Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 oktober 2006, 09:23   #61
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Zoals een referendum op kosten van de VLD.

Er liggen nog enkele tonnen oud papier in de kelders van de Melsenstraat. Ook zo'n ideetje van Verhofstadt. Waardeloos en duur. Verhofstadt is sterk in het uitgeven van geld dat er niet is of dat van een ander is. Zijn geloof in referenda is totaal verdwenen. Hij heeft altijd een probleem gehad met tegenspraak en kritiek.
Oud 24 oktober 2006, 09:27   #62
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Dat de VLD-leden denken dat het nu beter zal gaan is typisch voor mensen met tunnelzicht.
Hier op het forum ontmoet je ook veel van deze soort. Zijn nemen hun wensen voor waar en verliezen al doende contact met de werkelijkheid. Zij denken dat de hele wereld bezig is met hun probleem of oplossing en realiseren zich niet dat niemand naar hen luistert.
Je kan niet voorstellen hoe snel een groep die permanent bezig is met een idee in een euforie en bewustzijnsvernauwing geraakt.
Voor de tegenstander komt het er op aan de andere in zijn 'gedacht' te laten op het goede, onbewaakte moment, toe te slaan. De ontgoocheling zal nog groter zijn.
je hebt het hier over de VB'ers?
Oud 24 oktober 2006, 09:29   #63
Cyrano
Minister

Standaard

Ik heb het over de VLD-ers maar dit geldt ook voor de VB-ers en de jubelende Linksen. Goed gezien.
Oud 24 oktober 2006, 20:11   #64
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik heb het over de VLD-ers maar dit geldt ook voor de VB-ers en de jubelende Linksen. Goed gezien.

Op welk vlak zijn VB-ers mensen die in een andere wereld leven/ geen realiteitsbesef hebben?

Graag een paar concrete voorbeelden.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2006, 21:46   #65
Cyrano
Minister

Standaard

'Vlijmscherp' gaf aan dat hij VB-ers herkende. Op de keper beschouwd vind je dit verschijnsel bij veel gedreven mensen.

Bij het VB kan je dit herkennen bij hun strijd voor een onafhankelijk Vlaanderen. Ik heb nog geen enkel senario gelezen hoe zich dat in de praktijk zal volvoeren. Ik stel een gebrek vast van pragmatisme. Hun stijl is : eens zullen wij genoeg stemmen halen en dan gebeurt het van alleen. Hetzelfde met 'de oplossing' van de aanwezigheid van de vreemdelingen. erg concreet is het niet.
Sedert hun stand-still in Antwerpen ontwaken zij uit hun winnaarseuforie. Het lijkt wel faalangst om tot practische afspraken te geraken.Gelukkig wil niemand van de liefde weten. Ze zouden niet weten hoe ze dat moeten aanpakken in de echte wereld.
Deze vaststelling is geen af- noch goedkeuring van hun na gestreefd doel. Voor zover zij hun doel het programma is en niet alleen verkiezingen winnen.
Oud 25 oktober 2006, 20:00   #66
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
'Vlijmscherp' gaf aan dat hij VB-ers herkende. Op de keper beschouwd vind je dit verschijnsel bij veel gedreven mensen.

Bij het VB kan je dit herkennen bij hun strijd voor een onafhankelijk Vlaanderen. Ik heb nog geen enkel senario gelezen hoe zich dat in de praktijk zal volvoeren. Ik stel een gebrek vast van pragmatisme. Hun stijl is : eens zullen wij genoeg stemmen halen en dan gebeurt het van alleen. Hetzelfde met 'de oplossing' van de aanwezigheid van de vreemdelingen. erg concreet is het niet.
Sedert hun stand-still in Antwerpen ontwaken zij uit hun winnaarseuforie. Het lijkt wel faalangst om tot practische afspraken te geraken.Gelukkig wil niemand van de liefde weten. Ze zouden niet weten hoe ze dat moeten aanpakken in de echte wereld.
Deze vaststelling is geen af- noch goedkeuring van hun na gestreefd doel. Voor zover zij hun doel het programma is en niet alleen verkiezingen winnen.
Wat je hier zegt, zit weliswaar een grond van waarheid in, maar dat is toch iets helemaal anders dan de andere planeet waar de VLD top leeft imo.

Het is iedereen met een beetje politiek besef wel duidelijk dat België langs geen kanten werkt en dat we nog maar aan het begin van de miserie staan tengevolge van de ongebreidelde immigratie van (vooral) ongeschoolde moslims. Kijk naar Frankrijk om te weten waar we binnen +/- 10 jaar zullen staan.

En btw: de enige manier waarop het VB tot 'afspraken' kan komen is als ze N-VA gewijs het vlaams separatisme laten vallen, of als de andere partijen tot inkeer komen. Optie 1 vind ik geen optie, optie 2 hebben ze idd geen duidelijke strategie voor, maar ik denk dan ook dat dat eerder van mensen binnen die partijen zal moeten komen dan van het VB.

Bovendien moeten ze ook heel erg hard op hun woorden letten in dit k*tland waardoor ze ergens wel gedwongen worden om zeker mbt immigratie vrij vaag te blijven. Wat Geert Wilders in NL zegt kan het VB hier niet riskeren.

I.e. je kan het VB mbt de te volgen strategie een gebrek aan duidelijkheid verwijten, maar ze hebben imo toch al op zijn minst voldoende realiteitsbesef om te erkennen dat het grondig fout loopt. De anderen hebben zelfs dat besef niet, maar gaan liever als volleerde Don Quichotes tegen het VB tekeer.

Het VB is eenoog in het land der blinden imo.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 25 oktober 2006 om 20:17.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2006, 20:56   #67
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Ik zou maar niet te hard lachen met Slangen. Vergeet niet hoe een reclameman Antwerpen heeft gered! Slangen zou de nederlaag van het VB in Antwerpen nog eens over kunnen doen maar dan nationaal.

Ik wens Noel Slangen dan ook veel succes met het redden van de VLD.
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2006, 20:58   #68
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Ik zou maar niet te hard lachen met Slangen. Vergeet niet hoe een reclameman Antwerpen heeft gered! Slangen zou de nederlaag van het VB in Antwerpen nog eens over kunnen doen maar dan nationaal.

Je geeft dus zelf eindelijk ook toe dat de grote overwinning van de SP-A in Antwerpen het resultaat is van één grote reclamestunt?

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 25 oktober 2006 om 21:01.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2006, 21:08   #69
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Je geeft dus zelf eindelijk ook toe dat de grote overwinning van de SP-A in Antwerpen het resultaat is van één grote reclamestunt?
Strike.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2006, 21:14   #70
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Eindelijk? dacht ge dat ik "eigen volk eerst" geen goede reclameslogan vond?
Oud 25 oktober 2006, 21:27   #71
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Strike.
Ik snap niet wat er te lachen valt eigenlijk. Janssens is en was de geknipte man voor de zaak. Antwerpen was het slachtoffer geworden van een lastercampagne (anti-reclame) dus ik weet niet wat er dan zo lachwekkend aan is om een reclameman de boel recht te laten zetten.

Ik vind het eerder dom van het Vb dat ze dit niet direct doorhadden en nog steeds niet doorhebben en de allochtonen voor de zoveelste keer de schuld moeten geven. Dat laatste is zelfs het domste wat het VB ooit kon doen. Vele rasechte antwerpenaren zijn daardoor onterecht voor buitenlander uitgescholden en hebben dan ook door dat hun stem op Jannsens terecht was.
Oud 25 oktober 2006, 22:11   #72
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik merk vooral héél veel ongenoegen bij de afbrokkelende basis van de VLD. Je weet wel, de leden en de militanten die een partij nog altijd nodig heeft om het "in the field" ook waar te maken. Slangen wordt gezien als een tafelspringer eerste klas die vooral het imago van Verhofstadt moet cultiveren. De partij is daarbij van ondergeschikt belang. Mensen voelen zich terecht verraden voor hun jarenlange inzet nu het parachutisme boven hun hoofden zo overduidelijk is geworden. Geef die mensen een alternatief en ze aarzelen geen moment om dat zwalpende scheepje te verlaten.

Het grote verschil met de Janssens-campagne is wel dat in dit geval een héle partij (en niet enkel een lokale afdeling in een reeds uiterst gepolariseerde lokale verkiezing) zich plat op de buik zal mogen leggen voor wat Slangen zoal gaat bekokstoven. Binnen de traditioneel strenge en autoritaire structuren van de SP kon zoiets wel werken, maar in de VLD ???? Nog een risico is dat niemand -en zeker Leterme niet- zit te wachten om de handschoen op te nemen mocht Verhofstadt die in al z'n wanhopige overmoed toewerpen... Electoraal vissen VLD en SP-a nu trouwens grotendeels in hetzelfde vijvertje; naar rechts zal onze premier alvast niet meer moeten lonken. Zijn geloofwaardigheid is d�*�*r finaal onder het vriespunt gedoken en de oppositie zal geen kans onbenut laten om net d�*t sterk in de verf te zetten.

Bereid je alvast voor op de stuiptrekkingen van een partij die krijgt wat ze verdient.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2006, 23:37   #73
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Het grote verschil met de Janssens-campagne is wel dat in dit geval een héle partij (en niet enkel een lokale afdeling in een reeds uiterst gepolariseerde lokale verkiezing) zich plat op de buik zal mogen leggen voor wat Slangen zoal gaat bekokstoven. Binnen de traditioneel strenge en autoritaire structuren van de SP kon zoiets wel werken, maar in de VLD ???? Nog een risico is dat niemand -en zeker Leterme niet- zit te wachten om de handschoen op te nemen mocht Verhofstadt die in al z'n wanhopige overmoed toewerpen... Electoraal vissen VLD en SP-a nu trouwens grotendeels in hetzelfde vijvertje; naar rechts zal onze premier alvast niet meer moeten lonken. Zijn geloofwaardigheid is d�*�*r finaal onder het vriespunt gedoken en de oppositie zal geen kans onbenut laten om net d�*t sterk in de verf te zetten.
Het is voor de hele partij het moment van de waarheid dus logisch gezien denk ik dat de volledige VLD zich achter Slangen zal scharen er valt immers veel te verliezen. En ik kan me echt niemand voor de geest halen die nog bij de VLD zit die dwars zou gaan liggen.

Zoals je de campagne voorstelt zal ze ook lopen en lijkt me ook de enige weg voor de VLD.
Oud 26 oktober 2006, 00:09   #74
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Ik merk vooral héél veel ongenoegen bij de afbrokkelende basis van de VLD. Je weet wel, de leden en de militanten die een partij nog altijd nodig heeft om het "in the field" ook waar te maken. Slangen wordt gezien als een tafelspringer eerste klas die vooral het imago van Verhofstadt moet cultiveren. De partij is daarbij van ondergeschikt belang. Mensen voelen zich terecht verraden voor hun jarenlange inzet nu het parachutisme boven hun hoofden zo overduidelijk is geworden. Geef die mensen een alternatief en ze aarzelen geen moment om dat zwalpende scheepje te verlaten.

Bereid je alvast voor op de stuiptrekkingen van een partij die krijgt wat ze verdient.
Volledig akkoord. En het lijkt het er op de linker kant enkel nog om te gaan om die persaandacht te krijgen en marketingtechnieken toe te passen. Wat de man in de straat wil, wat de denker zonder ketting om de hals wil, dat is niet meer belangrijk.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 26 oktober 2006, 00:12   #75
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is voor de hele partij het moment van de waarheid dus logisch gezien denk ik dat de volledige VLD zich achter Slangen zal scharen er valt immers veel te verliezen. En ik kan me echt niemand voor de geest halen die nog bij de VLD zit die dwars zou gaan liggen.

Zoals je de campagne voorstelt zal ze ook lopen en lijkt me ook de enige weg voor de VLD.
Je bedoelt dat wat overblijft van de VLD (een hoop zogezegde verruimers en de verzuurden van de jaren tachtig nederlaag die nu de partijtop vormen) zich achter Slangen zal scharen? Zeker en vast. Ze zullen zich als bloedzuigers aan hem vasthechten alsof zijn bloed hun postjes kan redden. Die dikke 4x4, die geoorloofde arrogantie, dat potverteren. Dat laat je niet makkelijk los.

Maar je vergeet 1 ding, en dat is typisch voor SP.a'ers, de partij is niet de man in de straat. De SP.a heeft dat begrepen en voert volop nieuwe kiezers in. Maar of dat de VLD gaat helpen... getuige de verkiezingsresultaten in Antwerpen.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 26 oktober 2006 om 00:14.
Oud 26 oktober 2006, 00:41   #76
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Je bedoelt dat wat overblijft van de VLD (een hoop zogezegde verruimers en de verzuurden van de jaren tachtig nederlaag die nu de partijtop vormen) zich achter Slangen zal scharen? Zeker en vast. Ze zullen zich als bloedzuigers aan hem vasthechten alsof zijn bloed hun postjes kan redden. Die dikke 4x4, die geoorloofde arrogantie, dat potverteren. Dat laat je niet makkelijk los.

Maar je vergeet 1 ding, en dat is typisch voor SP.a'ers, de partij is niet de man in de straat. De SP.a heeft dat begrepen en voert volop nieuwe kiezers in. Maar of dat de VLD gaat helpen... getuige de verkiezingsresultaten in Antwerpen.
U meet nu slangen zijn succes af aan de uitslag die hem die job bezorgd heeft?
Oud 26 oktober 2006, 01:14   #77
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Voting with the feet... De tent loopt leeg. Zoveel kan ik hier in Gent -de thuishaven van Verhofstadt nota bene- duidelijk vaststellen. Als er geen dissidentie meer is, dan is zulks vooral te wijten (of te danken) aan het feit dat het nogal wat mensen stilaan ijskoud laat wat de VLD-top verder nog bekokstooft boven de hoofden heen én... dat mensen die iets te verliezen hebben hun nek niet meer willen uitsteken. Het volstaat dat Slangen zich wat teveel moeit met de lijstvorming en het spel zit weer op de wagen, dat garandeer ik je nu al op een briefje. En maak u geen illusies: als de VLD er niet in slaagt om paars III te vormen, dan liggen de messen al geslepen klaar om komaf te maken met heel het zooi aan de top. Een presidentiële campagne zal Verhofstadt hoe dan ook zuur opbreken, maar hij is druk bezig om zich in dat hoekje te schilderen.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2006, 01:53   #78
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U meet nu slangen zijn succes af aan de uitslag die hem die job bezorgd heeft?
Ja jong... we moeten geen rekening houden met de boerkes die stemmen. De reclame is belangrijk en het beleid speelt geen rol. En die gasten die stemmen... hah... die stemmen voor partijen die zelf beslissen wie aan de macht komt en zo is het goed. Maar goed dat mensen geen recht hebben om te beslissen wie op de zetels terecht komt. dat zou die domme boerkes maar op ideetjes brengen, he?

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 26 oktober 2006 om 01:53.
Oud 26 oktober 2006, 07:50   #79
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Strike.
Hahaha...zelf lees ik al een heel tijdje dat oeverloze gezwets en peilloze hatespeech van een Bazil of Feredinges niet meer...maar hier verslikte ik mij toch effekes in mijn expressootje van het lachen bij het herbekijken van zoveel domheid...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be