Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Grootste staatsman 20e eeuw?
Ghandi 12 22,64%
Hitler 9 16,98%
Churchill 9 16,98%
Roosevelt 4 7,55%
De Gaulle 2 3,77%
Tito 1 1,89%
Kohl 0 0%
Gorbatsjov 9 16,98%
Reagan 2 3,77%
Stalin 0 0%
Arafat 0 0%
Rabin 5 9,43%
Dubcek 0 0%
Aantal stemmers: 53. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 11 november 2003, 21:10   #61
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Turk4ever, jij doet aan geschiedenisvervalsing. Er is wel degelijk een genocide geweest op de Armeniërs, en wel degelijk door de Turken. Het begon in 1915.

Voor wie hier meer over wenst te weten bestaat er genoeg informatie op het net, inclusief getuigenissen en (gruwelijke) foto's.

Een aantal voorbeelden :

Armenian Genocide

Genocide 1915

The Armenian Genocide
Ik doe helemaal niet aan geschiedsvervalsing. Dat doen de Armeniers. Er zijn ook onschuldige Armeniers omgekomen maar dit is geen genocide. Al die sites laten de voorgeschiedenis weg. Ze laten bijvoorbeeld weg dat er ook Turken door Armeniers zijn aangevallen. Ze laten het fiet weg dat de Engelsen de Armenen een stuk grond hadden beloofd en dat ze daarom massaal overliepen naar de Russische zeide. Dit zijn allemaal historische feiten. Ze laten ook weg dat de Armenen een burgeroorlog waren begonnen in het oosten van Turkije om een graantje mee te pikken van het ondergaande Ottomaanse Rijk. Ze hadden het verzet van de Turken niet verwacht. DIT WAS EEN OORLOG!!!!!! GEEN GENOCIDE!!!!!
De aanleiding is iets, de genocide is iets anders. Hoe ze tot die gruwelijke beslissing zijn gekomen is hier niet terzake. Wel is het zo dat de Turken vanaf 1915 en gedurende drie jaar ongeveer anderhalf miljoen mensen heeft uitgemoord, mannen, vrouwen en kinderen, met als enig motief de verdrijving en uitroeiing van het Armenisch volk. Dit is wel degelijk een genocide.

Citaat:
Bovendien heft de VS, Antoon's favoriete land, de genocide tegen de Armeniers verworpen.
De V.S. is een democratische maatschappij waar iedereen het recht heeft om zijn mening te hebben. Het is niet omdat ik pro-Amerikaans ben dat ik ook akkoord moet gaan met alles wat ze doen. Gezien Turkije een trouwe bondgenoot is van de V.S. (en die zijn niet voor te rapen in Europa) kan ik mij goed inbeelden waarom de V.S. niet tegen de Turken heeft willen stemmen.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2003, 21:37   #62
Joriske
Gouverneur

Joriske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Turk4ever, jij doet aan geschiedenisvervalsing. Er is wel degelijk een genocide geweest op de Armeniërs, en wel degelijk door de Turken. Het begon in 1915.

Voor wie hier meer over wenst te weten bestaat er genoeg informatie op het net, inclusief getuigenissen en (gruwelijke) foto's.

Een aantal voorbeelden :

Armenian Genocide

Genocide 1915

The Armenian Genocide
Ik doe helemaal niet aan geschiedsvervalsing. Dat doen de Armeniers. Er zijn ook onschuldige Armeniers omgekomen maar dit is geen genocide. Al die sites laten de voorgeschiedenis weg. Ze laten bijvoorbeeld weg dat er ook Turken door Armeniers zijn aangevallen. Ze laten het fiet weg dat de Engelsen de Armenen een stuk grond hadden beloofd en dat ze daarom massaal overliepen naar de Russische zeide. Dit zijn allemaal historische feiten. Ze laten ook weg dat de Armenen een burgeroorlog waren begonnen in het oosten van Turkije om een graantje mee te pikken van het ondergaande Ottomaanse Rijk. Ze hadden het verzet van de Turken niet verwacht. DIT WAS EEN OORLOG!!!!!! GEEN GENOCIDE!!!!! Bovendien heft de VS, Antoon's favoriete land, de genocide tegen de Armeniers verworpen.
Amerika heeft niets verworpen. De Armeense genocide is reeds verschillende keren door het Amerikaanse congress erkend. Bovendien was één van de belangrijkste getuigen in de Armeense Volkermoord een zekere Henry Morgenthau, de toenmalige Ambassadeur van de V.S. in Konstantinopel. Die ontving van Amerikaans Consuls en missionarissen uit het Anatolische hinterland talrijke berichten. En dit is wat hij over de hele zaak zei in een officieel bericht aan het Ministerie van Buitenlandse zaken:

>>Telegram Received.

From Constantinople
Dated July 16, 1915
Recd. July 20, 8:10 AM.

Secretary of State,
Washington.

858, July 16, 1 p.m.
Have you received my 841? Deportation of and excesses against peaceful Armenians is increasing and from harrowing reports of eye witnesses it appears that a campaign of race extermination is in progress under a pretext of reprisal against rebellion.

Protests as well as threats are unavailing and probably incite the Ottoman government to more drastic measures as they are determined to disclaim responsibility for their absolute disregard of capitulations and I believe nothing short of actual force which obviously the United States are not in a position to exert would adequately meet the situation. Suggest you inform belligerent nations and mission boards of this.

AMERICAN AMBASSADOR [Henry Morgenthau],
Constantinople<<

Waaruit tussen haakjes duidelijk blijkt dat de "rebellie" van de Armeense minderheid slechts een verzinsel was dat de Volkermoord moest "legitimeren". Het echte doel van de Turkse regering toen was het creëren van een homogeen Turkse staat van de Bosphorus tot Centraal-Azië.

De links daarboven zijn goed, maar de meest wetenschappelijke link is:

www.armenian-genocide.org
Joriske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2003, 00:20   #63
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Waarom heb je niet op de eerdere post van mij gereageerd? Die ambasadeur verbleef in Istanbul. Hoe kan hij dan waarnemen wat er in oost Turkije gebeurt? Bovendien is armenian-genocide.com geen onpartijdige bron. Wat is dat trouwens voor onzin. Eerst doden ze Turken en dan kapituren ze. Het is gewoon een feit dat de Armenen zijn begonnen en ook schuldig zijn aan wat er is gebeurd. Er is een gigantisch vershil met wat er in Duitsland is gebeurd. Het is gewoon een oorlog geweest. Armenen hebben duizenden Turkse burgers gedood toen ze vernamen dat de Russen aan het oprukken waren. Ze zijn een burgeroorlog begonnen. De Turkse regering deed wat ze moesten doen om het bloedvergieten te stoppen. De Armenen moesten uit het gebied geevacueerd worden. Als ze dit niet zouden doen zou dat de ondergang van de Turken betekent hebben. Het was een oorlog, geen genocide.

Bovendien heeft de VS de Armenocide ontkent. De Armeense lobby probeerde ook in de VS de Armenocide door te drukken maar door de goede banden van de VS en Israel met Turkije is de motie verworpen door de regering Bill Clinton. De Bushadministratie had tijdens de campagne beloofd aan de Armeense gemeenschap om de Armenocide aan te pakken maar hier is niets van gekomen, weer door de goede banden met Turkije en het belang van Turkije in het Midden Oosten.. Jij moet het nieuws beter volgen.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2003, 00:25   #64
Max
Gouverneur

Max's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon
Citaat:
Dus heb ik dan maar voor Churchill gekozen , puike prestatie.
Welke prestatie bedoel je eigenlijk? De bloederige onderdrukking van de Ieren?
Onder andere.

Neen , vooral zijn staatsmanschap tijdens WOII. Niet dat ik een fan ben van de Tommies , maar hij heeft zijn land vakkundig beschermd en goede beslissingen genomen. Mijn favoriet staatsman extraordinaire , Napoleon , is niet van toepassing in deze poll spijtig genoeg.
Max is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2003, 08:13   #65
Joriske
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Waarom heb je niet op de eerdere post van mij gereageerd? Die ambasadeur verbleef in Istanbul. Hoe kan hij dan waarnemen wat er in oost Turkije gebeurt? Bovendien is armenian-genocide.com geen onpartijdige bron. Wat is dat trouwens voor onzin. Eerst doden ze Turken en dan kapituren ze. Het is gewoon een feit dat de Armenen zijn begonnen en ook schuldig zijn aan wat er is gebeurd. Er is een gigantisch vershil met wat er in Duitsland is gebeurd. Het is gewoon een oorlog geweest. Armenen hebben duizenden Turkse burgers gedood toen ze vernamen dat de Russen aan het oprukken waren. Ze zijn een burgeroorlog begonnen. De Turkse regering deed wat ze moesten doen om het bloedvergieten te stoppen. De Armenen moesten uit het gebied geevacueerd worden. Als ze dit niet zouden doen zou dat de ondergang van de Turken betekent hebben. Het was een oorlog, geen genocide.

Bovendien heeft de VS de Armenocide ontkent. De Armeense lobby probeerde ook in de VS de Armenocide door te drukken maar door de goede banden van de VS en Israel met Turkije is de motie verworpen door de regering Bill Clinton. De Bushadministratie had tijdens de campagne beloofd aan de Armeense gemeenschap om de Armenocide aan te pakken maar hier is niets van gekomen, weer door de goede banden met Turkije en het belang van Turkije in het Midden Oosten.. Jij moet het nieuws beter volgen.
1) De Amerikaanse Ambassadeur verbleef in Istanbul maar kreeg zijn verslagen van de talrijke Amerikaanse consuls die verdeeld waren over heel Anatolië. Eén van hen was de consul van Kharput, wiens officiële berichten gepubliceerd zijn in een boek "The Slaughterhouse Province". Aanbevolen lectuur. Hij leefde daar, in 1915, en zal het wel beter weten dan jij, zeker? Bovendien zijn er ook officiële berichten van de Duitse ambassadeur - een bondgenoot van Turkije - waarin hij duidelijk stelt dat zijn bondgenoten blijkbaar hebben besloten komaf te maken met de Armeniërs.

2) Als jij vindt dat het deporteren en uitmoorden van een hele minderheid hoort bij wat een "regering moet doen" dan heb je wel een interessante opvatting over mensenrechten. De Armenen zijn "schuldig"? Mannen, vrouwen en kinderen? Het is typisch voor een blinde nationalist zoiets onmenselijks te zeggen en hele volkeren ter dood te veroordelen. Ben jij soms één van die Grijze Wolven, Turk4Ever? Moesten de Vlamingen misschien ook uitgemoord worden na WOII wegens de Oostfronters en collaborateurs?

3) De Verenigde Staten hebben wel degelijk de genocide aanvaard, in 1975.

>>94th Congress
1st Session

H.J. Resolution 148 [House Joint Resolution 148]

In the Senate of the United States

April 9, 1975

Read twice and referred to the Committee on the Judiciary

Joint Resolution

To designate April 24, 1975, as "National Day of Remembrance of Man's Inhumanity to Man".

Resolved by the Senate and House of Representatives of the United States of America in Congress assembled, That April 24, 1975, is hereby designated as "National Day of Remembrance of Man's Inhumanity to Man", and the President of the United States is authorized and requested to issue a proclamation calling upon the people of the United States to observe such day as a day of remembrance for all the victims of genocide, especially those of Armenian ancestry who succumbed to the genocide perpetrated in 1915, and in whose memory this date is commemorated by all Armenians and their friends throughout the world.

Passed the House of Representatives April 8, 1975.
Attest: W. Pat Jennings, Clerk. <<

Net zoals trouwens de V.N. (1985), het Europees Parlement (1987), en de Belgische Senaat, in 1998. En vele andere landen. Zijn de VN overspoeld door Armeniërs? Als ik me niet vergis is de Turkse gemeenschap in België veel groter dan de Armeense? Net zoals trouwens Europa.

