Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 november 2003, 15:26   #61
jeanblanquart
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Een van mijn kinderen gaat naar een school (gemeenschapsonderwijs)waar men ook het einde van de Ramadan viert. Nochtans wordt daar niets gevierd als de christelijke vastenperiode eindigt. Kerstmis wordt daar het feest van de vrede genoemd in de klas zonder dat daar wat uitleg bij komt van het belang van de geboorte van Jezus voor de christenen.

'k hem daar toch wel mijn bedenking bij. Voor mijn part moeten ze niets vertellen over Jezus in de klas maar dan moeten ze ook niet afkomen met hunnen rammadan.

Mijn vrouw heeft het lang voor mij kunnen verborgen houden, want als tegendradigaard wil ik nogal eens graag den tegendradigaard gaan uithangen op school als ik vind dat men niet dezelfde draad hanteert.

dus gene zever over Jezus met Kerstmis, maar dan ook gene zever over de rammadan in de klas. m'n dochter heeft het mij vandaag verklapt as 'k ze naar school deed.
inderaad, consequentie is het beste!

"I gained nothing at all from Supreme Enlightenment, and for that very reason it is called Supreme Enlightenment." (Boedha)
jeanblanquart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2003, 15:32   #62
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

en den directeur mag van geluk spreken dat ik vreselijk last hem van een vreselijke snotvalling waardoor er meer snot dan hersenen in mijne kop zitten want anders was ik hem daar vandaag nog over gaan aanpakken.

Nu voel ik mij te miserabel en de volgende dagen van de week doet mijn vrouw onze dochter naar school. 'k zal hem daar wel ten gepaste tijde eens over praten

ofwel geefde alle godsdienstige feesten ofwel zwijgde der over en laat ge dat over aan de leerkrachten godsdienst of islam of wat bestaat er nog allemaal.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2003, 15:36   #63
damawallaby
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter De Ryck
Geachte de metser,ik heb ik Turkije reeds meerde malen het einde van de Ramedan mogen bijwonen,welliswaar op hotel dat volgeboekt was,en waar op dat ogenblik 90% Turken verbleven.
Dit was een uniek en een prachtig feest.
Uiteindelijk moedigt onze regering de Vlamingen aan om straatfeesten te organiseren,en wanneer ik mij niet vergis wordt dit gesubsidieerd.
Duidelijk dat wij Vlamingen geen intresse hebben in deze straatfeesten bij een gebrek aan cultuur.
Wie kan mij de Vlaamse cultuur expliceren
Dan raad ik u dringend aan eens de volledige rammeledan te gaan volgen in Saoedi-Arabië. T'zal zeer "verruimend " zijn.

een vroegere expat.
damawallaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2003, 15:48   #64
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
23 November AEL Organiseert Ramadan Straatfeest

Waar: De Handelstraat te Antwerpen

Wanneer: Vanaf 17:00 uur. Iedereen is welkom

http://www.arabeuropean.org/nederlands/index-Dutch.html

Deze datum staat alvast genoteerd in mijn agenda.

als ik niet moet werken zou ik misschien ook wel durven afkomen , om tegen te betogen

pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2003, 19:18   #65
Peter De Ryck
Banneling

Stuur een bericht via ICQ naar Peter De Ryck Stuur een bericht via Instant Messenger naar Peter De Ryck Stuur een bericht via MSN naar Peter De Ryck
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo®
Citaat:
23 November AEL Organiseert Ramadan Straatfeest

Waar: De Handelstraat te Antwerpen

Wanneer: Vanaf 17:00 uur. Iedereen is welkom

http://www.arabeuropean.org/nederlands/index-Dutch.html

Deze datum staat alvast genoteerd in mijn agenda.

als ik niet moet werken zou ik misschien ook wel durven afkomen , om tegen te betogen

Wanneer er geen sprake is van een betoging,waarom wil een lid van het Vlaams Blok,dat in opdracht van zijn partij,in groep asiel heeft aangevraagt in Nederland dan tegen betogen
Peter De Ryck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2003, 19:25   #66
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Ik weet het fijne van de zaak niet, maar toch ff opmerken: een braderie is een typisch Vlaams volkfeest (het woord braderie komt uit het Vlaams, en is later in het Frans terecht gekomen, niet andersom. Raar maar waar).
Dat men een ramadan braderie houdt kan dus als een poging tot integratie worden opgevat.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2003, 19:50   #67
Pat
Parlementslid

Pat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Ik weet het fijne van de zaak niet, maar toch ff opmerken: een braderie is een typisch Vlaams volkfeest (het woord braderie komt uit het Vlaams, en is later in het Frans terecht gekomen, niet andersom. Raar maar waar).
Dat men een ramadan braderie houdt kan dus als een poging tot integratie worden opgevat.
Daarom raad ik u aan om die affiche eens te downloaden (.doc) formaat:
http://www.arabeuropean.org/nederlan...hebraderij.doc

U zult merken dat de naam AEL iets te nadrukkelijk aanwezig is. Veel AEL maar weinig ramadan of braderie als u het mij vraagt.
Oud 17 november 2003, 19:55   #68
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pat
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Daarom raad ik u aan om die affiche eens te downloaden (.doc) formaat:
http://www.arabeuropean.org/nederlan...hebraderij.doc

U zult merken dat de naam AEL iets te nadrukkelijk aanwezig is. Veel AEL maar weinig ramadan of braderie als u het mij vraagt.
Inderdeed. er staat trouwens zoiezo bijna niks op. Zelfs niet of er een schaap gebraad gaat worden! Zonder schaap kom ik niet! Ik wil een gebraden schaap!!!
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2003, 19:58   #69
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik las ergens dat de winkeliers met zachte hand zwaar onder druk werden gezet om vanalles gratis uit te delen aan de "armen"?
wie dan ook die "armen" zouden zijn.

