![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() VB zal wel een rol spelen, maar het zal een harmonie zijn van allerlei factoren die de deur toe doet.
![]() |
#62 |
|
![]() Overigens... Bijna het volledige partijbestuur is solidaristisch en gezien het "programma bewaard moet worden", denk jij echt dat VB die rechts-liberale partij zal worden waar zo'n vraag naar is?
![]() |
#63 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#64 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#65 |
|
![]() Dat is inderdaad niet zo.
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Momenteel vissen VB en N-VA in dezelfde rechts-conservatieve en liberale vijver. Waar is de vlaamse beweging naartoe?
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
|
![]() Natuurlijk wel, alleen zijn die machteloos.
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() waar zie jij dan die vlaams nationale partij? Alledrie de partijen die zich beroepen op ietwat vlaamsvoelendheid richten zich op een beperkt deel van de vlaamse beweging. Een volksunie bestaat gewoon niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Dat zou ook nooit meer lukken. Een partij die alle strekkingen omvat in de samenleving, valt vroeg of laat uit elkaar of één strekking zal ze domineren. Pak dat er een nieuwe Volksunie zou ontstaan en dat de vleugels zouden bestaan uit (om het simplistisch voor te stellen):
Er is nood aan linkse Vlaams-nationalistische partij, maar nog beter zou zijn dat alle partijen Vlaams-nationalistisch zouden worden ![]()
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Metternich : 2 december 2006 om 18:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
het gemakkelijke egoistisch geldzakkerijseparatisme is eenvoudig aan de man te brengen maar is in feite een zeer individualistisch sausje op een éigelijk collectieve (want nationalistische) materie. Het gaat niet meer om collectieve volkswelvaart maar om individuele portefuille. Wat als binnen zoveel jaar er een LAAG conjunctuur heerst en Vlaanderen kermt? gaan we dan plots vragen om een afscheiding van Brabant en Antwerpen? Nationalisme moet in de eerste plaats het volk en vooral de zwaksten van het volk ondersteunen en dienen. Het mag geen middel zijn om (liberaal-)economische fundamentalisten vrij spel te geven en zo het volk nog meer te verdelen, daar waar het door nationalisme eigelijk éen moet worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
enkel nog opmerken dat de solidaristen ook hun roots hebben binnen de christelijke arbeidersbeweging en dus nu ook nog terug te vinden zijn bij de christendemocraten. NORMAAL gezien, want net zoals bij het VB heeft het liberalisme de partijtop grondig verziekt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Vrij mainstream Vlaams, dus. Een rechtsliberale , zelfs libertarische partij heeft in de Belgische context geen enkele zin. Als gewoon blauw sinds 1999 er niet in slaagt om het collectivisme achteruit te dringen, dan kan diepblauw dat zeker niet. Libertarische accenten - indien gewenst - kunnen slechts in een uniek Vlaams regeringsbeleid, in een onafhankelijk Vlaanderen.
![]() |
![]() |
#74 |
Staatssecretaris
|
![]() Op één avondje niet en de eerstkomende verkiezingen komen ook te vroeg, maar voor de volgende gemeenteraadsverkiezingen mag dat geen probleem zijn. Zolang men er niet aan begint zal het nog zeere lang duren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik zou er inderdaad geen probleem mee hebben om met blokkers in dezelfde partij te zitten als die partij slechts één enkel programmapunt zou hebben, met name de proclamatie van de Vlaamse republiek en het organiseren van een constitutionele vergadering in het vlaams parlement, waarna opnieuw verkiezingen uitgeschreven worden. Bij geen van de twee partijen is dat het geval. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
|
![]() Waarom moet een Vlaams-nationalistische partij een koepelpartij zijn? Staat dat in de wet of zo?
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zij 'moet' dat niet, maar dan moet die partij ook niet komen zagen als anderen niet willen meewerken.
|
![]() |
![]() |