![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Minister-President
|
![]() Begrijp me niet verkeerd, ik vind het goed dat we inspanningen doen om onze ecologische voetafdruk te verkleinen.
Alleen is het zo, dat de grootste winst niet hier kan gerealiseerd worden. De grootste winst kan gerealiseerd worden in het beperken van het aantal mensen. Zolang men zich daar bewust van is kan men natuurlijk ook de tweede piste van de individuele inspanning bewandelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Niet iedereen woont in een koud klimaat, hé. Dat geld heb je vlug terug verdient in ons klimaat. Door de stookkosten die bijna helemaal weg vallen.
Er zijn mensen die liever een grotere kooi neerzetten dan investeren in isolatie. Daarna klagen ze dat ze grote algemene kosten hebben |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Aan het aantal mensen kan je weinig doen. Hier in Belgiê spreekt men bijna van een kleine leegloop.
Ik geloof niet dat we in dit super de luxe leventje, haast decadent, kunnen blijven verder doen elke beschaving heeft zijn grenzen. Bijv: elk jaar een nieuwe GSM kopen, als je oude het nog perfect doet. Je kunt onmogelijk blijven roofbouw plegen op de natuurlijke bronnen. Geboorte beperking in de wereld, ja, maar zolang we een paus hebben zal dat niet gemakkelijk zijn. Citaat:
Laatst gewijzigd door pekka_123 : 13 november 2006 om 01:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In principe kan ik hier akkoord mee gaan, lijkt me niet zo erg om dit te doen. Alleen hoe ver willen we teruggaan. Alles hangt af van het aantal mensen waarmee we deze aarde bevolken. Als we slechts met 500 miljoen zouden zijn, zouden we allemaal een zeer decadent leven kunnen leiden zonder noemenswaardige problemen te veroorzaken. Als we met 14 miljard zijn, zal zelfs het meest ascetische bestaan niet volstaan om allerlei aan overbevolking gerelateerde problemen te ontlopen. Het komt er dus op aan om dit gegeven zeker niet uit het oog te verliezen als men over andere maatregelen denkt of deze wil uitvoeren. De kern van de meeste huidige problemen vindt immers hier zijn oorsprong. Het is dan ook op dit vlak dat de meeste winst kan gemaakt worden. Ondanks dit gegeven wordt er maar heel weinig inspanning geleverd om dit probleem op de tafel te leggen en er de nodige maatregelen tegen te treffen. Het komt er dus oa ook op aan om invloedrijke factoren als de paus, islam, onwetendheid aan te pakken |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Een ander voorbeeld van mijn stelling is dat je in vele straten, op pleinen en elders nog steeds uitwerpselen van honden ziet liggen. Tot 5 jaar geleden was dat wel nog erger. Ik begrijp niet dat men dat zo normaal vindt dat men zijn hond waar dan ook zijn drol laat draaien.
De Vlamingen, in het algemeen, vind dat ze tot de beschaafde wereld behoren. Amai! Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij arme drommels zullen wel een plastiekje voor de ramen schuiven. ![]()
![]() |