Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 oktober 2006, 00:44   #61
zorlac
Parlementsvoorzitter

zorlac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove Bekijk bericht
Diegenen die geen werk hebben (door hun lage scholingsgraad of door de discriminatie op de arbeidsmarkt) betalen natuurlijk geen belastingen op arbeid, maar net als iedereen anders wel BTW op alles wat ze kopen, gemeentebelasting, provinciebelasting,... Het beetje geld dat ze dan nog overhouden van hun uitkering of pensioen, wordt bijna integraal gespendeerd aan consumptie. Het is een welgekend economisch feit dat gezinnen met een laag inkomen een veel groter gedeelte van hun budget aan consumptiegoederen besteden, terwijl gezinnen met een hoog inkomen meer kunnen sparen. Vanuit het standpunt van de nationale economie kosten uitkeringen dus niets, ik herhaal 0,0 euro. Want de meest arme gezinnen besteden al hun geld onmiddellijk opnieuw in de lokale economie, bij de plaatselijke middenstand, die op hun beurt consumeren en belast worden. De rijkste gezinnen daarentegen hebben genoeg geld over om hun kapitaal te versluizen naar buitenlandse belastingsparadijzen.
Fantastisch man......Gij hebt het aards paradijs uitgevonden.

We kunnen allemaal thuisblijven en genieten van een uitkering aangezien deze toch volledig terugvloeit naar de overheid en het -volgens u- dus een 0 operatie is. We kunnen zelfs de uitkeringen drastisch verhogen dan, echter wel met de beperking dat men niet mag sparen......Alles moet terug uitgegeven worden om alzo het plaatje te doen kloppen.
Alleen moeten we wel vrijwilligers vinden die middenstandertje willen spelen.

Bangelijk!!...... Hoe dat daar nog niemand eerder op gekomen is is mij een vraagteken

Laatst gewijzigd door zorlac : 18 oktober 2006 om 00:45.
zorlac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2006, 01:11   #62
Dr. Strangelove
Minister

Dr. Strangelove's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorlac Bekijk bericht
Fantastisch man......Gij hebt het aards paradijs uitgevonden.

We kunnen allemaal thuisblijven en genieten van een uitkering aangezien deze toch volledig terugvloeit naar de overheid en het -volgens u- dus een 0 operatie is. We kunnen zelfs de uitkeringen drastisch verhogen dan, echter wel met de beperking dat men niet mag sparen......Alles moet terug uitgegeven worden om alzo het plaatje te doen kloppen.
Alleen moeten we wel vrijwilligers vinden die middenstandertje willen spelen.

Bangelijk!!...... Hoe dat daar nog niemand eerder op gekomen is is mij een vraagteken
Ik schreef nergens dat iedereen kan thuisblijven. Hoewel ik betwijfel dat iedereen dat zou willen, zelfs al zouden de uitkeringen veel hoger zijn. Natuurlijk is het noodzakelijk dat er voldoende wordt geproduceerd om de economie op peil te houden. Maar het is toch duidelijk dat ondanks de toegenomen werkloosheid en het veel groter aantal gepensioneerden in vergelijking met de jaren '60, de totale output van de economie noet gedaald is, en de productiviteit per inwoner evenmin (integendeel). De nationale economie heeft eigenlijk weinig last van een werkloosheidspercentage tussen de 5 en de 10%. De automatisering zorgt ondertussen eerder voor overprductie, zowel in de landbouw als in de industrie, waardoor veel mensen tegenwoordiger een job hebben in de niet-productieve tertiaire sector. (Tussen haakjes, als ik zeg niet-productief bedoel ik dit economisch, ik beweer niet dat de tertiaire sector niet nuttig is).
De werkgevers hebben eigenlijk evenmin veel last van een werkloosheidspercentage van een dergelijke omvang, want het creëert een arbeidsreserve, wat dan weer de lonen tempert. Dit is geen morele stellingname, maar een feitelijke analyse.
Wat ik dus beweer is dat als een land de keus heeft tussen het wel geven van uitkeringen aan werklozen, zieken, gepensioneerden, of dit niet doen, de eerste keus altijd het beste is. Niet alleen is het geen oorzaak van veraming van het land, zoals de geschiedenis bewijst, maar uitkeringen en een goede sociale zekerheid hebben nog tal van andere voordelen: minder criminaliteit, minder bedelaars en daklozen,...
Er is maar één groot probleem: als de minimumlonen te laag liggen, of er is onvoldoende opvang voor de kinderen van werkende moeders, dan kunnen er werkloosheidsvallen onstaan. Zo blijven sommigen zitten in de werkloosheid, wat aanleiding kan geven tot depressies en het gevoel om nutteloos te zijn.
Ik geef dus geen pleidooi voor massale werkloosheid, mijn visie is genuanceerd. Maar je mag niet vergeten dat mijn commentaar een reactie was op jouw opmerking over een "kosten-batenanalyse".
Oud 18 oktober 2006, 01:22   #63
Dr. Strangelove
Minister

Dr. Strangelove's schermafbeelding

Standaard

Trouwens voor alle duidelijkheid Zorlac, ik ben eigenlijk ook geen voorstander van het feit dat veel migranten trouwen met iemand uit het land van hun ouders. Dit lijkt mij slecht voor de integratie. Deze ("politiek-niet correcte")mening wordt ook gedeeld door veel progressieve allochtonen, zoals Mimount Bousakla of Tariq Fraihi. Maar ik vind niet dat je dat moet verbieden, hoewel ik het afkeur. Mijn opinie over de hoofddoekwestie, waar je begrip voor kon opbrengen hoewel je het er niet mee eens was, is gebaseerd op eenzelfde redenering .
Dr. Strangelove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2006, 07:49   #64
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Frankrijk - ’Het wachten is op eerste dode agent’ door Paul-Kleis Jager Trouw.nl

Bijna een jaar na de beruchte rellen in Franse probleemwijken, is het nog steeds onrustig. Gemiddeld raken in de banlieue 14 agenten per dag gewond. Dit weekend was het raak in Epinay-sur-Seine, een Parijse voorstad. Drie agenten kregen een oproep voor een roofoverval en werden opgewacht door zo’n dertig jongens met knuppels en bivakmutsen. De drie konden zich bevrijden door waarschuwingsschoten te lossen. Eén agent belandde in het ziekenhuis met een verbrijzelde kaak.
Donderdag was er een soortgelijk incident in La Courneuve, een andere voorstad: ook hier hielden agenten een overmacht aan belagers op afstand door in de lucht te vuren.
Eerder deze maand reed een jeugdbende in Les Mureaux (op ongeveer 30 kilometer ten westen van Parijs) een politieauto klem en stak de wagen daarna in brand. Eind september moesten in Corbeil-Essonnes twee agenten met ernstig letsel worden opgenomen: net als hun collega’s in Epinay waren zij in een hinderlaag gelokt.
„Dit zijn de incidenten die de media halen”, zegt Nicolas Comte, voorzitter van de politiebond SGP-FO tegen Trouw. „Maar van één politiebureau in Les Mureaux zijn dit jaar 31 dienders gewond geraakt, van wie twintig in de laatste twee maanden.”
Het ministerie van binnenlandse zaken telde in de eerste zes maanden van dit jaar in het hele land 2458 gewonde agenten, gemiddeld veertien per dag. Dat is veel, zeker als je meetelt dat kwetsuren pas in de statistiek komen als een politieman niet op zijn werk verschijnt. De kleine, radicale bond Action Police spreekt van ’een intifada’ in de voornamelijk door immigranten bewoonde wijken.
Het geweld neemt niet alleen toe, maar wordt ook harder. „Wij zien voor het eerst dat er een wil is om een flic te pakken te nemen, om er eentje te doden”, stelt Comte vast.
Voor de rellen van november vorig jaar werden de ME en de politie vaak ontvangen met stenen en molotovcocktails. „De bendes maakten daarbij terugtrekkende bewegingen”, aldus Comte. „Nu blijven ze staan en vallen vervolgens aan – de rollen worden omgedraaid.”
Er zijn ook steeds vaker vuurwapens in het spel. „Dat zagen we voor het eerst bij de rellen. In extreme situaties kun je niet anders dan waarschuwingsschoten geven, maar het risico bestaat dat jongeren denken dat schieten erbij hoort. In Epinay is ook geschoten op de politie.”
Eind deze maand is het een jaar geleden dat de banlieue-rellen uitbraken. Comte vreest met zijn collega’s van andere bonden een nieuw dieptepunt: een ’gewelddadige herdenking’ van de rellen.
Comte pleit niet alleen voor meer middelen voor zijn leden, hij benadrukt ook de noodzaak van een dialoog. In elke probleemzone, waarvan Frankrijk er meer dan tweehonderd telt, zouden comités moeten komen met vertegenwoordigers van het onderwijs, verenigingen, gemeenten en politie.

Voil�* de resultaten van het progressieve verrijkingssprookje.
En verrijkt dat ze nu zijn in Frankrijk. Men heeft dan wel een nieuwe industriesector uit de mouw geschud, de allochtonenpamperindustrie waar la gauche caviar zijn mannetjes en vouwtjes geparachuteerd heeft, voor de Franse maatschappij blijft het één en al verarming.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2006, 10:55   #65
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Zijde gij da?
Oud 18 oktober 2006, 11:54   #66
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik schreef nergens dat iedereen kan thuisblijven.
Dat deed je inderdaad niet maar daar komt het wel op neer.
Aangezien uitkeringen toch niets kosten kunnen we die probleemloos vervijfvoudigen.
Citaat:
Maar het is toch duidelijk dat ondanks de toegenomen werkloosheid en het veel groter aantal gepensioneerden in vergelijking met de jaren '60, de totale output van de economie noet gedaald is, en de productiviteit per inwoner evenmin (integendeel).
En dan vergeet ge nog de tewerkstelling die weinig aan tot economie bijdraagt.
Dat dit min of meer betaalbaar blijft danken we aan de automatisering die de productiviteit per arbeider (niet per inwoner) opdrijft.
Citaat:
De nationale economie heeft eigenlijk weinig last van een werkloosheidspercentage tussen de 5 en de 10%. De automatisering zorgt ondertussen eerder voor overprductie, zowel in de landbouw als in de industrie, waardoor veel mensen tegenwoordiger een job hebben in de niet-productieve tertiaire sector. (Tussen haakjes, als ik zeg niet-productief bedoel ik dit economisch, ik beweer niet dat de tertiaire sector niet nuttig is).
Dan kunnen we toch de lonen van de arbeiders laten stijgen want zij zijn het uiteindelijk die produceren en de minder gegeerde beroepen bevolken. Wedden dat de knelpuntberoepen snel zullen ingevuld worden?
Citaat:
De werkgevers hebben eigenlijk evenmin veel last van een werkloosheidspercentage van een dergelijke omvang, want het creëert een arbeidsreserve, wat dan weer de lonen tempert. Dit is geen morele stellingname, maar een feitelijke analyse.
Reserve ?
Waarom worden knelpuntberoepen dan niet ingevuld ?
Citaat:
Wat ik dus beweer is dat als een land de keus heeft tussen het wel geven van uitkeringen aan werklozen, zieken, gepensioneerden, of dit niet doen, de eerste keus altijd het beste is. Niet alleen is het geen oorzaak van veraming van het land, zoals de geschiedenis bewijst, maar uitkeringen en een goede sociale zekerheid hebben nog tal van andere voordelen: minder criminaliteit, minder bedelaars en daklozen,.
Mag ik erop wijzen dat pensioenen geen uitkeringen zijn maar een rente op het kapitaal opgebouwd door de industrie en de werknemers.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2006, 11:58   #67
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Bwa, als die agenten toch altijd de boemannen zijn, waarom schieten ze dan in de lucht? Wat mij betreft zouden ze zich mogen beschermen door op dat tuig te schieten.
Het is jammer dat onze maatschappij zo is moeten evolueren dat mensen al niet meer veilig zijn in hun eigen land.
Maar ja, wat wens je van linkiewinkies aan de macht, want die kicken blijkbaar op anarchistische lynchpartijen, zoals ik kan afleiden uit het topic over repressie. Eigen volk laten ze liever creperen en de vreemde geweldenaar, daar knikt men voor. Ruim zestig jaar geleden was het net hetzelfde, maar dat zien ze liever niet.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2006, 14:39   #68
zorlac
Parlementsvoorzitter

zorlac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Trouwens voor alle duidelijkheid Zorlac, ik ben eigenlijk ook geen voorstander van het feit dat veel migranten trouwen met iemand uit het land van hun ouders. Dit lijkt mij slecht voor de integratie. Deze ("politiek-niet correcte")mening wordt ook gedeeld door veel progressieve allochtonen, zoals Mimount Bousakla of Tariq Fraihi. Maar ik vind niet dat je dat moet verbieden, hoewel ik het afkeur. Mijn opinie over de hoofddoekwestie, waar je begrip voor kon opbrengen hoewel je het er niet mee eens was, is gebaseerd op eenzelfde redenering .
Da's duidelijk.

Maar het opvallende aan heel de zaak is dat u het wel afkeurt, maar er niets aan wil doen. De handjes in de lucht steken en zeggen, "we kunnen er nix tegen beginnen....".
Wel dan zeg ik, liever wat strikter optreden tav gezinshereniging, huwelijkspartner uit land van herkomst en migratie in't algemeen! Niet om de mensen wat te pesten, maar om degenen die hier reeds zijn beter te kunnen integreren. Nu zitten we met de situatie dat zéér veel van die mensen onder de armoedegrens leven en dat kan toch ook niet de bedoeling zijn.

Daarom zou het beter zijn om:

-a- Gezinsherenigingen gewoonweg stop te zetten of drastisch te beperken.

-b- Zware voorwaarden op te leggen tav de eventuele huwelijkspartner uit het land van herkomst. (bvb. vereiste basisloon van de partner hier sterk verhogen, leeftijd verhogen, ...etc.) Hier zijn leuke meiden genoeg, en er is geen enkele redenen om ginder uw bruid te gaan halen. Tenzij je natuurlijk opnieuw een volledige familie naar hier wil halen, of een vrouw als slaafje wil(ze kan de taal niet ed., de man heeft volledige macht). Dit moeten we tegengaan!!

-c- Een algemene migratiestop door te voeren, tenzij mensen uit oorlogsgebied komen natuurlijk. Maar zeker wel een nul-tolerantie tav econ.vluchtelingen. (dit zal voor een afschrik effect zorgen en alzo zullen gelukzoekers ons land mijden)

D�*t zijn volgens mij al een aantal maatregelen die kunnen genomen worden om de hier reeds zijnde migranten beter te integreren en dus een beter leven te geven in ons land. Wat goed is voor hen en voor ons...win/win dus.

Nu is't gewoon dweilen met de kraan open, met enkel verliezers als gevolg.
zorlac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2006, 14:51   #69
Stein
Burger

Standaard

Men zal strenger moeten worden.

Laatst gewijzigd door Stein : 18 oktober 2006 om 14:58.
Stein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2006, 18:04   #70
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Sorry, hier moet ik mij tegen verzetten. Ik vindt het onaanvaardbaar dat u een konijn vergelijkt met een moslim en dat u een konijn het zelfde kweekgedrag toeschrijft als een moslim. Tenslotte een konijn is een lief dier wat van een moslim niet kan worden gezegd volgens alles wat men van deze laatste in de media kan zien en horen.
Met moslims kan je heel wat geld verdienen, ik heb daarentegen nog nooit de opportuniteit gehad om te onderhandelen met een konijn die bereid was om met een paar miljoen euros mijn omzetcijfer te vermeerderen. U waarschijnlijk wel?
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2006, 18:58   #71
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Met moslims kan je heel wat geld verdienen, ik heb daarentegen nog nooit de opportuniteit gehad om te onderhandelen met een konijn die bereid was om met een paar miljoen euros mijn omzetcijfer te vermeerderen. U waarschijnlijk wel?
Money makes the world go round. Blijkbaar zijn de linkse multicullers op geld uit. Met moslims kan je geld verdienen! Een nieuwe les!

Wenst u alle luxe van de wereld: verkoop je volk, land en staat aan de islam.
Oud 18 oktober 2006, 19:01   #72
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... Maar meer to the point: wie niet inziet dat het fenomeen van geweld in achtergestelde ghetto's in de eerste plaats een sociaaleconomische oorzaak heeft, moet wel totaal verblind zijn door het rechtse gewauwel.
Het begrip "getto" draagt in zich nog steeds de connotatie van "verplichte verblijfplaats". Het is derhalve verkeerd van dat woord te gebruiken voor de enclaves die bepaalde bevolkingsgroepen voor zichzelf gecreëërd hebben in de meeste Europese steden.

Het woord "achtergestelde" draagt in zich de idee dat een externe factor of "agent" verantwoordelijk is voor de minder voordelige positie waarin de "achtergestelde" zich bevindt.

En wat is dan de sociaaleconomische oorzaak van de bedroevende toestand waarin bepaalde bevolkingsgroepen zich bevinden?
Oud 18 oktober 2006, 19:51   #73
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken Bekijk bericht
Zijde gij da?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2006, 20:36   #74
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Money makes the world go round. Blijkbaar zijn de linkse multicullers op geld uit. Met moslims kan je geld verdienen! Een nieuwe les!

Onbekwamen kunnen geen geld verdienen, u bent daar een mooi voorbeeld van. U mag van mijn part alles betwisten wat u wil, maar als u geen aandeelhouder bent van mijn bedrijf, hebt u wat de strategie van dit bedrijf betreft alleen maar het recht om uw bakkes te houden.
Oud 18 oktober 2006, 20:38   #75
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht

Links lullen en rechts smullen : de identiteit van la nouvelle gauche caviar samengevat.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2006, 20:44   #76
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Links lullen en rechts smullen : de identiteit van la nouvelle gauche caviar samengevat.
Klinkt wel vreselijk afgunstig, het typisch karakter van de lagere klasse ...
Oud 18 oktober 2006, 20:56   #77
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Klinkt wel vreselijk afgunstig, het typisch karakter van de lagere klasse ...
En ik maar denken dat jij het omhoog gevallen bedrijfsleiderke was van zo'n flut-km-ootje, maar nee AynerRand is de Madame Soleil van de Flair. Met karakteranalyses en al !
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2006, 21:05   #78
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
En ik maar denken dat jij het omhoog gevallen bedrijfsleiderke was van zo'n flut-km-ootje, maar nee AynerRand is de Madame Soleil van de Flair. Met karakteranalyses en al !
Van iemand die zelf geen bedrijf heeft had ik niets anders verwacht ...
Oud 18 oktober 2006, 21:08   #79
Kaffer
Banneling

Kaffer's schermafbeelding

Standaard

Over welk bedrijf gaat het hier ?
Ik ben den draad kwijt ?
Na de werkgroep morkhoven den flair ?
Wat ga ik hier nog meemaken ?
Kaffer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2006, 21:09   #80
Kaffer
Banneling

Kaffer's schermafbeelding

Standaard

Is humo nu ook al een bedrijf ?
Kaffer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be