![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
We kunnen allemaal thuisblijven en genieten van een uitkering aangezien deze toch volledig terugvloeit naar de overheid en het -volgens u- dus een 0 operatie is. We kunnen zelfs de uitkeringen drastisch verhogen dan, echter wel met de beperking dat men niet mag sparen......Alles moet terug uitgegeven worden om alzo het plaatje te doen kloppen. Alleen moeten we wel vrijwilligers vinden die middenstandertje willen spelen. Bangelijk!!...... Hoe dat daar nog niemand eerder op gekomen is is mij een vraagteken ![]() Laatst gewijzigd door zorlac : 18 oktober 2006 om 00:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De werkgevers hebben eigenlijk evenmin veel last van een werkloosheidspercentage van een dergelijke omvang, want het creëert een arbeidsreserve, wat dan weer de lonen tempert. Dit is geen morele stellingname, maar een feitelijke analyse. Wat ik dus beweer is dat als een land de keus heeft tussen het wel geven van uitkeringen aan werklozen, zieken, gepensioneerden, of dit niet doen, de eerste keus altijd het beste is. Niet alleen is het geen oorzaak van veraming van het land, zoals de geschiedenis bewijst, maar uitkeringen en een goede sociale zekerheid hebben nog tal van andere voordelen: minder criminaliteit, minder bedelaars en daklozen,... Er is maar één groot probleem: als de minimumlonen te laag liggen, of er is onvoldoende opvang voor de kinderen van werkende moeders, dan kunnen er werkloosheidsvallen onstaan. Zo blijven sommigen zitten in de werkloosheid, wat aanleiding kan geven tot depressies en het gevoel om nutteloos te zijn. Ik geef dus geen pleidooi voor massale werkloosheid, mijn visie is genuanceerd. Maar je mag niet vergeten dat mijn commentaar een reactie was op jouw opmerking over een "kosten-batenanalyse".
![]() |
![]() |
#63 |
Minister
|
![]() Trouwens voor alle duidelijkheid Zorlac, ik ben eigenlijk ook geen voorstander van het feit dat veel migranten trouwen met iemand uit het land van hun ouders. Dit lijkt mij slecht voor de integratie. Deze ("politiek-niet correcte")mening wordt ook gedeeld door veel progressieve allochtonen, zoals Mimount Bousakla of Tariq Fraihi. Maar ik vind niet dat je dat moet verbieden, hoewel ik het afkeur. Mijn opinie over de hoofddoekwestie, waar je begrip voor kon opbrengen hoewel je het er niet mee eens was, is gebaseerd op eenzelfde redenering .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Parlementslid
|
![]()
![]() |
![]() |
#66 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aangezien uitkeringen toch niets kosten kunnen we die probleemloos vervijfvoudigen. Citaat:
Dat dit min of meer betaalbaar blijft danken we aan de automatisering die de productiviteit per arbeider (niet per inwoner) opdrijft. Citaat:
Citaat:
Waarom worden knelpuntberoepen dan niet ingevuld ? Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
|
![]() Bwa, als die agenten toch altijd de boemannen zijn, waarom schieten ze dan in de lucht? Wat mij betreft zouden ze zich mogen beschermen door op dat tuig te schieten.
Het is jammer dat onze maatschappij zo is moeten evolueren dat mensen al niet meer veilig zijn in hun eigen land. Maar ja, wat wens je van linkiewinkies aan de macht, want die kicken blijkbaar op anarchistische lynchpartijen, zoals ik kan afleiden uit het topic over repressie. Eigen volk laten ze liever creperen en de vreemde geweldenaar, daar knikt men voor. Ruim zestig jaar geleden was het net hetzelfde, maar dat zien ze liever niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar het opvallende aan heel de zaak is dat u het wel afkeurt, maar er niets aan wil doen. De handjes in de lucht steken en zeggen, "we kunnen er nix tegen beginnen....". ![]() Wel dan zeg ik, liever wat strikter optreden tav gezinshereniging, huwelijkspartner uit land van herkomst en migratie in't algemeen! Niet om de mensen wat te pesten, maar om degenen die hier reeds zijn beter te kunnen integreren. Nu zitten we met de situatie dat zéér veel van die mensen onder de armoedegrens leven en dat kan toch ook niet de bedoeling zijn. Daarom zou het beter zijn om: -a- Gezinsherenigingen gewoonweg stop te zetten of drastisch te beperken. -b- Zware voorwaarden op te leggen tav de eventuele huwelijkspartner uit het land van herkomst. (bvb. vereiste basisloon van de partner hier sterk verhogen, leeftijd verhogen, ...etc.) Hier zijn leuke meiden genoeg, en er is geen enkele redenen om ginder uw bruid te gaan halen. Tenzij je natuurlijk opnieuw een volledige familie naar hier wil halen, of een vrouw als slaafje wil(ze kan de taal niet ed., de man heeft volledige macht). Dit moeten we tegengaan!! -c- Een algemene migratiestop door te voeren, tenzij mensen uit oorlogsgebied komen natuurlijk. Maar zeker wel een nul-tolerantie tav econ.vluchtelingen. (dit zal voor een afschrik effect zorgen en alzo zullen gelukzoekers ons land mijden) D�*t zijn volgens mij al een aantal maatregelen die kunnen genomen worden om de hier reeds zijnde migranten beter te integreren en dus een beter leven te geven in ons land. Wat goed is voor hen en voor ons...win/win dus. Nu is't gewoon dweilen met de kraan open, met enkel verliezers als gevolg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Burger
|
![]() Men zal strenger moeten worden.
Laatst gewijzigd door Stein : 18 oktober 2006 om 14:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
Wenst u alle luxe van de wereld: verkoop je volk, land en staat aan de islam. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het woord "achtergestelde" draagt in zich de idee dat een externe factor of "agent" verantwoordelijk is voor de minder voordelige positie waarin de "achtergestelde" zich bevindt. En wat is dan de sociaaleconomische oorzaak van de bedroevende toestand waarin bepaalde bevolkingsgroepen zich bevinden?
![]() |
![]() |
#73 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Minister-President
|
![]() Onbekwamen kunnen geen geld verdienen, u bent daar een mooi voorbeeld van. U mag van mijn part alles betwisten wat u wil, maar als u geen aandeelhouder bent van mijn bedrijf, hebt u wat de strategie van dit bedrijf betreft alleen maar het recht om uw bakkes te houden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() Links lullen en rechts smullen : de identiteit van la nouvelle gauche caviar samengevat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() Over welk bedrijf gaat het hier ?
Ik ben den draad kwijt ? Na de werkgroep morkhoven den flair ? Wat ga ik hier nog meemaken ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() Is humo nu ook al een bedrijf ?
|
![]() |
![]() |