![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Zal Rumsfeld aan de deur gezet worden? | |||
Nee, Bush blijft zijn ouwe makker steunen door dik en dun. |
![]() ![]() ![]() |
4 | 21,05% |
Nee, maar Rumsfeld krijgt een ultimatum om orde op zaken te stellen. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 5,26% |
Ja, Rumsfeld wordt zachtjes geloosd. Hij 'vraagt' en krijgt meer tijd voor zijn gezin en huisdieren. |
![]() ![]() ![]() |
8 | 42,11% |
Ja, Rumsfeld wordt met pek en veren ingesmeerd en afgevoerd. |
![]() ![]() ![]() |
6 | 31,58% |
Aantal stemmers: 19. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#62 | |||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
ze defensie au sérieux nemen en genoeg middelen vrijmaken. [quotequa training van de doorsnee soldaat tot officier is dat nonsens. [/quote] Wat weet jij daarvan? Je veronderstelt dat het zo is omdat je die mensen misprijst. Citaat:
Citaat:
Dit gezegd zijnde, ik ben ervan overtuigd dat Europeanen het even goed kunnen doen en misschien zelfs beter. Ik denk persoonlijk dat je zelf gelijk hebt als je zegt dat Europese legers hun geld efficienter gebruiken. Wij spenderen echter zo weinig dat het geen verschil uitmaakt. Als je de nodige middelen niet wil uittrekken dan kan je niet goed zijn. Ook training kost geld. En om goed te zijn moet je ook ervaring opdoen. Enkel de Britten en in mindere mate de Fransen hebben op dit ogenblik ervaring. Zij hebben echter niet genoeg middelen. Iedereen weet van de problemen en tekortkomingen van het Amerikaans leger : dure projecten, recruteringsproblemen, tekort aan manschappen, tekort aan materieel. Wat men niet uit het oog mag verliezen is dat de Europese legers die problemen ook kennen, maar dan in veel grotere mate. Nu dat de Britten in zware gevechten gewikkeld zijn in Afghanistan komt het allemaal bovendrijven in de Britse pers : te weinig manschappen, te weinig munitie, te weinig helicopters, te lichte bepantsering, officieren die boze editorials schrijven, enz enz. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Mijn complimenten Parcifal, je had gelijk.
Be an independent thinker. There is no other kind. Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove : 9 november 2006 om 16:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Burgemeester
|
![]() inderdaad complimenten...Ik had het niet verwacht van Bush...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
A missed opportunity
![]() |
![]() |
#66 |
|
![]() En men blijft op deze poll stemmen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Minister-President
|
![]() Ik denk dat nogal wat niet-Amerikanen een vertekend beeld hebben van van de US inzake politiek.
Om te beginnen zijn ministers bij ons steeds mensen die een politieke loopbaan hebben opgebouwd. Mensen zoals Rumsfeld, Cheney, (en bij nader order de ganse Bush regereng) zijn in de eerste plaats businessman. Zij maken gebruik (of misbruik) van hun politiek ambt om zichzelf (en hun partners) te verrijken en meer macht en invloed te geven. Ik zie het een beetje zo: Ga even terug in de tijd en kijk naar de doelstellingen van het PNAC. Volgen mij was het zaak om, eenmaal in de Bushregering, zoveel mogelijk van die doelen te bewerkstelligen. En als je ziet hoeveel van die doelstellingen ondertussen zijn bereikt, wel dan kunnen zij enkel tevreden zijn. Dat zij, door die agressieve agenda door te voeren, vroeg of laat zouden ontslag moeten nemen, dat wisten ze van bij het begin. Dus zij die denken dat Rumsfeld ergens in een hoekje zit te treuren om dit ontslag, vergissen zich volgens mij. Trouwens, als je het cv van z'n vooropgestelde vervanger ziet, is er niet veel hoop op beterschap denk ik. Weet je wat ik trouwens zo raar vind? Zowat iedereen die in de Bushregering zit of heeft gezeten, heeft een verleden dat aaneenhangt van de smeerlapperij, gangsterpraktijken, bedrog, leugens, en ja, zelfs conspiracy's, en toch en toch wordt alles wat die lui ons vertellen geslikt als zoete koek. En o wee iemand die durft in twijfel trekken of zij over 9/11 de waarheid hebben verteld, wat die wordt voor eeuwig verdoemd tot conspiracytheorist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Minister
|
![]() Citaat:
http://hosted.ap.org/dynamic/stories...MPLATE=DEFAULT en http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/6130302.stm
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jullie verhalen worden op hun eigen waarde beoordeeld. Geen bewijzen, veel verzinsels, veel halve waarheden, veel contextloze citaten, veel feiten die gewoon genegeerd worden. Daarom worden ze door velen als samenzweringstheorie afgedaan. Niet omdat je bepaalde bewindslieden niet gelooft.