4) Het feit dat die site een Armeense site is maakt ze niet minder waar. Elke bron op die site is duidelijk aangegeven en verifieerbaar.

5) De Armeniërs werden gedeporteerd naar de Syrische WOESTIJN. Normaal deporteert men mensen naar de woestijn om ze er te laten creperen in concentratiekampen. De partij die toen in Turkije aan de macht was had doodseskaders georganiseerd (primitieve SSers) die de colonnes moesten aanvallen, honger, dorst, hitte en kou deden de rest. De slachting was misschien niet geïndustrialiseerd zoals bij de Nazi's maar wie heeft Cyklon-B nodig als de woestijn hetzelfde kan doen, als je maar het nodige geduld opbrengt?

6) "Mijn opa heeft het gezien"? Azerbeidjan ligt niet in Oost-Anatolië of Syrië. Mijn grootmoeder zat in zo een concentratiekamp en was samen met haar zus de enige overlevende van een familie met 8 kinderen. Dichter dan dat kun je denk ik niet komen.

7) Wat Turkije vandaag doet ten aanzien van de Armeense genocide is exact wat Duitsland zou hebben gedaan had het in 1945 WOII niet verloren. Het zou ieder bericht over de holocaust met klem ontkennen. De geschiedenis vervalsen. Beweren dat het oorlog was en dat de concentratiekampen noodzakelijk waren om de orde te handhaven in het Derde Rijk.

Het wordt tijd dat Turkije een beetje opgroeit en haar eigen geschiedenis in de ogen kijkt. Ipv dat Turkse ministers gaan rondbazuinen dat Turken in hun 1000-jarige geschiedenis nooit één enkele oorlogsmisdaad hebben begaan.
Oud 12 november 2003, 12:03   #66
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn favoriet staatsman extraordinaire , Napoleon , is niet van toepassing in deze poll spijtig genoeg.
richt anders een poll op 'beste staatsman van de 19de eeuw".

En een voor elke voorafgaande eeuw ook want ik wil graag eens op 'alexander de grote' stemmen!
Oud 12 november 2003, 12:34   #67
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Hier is mijn eerdere antwoord:

De Armenen waren dus de strijd begonnen. Niet de Turken. De Armenen werden altijd gerespecteerd binnen het Ottomaanse rijk en ze bekleedden vaak hoge functies. Het is een feit dat veel Armenen overliepen naar Russische zeide. Bijna allemaal liepen ze over. Bovendien was er een burgeroorlog uitgebroken. Armeense en Turkse burgers begonnen elkaar af te slachten. Hier wordt nooit over bericht in de media. Mijn opa heeft alles gezien. Hij komt namelijk uit Azarbeycan en hij is samen met zijn familie gevlucht naar Kars. De Turkse regering probeerde aan de burgeroorlog een einde aan te maken door de Armenen naar Syrie te deporteren. Hierbij zijn hooguit in totaal 400.000 Armeniers omgekomen. Niet 1,5 miljoen zoals de Armenen beweren. Deze mensen zijn niet doodgemaakt door het leger maar door Turkse en Koerdische bendes die op wraak uitwaren. Er is een groot verschil tussen de Joodse genocide en wat er met de Armenen is gebeurd. De Joden hebben namelijk de wapens niet opgepakt tegen de Duitsers. Ze hebben de Duitsers niet aangevallen. De Armenen echter begonnen een burgeroorlog, omdat de Russen naderden en ze steun verwachtten van Engeland. Deze steun is nooit gekomen. De Turken waren gedwongen te doen wat ze moesten doen. Ieder ander land had hetzelfde gedaan. Bovendien hebben maar 5 landen de Armenocide geaccepteerd en deze landen hebben OF een sterke Armeense lobby, of ze zijn/waren vijandig tegenover Turkije, of ze zijn goed bevriend met Armenie. Het is belachelijk dat ze de Turken met een genocide willen opzadelen die nooit is gebeurd.
Oud 12 november 2003, 12:46   #68
Joriske
Gouverneur

Standaard

Het is niet door iets 200 keer te herhalen dat het waar wordt, hoor.
Oud 12 november 2003, 12:47   #69
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Zoals ik had gezegd was mijn opa verhuisd naar Kars. Hij heeft met zijn eigen ogen gezien hoe Armenen Turkse vrouwen en kinderen hebben vermoord en verkracht. Er zijn talloze getuigenissen hierover. Waarom zeg je hier niets over? De Turken MOESTEN reageren. Wat zou een ander volk gedaan hebben? Als de Turken niets hadden gedaan waren de Armenen met hun beestachtigheden doorgegaan. Het Turkse leger had helemaal geen doodseskaders georganiseerd. Dit is weer geschiedsvervalsing door jou. Het Turkse leger heeft niets met die bendes te maken. Er waren ook veel Koerden binnen die bendes. Het Turkse leger heeft geen vrouwen en kinderen vermoord zoals de Duitsers hebben gedaaan. Dat de Turken moedwillig hen naar de woestijn hebben gebracht om ze dood te maken is pure speculatie. De woestijn betekent geen automatische dood. Er zijn talloze mensen die in de woestijnen wonen. Als de VS de Armenocide had geaccepteerd, waren probeerd de Armeense lobby nog steeds een motie door het congres te krijgen? Ik ben trouwens geen Grijze Wolf. Ik ben een linkse Turk.
Oud 12 november 2003, 12:51   #70
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Citaat:
Mijn favoriet staatsman extraordinaire , Napoleon , is niet van toepassing in deze poll spijtig genoeg.

En een voor elke voorafgaande eeuw ook want ik wil graag eens op 'alexander de grote' stemmen!
Ik dacht eerst zo aan Julius Caesar. Maar uiteindelijk is mijn mannelijke zwakheid dezelfde als die van Julius, en ik stem op de mooie Cleopatra.

Caesar heeft wel meer geluk gehad met Cleopatra, ik mag erop stemmen, hij mocht erop liggen (of eronder).
Oud 12 november 2003, 13:06   #71
Joriske
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Zoals ik had gezegd was mijn opa verhuisd naar Kars. Hij heeft met zijn eigen ogen gezien hoe Armenen Turkse vrouwen en kinderen hebben vermoord en verkracht. Er zijn talloze getuigenissen hierover. Waarom zeg je hier niets over? De Turken MOESTEN reageren. Wat zou een ander volk gedaan hebben? Als de Turken niets hadden gedaan waren de Armenen met hun beestachtigheden doorgegaan.
Over geschiedenisvervalsing gesproken: in 1915 was Kars geen deel van het Osmaanse Rijk; het lag in het Russische Rijk. Zoek het maar eens op.

Feit is dat - om welke reden dan ook - de Turkse regering in 1915 besloot de Armeense minderheid systematisch uit te roeien, af te maken, te vermoorden. En dat noemt men genocide.

Citaat:
Het Turkse leger had helemaal geen doodseskaders georganiseerd. Dit is weer geschiedsvervalsing door jou. Het Turkse leger heeft niets met die bendes te maken. Er waren ook veel Koerden binnen die bendes.
De Waffen-SS had in principe ook niets te maken met de Duitse Wehrmacht, het was een afdeling van de Nazi-partij. Het is de Turkse regeringspartij van die tijd - Ittihad ve Terrake - die die doodseskaders had georganiseerd.

Citaat:
Dat de Turken moedwillig hen naar de woestijn hebben gebracht om ze dood te maken is pure speculatie. De woestijn betekent geen automatische dood. Er zijn talloze mensen die in de woestijnen wonen.
Dan nodig ik eender wie uit van de ene dag op de andere naar de woestijn te trekken en zonder onderdak of voedsel te blijven, eens zien hoe lang je het zal uithouden. En wat mijn grootmoeder heeft verteld is geen speculatie. Hoe de Turkse gendarmes bijvoorbeeld mannen, vrouwen en kinderen in grotten bijeendreven om ze dan met kerozine te overgieten en in brand te steken.

