Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 november 2003, 19:40   #61
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Wie was er ook weer extremistisch? Het is dus genoteerd dat de zgn. "democratische" flaminganten TAK, haar propaganda en extremistische methoden steunen.

Ik steun het TAK inderdaad voor de volle 100%. En het TAK is helem�*�*l geen extremistische of extreem-rechtse groepering, maar een groep mensen die door ludieke acties (steeds geweldloos) het Nederlandstalig karakter van Vlaams-Brabant in de verf zetten. Wat is d�*�*r op tegen?? Het is trouwens hun democratisch recht.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2003, 00:11   #62
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:

Wie was er ook weer extremistisch? Het is dus genoteerd dat de zgn. "democratische" flaminganten TAK, haar propaganda en extremistische methoden steunen.
Hou jij maar zedig je mond over extremisme, Bruno.
Je mag bij de TAK ver gaan zoeken naar verwijzigen naar andersdenkenden als "racisten en fascisten", terwijl jij koudweg stelt dat elke voorstander van welke defederalisering dan ook per definitie een racist is. Zoiets is extremisme in de ergste graad...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2003, 14:02   #63
Benjamin
Burger

Standaard

Zeno heeft absoluut het recht om een bende clowns die de lul in de faciliteitsgemeenten komen uithangen, te steunen. Nog een rode neus en hun show onder een circustent , en het is zonder twijfel de top van het belachelijk.
Benjamin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2003, 14:30   #64
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Benjamin
Zeno heeft absoluut het recht om een bende clowns die de lul in de faciliteitsgemeenten komen uithangen, te steunen. Nog een rode neus en hun show onder een circustent , en het is zonder twijfel de top van het belachelijk.
Nee, jij komt daar mijns inziens veel dichter bij, bij die "top van het belachelijk".

Alles wat Vlaams is afbreken getuigd niet van veel "verdraagzaamheid".
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2003, 14:48   #65
Benjamin
Burger

Standaard

Alsof hun folklorische feesten iets zouden veranderen. Geloof mij, de inwoners van die gemeenten lachen met die bende clowns. Wat is hun volgende actie? Vragen aan de Franstalige inwoners van die gemeenten om niet meer Frans te spreken? Om echt belachelijk te blijven?
Benjamin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2003, 14:53   #66
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Even belachelijk als wanneer men aan mij zou vragen om in een waalse gemeente Frans te spreken.
Even belachelijk als zou men mij vragen om Engels te spreken als ik in Engeland woon.
Even belachelijk als zou men mij vragen Spaans te spreken wanneer ik een appartement aan de spaanse kust betrek.

Ja, Zou belachelijk zijn, denk je niet?
Oud 5 november 2003, 15:47   #67
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Even belachelijk als wanneer men aan mij zou vragen om in een waalse gemeente Frans te spreken.
Even belachelijk als zou men mij vragen om Engels te spreken als ik in Engeland woon.
Even belachelijk als zou men mij vragen Spaans te spreken wanneer ik een appartement aan de spaanse kust betrek.

Ja, Zou belachelijk zijn, denk je niet?
Even belachelijk als men, wanneer ik op vakantie ben ik Turkije, mij niet zou willen helpen als ik geen Turks sprak. Zou inderdaad belachelijk zijn.
Kijk, ik begrijp TAK als het over ééntalig Franse dingen gaat, dan steun ik ze zelfs. Maar wanneer ze tweetalige dingen aanvallen, dan kunnen ze op geen enkel begrip van mij, en ik denk van vele mensen, meer rekenen.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2003, 16:05   #68
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Even belachelijk als men, wanneer ik op vakantie ben ik Turkije, mij niet zou willen helpen als ik geen Turks sprak. Zou inderdaad belachelijk zijn.
Kijk, ik begrijp TAK als het over ééntalig Franse dingen gaat, dan steun ik ze zelfs. Maar wanneer ze tweetalige dingen aanvallen, dan kunnen ze op geen enkel begrip van mij, en ik denk van vele mensen, meer rekenen.
Blijkbaar begrijpt u gewoon niet waarover het eigenlijk gaat.

Er mag toch wel wat meer verwacht worden van mensen die zich ergens permanent vestigen. Dat is nu toch héél wat anders dan wanneer je als toerist ergens neerstrijkt. En dan verwacht heus niemand dat je allerlei exotische talen als het Singalees, Hongaars of Sami kunt spreken (al is dat altijd heel handig en mooi meegenomen... en opent ook heel veel poorten die anders gesloten blijven).

Wie zich in Vlaanderen vestigt, leert dan ook de Nederlandse taal en leert tegelijkertijd Vlaanderen respecteren. Die zogezegde tweetaligheid is eigenlijk de toegelaten eentaligheid voor de Franstalige. Zo zit het nu eenmaal in elkaar, hoe graag jullie het ook anders zouden willen zien met jullie zogezegde "individuele tweetaligheid".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2003, 16:11   #69
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die zogezegde tweetaligheid is eigenlijk de toegelaten eentaligheid voor de Franstalige
Precies. Franstalige mensen zijn nu eenmaal cultuurchauvinisten -zeker als het op taal aankomt. Op zich heb ik daar geen probleem mee, integendeel, ik juich een zekere trots voor de eigen taal en cultuur toe, ook bij de Fransen. Maar dit mag niet zo ver gaan dat er geen respect voor anderen meer is. En dat is wat er gebeurt: nederlands wordt door een aantal chauvinisten nog steeds bezien als een ordinaire boerentaal.
Oud 5 november 2003, 16:34   #70
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dat is wat er gebeurt: nederlands wordt door een aantal chauvinisten nog steeds bezien als een ordinaire boerentaal.
Ja, dat klopt. Je moet maar eens nagaan wat op het onderstaand forum een zekere SBJ, die een advocaat beweert te zijn, allemaal over het Nederlands en de Vlamingen schrijft.

http://forum.aceboard.net/forum1.php...25&login=12811
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2003, 18:22   #71
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

www.antifa.be, als u dit nakijkt vindt u een interessante lijst van barbaarse bewegingen die ons land "rijk" is. Ik wil uw Vlaamse zieltjes niet kwetsen, maar TAK hoort er bij.
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2003, 18:26   #72
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
www.antifa.be, als u dit nakijkt vindt u een interessante lijst van barbaarse bewegingen die ons land "rijk" is. Ik wil uw Vlaamse zieltjes niet kwetsen, maar TAK hoort er bij.
Wat anderen, zoals extreem-linksen, over het TAK denken laat mij volledig koud. Ik ben oud en wijs genoeg om voor mezelf te beslissen wat ik van die organisatie vind. Dat moeten andere mensen voor mij niet doen. En al zeker geen extreem-links gespuis.
Oud 5 november 2003, 18:28   #73
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Citaat:
Wat anderen, zoals extreem-linksen, over het TAK denken laat mij volledig koud. Ik ben oud en wijs genoeg om voor mezelf te beslissen wat ik van die organisatie vind. Dat moeten andere mensen voor mij niet doen. En al zeker geen extreem-links gespuis.
Radikaal-rechts geworden?
Uw reactie dient minstens 150 karakters te bevatten.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2003, 18:30   #74
Bruno*
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
En dat is wat er gebeurt: nederlands wordt door een aantal chauvinisten nog steeds bezien als een ordinaire boerentaal.
Ja, dat klopt. Je moet maar eens nagaan wat op het onderstaand forum een zekere SBJ, die een advocaat beweert te zijn, allemaal over het Nederlands en de Vlamingen schrijft.

http://forum.aceboard.net/forum1.php...25&login=12811
Wat die schrijft is extremistisch en niet representatief voor de meerderheid der Franstaligen: Réponse :SBJ wrote : Cependant, personnellement, je considère que cela a été un tort de donner des droits culturels aux Flamands.
. Er is niemand zinnig die met zo'n flauwekul akkoord gaat. In België is het Nederlands de taal van de meerderheid en dient als dusdanig gerespecteerd te worden.
Oud 5 november 2003, 18:33   #75
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Citaat:
Citaat:
Radikaal-rechts geworden?
Helem�*�*�*�*�*�*l niet. Ik walg gewoon evenveel van extreem-links als van extreem-rechts. Voila.

15015015015015015015015015015015015015015015015015 0150
Oud 5 november 2003, 18:37   #76
Bruno*
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
De maskers vallen af . 'extreem links gespuis'. Zeno steunt de fascistische straatvechters van het TAK. Heeft de Geert dat gezegd of ben je er zelf opgekomen ?
Oud 5 november 2003, 18:49   #77
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
De maskers vallen af . 'extreem links gespuis'. Zeno steunt de fascistische straatvechters van het TAK. Heeft de Geert dat gezegd of ben je er zelf opgekomen ?
Je wordt met de dag zieliger, Bruno. Heb je misschien eidenlijk door dat Belgie geen toekomst meer heeft, laat staan dat dit gedrocht ooit weer Unitair (met hoofdletter! ) zou worden!
Oud 5 november 2003, 18:53   #78
Bruno*
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je wordt met de dag zieliger, Bruno. Heb je misschien eidenlijk door dat Belgie geen toekomst meer heeft, laat staan dat dit gedrocht ooit weer Unitair (met hoofdletter! ) zou worden!
Als jij kiest voor extreem-rechts (=het weigeren samen te leven met andere taalgroepen), is dat uiteraard jouw goed recht. Je weet even goed als ik dat 75% van de Belgen (minstens) wilt dat België blijft voortbestaan.
En om het zeker te weten: organiseer een bindend referendum.
Oud 5 november 2003, 18:57   #79
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Als jij kiest voor extreem-rechts (=het weigeren samen te leven met andere taalgroepen), is dat uiteraard jouw goed recht.

LEER LEZEN. LE-ZEN.

Citaat:

Ik walg gewoon evenveel van extreem-links als van extreem-rechts. Voila.

--------------ik word nog zot van deze 150-regel---------------
----------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
Oud 5 november 2003, 19:46   #80
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Antifa.be als uw bron? Kom nou, Historische Kritiek en Bronnenonderzoek heb je blijkbaar gebrost, Bruno!

Dat is een door extreem-links (LSP en haar onderafdeling Blokbuster) uitgebate site waar de complottheorietjes over elkaar heenvallen en om de twee dagen de nieuwe fascistische boosdoener wordt aangeduid.
Wat is uw volgende bron? De site van het Vlaams Blok?
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be