![]() |
![]() |
#70 |
|
![]() @Dr. S: En diende onder Bush Sr. dus wat die met Irak van plan is... nog wat wapens met verarmd uranium gebruiken om de kankerstatistieken leuker te maken?
Op een ander forum zei iemand dit, volgens mij vrij correct: "Bob Gates will continue the policies of Bush and Rumsfeld. Rumsfeld's resignation is just a ploy; he will absorb all blame, giving Gates carte blanche to continue Rumsfeld's legacy for the next two years." (Btw, op Europa zou ik ook niet te veel rekenen moest ik ergens in de derde wereld wonen hoor.) Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 9 november 2006 om 23:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Verder ben ik me heel goed bewust van het feit dat men in Europa rap kritiek geeft op de VS, maar zelf ook vaak een zeer slecht buitenlands beleid voert. De Europese landbouwpolitiek bvb.
![]() |
![]() |
#72 | |
Minister-President
Locatie: Post-Industrial Zero-Growth Control Grid Society of the NWO-One-World-Government Global Police State
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#73 |
Minister
|
![]() Inderdaad, in 1991 werd hij door vader Bush tot CIA-directeur benoemd, ondanks de controverse over zijn rol in Iran-contragate.
![]() |
#74 |
Burgemeester
|
![]() show of the Bush-puppets, change the face...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
KEEP CASH ALIVE!!!! Laatst gewijzigd door Gun : 10 november 2006 om 12:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is dus niet logisch wat je daar zegt. Zo werkt het systeem niet. Tenzij natuurlijk je in de theorie van "Bush is een marionet" zou geloven maar daarvoor is nog altijd geen greintje van bewijs : na zes jaar verdachtmakingen en hard zoeken heeft men nog altijd geen enkele marionetist gevonden. Laatst gewijzigd door Kaal : 10 november 2006 om 12:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beter, geef links naar waar democratsteve als conspiracytheorist werd bestempeld omdat ie Bush of Rumsfeld niet geloofde. Want d�*t was wat hij beweerde en wat ik in twijfel trok. Misschien kan je voor de verandering eens terzake en inhoudelijk tegelijk reageren?
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 10 november 2006 om 12:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De rest van wat hij schreef zijn dingen die hij afleidt uit de feiten. Conclusies die hij trekt en die voor hem logisch lijken. Die conclusies worden echter niet door feiten ondersteund. Het blijft een hypothese, een scenario, iets dat kan maar niet bewezen is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Minister-President
|
![]() Tja je verwachtte toch niet dat Bush een felle tegenstander van hen zou aanwijzen? Het is zijn administratie, het zijn zijn mannen. Zo hoort het nu eenmaal.
Ik vraag mij wel af of de Senaat die benoeming niet moet bevestigen? Weet iemand dat? |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
|
![]() Citaat:
Is de analyse dat een aanzienlijk deel van de PNAC-doelstellingen vandaag de dag gerealiseerd zijn een simpele veronderstelling? Is de CV van Robert Gates een realiteit of een simpele veronderstelling? Facts are facts my friend, don't try to deny them.
![]() |