Citaat:
Als de VS de Armenocide had geaccepteerd, waren probeerd de Armeense lobby nog steeds een motie door het congres te krijgen? Ik ben trouwens geen Grijze Wolf. Ik ben een linkse Turk.
Om Turkije er telkens weer aan te herinneren totdat de Genocide is geaccepteerd.
Oud 12 november 2003, 15:25   #72
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar uiteindelijk is mijn mannelijke zwakheid dezelfde als die van Julius, en ik stem op de mooie Cleopatra.

Antoon, ik begrijp u volkomen!
Oud 12 november 2003, 18:15   #73
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joriske
Over geschiedenisvervalsing gesproken: in 1915 was Kars geen deel van het Osmaanse Rijk; het lag in het Russische Rijk. Zoek het maar eens op.

Feit is dat - om welke reden dan ook - de Turkse regering in 1915 besloot de Armeense minderheid systematisch uit te roeien, af te maken, te vermoorden. En dat noemt men genocide.
Ik heb niet gezegd dat Kars in het Russische Rijk zat. Feit is wel dat er veel Turken in die regio woonden en dat mijn Opa naar Kars is getrokken.

Citaat:
De Waffen-SS had in principe ook niets te maken met de Duitse Wehrmacht, het was een afdeling van de Nazi-partij. Het is de Turkse regeringspartij van die tijd - Ittihad ve Terrake - die die doodseskaders had georganiseerd.
Er was niets binnen het Turkse leger dat ook maar een beetje op de Waffen SS leek. De genocide van de Joden en de nep Armenocide zijn niet te vergelijken.

Citaat:
Dan nodig ik eender wie uit van de ene dag op de andere naar de woestijn te trekken en zonder onderdak of voedsel te blijven, eens zien hoe lang je het zal uithouden. En wat mijn grootmoeder heeft verteld is geen speculatie. Hoe de Turkse gendarmes bijvoorbeeld mannen, vrouwen en kinderen in grotten bijeendreven om ze dan met kerozine te overgieten en in brand te steken.
Nogmaals, er is een verschil tussen de Armenen die zijn omgekomen in de woestijn en de Joden die in gaskamers zijn vermoord. De Joden zijn vermoord door mensen. De Armenen zijn gestorven in de woestijn. Bovendien hadden veel Armenen hun verblijf in de woestijn overleefd. Overgelopen Armeense soldaten zijn met de gruwelijkheden begonnen. Zwangere Turkse vrouwen werden verkracht en vermoord door Armenen. De Armenen zijn hiermee begonnen. De Joden hadden de Duitsers niets aangedaan. Als de Armenen de Turken niet hadden verraden was er niets gebeurd. Dat een aantal Turken wat Armenen in brand hebben gestoken wil niet zeggen dat dat een genocide is. Anders kun je wat de Armenen de Turken hebben aangedaan ook een genocide noemen.

Citaat:
Om Turkije er telkens weer aan te herinneren totdat de Genocide is geaccepteerd.
Turkije zal de nep Armenocide nooit accepteren omdat het nooit heeft plaatsgevonden. De Armenen moeten zich vrijmaken van deze illusie. Er zijn 400,000 Armenen ongekomen, niet 1,5 miljoen zoals de Armenen beweren. Er was een Armeense terreurgroep die in Turkije terreuraanslagen pleegde. Laten we dat dan ook maar genocide noemen. De Armenen hebben Azarbeycan aangevallen en Nagorno Karabag veroverd. Hierbij zijn duizenden Azarbeycanen omgekomen. Laten we dat ook maar genocide noemen.
Oud 12 november 2003, 20:22   #74
Joriske
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Nogmaals, er is een verschil tussen de Armenen die zijn omgekomen in de woestijn en de Joden die in gaskamers zijn vermoord. De Joden zijn vermoord door mensen. De Armenen zijn gestorven in de woestijn. Bovendien hadden veel Armenen hun verblijf in de woestijn overleefd.
Dat is gewoonweg het [size=6]grofste[/size] wat ik tot nu toe op dit forum heb gehoord. De Joden zijn vermoord door mensen en de Armeniërs door de woestijn? Wat is dat nu voor bullshit? Je kunt evengoed zeggen dat de Joden niet door de Nazi's maar door Zyklon-B gas zijn vermoord. Dat ze door SS-ers in gaskamers waren gedreven zoals de Armeniërs door de Turken naar de woestijn waren gedreven vertel je er natuurlijk niet bij. Er zijn trouwens ook vele Joden die de concentratiekampen hebben overleefd. Bewijst dat dan dat er nooit een Holocaust is geweest?

Je kunt 200 keer herhalen dat het niet is gebeurd, de getuigenissen en bewijzen spreken voor zich. Zoals ik eerder zei, Turkije zit door AtatÜrk tot op heden nog vast in een enggeestig, militaristisch nationalisme ("Turkije voor de Turken", "My country right or wrong") dat elke vorm van zelfkritiek in de weg staat en dat in West-Europa sinds WOII eigenlijk niet meer te vinden is. Zoland dat het geval is hoort dat land niet in de EU.
Oud 12 november 2003, 22:07   #75
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Die bewijzen waar jij het over hebt zijn geen bewijzen. Dat zijn verzinsels door Armenen. Al die sites die jij hebt gepost zijn Armeense of pro Armeense sites. De Joodse genocide en de nep Armenocide zijn niet te vergelijken. De Joden hadden de Duitsers namelijk niet aangevallen. De Turken hebben altijd in vrede geleefd met Armenen en opeens beginnen de Armenen Turkse mannen, vrouwen en kinderen te vermoorden. De Turken hebben hierop gereageerd. Dit zijn oorlogsslachtoffers, geen slachtoffers van genocide zoals jij beweert. Bovendien was de genocide van de Joden heel systematisch. De Joden moesten eerst in Ghetto's leven, daarna moesten de kinderen naar aparte scholen, later moesten ze een Jodenster dragen. Zoiets is in het Ottomaanse Rijk nooit gebeurd. Er was helemaal geen systematiek in de oorlog en er was geen plan om Armenen uit te roeien. Dit vertel jij natuurlijk niet. Er was een wereldoorlog aan de gang en de Armenen liepen over naar Russische zeide. Tijdens deze oorlog zijn er waarschijnlijk meer Turken omgekomen dan Armenen. Wij zitten ook niet om een genocide te janken. Ik geeft toe dat Turken in het verleden gruwelijkheden hebben begaan maar ze hebben nooit een genocide gepleegd. Diep in je hart weet je dat de situatie niet te vergelijken is met de holocaust van de Joden alleen wil je het niet toegeven. Ik vraag jullie geen leugens en verdraaide waarheden te geloven.
Oud 12 november 2003, 22:38   #76
mad_drone
Gouverneur

mad_drone's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar mad_drone
Standaard

godver ! steek dit in je kop: Elke moord is erg! Armenen die moorden plegen kunnen de pot op, turken die moorden plegen idem, elke persoon die een moord pleegt kan de pot op.
Het spelletje over wie is begonnen moorden doet me denken aan toen ik vijf jaar was en me verdedigde door : 'maar juf, die jongen heeft éérst geslaan!' ( waarmee ook het niveau van dit soort discussie gepeild is)
mad_drone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2003, 23:29   #77
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mad_drone
godver ! steek dit in je kop: Elke moord is erg! Armenen die moorden plegen kunnen de pot op, turken die moorden plegen idem, elke persoon die een moord pleegt kan de pot op.
Het spelletje over wie is begonnen moorden doet me denken aan toen ik vijf jaar was en me verdedigde door : 'maar juf, die jongen heeft éérst geslaan!' ( waarmee ook het niveau van dit soort discussie gepeild is)
Even quoten om te quoten, wegens belangrijk
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2003, 01:10   #78
Max
Gouverneur

Max's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:

Ik dacht eerst zo aan Julius Caesar. Maar uiteindelijk is mijn mannelijke zwakheid dezelfde als die van Julius, en ik stem op de mooie Cleopatra.

Caesar heeft wel meer geluk gehad met Cleopatra, ik mag erop stemmen, hij mocht erop liggen (of eronder).

Bwa kweet ni , voor het zelfde geld was die Cleopatra zo lelijk als de nacht , misschien was het wel een thatcher type .
Max is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2003, 08:08   #79
Joriske
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Die bewijzen waar jij het over hebt zijn geen bewijzen. Dat zijn verzinsels door Armenen. Al die sites die jij hebt gepost zijn Armeense of pro Armeense sites. De Joodse genocide en de nep Armenocide zijn niet te vergelijken. De Joden hadden de Duitsers namelijk niet aangevallen. De Turken hebben altijd in vrede geleefd met Armenen en opeens beginnen de Armenen Turkse mannen, vrouwen en kinderen te vermoorden. De Turken hebben hierop gereageerd. Dit zijn oorlogsslachtoffers, geen slachtoffers van genocide zoals jij beweert. Bovendien was de genocide van de Joden heel systematisch. De Joden moesten eerst in Ghetto's leven, daarna moesten de kinderen naar aparte scholen, later moesten ze een Jodenster dragen. Zoiets is in het Ottomaanse Rijk nooit gebeurd. Er was helemaal geen systematiek in de oorlog en er was geen plan om Armenen uit te roeien. Dit vertel jij natuurlijk niet. Er was een wereldoorlog aan de gang en de Armenen liepen over naar Russische zeide. Tijdens deze oorlog zijn er waarschijnlijk meer Turken omgekomen dan Armenen. Wij zitten ook niet om een genocide te janken. Ik geeft toe dat Turken in het verleden gruwelijkheden hebben begaan maar ze hebben nooit een genocide gepleegd. Diep in je hart weet je dat de situatie niet te vergelijken is met de holocaust van de Joden alleen wil je het niet toegeven. Ik vraag jullie geen leugens en verdraaide waarheden te geloven.
Weer eens komen we in herhaling. Hoeveel keer ga je hetzelfde mantra herhalen? Ik merk alleen dat ik telkens argumenten aanhaal die je dan met hetzelfde refrein beantwoordt.

Het gaat er niet om wie het eerst is begonnen. Het gaat erom of de deportaties en slachtingen van de Armeniërs overeenkomen met de V.N. Conventie op Genocide. In 1985 besloot een VN commissie dat 1915 wel degelijk aan een genocide beantwoordde.

Dat is belangrijk, omdat een Genocide per definitie doelt op de systematische uitroeiing van een bevolkingsgroep. Het feit dat Turkije zich vandaag verdedigt met het verzinsel dat de Armeniërs in opstand waren gekomen doet er niet toe. Zelfs al waren ze in opstand gekomen, dat gaf de Turkse regering nog altijd niet het recht een bevolkingsgroep uit te moorden.

Het lijkt hier misschien op een welles-nietes spelletje, maar feit is dat de Turkse regering al 80 jaar de werkelijkheid probeert te verbergen. Wat de buitenwereld betreft zijn die pogingen mislukt. Wat het Turkse volk betreft, zijn die gelukt, de geschiedenis van WOI wordt in Turkije systematisch verwrongen en vervalst en mensen met de paplepel gevoed.

Wat de gelijkenis met de holocaust betreft, die is er. Net zoals in de Holocaust ging het er systematisch aan toe. Iedere genocide is anders - Rwanda en Cambodia verschillen ook van elkaar - maar het SYSTEMATISCHE is wat hen allen verbindt.
Oud 13 november 2003, 09:37   #80
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Bwa kweet ni , voor het zelfde geld was die Cleopatra zo lelijk als de nacht , misschien was het wel een thatcher type .
Volgens schriften uit die tijd blijkt dat ze bloedmooi was. Maar wie zal het weten. Van de portretten is het moeilijk uit te maken.

[size=2]Portrait of Cleopatra VII, Graeco-Roman Museum, Alexandria [/size]

[size=2]Queens of Egypt - Cleopatra [/size]
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be