vergeleek de groei van militante ideologieën, zoals de macht achter het terreurnetwerk al-Qaeda, met de opkomst van het fascisme in de jaren twintig en dertig in Europa. Die ontwikkeling leidde tot de Tweede Wereldoorlog.

Volgens Abizaid moeten extremisten worden gestopt omdat zij anders in staat worden gesteld een voordeel te behalen. Zij kunnen dan vanuit een veilig toevluchtsoord opereren en massavernietigingswapens ontwikkelen, aldus de topgeneraal."
Oud 18 november 2006, 23:16   #66
gladiator
Burgemeester

Standaard Weeral een scherpe conclusie

door Bat Ye'or op pagina 77 van 'Eurabia', ik lijk persoonlijk gelijkgestemd met haar...(zie hoger)

"On the international level, the associative policy of the Euro-Arab Dialogue has led the EU to defend Muslim causes, and particularly the Palestinians at every opportunity. The huge sums that the EU pays to Arab Mediterranean countries and the Palestinians amount to another tribute exacted for its security within the dar al-sulh. Europe thereby put off the threat of a jihad aimed at the dar al-harb by opting for appeasement and collusion with international terrorism - while blaming the increased world tensions on Israel and America so as to preserve its dar al-sulh position of subordinate collaboration, if not surrender, to the Islamists."

Wat enkele samenwerkingsvoorwaarden zijn voor de EAD, Arabische kant:

1. attaining economic and industrial parity with the West by the transfer to Arab countries of modern technology, particularly military and nuclear technology.

2. implanting in Europe a large Muslim population, which would enjoy all the political, cultural, social, and religious rights of the host country.

3. imposing the political, cultural, and religious influences of Arab Islamism on European countries, through an immigrant population that remained politically and culturally attached to its countries of origin.

Meteen wordt weer een hele hoop duidelijk...
Oud 20 november 2006, 13:16   #67
colargo
Banneling

colargo's schermafbeelding

Standaard

Ter herinnering :

http://www.youtube.com/watch?v=6ZWze2zUUm4
colargo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2006, 00:33   #68
gladiator
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colargo Bekijk bericht
De toekomst van Europa...

Ach, ik heb het van de positieve kant leren bekijken: elk jaar evalueer ik de situatie hier opnieuw. Ziet het ernaar uit dat we verder afglijden (moet je niet aan twijfelen) houdt NIETS me nog hier en verkoop (of verhuur?) ik eventueel m'n woning. Een vriend denkt ook aan emigreren, op dit moment nog om andere redenen...hoewel. Beiden 'hoog' opgeleid (hoge school studenten).

Dus naast de instroom van 'uitheemse beloftes' een exodus van mensen die het establishment toch liever kwijt wil hier; het kan niet rap genoeg gaan.

Maar dat de slimmeriken vertrekken wisten we al. We maken eigenlijk beter niet teveel reclame hierover, want ik wil nog n goeie prijs voor m'n vastgoed later .
Oud 21 november 2006, 09:34   #69
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dvarek Bekijk bericht
Ik denk er ook zo over...Maar het is volgens mij helaas 5 na 12.

VS-generaal: Derde Wereldoorlog door islam-extremisme

"CAMBRIGDE - Als de wereld geen manier vindt om de opkomst van het islamitische extremisme in te dammen, is een Derde Wereldoorlog onvermijdelijk. Deze waarschuwing uitte de Amerikaanse topcommandant in het Midden-Oosten, generaal John Abizaid, vrijdag tijdens een lezing op de Harvard-universiteit in het Amerikaanse Cambridge.

AP
De Amerikaanse topcommandant in het Midden-Oosten, John Abizaid.
Foto: AP

Abizaid vergeleek de groei van militante ideologieën, zoals de macht achter het terreurnetwerk al-Qaeda, met de opkomst van het fascisme in de jaren twintig en dertig in Europa. Die ontwikkeling leidde tot de Tweede Wereldoorlog.

Volgens Abizaid moeten extremisten worden gestopt omdat zij anders in staat worden gesteld een voordeel te behalen. Zij kunnen dan vanuit een veilig toevluchtsoord opereren en massavernietigingswapens ontwikkelen, aldus de topgeneraal."
ik vind het moslim-extremisme eigenlijk gevaarlijker als het nazisme.De nazis zijn begonnen in Duitsland, hadden bondgenoten in Italië en Japan.En hier en daar nog wat partizanen en meelopers.En daarmee was het vat af.De islam is over de hele wereld verspreid.Die kunnen, als het er echt tegen zit, een miljard 1/2 mensen optrommelen, mannen, vrouwen en kinderen...allemaal in staat om zich te laten ontploffen met een bom in hun rugzak...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2006, 11:57   #70
colargo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
ik vind het moslim-extremisme eigenlijk gevaarlijker als het nazisme.De nazis zijn begonnen in Duitsland, hadden bondgenoten in Italië en Japan.En hier en daar nog wat partizanen en meelopers.En daarmee was het vat af.De islam is over de hele wereld verspreid.Die kunnen, als het er echt tegen zit, een miljard 1/2 mensen optrommelen, mannen, vrouwen en kinderen...allemaal in staat om zich te laten ontploffen met een bom in hun rugzak...
Daarbij komt nog dat ze hun bevel en boodschap krijgen van een "profeet"!!

Fuhrer hitler was dood en heel het regime viel uit elkaar.
Moslimfundi's zijn kameleons, ze vertellen ons wat we willen horen maar
denken toch het hunne. En ze zullen altijd hun wil doorvoeren omdat dat juist de reden van hun bestaan is nml. de wereld onderwerpen aan islam.

Nu is het dezelfde fascistische troep als40-45, maar de leider is onraakbaar aangezien het om een denkbeeldig fictief figuur is!!!
En ze zijn idd talrijker en veel meer verspreider dan de nazis destijds.

Wat ik niet versta is, een dictatoriale groep die moorden en aanslagen massaal goedkeuren. Dat deze dan nog eens subsidies krijgen in ons land.
De redenering is waarschijnlijk het volgende : geeft een kind een koekje en het zal braaf zijn en zwijgen!
Het probleem met de islam is dezelfde als met de allochtonen(in het algemeen) nu.
Ze hebben het eerst te lang laten aanmodderen en zitten nu massaal in the shit.
Nu laten ze alles toe aan die fascistische religie, en zullen we nog meer in de stront zitten omdat we te laks geweest zijn.
Op een bepaald moment heb je een point of no return die het eigenlijk nog onmogelijk maakt om een bepaalde zaak terug evenwicht te krijgen.

Wat er moet komen is een tweede "Nuremberg Trial" waar men aantoont dat de islam een fascistische religie is die al de rest verwerpt en afkeurt die niet bij hen thuis hoort. Dit in het bijzijn van de grote leiders en kenners v/d islam. Waar alles zwart op wit weerlegd wordt met ivm aanslagen,moorden,opvattingen,doelstelling,....... ......

Laatst gewijzigd door colargo : 21 november 2006 om 12:18.
Oud 21 november 2006, 19:49   #71
gladiator
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colargo Bekijk bericht
Het probleem met de islam is dezelfde als met de allochtonen(in het algemeen) nu.
Ze hebben het eerst te lang laten aanmodderen en zitten nu massaal in the shit.
Nu laten ze alles toe aan die fascistische religie, en zullen we nog meer in de stront zitten omdat we te laks geweest zijn.
Op een bepaald moment heb je een point of no return die het eigenlijk nog onmogelijk maakt om een bepaalde zaak terug evenwicht te krijgen.
Wat velen niet weten (misschien maar goed ook) is dat de Europese leiders hun ziel, bevolking en land verkocht hebben aan de olieduivels in de vroege jaren 70. Men had beter een generatie kou geleden en gewerkt aan andere oplossingen voor het energieprobleem dan dit uitstel van executie. De prijs die men nu zal betalen op lange termijn is velen malen hoger. Maar men is gegijzeld en de leiders van vandaag zijn vooral druk bezig met het heden, niet de toekomst. Niet verwonderlijk eigenlijk gezien de hachelijke situatie...

Maar ach, WIJ weten het, zie het als positief. Als de rest nog in sprookjes wil geloven is dat misschien nog de beste optie. Meer kan je niet doen.
Oud 21 november 2006, 21:37   #72
colargo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dvarek Bekijk bericht
Wat velen niet weten (misschien maar goed ook) is dat de Europese leiders hun ziel, bevolking en land verkocht hebben aan de olieduivels in de vroege jaren 70. Men had beter een generatie kou geleden en gewerkt aan andere oplossingen voor het energieprobleem dan dit uitstel van executie. De prijs die men nu zal betalen op lange termijn is velen malen hoger. Maar men is gegijzeld en de leiders van vandaag zijn vooral druk bezig met het heden, niet de toekomst. Niet verwonderlijk eigenlijk gezien de hachelijke situatie...

Maar ach, WIJ weten het, zie het als positief. Als de rest nog in sprookjes wil geloven is dat misschien nog de beste optie. Meer kan je niet doen.
Ooit eens een europarlementslig gekend van aziatische afkomst die verhuisd is naar nieuw zeeland!!! Ik praat nu van 15 jaar geleden. Die zei dat europa rare tijden tegmoet zal komen ivm dat onderwerp en is daarom met z'n familie verhuisd en ging daar ook kunnen werken. Ik vond dat toen wel enorm over the top, maar ondertussen heb ik m'n mening herzien. En heeft die man eigenlijk jammer genoeg gelijk.
Oud 30 november 2006, 19:18   #73
gladiator
Burgemeester

Standaard Ondertussen

niet zo ver van huis...

Militante moslims vallen internetcafés aan in de Gazastrook

"dat de cafés werden aangevallen omdat ze "het bewustzijn van een hele jongerengeneratie in bezit hebben genomen. In plaats van zich aan de jihad en de geloofsleer te wijden, dienen ze de belangen van de Joden en de kruisvaarders". "
...

"De extremisten zeggen voorts dat ze een vrouw zuur in het aangezicht hebben gegooid omdat ze geen hoofddoek droeg. Studentes worden opgeroepen hoofddoeken en geen aanlokkelijke kledij meer te dragen. Bovendien werd een auto vernield, waarin een chauffeur 's nachts luide muziek had gespeeld."

Time is on my side...yes it is!
Oud 20 december 2006, 17:53   #74
gladiator
Burgemeester

Standaard Tijd

om deze draad nog eens af te stoffen. Zelf geen motivatie meer gehad (wegens vrij duidelijk en makkelijk) om nog zulke artikels bij elkaar te zoeken.

Maar er is wel weer een mooi samenraapsel te lezen op:

Dispatch from the Eurabian Front: I’m Dreaming of a Halal Christmas

Vergeet zeker niet om de links in het artikel eens te volgen, de moskeën in Europa worden groot, groter, grootst!

Laatst gewijzigd door gladiator : 20 december 2006 om 17:54.
Oud 20 december 2006, 18:48   #75
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morghodius Bekijk bericht
Alle moslims Deporteren
Dat durf je niet, zelfs dat in het openbaar zeggen durf je niet laat staan dat in werkelijkheid te realiseren,.
Te veel geblaf een stoerdoenerij, zolang onder de vlamingen schijters zijn...

Laatst gewijzigd door Lincoln : 20 december 2006 om 18:49.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be