Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 november 2006, 13:17   #61
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het goed dat we inspanningen doen om onze ecologische voetafdruk te verkleinen.

Alleen is het zo, dat de grootste winst niet hier kan gerealiseerd worden.
De grootste winst kan gerealiseerd worden in het beperken van het aantal mensen.
Zolang men zich daar bewust van is kan men natuurlijk ook de tweede piste van de individuele inspanning bewandelen.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2006, 01:10   #62
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

pekka_123's schermafbeelding

Standaard

Niet iedereen woont in een koud klimaat, hé. Dat geld heb je vlug terug verdient in ons klimaat. Door de stookkosten die bijna helemaal weg vallen.
Er zijn mensen die liever een grotere kooi neerzetten dan investeren in isolatie. Daarna klagen ze dat ze grote algemene kosten hebben
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Het is ook nog de vraag of 7 miljard mensen zich dit kunnen veroorloven (bekostigen), terwijl 2/3 nauwelijks genoeg heeft om gewoon maar te overleven?
pekka_123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2006, 01:18   #63
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Aan het aantal mensen kan je weinig doen. Hier in Belgiê spreekt men bijna van een kleine leegloop.
Ik geloof niet dat we in dit super de luxe leventje, haast decadent, kunnen blijven verder doen elke beschaving heeft zijn grenzen. Bijv: elk jaar een nieuwe GSM kopen, als je oude het nog perfect doet. Je kunt onmogelijk blijven roofbouw plegen op de natuurlijke bronnen.
Geboorte beperking in de wereld, ja, maar zolang we een paus hebben zal dat niet gemakkelijk zijn.
Citaat:
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het goed dat we inspanningen doen om onze ecologische voetafdruk te verkleinen.

Alleen is het zo, dat de grootste winst niet hier kan gerealiseerd worden.
De grootste winst kan gerealiseerd worden in het beperken van het aantal mensen.
Zolang men zich daar bewust van is kan men natuurlijk ook de tweede piste van de individuele inspanning bewandelen.

Laatst gewijzigd door pekka_123 : 13 november 2006 om 01:18.
Oud 13 november 2006, 16:28   #64
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pekka_123 Bekijk bericht
Aan het aantal mensen kan je weinig doen. Hier in Belgiê spreekt men bijna van een kleine leegloop.
Ik geloof niet dat we in dit super de luxe leventje, haast decadent, kunnen blijven verder doen elke beschaving heeft zijn grenzen. Bijv: elk jaar een nieuwe GSM kopen, als je oude het nog perfect doet. Je kunt onmogelijk blijven roofbouw plegen op de natuurlijke bronnen.
Geboorte beperking in de wereld, ja, maar zolang we een paus hebben zal dat niet gemakkelijk zijn.
Hier raak je de kern van het probleem, je pleit om in te binden op comfort. Je bent hiermee niet alleen. Onlangs hoorde ik Mieke Vogels ook pleiten om een warme trui aan te trekken, in plaats van de cv enkele graden hoger te zetten.
In principe kan ik hier akkoord mee gaan, lijkt me niet zo erg om dit te doen.

Alleen hoe ver willen we teruggaan.

Alles hangt af van het aantal mensen waarmee we deze aarde bevolken.
Als we slechts met 500 miljoen zouden zijn, zouden we allemaal een zeer decadent leven kunnen leiden zonder noemenswaardige problemen te veroorzaken.
Als we met 14 miljard zijn, zal zelfs het meest ascetische bestaan niet volstaan om allerlei aan overbevolking gerelateerde problemen te ontlopen.
Het komt er dus op aan om dit gegeven zeker niet uit het oog te verliezen als men over andere maatregelen denkt of deze wil uitvoeren.
De kern van de meeste huidige problemen vindt immers hier zijn oorsprong.
Het is dan ook op dit vlak dat de meeste winst kan gemaakt worden.
Ondanks dit gegeven wordt er maar heel weinig inspanning geleverd om dit probleem op de tafel te leggen en er de nodige maatregelen tegen te treffen.

Het komt er dus oa ook op aan om invloedrijke factoren als de paus, islam, onwetendheid aan te pakken
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2006, 22:52   #65
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Een ander voorbeeld van mijn stelling is dat je in vele straten, op pleinen en elders nog steeds uitwerpselen van honden ziet liggen. Tot 5 jaar geleden was dat wel nog erger. Ik begrijp niet dat men dat zo normaal vindt dat men zijn hond waar dan ook zijn drol laat draaien.
De Vlamingen, in het algemeen, vind dat ze tot de beschaafde wereld behoren. Amai!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pekka_123 Bekijk bericht
De meeste Vlamingen zijn middeleeuwse boeren die hun paard en ploeg hebben ingeruild voor een 110 pk en hun klompen voor een paar Bikkembergs.
Dwz : het uiterlijke is wel volledig veranderd maar wat de mentaliteit betreft is dat nog altijd hetzelfde. Er maar oplos leven zonder er bij na te denken.
En de boer? Wel, die ploegde voort en keek niet om...
Oud 14 november 2006, 00:37   #66
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is ook nog de vraag of 7 miljard mensen zich dit kunnen veroorloven (bekostigen), terwijl 2/3 nauwelijks genoeg heeft om gewoon maar te overleven?
Uiteraard bijlange niet. Enkel de rijken zullen daar in kunnen bekostigen.
Wij arme drommels zullen wel een plastiekje voor de ramen schuiven.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be