Misschien zou hiél Antwerpen er eens naartoe moeten gaan, ik weet niet of dat wel hun bedoeling is

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2003, 20:27   #70
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Ik las ergens dat de winkeliers met zachte hand zwaar onder druk werden gezet om vanalles gratis uit te delen aan de "armen"?
wie dan ook die "armen" zouden zijn.

Misschien zou hiél Antwerpen er eens naartoe moeten gaan, ik weet niet of dat wel hun bedoeling is
anders komt AEL de ruiten ingooien en inkopen zonder te betalen

dan gratis uitdelen aan de vriendjes natuurlijk Peter zal er zeker bij zijn
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2003, 22:47   #71
Peter De Ryck
Banneling

Stuur een bericht via ICQ naar Peter De Ryck Stuur een bericht via Instant Messenger naar Peter De Ryck Stuur een bericht via MSN naar Peter De Ryck
Standaard

Wanneer men een eerlijk en objectief oordeel wil vormen,dan neemt men deel aan dit straatfeest en geeft men nadien oprecht een repliek.
Wanneer men een straatfeest wil organiseren,dan heeft men de toelating nodig van zowel de buurtbewoners als van de winkeliers.
Onze wetgeving werd nageleeft en men voldoet aan de voorwaarden om een straatfeest te organiseren.
Dit is tijdens de Ramadan over heel de wereld een gewoonte.
Niemand verplicht u om hieraan deel te nemen.
U kan als Vlaming altijd thuis blijven en uw eigen straatfeest organiseren,waar de overheid trouwens subsidie's voor geeft.
Waarom houden de Vlamingen geen straatfeest denkt u
Dit zegt heel veel over onze mentaliteit.
Oud 17 november 2003, 23:43   #72
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wanneer men een eerlijk en objectief oordeel wil vormen,dan neemt men deel aan dit straatfeest en geeft men nadien oprecht een repliek.
Wanneer men een straatfeest wil organiseren,dan heeft men de toelating nodig van zowel de buurtbewoners als van de winkeliers.
Onze wetgeving werd nageleeft en men voldoet aan de voorwaarden om een straatfeest te organiseren.
U kan als Vlaming altijd thuis blijven en uw eigen straatfeest organiseren,waar de overheid trouwens subsidie's voor geeft.

na ik enkele van die couscousfretters op hunne muil em geklopt
Oud 17 november 2003, 23:44   #73
Peter De Ryck
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

na ik enkele van die couscousfretters op hunne muil em geklopt
Deze ''gefundeerde''opmerking zegt meer over u dan over hen.
Oud 17 november 2003, 23:48   #74
kweethetwelenkweethetni
Provinciaal Statenlid

kweethetwelenkweethetni's schermafbeelding

Standaard

Een suikerfeest is inderdaad de gewoonte maar een straatfeest is wel iets nieuws dat weer is en idee is van de AEL en niet met de bedoeling er een gezellige braderij van te maken.
kweethetwelenkweethetni is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2003, 23:55   #75
Peter De Ryck
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kweethetwelenkweethetni
Een suikerfeest is inderdaad de gewoonte maar een straatfeest is wel iets nieuws dat weer is en idee is van de AEL en niet met de bedoeling er een gezellige braderij van te maken.
U bent duidelijk nog nooit verder geweest dan mijn deur.
Wanneer u de moeite zou doen,om deze landen regelmatig te bezoeken,dan zou u moeten weten,dat deze mensen vaak een gezellige braderij houden,zonder de A.E.L.
Het einde van de Ramadan bijwonen is een unieke ervaring.
Oud 18 november 2003, 00:15   #76
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Wanneer u de moeite zou doen,om deze landen regelmatig te bezoeken,dan zou u moeten weten,dat deze mensen vaak een gezellige braderij houden,zonder de A.E.L.

wat een kommentaar voor iemand die ooit blokker is geweest ( voor je er bent buitengesmeten ) je kan hugo the VMO piano achternagaan ....
Oud 18 november 2003, 00:21   #77
Peter De Ryck
Banneling

Standaard

Geachte Tom,volgens mij is het commentaar.
Dat voor een lid van een Vlaamsgezinde partij,waar de spellingswijze een staatszaak is(belangrijker dan de inhoud).
U kan van Hugo duidelijk nog heel veel leren.
Oud 18 november 2003, 00:30   #78
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat voor een lid van een Vlaamsgezinde partij,waar de spellingswijze een staatszaak is(belangrijker dan de inhoud).
en Hugo van mij
Oud 18 november 2003, 00:38   #79
Peter De Ryck
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
en Hugo van mij
Geachte Tom,probeer eerst ééns om binnen onze samenleving,zelfstandig op uw eigen benen iets te realiseren(misbruik de goedheid van uw ouders niet).
Buiten het feit dat u feest,zuipt,zat thuis komt en huisarrest krijgt van uw ouders heb ik u nog niets weten realiseren.
Uw vader nog steeds zo streng Tom
Ik kan het de mens niet kwalijk nemen.
Zoals de piano zei''lees een goed boek''.
Ik raad u daarentegen een goed lief(m/v) aan.
Oud 18 november 2003, 00:58   #80
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
In uw plaats zou ik overwegen om naar daar te migreren.
Mogelijks zitten ze daar wel te springen om een briljant politicus van uw slag binnen te halen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be