Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 november 2006, 14:44   #61
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Niet te rap van stapel lopen Atilla: een moslima heeft me ooit in alle ernst verteld (op mijn vraag waarom hier niet en ginder wel...) dat de wijn in het moslimparadijs géén alcohol bevat en dat je er dus nooit dronken van kan worden.

Zo'n beetje van die alcoholvrije druivensap dingen. Eerst proeven zou ik zeggen.
Misschien hebben ze dan ook wel dat alcoholvrije peirdenpisbier?
Eeeuh, dan zou ik geantwoord hebben dat in die tijd "alcoholvrije" wijn niet bestond, en dat de Koran er dus onmogelijk naar kon verwijzen... het MOET dus om "gewone" wijn gaan, kan nie anders.
Trouwens, elke keer dat de Koran in andere verzen over wijn praat, is er een duidelijke verwijzing naar "zattigheid", zodus...

Voor een keer dat men de Koran naar de letter van toen kan opvatten...

ps: het enige dat ontbreekt is Pastis, om in het water te gieten.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 22 november 2006 om 14:46.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2006, 14:49   #62
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

De mens is dan ook anders in het leven hier achter ! Dus er is wel alcohol alleen de mens van daar is er dan ertegen bestand en kan er geen sprake zijn van zattigheid!
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2006, 14:55   #63
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Even ernstig tussendoor:

Er werd hier al ergens naar verwezen dat het verbod op "alcohol" niet direct op wijn zou slaan en in elk geval slechts in een later stadium werd doorgeseind (versie 3.0 waarschijnlijk).

Ooit las ik een interessante uitleg daarover: het drinken van wijn (gegiste druivensappen) was doodnormaal vermits het gezonder was dan eventueel onzuiver water en bovendien lang kon behouden blijven.
Zo was hier in onze streken het drinken van bier ook gezonder dan het drinken van eventueel vervuild water.

Alcohol daarentegen slaat eerder op "het zuivere distillaat" (cohol = kohl = zuiver). Vermits het distilleren pas door de Romeinen was uitgevonden en helemaal niet zuiver op punt stond (hoe heten die verschillende alcohols nu weer die je per ongeluk kan verkrijgen? methanol?) was het drinken van distillaat dikwijls een riskante bezigheid.
Daarop zou het islamitische verbod op het drinken van "alcohol" dus eerder slaan en niet direct op het drinken van wijn of bier(wat de arabieren zelfs niet kenden).

Dit zou dan weer kunnen verklaren waarom die rivieren van wijn in het paradijs aanwezig waren: zoals gewoonlijk, zijn de heuglijke dingen waar men in dit aardse bestaan een tekort aan heeft, �* volonté gratis aanwezig in de paradijzen. Echter slechte dingen die hier verboden zijn worden normaliter ook niet aangeboden in het hiernamaals.

(hier hadden de arme boeren geen rijst, veel honger en geen gouden lepelkes, dus kregen ze die rijstpap met gouden lepeltjes als ze hier heel hun leven braafkes hard gewerkt hadden).

Vermits de moslimtroepen niet anders deden dan vechten en de veroverde vrouwelijke slavinen copuleerden, lijkt me de uitleg over de grote witte druiven eerder aannemelijk dan de 72 hoeris. Niet alleen worden de zogenaamde "maagden" vermeld tussen de beschrijving van de schalen met overvloedig eten, maar bovendien werden die nog eens rondgedragen door "jongelingen"....

Laatst gewijzigd door circe : 22 november 2006 om 15:01.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2006, 14:59   #64
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
De mens is dan ook anders in het leven hier achter ! Dus er is wel alcohol alleen de mens van daar is er dan ertegen bestand en kan er geen sprake zijn van zattigheid!
Da's dan goed nieuws.
Oud 22 november 2006, 15:03   #65
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

De opvatting als zou men in dit aards tranendal allerlei regels moeten volgen met als enig doel om zich een plaats in een hiernamaals te verdienen is in mijn ogen gewoon dom en nutteloos. Maar goed laten wij de weddenschap van Pascal aangaan : in dat geval zou men echter best de meest veeleisende en de moeilijkst te volgen religie aanhangen want de weg naar het paradijs is smal, vol doornen en moeilijk ; de weg naar de hel daarentegen geplaveid met goede voornemens en breed en gemakkelijk.
Oud 22 november 2006, 15:18   #66
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Even ernstig tussendoor:

Er werd hier al ergens naar verwezen dat het verbod op "alcohol" niet direct op wijn zou slaan en in elk geval slechts in een later stadium werd doorgeseind (versie 3.0 waarschijnlijk).

