![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ah hij is dus een ... euronationalist.
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar zou je nog serieus kunnen van opkijken. Op mijn werk kom ik het nog regelmatig tegen dat een West-Vlaamse collega in zijn eigen dialect vervalt en dat ook tegen Franstaligen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Nee, dat is hij niet... Het is niet omdat jij nationalistische gevoelens hebt bij vanalles en nog wat, dat iedereen dat heeft. Je kan ook iets perfect objectief bekijken zonder in nationalisme te vervallen.
![]() |
#66 |
Vreemdeling
|
![]() Zelfs het woord "ge" is geen AN.
En geen enkele franstalige student heeft het op school geleerd. Soms is het inderdaad moeilijk om een vlaming te begrijpen die onbekende woorden gebruikt (van het dialect). |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vandaar dus die oranje-blanje-bleu-plastron...
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar doe ik dat?
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dubbel
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 27 oktober 2006 om 21:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Weeral eens een povere drogreden van de franstaligen waarom ze zo weinig Nederlands spreken. Het is te moeilijk omdat de vlaamsche keuterboerkes teveel dialect spreken. Ik vraag me toch af waarom franstaligen niet zeuren als een Duitser dialect praat of een als hij met een Schot praat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Minister-President
|
![]() Niet te snel oordelen... 'Ge' en 'gij' zijn wel degelijk aanvaard Nederlands: grammaticaal correct, al wordt het zelden of nooit aangeleerd...
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
In de vele jaren Frans die ik (verplicht) heb gevolgd, hebben we ook de twee telsystemen in detail moeten bestuderen (septante et un <-> soixante et un) en hebben we straattaal als "du fric", "le boulot"... moeten blokken. Toch blijf ik erbij dat mooi Nederlands praten tegen buitenlanders (of "anderstalige" landgenoten ![]()
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vroeger had je de regel: "ik drink nooit thee, gij drinkt altijd thee en hij drinkt alleen thee als hij tegenwoordig is". Dus schrijf je "gij hadt", "gij werdt", "kwamt gij", enz... Vervoegingen bij "gij" eindigen altijd op een "T".
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#78 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Het woord "ge" is wel AN, maar dan Zuidnederlands. Het is niet omdat men in Nederland het woodje "ge" niet gebruikt dat het geen AN zou zijn, hé.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Lodi : 3 november 2006 om 13:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |