Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Vindt u dat de daders van zulke vandalenstreken streng moeten worden gestraft??
Ja, natuurlijk...die flitspalen staat er om snelheidsduivels op hun gevaarlijk gedrag te wijzen. 39 49,37%
Strenge straf voor de daders. De paal stond in een bebouwde kom en stond voor de veiligheid van de omwonenden. Toch moet het strenge beleid herbekeken worden 13 16,46%
Correcte actie...men moet overal zo snel kunnen rijden als men wil. vrijheid, blijheid moet je maar denken 11 13,92%
De flitspalen zijn een schandalig middel van de overheid om de mensen hun "zakken" leeg te roven. Vervang de boetes door gevangenisstraffen 16 20,25%
Aantal stemmers: 79. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 6 november 2003, 17:00   #61
ToffeKnol
Burger

ToffeKnol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Voetgangers en fietsers verplichten om een helm te dragen.
Voetgangers en fietsers verplichten om beschermende kledij te dragen.
Kinderen niet meer op straat laten lopen.
Invalidenwagentjes en kinderwagens op de openbare weg verbieden.
……..
Ja, zo kan ik er ook nog een paar verzinnen. Er zijn mensen die alles in het belachelijke trekken maar zelf nooit een constructieve inbreng doen. laat me raden voor welke partij u stemt...
Oud 6 november 2003, 17:04   #62
ToffeKnol
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DavidoV
Wie heeft er last van dat ik geen veiligheidsgordel draag? Daar rij ik geen fietser mee dood hoor. Die gordel gaat enkel en alleen om de veiligheid van diegene die hem om doet. Dus waarom, in godsnaam, moet de overheid hier zo afschuwelijk betuttelen?
Als ik er voor kies om een groot risico te nemen waarbij alleen mijn eigen leven in gevaar (whoehoe, gevaar, argh) is, zoals met sommige "extreem sports", dan heb ik geen boodschap (en niemand niet) aan een overheid die zegt: he dat mag niet, want dat is gevaarlijk. Al dat pseudo seut gedoe. Weet je wat het risico van het leven is?? Je gaat er van DOOD.

P.S.: dit is GEEN betoog voor roekeloos rijgedrag !!
Het niet dragen van de veiligheidsgordel doodt niet alleen mensen, het creëert ook een snelgroeiende groep van mensen met een ernstig hersenletsel. U moest eens met een neurochirurg praten!

Maar uw vrijheid is natuurlijk belangrijker dan al de rest! Ik gun ze u graag. Alleen zou ik willen dat u en uw geestesgenoten altijd een kaartje bij zich hebben voor het medische urgentieteam: "Gelieve mijn hersenen niet te redden, ik gebruik ze toch niet."
Oud 6 november 2003, 17:13   #63
ToffeKnol
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DavidoV
Wel als ik zo stom wil zijn, dan is dat mijn volste recht en daar hebt u verder niets aan toe te voegen (en zeker de overheid niet). Als u vindt dat een gordel moet in uw wagen, dan heb ik daar verder alle respect voor. Maar u moet mij niet zeggen of ik al dan niet een gordel moet dragen. Simpel, dat zijn uw zaken niet.
Het is een verkeerde opvatting dat iedereen het recht heeft met zijn leven te doen wat hij of zij wil. Wie van de samenleving verwacht dat ze iets voor hem doet (onderwijs en gezondheidszorg verschaffen, werk bieden, ervoor zorgen dat we ons kunnen verplaatsen en dies meer) moet zich ook onderwerpen aan een systeem van regels dat die maatschappij mogelijk maakt. De samenleving heeft geen twintig jaar (ik zeg maar wat) geld en moeite in u geïnvesteerd om u de kans te geven uzelf te pletter te rijden, puur omdat uw testosteronniveau even uit de hand is gelopen.

Maar zelfs al zou uw kreupele redenering nog opgaan voor uzelf, dan nog is het misdadig om kinderen niet adequaat in te riemen. De overheid zou de veiligheid van kinderen in de auto streng moeten controleren en zware boetes opleggen aan chauffeurs die dat niet de moeite vinden.
Oud 6 november 2003, 20:59   #64
kweethetwelenkweethetni
Provinciaal Statenlid

kweethetwelenkweethetni's schermafbeelding

Standaard

Al met al wil ik hier nog 1 ding kwijt.Met of zonder flitspalen ONS MELIS KRIJGEN WE NIET MEER TERUG.En als ik nu zou weten dat de flitspaal haar leven had kunnen redden dan zou ik er morgen zelf ene gaan zetten op die plaats .Nu hebben we er vorige week een gedenkteken gaan zetten de vriendinnetjes hebben samen een grote plaat gemaakt met haar naam geboorte en sterfdatum en deze plaat in de bewuste bocht gaan zetten met enkele mooie bloemen erbij.Dit hebben ze gedaan om meliske te herdenken en eveneens om andere personen het teken te geven dat er daar al dode zijn gevallen en in de hoop dat ze er trager gaan rijden.Meliske we missen je iedere dag meer.
kweethetwelenkweethetni is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2003, 21:09   #65
ward
Burger

Standaard

Blijkbaar zitten hier op het forum nogal wat regelneven, die voor alles en nog wat wettekstjes willen verzinnen. Het schijnt hier bij weinigen op te vallen dat, hoe meer regeltjes, hoe meer overtredingfen. En daar het bij die overtredingen bijna altijd over dezelfden gaat, zullen die het zeker niet aan hun hart laten komen, en gerust verder overal hun ballen aan vegen. Het enige dat men met die regelneverij bereikt is, dat de "brave borst" OOK overal zijn kl... begint aan te vegen omdat het toch nooit goed is. DAT IS NU NET, wat onze beleidsvoerders wensen. De ene buur geeft de andere aan voor dingen die hij zelf ook wel doet maar het beter kan verstoppen. EN als zijzelf de ander aangeven, gaan ze zelf vrijuit.
Het oostblok is dichterbij dan men denkt
Oud 6 november 2003, 21:12   #66
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kweethetwelenkweethetni
Al met al wil ik hier nog 1 ding kwijt.Met of zonder flitspalen ONS MELIS KRIJGEN WE NIET MEER TERUG.En als ik nu zou weten dat de flitspaal haar leven had kunnen redden dan zou ik er morgen zelf ene gaan zetten op die plaats .Nu hebben we er vorige week een gedenkteken gaan zetten de vriendinnetjes hebben samen een grote plaat gemaakt met haar naam geboorte en sterfdatum en deze plaat in de bewuste bocht gaan zetten met enkele mooie bloemen erbij.Dit hebben ze gedaan om meliske te herdenken en eveneens om andere personen het teken te geven dat er daar al dode zijn gevallen en in de hoop dat ze er trager gaan rijden.Meliske we missen je iedere dag meer.
Zweedse kok leeft met je mee. Sterkte.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2003, 21:20   #67
kweethetwelenkweethetni
Provinciaal Statenlid

Standaard

Dank u kok en ik hoop dat deze topic bijdraagd tot het besef dat verkeer en vooral verkeersveiligheid ieder van ons kan treffen.
Oud 6 november 2003, 21:35   #68
Suits You, Sir!
Burgemeester

Suits You, Sir!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kweethetwelenkweethetni
Ik leef in ieder geval met je mee. Elke dag opnieuw krijg ik te maken met achtergebleven familieleden van verkeersslachtoffers en ik verzeker iedereen: dit is 1 van de ergste dingen die een mens kan overkomen.
Suits You, Sir! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2003, 00:54   #69
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Dat er slachtoffers in het verkeer vallen is nu eenmaal een feit, en daar gaat een flitspaal maar een klein deel aan verhelpen.

Nu een goed opgestelde flitspaal, met een duidelijk doel voor ogen, namelijk een schoolpoort "beschermen", goed plan, maar dat stopt die ene hardrijder niet hoor.

Daarentegenover, de flitspaal aan het einde/begin van de Craybeckstunnel... wie beschermd die? 't is maar een voorbeeld.
Oud 7 november 2003, 00:58   #70
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Dat er slachtoffers in het verkeer vallen is nu eenmaal een feit, en daar gaat een flitspaal maar een klein deel aan verhelpen.

Nu een goed opgestelde flitspaal, met een duidelijk doel voor ogen, namelijk een schoolpoort "beschermen", goed plan, maar dat stopt die ene hardrijder niet hoor.

Daarentegenover, de flitspaal aan het einde/begin van de Craybeckstunnel... wie beschermd die? 't is maar een voorbeeld.
Uit een condoom kan ook een zaadcel ontsnappen. Is dat dan een reden om geen condoom aan te doen?
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2003, 01:11   #71
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Uit een condoom kan ook een zaadcel ontsnappen. Is dat dan een reden om geen condoom aan te doen?
Je hebt weerom gelijk, maar wat heeft dit ermee te maken?

