![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() 2 en 3 komen in de praktische gevolgen grotendeels op hetzelfde neer, verander daarom, al dan niet tactisch, uw pleidooi gewoon in 1 en 2.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Vreemdeling
|
![]() Het lijkt me nogal logisch NVA wil op een verstandige manier aan politiek doen.
Een kartle met het VB zou een groter electoraat opleveren , maar zou NVA nog meer zich profileren als een rechts-populistische partij, wat het in se niet is. Ook hun partijprogramma's zijn gelijklopende maar zeker nog vol verschillen, het is geen gewoon geen one-issue partij ( waar het belang mij soms aan doet denken). En tenslotte kant het NVA zich al lange tijd tegen het platte racisme van VB, het zou dus eedbreuk enz ijn eigen waardigheid krenken door een kartel. Trouwens Dedecker zou het toch niet willlen.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() (heerlijk, die kritiek die terug kan keren als een boemerang)
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gemakkelijk om kritiek te geven als blancostemmer, hé.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Vreemdeling
|
![]() Mijn grote vrees is dat, nu de NVA de bescherming van de C&DV kwijt is, onze Waalse vrienden er zullen in slagen om elk streven naar onafhankelijkheid onwettelijk te maken. Dit agenda ligt in Walonie al lang klaar. Herrinner de "tailor made" racismewetten om het status quo te verzekeren
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Europees Commissaris
|
![]() Persoonlijk gerichte posts kan u ook vermijden door inhoudelijk te reageren
![]() Laatst gewijzigd door Kay_ : 1 december 2006 om 13:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Geen kartel, misschien samenwerking na de verkiezingen, maar dan moet de n-va wel eerst de kiesdrempel halen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Denk je dan dat ze die niet halen, ze haalden sowieso al 5% en met Dedecker erbij ng een paar meer denk ik. Maar toch zie ik het VB niet samen gaan met de NVA, Dewever is daar echt niet voor te vinden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat vind ik ook ze kunnen op verschillende niveau's nu, laten zien wat ze waard zijn. Zowel op gemeentelijk, vlaams als federaal vlak, kunnen ze goe met de gevestigde waarden hun kloten spelen, door onvoorwaardelijk voor de vlaamse zaak te kiezen en de poot stijf te houden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Juist, ze mogen geen kartel vormen, maar ze kunne wel samenwerken als het op stemmen enz aankomt, het moeten 2 apparte partijen blijven zo hebben ze veel meer slagkracht, op voorwaarde dat ze mekaar niet in wielen rijden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
En Dewever zal wel toontje lager zingen, nu zijn partij weer niets voorstelt ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door DenDane : 1 december 2006 om 13:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Super! Ik stem nooit meer voor een partij, zo zalig!
![]() |
#77 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door DenDane : 1 december 2006 om 13:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Gouverneur
|
![]() Het heeft natuurlijk niks met het topic te maken, waarvoor mijn excuses, maar eigenlijk is het net *moeilijk* om kritiek te leveren en blanco te stemmen. Als je blanco stemt, leg je je namelijk neer bij de meerderheid. Het is dus een stem voor de grootste partij. De partij die altijd (vaak) het beleid bepaald. Aangezien je dus voor de winnaar stemt, kan je bijna onmogelijk kritiek leveren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Minister-President
|
![]() Ik denk dat er eerder een kartel n-va/vlott/ jurgen verstreepen en nog een paar andere vb'ers + nog vld'ers klaarligt
|
![]() |
![]() |