Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 november 2003, 17:56   #61
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:
Citaat:
Eichman is echt, maar echtig waar, een schande voor ons volk. Of zijn jullie niet beschaamd dat er zo'n lage-kwaliteit-mensen bestaan bij de Vlamingen?
Ik beoordeel mensen individueel op basis van wat ze doen en heb geen trots of andere gevoelens met betrekking tot de anderen die toevallig in mijn buurt geboren zijn.

Het principe van dat wel te doen is...tja...gewoon verkeerd.
Wat is er verkeerd aan nationale fierheid ?
Waarom zou ik me goed of slecht moeten voelen omdat jij iets verwezenlijkt? Het lijkt me veel relevanter dat ik trots of teleurgesteld ben in mijn eigen verwezelijkingen.

Sommige mensen verwezenlijken blijkbaar zo weinig in hun leven dat ze zich moeten optrekken aan de prestaties van anderen.
Het ene heeft volgens mij niet altijd met het andere te maken. Je kunt trots zijn over je eigen verwezelijkingen als tegelijk trots over je volk.

Voor mij hoeft niemand zich te identifiëren met zijn volk, maar het mag zeker wel.

Wanneer jij het hebt over mensen die zich optrekken aan prestaties van anderen, wel, die bestaan, maar daar heeft mijn gevoel voor mijn volk weinig of niets mee te maken.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2003, 18:04   #62
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Eichman is echt, maar echtig waar, een schande voor ons volk. Of zijn jullie niet beschaamd dat er zo'n lage-kwaliteit-mensen bestaan bij de Vlamingen?
Ik beoordeel mensen individueel op basis van wat ze doen en heb geen trots of andere gevoelens met betrekking tot de anderen die toevallig in mijn buurt geboren zijn.

Waarom zou ik me goed of slecht moeten voelen omdat jij iets verwezenlijkt? Het lijkt me veel relevanter dat ik trots of teleurgesteld ben in mijn eigen verwezelijkingen.

Sommige mensen verwezenlijken blijkbaar zo weinig in hun leven dat ze zich moeten optrekken aan de prestaties van anderen.
Het ene heeft volgens mij niet altijd met het andere te maken. Je kunt trots zijn over je eigen verwezelijkingen als tegelijk trots over je volk.

Voor mij hoeft niemand zich te identifiëren met zijn volk, maar het mag zeker wel.

Wanneer jij het hebt over mensen die zich optrekken aan prestaties van anderen, wel, die bestaan, maar daar heeft mijn gevoel voor mijn volk weinig of niets mee te maken.
Ik snap dat principe niet. Iemand uit Limburg die ik van haar nog pluim ken kan goed tenissen en ik zou daar fier op moeten zijn?

Iemand uit de Walen die ik van haar nog pluim ken verkracht en vermoord kindjes en ik zou mij daar voor moeten schamen?

I think not. Elk weldenkend mens weet dat ik met beide voorvallen niets te maken heb. Het lijkt me dan ook niet meer als normaal dat ik omtrent zulke voorvallen geen gevoelens nodig heb.
Oud 24 november 2003, 19:36   #63
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Hehe, vrij komische bedoeling hier. Ik was in een andere topic (http://forum.politics.be/viewtopic.p...hlight=#252863) exact dezelfde discussie aan het voeren.

P.S. Tomb je moet nog eens een kijkje nemen in de topic over links-liberalisme (http://forum.politics.be/viewtopic.p...hlight=#252909
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2003, 19:38   #64
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Mooi gezegd, TomB, ga er 100% akkoord mee, ik heb dan ook ietsv tegen hget overdreven Amerikaanse patriotisme en Vlaams nationalisme omdat ze enkel de rede belemmeren, er zijn meer dan genoeg voorbeelden hiervan.
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2003, 20:33   #65
MiSTa SCienTiST
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann
[size=7]DEZE SCHELDPARTIJ ONDERMIJNT MIJN GOEDE NAAM OP DIT FORUM. IK EIS DAN OOK DAT DEZE ONMIDDELLIJK WORDT STOPGEZET. ZONIET VOLGEN ER REPRESAILLES.[/size]
Ik weet het, het is nog maar maandag maar dit is toch wel de

MOP VAN DE WEEK.

pleeeeeaze, dees is niemeer ernstig.

Dit manneke is gekrenkt omdat hij gene aanhang vindt met zen achterlijk topicske.

Arabische propaganda spant gewoon de kroon.

Of zijn we Al Sahafke vergeten?
Oud 24 november 2003, 23:11   #66
Pascal L.
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann
[size=7]DEZE SCHELDPARTIJ ONDERMIJNT MIJN GOEDE NAAM OP DIT FORUM. IK EIS DAN OOK DAT DEZE ONMIDDELLIJK WORDT STOPGEZET. ZONIET VOLGEN ER REPRESAILLES.[/size]
Goeie naam ??? Eichmann ???? [size=7]bwahahahahahahahahahahaha[/size]
Pascal L. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2003, 12:17   #67
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Ik snap dat principe niet. Iemand uit Limburg die ik van haar nog pluim ken kan goed tenissen en ik zou daar fier op moeten zijn?

Iemand uit de Walen die ik van haar nog pluim ken verkracht en vermoord kindjes en ik zou mij daar voor moeten schamen?

I think not. Elk weldenkend mens weet dat ik met beide voorvallen niets te maken heb. Het lijkt me dan ook niet meer als normaal dat ik omtrent zulke voorvallen geen gevoelens nodig heb.
Ik begrijp je wel, en ik respecteer dat ook, maar ik vind niet dat je niet kunt aanvaarden dat er veel mensen zijn die wèl zo'n gevoelens hebben. Zonder dat het gaat om losers die zelf niets hebben verwezelijkt.

En nog een andere vraag. Als familie, vrienden of rechtstreekse kennissen van jou iets verwezelijken, kun jij niet trots zijn op hen? Of ontgoocheld wanneer ze niet blijken te zijn wat ze beweerden?

Als je dat niet kunt, dan ben je een gevoelloos iemand. Als je dat wel kunt, wel, beschouw het gevoelen te behoren tot een volk een uitgebreide versie van familie, vrienden en kennissen.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be