Nu,
Citaat:
Nu een goed opgestelde flitspaal, met een duidelijk doel voor ogen, namelijk een schoolpoort "beschermen", goed plan
Citaat:
maar dat stopt die ene hardrijder niet hoor.
Die dan ook een echte straf moet krijgen... en iemand ruineren met een superboete is geen straf onze maatschappij waardig(nogal oneerlijk, een arbeider die 1000€ per maand verdient in een klap 5 maandlonen armer maken,terwijl politiekertje X zijn kont met 500€ briefjes afveegt, en dan de boete laat wegwerken). Maar een tijdje voetganger wezen is een goeie start.Ook een tijdje hulpambulancier laten wezen klinkt als een goeie les.

Citaat:
Het is mijn aversie tegen overbetutteling, regelneverij en zakkenklopperij die me allerlei ideen laat spuien om pure financiële flitspalen te devalueren in nut.
Oud 7 november 2003, 01:16   #72
xmordan
Burgemeester

xmordan's schermafbeelding

Standaard

Natuurlijk zijn de flitspalen er om de staatskas te spijzen.
Maar men maakt het gepeupel graag wijs dat deze er alleen zijn
om onze eigen bestwil. Een belg kan men natuurlijk alles wijsmaken

Als men werkelijk iets wil doen aan het snelheidsprobleem dan
moet men op nationaal of europees vlak geen wagens meer invoeren die sneller rijden dan 120 km/u
Men moet de constructeurs verbieden om nog zware motoren te bouwen.
En als ze dat toch doen, ze verbieden snellere wagens op de europese markt aan te bieden.

Maar zoiets brengt natuurlijk niets op...

P.S.: Het merk, model en de kleur kies je natuurlijk nog altijd zelf
Oud 7 november 2003, 02:28   #73
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox

Ik ben het volledig met je eens dat er onzinnige regels bestaan maar dan moet men iets aan die regels proberen te veranderen.
Dat doet men niet door de controlemiddelen te vernietigen.
Ik ben tegenstander van de superboetes maar voorstander van meer controle, dus hogere pakkans met kleine boetes, én een rijbewijs met strafpunten.
Alleen zo worden inwilligen aangepakt.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2003, 13:50   #74
DavidoV
Vreemdeling

DavidoV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ToffeKnol
Het niet dragen van de veiligheidsgordel doodt niet alleen mensen, het creëert ook een snelgroeiende groep van mensen met een ernstig hersenletsel. U moest eens met een neurochirurg praten!

Maar uw vrijheid is natuurlijk belangrijker dan al de rest! Ik gun ze u graag. Alleen zou ik willen dat u en uw geestesgenoten altijd een kaartje bij zich hebben voor het medische urgentieteam: "Gelieve mijn hersenen niet te redden, ik gebruik ze toch niet."
Voor mij is mijn vrijheid idd heel belangrijk. Als u kunt leven in een maatschappij die naar een geregelde Oostblok dictatuur ruikt (ik maak er even een karikatuur van), dan wens ik u veel succes met uw overtuiging, die ik verder dan ook respecteer. Maar dat ik daar niet in geloof is mijn volgste recht. Dat vrijheid voor mij belangrijk is kunt u niet veranderen.
Trouwens, ik geloof dat veel van mijn "geestesgenoten" zich ook in medische kringen bevinden, dus ik ben er vrij gerust in dat ondanks dat kaartje, ik nog verzorgd zal worden...
Oud 7 november 2003, 13:59   #75
DavidoV
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ToffeKnol
Het is een verkeerde opvatting dat iedereen het recht heeft met zijn leven te doen wat hij of zij wil. Wie van de samenleving verwacht dat ze iets voor hem doet (onderwijs en gezondheidszorg verschaffen, werk bieden, ervoor zorgen dat we ons kunnen verplaatsen en dies meer) moet zich ook onderwerpen aan een systeem van regels dat die maatschappij mogelijk maakt. De samenleving heeft geen twintig jaar (ik zeg maar wat) geld en moeite in u geïnvesteerd om u de kans te geven uzelf te pletter te rijden, puur omdat uw testosteronniveau even uit de hand is gelopen.

Maar zelfs al zou uw kreupele redenering nog opgaan voor uzelf, dan nog is het misdadig om kinderen niet adequaat in te riemen. De overheid zou de veiligheid van kinderen in de auto streng moeten controleren en zware boetes opleggen aan chauffeurs die dat niet de moeite vinden.
Uiteraard zijn er in een samenleving regels nodig, maar ze moeten wel zinvol zijn. Dat iedereen die "zinvol" anders invult, is nu eenmaal normaal. Niemand heeft HET GELIJK aan zijn kant. DE waarheid bestaat niet.

En nogmaals, ik ben alergisch aan mensen die teveel vrijheden van mij afpakken. Of dat men mij controleert of ik wel alles "juist" doe. Dat wil niet zeggen dat ik doe en laat wat ik wil. Ondanks mijn uit de hand gelopen testosteronnniveau (u zegt het toch zelf en u kunt het weten), heb ik wel degelijk normen en waarden die absoluut niet onverantwoord zijn!
Oud 7 november 2003, 14:09   #76
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

Rijbewijs in beslag nemen van mensen die geflitst worden. Voertuig in beslag nemen en laten vernietigen van mensen die flitspalen vernielen of onklaar maken. (Jaja Maddox; hier verschillen wij heel erg van mening maar dat mag wel eens in een koppel... ook al zou ik ons motorfietske missen...)
Autoconstructeurs verbieden om auto's te produceren of in een land in te voeren die de toegestane maximumsnelheid voor de snelweg overschrijden.
Genadeloze repressie jegens verkeersovertreders waar zij het het hards voelen: tijdelijke of permanente weigering van deelname aan het verkeer, vernietiging van eigendommen... dat is mijn standpunt.

Ik noem dat geen regelneverij. Ik noem dat onze maatschappij beschermen en er een veiligere plaats van maken. We hebben regels nodig om de mensen te helpen in deze maatschappij te overleven, maar als iedereen die regels aan z'n laars gaat lappen dan komen we nergens. Discipline mensen !!!
Oud 7 november 2003, 14:53   #77
DavidoV
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth
Rijbewijs in beslag nemen van mensen die geflitst worden. Voertuig in beslag nemen en laten vernietigen van mensen die flitspalen vernielen of onklaar maken. (Jaja Maddox; hier verschillen wij heel erg van mening maar dat mag wel eens in een koppel... ook al zou ik ons motorfietske missen...)
Autoconstructeurs verbieden om auto's te produceren of in een land in te voeren die de toegestane maximumsnelheid voor de snelweg overschrijden.
Genadeloze repressie jegens verkeersovertreders waar zij het het hards voelen: tijdelijke of permanente weigering van deelname aan het verkeer, vernietiging van eigendommen... dat is mijn standpunt.

Ik noem dat geen regelneverij. Ik noem dat onze maatschappij beschermen en er een veiligere plaats van maken. We hebben regels nodig om de mensen te helpen in deze maatschappij te overleven, maar als iedereen die regels aan z'n laars gaat lappen dan komen we nergens. Discipline mensen !!!
Ik geloof niet in regels. Ik geloof in respect en verstand. Maar als ik Einstein mag geloven ("Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.") , dan zou ik beter niet al teveel vertrouwen op het verstand van anderen (alsof ik dat al zou hebben, is zeer de vraag natuulijk).
Oud 7 november 2003, 20:03   #78
kweethetwelenkweethetni
Provinciaal Statenlid

Standaard

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0TADSAikYMr4U85yHpIWco3!r9Q!O!cn8n4l*MMq4JFo2VMH2a zoxDNEzbtHPBsa3CGXQwPleRtYU1IoYiTc2Eg2XX14qegIyr*h 1JQrUbWImgluQekxtvw/Melissake.jpg?dc=4675417598785077826[/img] Dit is een slachtoffer van een hardrijder
Oud 7 november 2003, 21:29   #79
ward
Burger

Standaard

Als ge ECHT iets aan de verkeersdoden wilt doen, kan je maar één punt uitvoeren. De auto VERBIEDEN. Beetje drastisch maar DE enige manier.
Nu nog een klein opmerkingetje. Volgens de polls, hebben wij in Belgie, de meeste of een van de meeste verkeersdoden per jaar. Bestaat er OOK een statistiek hoeveel doorgaand verkeer wij hier hebben????
Door onze centrale ligging, hebben we ook de meeste buitenlanders op onze banen rondrijden. Tellen die verkeersdoden mee met ons?????
Of met het land waar ze uit komen of heengaan????
Belgie heeft als kleinste land, zowat het meest drukke en uitgebreidde wegennet van heel de wereld. Waar zowat half Europa mee op rondtourt, logisch toch dat wij ook die tol betalen? Spijtig wel, maar NIET beheersbaar.
Oud 7 november 2003, 21:38   #80
kweethetwelenkweethetni
Provinciaal Statenlid

Standaard

Dat is net de reden waarom je hier in dit land niet zo snel mag rijden omdat het hier de drukste wegen zijn.Dus als iedereen daar even rekening mee houd zijn flitspalen niet nodig en zal het dodental dalen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be