![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om de weerstand te weten moet je ook weten wat hij aan zijn voeten heeft bijvoorbeeld. Of hij in kontact komt met een geleider, een aluminium ladder of de aarding bijvoorbeeld. Waarom vallen vogels niet dood die op een hoogspanningsleiding gaan zitten ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't zal trouwens ook den eersten electrabeller of electricien zijn die ze in min of meer verkoolde toestand uit zo'n kotteke halen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee, natuurlijk zijn die dingen wel gezekerd, maar gelijk ge zegd zijn de amperages veel hoger. en ik dacht maar ik ben nie zeker dat 25 A dodelijk is, maar 't is al een paar jaar geleden dak die cursus veiligheid gevolgd heb, dus ik kan er een paar ampere naast zitten. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() als je geelectrocuteerd word MOET je een punt in verbinding met de aarde hebben... voor de goeie orde gaan we daarvanuit zeker... Laatst gewijzigd door Zyp : 17 november 2006 om 16:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Over het algemeen mag je stellen, als je geen opleiding hebt gehad in zwakstroom (220-240v) blijf eraf... En zeker van alles wat hoger is. Een stroom bestaat niet zolang er geen verbinding is, dus zolang je niet word geelectrocuteerd vloeit er geen stroom. Wat het bij veel hogere spanning gevaarlijk maakt is dat zelfs de grootste isolator (lucht) ook een doorslagpunt heeft... Een vlamboog is snel getrokken. Het is niet voor niets dat men 15.000V moet uitschakelen met rubber handschoenen, een rubber trapje, een hele lange stok en met speciaal geisoleerde lastschakelaar. Mijn oud collega heeft in z'n jonge jaren een werkmakker zo zien verongelukken. Die viel van z'n ladder na aan 15.000V te hebben "gevoeld" en was zwart toen hij de grond raakte... Wonder boven wonder heeft men in het ziekenhuis die gast er door gekregen. Die mist nu wat lichaamsonderdelen, en is zich van tijd nog aanwezigheid bewust. Kan zelfs niet zelfstandig eten... Een plant dus... En die stond op trouwen op het punt van z'n ongeluk... bye bye huwelijk, en vriendin... Die zag het niet zitten het leven te delen met een plant... Ongelukken gebeuren... Ik kan u zeggen, ik heb de proef ooit met onze klas gedaan... vrijwillige elektrocutie... en kijken bij welke stroomdoorgang je iets voelt en tot hoever je kan gaan... bij een luttle 10-20mA staan velen al te roepen dat het pijn doet... De stroomsterkte die een mens kan verdragen is verre van niet het amperage van de zekeringen bij je thuis, die staan er namelijk om je leidingen in de muur te beschermen, en de verbruikers tegen overstromen en kortsluitingen. Laatst gewijzigd door Zyp : 17 november 2006 om 16:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |