![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het zijn dus niet enkel holebi's die dergelijke problemen hebben. Het zijn ook niet alle holebi's die emotionele schade oplopen. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 26 oktober 2006 om 06:29. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
2) Wat is dan wel de bedoeling van het anti-holebi-dogma? Als je door een daad iemand schade berokkent en je bent daarvan op de hoogte, dan heb je 2 keuzes: of wel doe je verder en blijf je bewust mensen kwetsen ofwel stop je met de kwetsende handeling. U wil toch niet beweren dat willens en wetens mensen kwetsen een goede daad is? 3) Dus als de meerderheid van een land voor het uit moorden van holebi's of christenen is, of tegen stemrecht van vrouwen, dan is dat perfect verdedigbaar volgens u? Is goed en democratisch bestuur niet dat je enerzijds het volk inspraak geeft, maar anderzijds minderheden beschermd? Landen waar er van holebi-rechten geen sprake is zijn landen waar de godsdienst nog veel invloed heeft. Ik ben er zelfs van overtuigd dat de onverdraagzaamheid tegenover holebi's en holebi-rechten een godsdienstige oorsprong heeft.
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Van een aanhanger van een theocratisch regime - tenzij je me onmiddelijk kunt aantonen dat Vaticaanstad als natie een democratie is met een keure aan politieke partijen en jouw opperpriester op een democratische wijze is verkozen - heb ik geen lesjes te leren inzake democratische grondbeginselen.
![]() |
#65 | |||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat u al dan niet ziet, daar kan ik niets aan veranderen. Ik kan u enkel zeggen dat ik Gods openbaring (of toch minstens een deel ervan) iedere dag opmerk, en dat ik niet de enige ben. Ik beweer niet dat alle christenen vrijdenkers zijn, wel dat christenen vrijdenkers kunnen zijn. Ik gaf de voorbeelden van Newton en Lemaïtre, 2 christenen, aan wie we o.a. de wetten van de mechanica en de oerknaltheorie te danken hebben. Wilt u nu zeggen dat zij geen vrijdenkers zijn? Als vrijdenkers op voorhand het bestaan van een goddelijk wezen ontkennen, hoe vrij zijn die vrijdenkers dan in hun denken? Citaat:
Citaat:
Geef eens een voorbeeld van de afgelopen 40 jaar waarbij de katholieke kerk haar standpunt op een ondemocratische manier heeft opgedrongen aan de niet-katholieke bevolking? Citaat:
Heeft u dan liever dat die mensen geen hulp krijgen? Dogma's zijn niet uitgevonden door de mens. Maar zelfs al was dat wel zo dan is er nog geen reden om ze te verwerpen.
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Minister-President
|
![]()
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#68 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wat mij betreft is deze eenzijdige "discussie" afgelopen. Ik kan even goed tegen een muur staan praten. Het beste nog.
![]() |
#69 | |
Minister-President
|
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik begrijp je ergernis heel goed. Het is natuurlijk niet leuk om afgewezen te worden op grond waarmee je geboren bent, zoals de top van de RKKerk doet. Maar vergeet één ding niet: de Kerk is méér dan het Vaticaan. De Kerk is een gemeenschap van miljoenen gelovigen, homo's en hetero's, mannen en vrouwen, jongeren en bejaarden,... ZIJ vormen de Kerkgemeenschap, niet het Vaticaan. Maar onze ogen (en zeker van de media) richten zich enkel tot de top. Jammer! Want er klinken (zeker in Vlaanderen) heel andere stemmen in de (Vlaamse) Kerk. Gelukkig maar. Iedereen hoort vertegenwoordigd te zijn, want zo heeft Christus het ook bedoeld. Hij ging toch ook naar de uitgestoten minderheden uit Zijn tijd. Soit, homofielen zijn ook zeer geëngageerde mensen, ook binnen de Kerk. Ik vind het goed om hun stem te blijven horen, niet gericht tot de top maar juist tot de basis, want hoe meer je schopt tegen het Vaticaan, hoe minder je kunt bereiken. Want het Vaticaan zal pas luisteren als de meerderheid van haar gelovigen achter dit standpunt staat. En ja, er is wel degelijk evolutie!!! Inzake oecumene, wetenschappelijk-eerlijkheid ivm bijbelonderzoek (cfr. aanvaarding evolutieleer), meae culpae, scherpste veroordelingen van geweld, herinstelling van het condoombeleid (cfr. vorige treads),... Zo aanvaardt de Kerk ondertussen wel homofilie (wel geen homoseksualiteit, let op het verschil). De stap is niet groot meer, maar...de Weg is nog lang.
![]() |
![]() |
#71 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Verder is mijn ervaring met (sommige) gelovigen dat je idd net zo goed tegen een boom kunt gaan aanlullen, even zinvol. Deze mensen w�*llen geloven in dogma's, mysteries, koste wat het koste. Zoals Wittgenstein die in zijn Tractatus logoci-philosophicus concludeerde: ‘waarover niet gesproken kan worden, moet men zwijgen’. Er is werkloosheid, een staatschuld, een beperkte energievoorraad, armoede, probleem van vergrijzing, enz enz. Soms denk ik weleens is het soms niet beter om ons met deze zaken bezig te houden i.p.v. met lugubere sprookjes. Dit zijn in tegenstelling tot religie zaken die er toe doen. Religie is tijdverspilling en de mensheid een last.
![]() |
![]() |
#75 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is niet alleen de paus die regeert, maar ook de Curie bijgestaan door een schare titulaire bisschoppen, theologen en geestelijken; er is om de zoveel jaar een bisschoppensynode die het beleid bepaald. En dat allemaal in het kleinste staatje van de Wereld. Zelfs Robland was minder democratisch ![]()
![]() |
![]() |
#76 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#77 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Doei. Tot later nog eens.
![]() |
![]() |
#78 | |
Minister-President
|
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De persoonlijke vriendjes van de paus moet je ook wel met een korreltje zout nemen. Ik denk niet dat kardinalen �* la Godfried Danneels dichte vriendjes zijn.
![]() |
![]() |
#80 | |
Minister-President
|
![]()
|
![]() |
![]() |