Ooit las ik een interessante uitleg daarover: het drinken van wijn (gegiste druivensappen) was doodnormaal vermits het gezonder was dan eventueel onzuiver water en bovendien lang kon behouden blijven.
Zo was hier in onze streken het drinken van bier ook gezonder dan het drinken van eventueel vervuild water.

Alcohol daarentegen slaat eerder op "het zuivere distillaat" (cohol = kohl = zuiver). Vermits het distilleren pas door de Romeinen was uitgevonden en helemaal niet zuiver op punt stond (hoe heten die verschillende alcohols nu weer die je per ongeluk kan verkrijgen? methanol?) was het drinken van distillaat dikwijls een riskante bezigheid.
Daarop zou het islamitische verbod op het drinken van "alcohol" dus eerder slaan en niet direct op het drinken van wijn of bier(wat de arabieren zelfs niet kenden).
Dat is één interpretatie, hoewel historici erop wijzen dat distillatie waarschijnlijk reeds in Mesopotamië gekend was, maar zeker is dit allemaal niet. Let wel, in het Oud Testament en in de Bijbel geeft men ook een belangrijke rol aan "wijn"...

Wat ook plezant is, is dat "alcohol" etymologisch gezien uit ... het Arabisch voortkomt (alkhul).

Citaat:
Dit zou dan weer kunnen verklaren waarom die rivieren van wijn in het paradijs aanwezig waren: zoals gewoonlijk, zijn de heuglijke dingen waar men in dit aardse bestaan een tekort aan heeft, �* volonté gratis aanwezig in de paradijzen. Echter slechte dingen die hier verboden zijn worden normaliter ook niet aangeboden in het hiernamaals.

(hier hadden de arme boeren geen rijst, veel honger en geen gouden lepelkes, dus kregen ze die rijstpap met gouden lepeltjes als ze hier heel hun leven braafkes hard gewerkt hadden).
Tja, ge moet de mensen gemotiveerd krijgen voor het Paradijs, nietwaar? En het blijft natuurlijk een zeer goed middel om controle en gezag te behouden over de "zielen".

Citaat:
Vermits de moslimtroepen niet anders deden dan vechten en de veroverde vrouwelijke slavinen copuleerden, lijkt me de uitleg over de grote witte druiven eerder aannemelijk dan de 72 hoeris. Niet alleen worden de zogenaamde "maagden" vermeld tussen de beschrijving van de schalen met overvloedig eten, maar bovendien werden die nog eens rondgedragen door "jongelingen"....
Die interpretatie vind ik persoonlijk ook wel interessant (en gewaagd). Het ergste is dat ze zeer weinig bekend is, maar dat de Moslimgeleerden, en dan zeker de radicaalste onder hen, er geen antwoord op kunnen vinden...
Oud 22 november 2006, 15:44   #67
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat ook plezant is, is dat "alcohol" etymologisch gezien uit ... het Arabisch voortkomt (alkhul).
Dat schreef ik toch: al - cohol (kohl) = zuiverheid, dit omdat men kleine kinderen hun ogen met kohl inwreef (nu nog) tegen ontstekingen.
Oud 22 november 2006, 15:46   #68
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat schreef ik toch: al - cohol (kohl) = zuiverheid, dit omdat men kleine kinderen hun ogen met kohl inwreef (nu nog) tegen ontstekingen.
Oeps, niet gezien...
Oud 22 november 2006, 17:35   #69
puud
Parlementslid

Standaard Arme katjes

Zelfs de katten moeten de islamwetten volgen

Question : Des boîtes d’ aliments destinés aux chats contiennent de la viande porcine...Est-il permis de les acheter pour nourrir des chats?

Réponse:
Louange �* Allah
Nous avons soumis la question �* son éminence Cheikh Mouhammad Ibn Salih Al-Outhamine ( Puisse Allah le préserver )
Voici sa réponse:
« L’acquisition des dites boîtes par l’achat n’est pas permise , car il est interdit d’acheter la viande du porc et d’en payer le prix. En revanche , si on les trouve jetées et les ramasse pour en nourrir son chat , il n’y a aucun mal.
Allah le sait mieux.

Islam Q&A
Sheikh Muhammed Salih Al-Munajjid
Oud 22 november 2006, 18:44   #70
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door puud Bekijk bericht
Zelfs de katten moeten de islamwetten volgen

Question : Des boîtes d’ aliments destinés aux chats contiennent de la viande porcine...Est-il permis de les acheter pour nourrir des chats?

Réponse:
Louange �* Allah
Nous avons soumis la question �* son éminence Cheikh Mouhammad Ibn Salih Al-Outhamine ( Puisse Allah le préserver )
Voici sa réponse:
« L’acquisition des dites boîtes par l’achat n’est pas permise , car il est interdit d’acheter la viande du porc et d’en payer le prix. En revanche , si on les trouve jetées et les ramasse pour en nourrir son chat , il n’y a aucun mal.
Allah le sait mieux.

Islam Q&A
Sheikh Muhammed Salih Al-Munajjid
Van iemand die zoiets uitvindt mag ik grote vraagtekens hebben over zijn "kennis", hoor...
Ik dacht dat het verbod enkel geldt voor het ETEN van varkensvlees. Men kan natuurlijk eventueel in het Oud Testament gaan kijken (Leviticus-ik-weet-niet-meer-hoeveel), maar dan gaat om een verbod om er zelfs AAN te RAKEN...
Dus is beide gevallen lijkt onze vriend ernaast te zitten (een geluk dat hij er nog bij zegt dat Allah het beter weet).
Oud 22 november 2006, 18:49   #71
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Het probleem met varkens is dat ze tussen de mensen leefden en dat ze geen probleem hebben met het eten van hun eigen en menselijke uitwerpselen waarmee ze in vroeger tijden gevoed werden.
(ook andere dieren eten uitwerpselen en halen daar de nog overgebleven voedingsstoffen uit, maar dit is een andere cyclus).

Met varkens was het echter iets anders omdat zij een bepaalde parasiet kunnen hebben. De levensloop van die parasiet is als volgt: varkentje heeft parasiet, menske eet varkentje (eitjes), parasiet ontwikkelt zich in mens waarbij die eitjes in het menselijk lichaam uitkomen en vreselijke schade aan ingewanden en hersenen kunnen ontwikkelen, mens poept ondertussen de nieuwe eitjes uit, nieuw varkentje eet die op (vorig varken was al opgegeten natuurlijk), mens eet nieuw varkentje op et voil�* we zijn weer vertrokken.

Niet alleen worden varkens nu gecheckt op het hebben van die parasiet, maar uiteraard krijgen ze ook geen menselijke uitwerpselen meer te eten.

In dit geval had Allah ook zelf eens beter kunnen nadenken.

Laatst gewijzigd door circe : 22 november 2006 om 18:51.
Oud 22 november 2006, 19:11   #72
Lincoln

Standaard

Citaat:
Het probleem met varkens is dat ze tussen de mensen leefden en dat ze geen probleem hebben met het eten van hun eigen en menselijke uitwerpselen waarmee ze in vroeger tijden gevoed werden.
(ook andere dieren eten uitwerpselen en halen daar de nog overgebleven voedingsstoffen uit, maar dit is een andere cyclus).

Met varkens was het echter iets anders omdat zij een bepaalde parasiet kunnen hebben. De levensloop van die parasiet is als volgt: varkentje heeft parasiet, menske eet varkentje (eitjes), parasiet ontwikkelt zich in mens waarbij die eitjes in het menselijk lichaam uitkomen en vreselijke schade aan ingewanden en hersenen kunnen ontwikkelen, mens poept ondertussen de nieuwe eitjes uit, nieuw varkentje eet die op (vorig varken was al opgegeten natuurlijk), mens eet nieuw varkentje op et voil�* we zijn weer vertrokken.

Niet alleen worden varkens nu gecheckt op het hebben van die parasiet, maar uiteraard krijgen ze ook geen menselijke uitwerpselen meer te eten.

In dit geval had Allah ook zelf eens beter kunnen nadenken.
Niet alleen omdat het parasiet bevat, maar als je goed weet dat een varkentje genetisch heel dicht is bij de mens (zoals de aap dat ook is) dan ga je zijn vlees ook niet eten!!! (mss geloof je in de theorie van darwin, maar als je het mij vraagt dan zeg ik u dat ik in het "omgekeerde" theorie van darwin geloof ,theorie van darwin=mens afkomstig van aap het omgekeerde theorie van darwin=aap+varken+mogelijk ook andere dieren zoals hagedis zijn afkomstig van mens).
Oud 22 november 2006, 19:27   #73
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet alleen omdat het parasiet bevat, maar als je goed weet dat een varkentje genetisch heel dicht is bij de mens (zoals de aap dat ook is) dan ga je zijn vlees ook niet eten!!! (mss geloof je in de theorie van darwin, maar als je het mij vraagt dan zeg ik u dat ik in het "omgekeerde" theorie van darwin geloof ,theorie van darwin=mens afkomstig van aap het omgekeerde theorie van darwin=aap+varken+mogelijk ook andere dieren zoals hagedis zijn afkomstig van mens).
Sorry Lincoln, maar ik moet nu toch eerst even bekomen!

Nu weet ik wel dat volgens Mohammed Joden en christenen apen en varkens zijn.... maar ge moet nu wel niet overdrijven!

Of bedoel je nu dat we kannibalen zijn als we varkens eten?

Ik mag alvast aannemen dat jij dan vegetarier zijt, want schapen, geiten en runderen staan evenver van de mens af als een varken het doet hoor!

En tja... die apen.... die eten we hier normaal niet.

------------

Verder moet je toch wat beter studeren: ja: we hebben in onze hersenen het gedeelte dat nog ooit afkomstig is van reptielen, WIJ stammen daar ooit mee van af, niet andersom!

Allah moest toch eerst oefenen ?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 22 november 2006 om 19:29.
Oud 22 november 2006, 19:42   #74
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Varkensvlees moet men bakken tot al het rood weg is. Waarom eigenlijk? Omdat de parasieten dan dood zijn
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2006, 19:44   #75
Lincoln

Standaard

Citaat:
Sorry Lincoln, maar ik moet nu toch eerst even bekomen!

Nu weet ik wel dat volgens Mohammed Joden en christenen apen en varkens zijn.... maar ge moet nu wel niet overdrijven!

Of bedoel je nu dat we kannibalen zijn als we varkens eten?

Ik mag alvast aannemen dat jij dan vegetarier zijt, want schapen, geiten en runderen staan evenver van de mens af als een varken het doet hoor!

En tja... die apen.... die eten we hier normaal niet.

------------

Verder moet je toch wat beter studeren: ja: we hebben in onze hersenen het gedeelte dat nog ooit afkomstig is van reptielen, WIJ stammen daar ooit mee van af, niet andersom!

Allah moest toch eerst oefenen ?
Waarom zou dat niet kunnen of is de theorie van darwin nu éénmaal de hoofdlijn die wellens en nietens geaccepteerd moet zijn als basis regel voor onze menselijke zeggen en denken ??
Oud 22 november 2006, 19:58   #76
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Nog nooit van DNA gehoord ook niet zeker Lincoln? Staat daar nergens iets van in je boekje?
Oud 22 november 2006, 20:39   #77
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het probleem met varkens is dat ze tussen de mensen leefden en dat ze geen probleem hebben met het eten van hun eigen en menselijke uitwerpselen waarmee ze in vroeger tijden gevoed werden. ...
Terloops:

Varkens leefden tussen de mensen, en doen dat nog in bepaalde gebieden, maar er is bij archeologische opzoekingen nooit een spoor gevonden van een varken in de streek waar Mohammed zou geleefd hebben.

Mohammed kende het beest niet, moet de regels rond het varkensvleesverbruik dus inderdaad van de joden overgenomen hebben.

Sommigen gebruiken dit element in hun bewijsvoering dat de koran niet in het Arabische ruim ontstaan is maar wel in Syrië.
Oud 22 november 2006, 22:46   #78
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht

Wat heeft dat nu te maken met een job??? Samrah heeft trouwens een heel respectabele job als je't mij vraagt, er zouden er veel haar plaatsje willen (read it and wheep!)
Dan toch nog een allochtoon die niet gediscrimineerd is.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2006, 23:01   #79
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarom eten wij dan ook geen apenvlees.

Laatst gewijzigd door Bobke : 22 november 2006 om 23:02.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2006, 23:34   #80
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samrah Bekijk bericht
Colarco: wie denk je wel dat je bent dat jij jezelf beter vindt dan moslims?
Denk jij dat jij "koning" bent en wij "ratten"??
De enige rat die in de hel zal rotten ben jij
Ongelovig stuk uitwerpsel, dat ben jij - zelf mijn uitwerpsels zijn beter als jij.
Mijn excuses voor alle andere die hier ook op de forum zitten maar mij gaan ze hier geen moslimrat noemen zenne!
beledigingen zijn verboden op dit forum, u bevind zich hier in het gezelschap van goed opgevoede mensen, hetwelk men van u niet kan zeggen precies...Onderdanige verontschuldigingen zijn in deze een minimum... Wij wachten ?...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be